Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Liesjuh schreef:Vriendlief miss dan??
Zo jong en dan al vrijheidsdressuur geleerd
http://www.pbase.com/marielb/image/65092663
Bonte schreef:o ja, er komen 2 ruinen want Dagkampioen Jordy komt ook
jacky2 schreef:Bonte schreef:Of ga jij ervanuit dat macho meedoet voor het NederlandsKampieonschapo ja, er komen 2 ruinen want Dagkampioen Jordy komt ook![]()
, hoe leuk t ook is. Pretparken kom ik amper
Cheveyo schreef:tuurlijk is het leuk om te kijken wat ze van haar vinden. Speelt bij mij ook mee dat hij al op een 1e zit

jacky2 schreef:Is ook wel zo...Ja Ik vind het de leukste dag van het jaar en heb die E50,--
er graag voor over,ik huur geen stal dat scheeld weer.
Als je een dag naar een pretpark of zo gaat ben je het ook zo kwijt !
Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen !

Tinkerloos schreef:jacky2 schreef:Is ook wel zo...Ja Ik vind het de leukste dag van het jaar en heb die E50,--
er graag voor over,ik huur geen stal dat scheeld weer.
Als je een dag naar een pretpark of zo gaat ben je het ook zo kwijt !
Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen !
Maar ik bijvoorbeeld moet een 2 paards trailer huren,een stal terplaatse, voor merrie en veulen keuringsgeld betalen en chippen veulen..
Ik ben die dag over de 150 euro kwijt...
Da's best pittig...
jacky2 schreef:Een oproep voor ruineneigenaren,kom gezellig naar de laatste 2 tinkerkeuringen !
Bonte schreef:Ik baal wel, want Zuidwolde is binnen, zover ik weet, dus erg moeilijk foto's maken
Bonte schreef:Dan moet ik echt geld teveel hebben. Zo'n lens kost rond de 1600,- euro, daar kan je ook veel andere dingen mee doen
Bonte schreef:Daar heb ik ook naar gekeken,en dit vond ik in de Battie:Tinkerloos schreef:Is ook wel zo...
Maar ik bijvoorbeeld moet een 2 paards trailer huren,een stal terplaatse, voor merrie en veulen keuringsgeld betalen en chippen veulen..
Ik ben die dag over de 150 euro kwijt...
Da's best pittig...
weet even niet uit mijn hoofd, maar is jou merrie dan nog niet opgenomen?? en wie is de vader van je veulen??
Zie het al. Ze is al opgenomen en het veulen is een stamboekveulen. Dan zou je ook een thuisopname kunnen doen. Weet niet hoeveel dat kost. De merrie hoeft toch eigenlijk niet meer??
Tinkerloos schreef:Daar heb ik ook naar gekeken,en dit vond ik in de Battie:
Thuisopname stamboekveulens
Voor stamboekveulens is het mogenlijk een thuisopname aan te vragen(u hoeft dan niet naar de keuring te komen).
Dit kan schriftelijk bij de afdeling Stamboekzaken,adres...blablablaenz...
De standaardkosten zijn 106 euro, dan maakt het niks uit of u 1 of 20 veulens aanbiedt.
Chippen,paspoort,foto's en DNA trekken kost 37,50 per tinker.
Reiskosten voor de veulencontroleur zijn EUR 0,30 per gereden kilometer.
Deze reiskosten moeten gelijk blablablaenz..
Dus,ik ben voor de keuring op de keuring in Bunschoten kwijt: 120,50 euro,en daar komt de trailer en de box nog bij,dan kom ik op 170,50 euro.
Maar dan zijn wel beide paarden gekeurd.
Voor de thuiskeuring ben ik (zonder de kilometergelden mee te rekenen,want ik weet niet waar die man vandaan moet komen) kwijt: starttarief van 106 euro.
Dan komt het chippen enz. erbij,en dat is 37,50.
Totaal is dat 143,50 euro (zonder kilometer vergoeding,die ik schat op 15 á 20 euro) voor een thuiskeuring,waar alleen het veulen gedaan word.
Voor twee paarden op de keuring betaal ik maar 27 euro meer dan voor een thuisopname.
En bij de berekening voor de keuring zit dan ook nog het trailer en de box huur bijopgeteld!
Al met al is het dus duurder om een thuiskeuring te laten doen,anders had ik dat zeker gedaan.

Top hoor!