[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:02

Erg opmerkerlijk dat ariebren enkel reageert op slechte dingen en niet op de goede posts.
Verteld mij erg veel over haar persoonlijkheid en denkwijze...

Gefeliciteerd met je nieuwe tinker!

(Ik ken trouwens nog mensen die hun paard op kapaza hebben gezet om de waarde te bepalen zonder te verlopen, wordt hier wel vaker gedaan) :j

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:12

;) Ariebren is een man ....
Ik ken de man persoonlijk en er is echt niets mis met hem hoor !
Hij is recht door zee en dat kan door velen niet gerespecteerd worden.
Hij reageerd vaak genoeg positief al is het misschien niet in dit topic.

Hoe werkt dat Kapaza dan ?
Hier in NL is het juist afdingen van de vraagprijs... is het bij jullie dan opbieden ?

DeMolenhoek , ik sta nog steeds achter je , al reageer ik niet meer mee . velen weten het toch beter dan jij .... en jij pikt er de juiste dingen voor jou uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:26

Vooral handelaren met een standaard tekstje en hopen dat ik voor 250 meer de eis: Goede thuis, laat vallen

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:37

Achja voor dat bedrag jaag te tenminste de zielige types uit die haar enkel zouden kopen om te bewijzen dat ze het beter kunnen.
Al verkoop je haar voor 2000€, ze kan nog altijd een leuk projectje zijn voor een ruiter met veel geduld die haar beter zal begrijpen. Ik ben zeker dat deze merrie nog een leuk rijpaard kan worden als ze een persoon vindt die ze gemakkelijker vertrouwt of die het op een andere manier probeert. grtjs en suc6 met je nieuwe aanwinst.

esli12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:44

Join-up?
X ilse

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:46

Elsi12 ,denk dat je je beter even door de 39 bladzijden kunt worstelen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:02

En toch blijf ik het gevoel hebben dat er hier mensen heilig van overtuigd zijn dat ik niet met haar kan omgaan? Mag ik weten waarop dat word gestaafd? Altijd maar die zin: DIe haar beter begrijpt, die beter met haar kan omgaan etc. Vanwaar halen jullie het dat ik niet met haar kan omgaan? :(

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:24

Ik heb je dat gevoel toch niet gegeven ?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:30

ik denk niet dat de meesten dat slecht bedoelen hoor :(:)
het is op zich ook geen schande, soms klikt het gewoon niet tussen paard en eigenaar
zo heb ik ooit eens een veulen gehad waarmee ik niks kon aanvangen. ze was 5 maand oud en ik kon haar nog steeds niet pakken in de wei 8)7 terwijl ze gewoon dezelfde opvoeding had gehad als onze andere veulens!
bij haar nieuwe eigenaar was het het makste schaapje, bij mij was het een draak
een veulen van dit jaar van ons, was hier een super lieve, bij de nieuwe eigenaar plots heel erg angstig wat zich soms uitte in agressie
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar dat vandaan kwam, want hier was het echt een volledig normaal veulen en ik ken beide ouders ook door en door, dus kon het eerst echt niet geloven toen ik het hoorde. Bovendien ken ik de persoon in kwestie al vele jaren en kon ik dus echt zeker zijn dat zij niks misdaan had! inmiddels is het veulen doorverkocht en daar zie je het weer helemaal openbloeien. daar is de klik er duidelijk wel.

we kunnen niet met iedereen even goed overeen komen en zijn dus ook niet altijd de meest geschikte persoon om met een bepaald paard om te gaan

denk dat de meesten hier bedoelen dat jij en jessica misschien niet helemaal samen passen als duo
niet dat jij niet capabel zou zijn ;)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:48

Meng me hier ook even in, allereerst TS heel knap wat je allemaal doet al zou het niet mijn keus zijn.

Denk dat mensen niet bedoelen dat je niet met haar om kan gaan, maar er zijn natuurlijk paardengedragsexperts die hier al vaak mee hebben gewerkt en hier ervaring mee hebben en weten hoe ze dit kunnen aanpakken. Dat blijft altijd zo. Voor zulke mensen zou het een leuk project zijn, die begrijpen haar inderdaad vaak beter en pakken het beter aan, maar dat is toch geen schande? Je hebt altijd baas boven baas.

Als een expert zou vragen haar over te kunnen nemen als project, zou jij dat dan weigeren?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:05

esli12 schreef:
Join-up?
X ilse

Bang paard wegjagen bevestigd voor paard alleen maar dat je bij mensen uit de buurt moet blijven.

esli12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:25

@ tamary.sorry, ik had niet het helemaal goed begrepen.
misschien een tip om in de wei te gaan zitten, dan went ze misschien langzaam aan je? Maar als dat gevaarlijk is natuurlijk niet doen. :')
x ilse

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:42

Goed verwoord Frenia, soms staat een paard beter op een andere plek, is de klik er meer , en gaan sommige dingen gewoon beter en natuurlijker .

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:44

Wat kunnen jullie dat toch netjes verwoorden, Frenia en Julian.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:48

Vermoedelijk zijn er maar zeer weinig mensen die van nature met paarden zoals deze Jessica meteen klikken. Dat heeft waarschijnlijk helemaal niets met TS te maken. De redenen van ontstaan van dit gedrag ga je ook niet meer terughalen, dus je bent sowieso bezig met symptoombestrijding.

TS, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :j En succes/sterkte met deze dame, welke beslissing je ook neemt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 01:48

gaaf een nieuwe tinker , leuk hee

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 02:03

Wow! Wat een verhaal. Ik heb me door alle pagina's heen geworsteld. Ik wil hierbij ook echt mijn respect geven aan de TS. Toch hoop ik voor je dat je een goede thuis kan vinden voor Jessica. Niet dat jij het niet goed doet maar jij hebt ook niet alle tijd van de wereld en net wat je zelf zegt. Voor een betere thuis is zij te koop.
Verder hoop ik dat je succes zal boeken in de strijd tegen de handelaar.

Veel plezier met je nieuwe tinker. Je hebt wel een hele kudde zo zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:58

Binnenkort staat de teller op 7 paarden waarvan 6 tinkers. Maar ik zie ze allemaal even graag!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:54

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,hopelijk kun je daar onbezorgd van genieten!
En natuurlijk hoop ik mede dat jessica een gepast huis vind of haar plekje bij jou in de groep.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:20

lastig allemaal. tjonge wat een reacties staan er tussen.. je moet gewoon zelf zien wat je doet. belachelijk die handelaar in elk geval.

als je gaat dekken dat kan ook gewoon goed gaan hoor maar ik ken meerdere veulens die gefokt zijn omdat de moeder niet te rijden was/lastig was, daar zitten ook een stel bij met hele losse voeten.. een was helemaal niks mee te beginnen, hoewel die met 2 jaar oud was het al veel beter was blijft het een lastige onder het zadel bij die eigenaren.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:28

Kan je haar niet op stal zetten tijdelijk. Dan kan je haar tenminste vangen, en dan vanuit stal haar mee nemen naar een bak, daar oefeningen met haar doen, om haar vertrouwen te winnen? :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:38

Ik heb van A tot Z meegelezen, en was steeds een fervent voorstander van "niet opgeven":en ben eigenlijk nu een beetje sprakeloos:dan staat ze op proef op Kapaza, "om de prijs te bepalen" maar wordt er meteen weer af gehaald,maar pas nadat men op Bokt er iets over zei, en nu is er weer een nieuwe Tink aangekocht bij de hele groep, en met Jessica gaat een veulen gefokt worden Bij zo een merrie die rechtstreeks geimporteerd is met met zulk gedrag?

Het zal wel, maar het lijkt me tijd dat ik nu afhaak.

Ik wens TS het allerbeste met haar Tinkergroepje en met fokmerrie Jessica.
Veel succes er mee.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:42

terpentijn schreef:
Ik heb van A tot Z meegelezen, en was steeds een fervent voorstander van "niet opgeven":en ben eigenlijk nu een beetje sprakeloos:dan staat ze op proef op Kapaza, "om de prijs te bepalen" maar wordt er meteen weer af gehaald,maar pas nadat men op Bokt er iets over zei, en nu is er weer een nieuwe Tink aangekocht bij de hele groep, en met Jessica gaat een veulen gefokt worden Bij zo een merrie die rechtstreeks geimporteerd is met met zulk gedrag?

Het zal wel, maar het lijkt me tijd dat ik nu afhaak.

Ik wens TS het allerbeste met haar Tinkergroepje en met fokmerrie Jessica.
Veel succes er mee.

Zoals ik het gelezen heb heeft ze op Kapaza gestaan om de waarde te bepalen ivm de advocaat etc en wordt er alleen evt met Jessica gefokt als ze de komende 4 maanden kan bewijzen stabiel te blijven en betrouwbaar te zijn geworden...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:48

Dus nu is een verkoop site bepalend voor de waarde van een Tinker.
Ik had het zo kunnen zeggen, tussen de 900 en 1250 wordt er gegeven voor een Tinker type die goed in de markt ligt.
Gaan voor 2000 en meer weg bij de handelaar.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:48

rhanasasja schreef:
Kan je haar niet op stal zetten tijdelijk. Dan kan je haar tenminste vangen, en dan vanuit stal haar mee nemen naar een bak, daar oefeningen met haar doen, om haar vertrouwen te winnen? :)

als je al die bladzijden doorgeworsteld heb dan kun je lezen dat dat bij deze merrie geen goed idee is ;)