Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het kost me allemaal zo veel energie en stress nu de nieuwe stal! Ik moet elke dag alles in de gaten houden, alles rondsturen, contacten leggen wie wanneer wat voert, dekens van andere paarden wel/niet af.. heeft iemand wel of niet al voer klaar staan, en wanneer mag diaz wel en niet naar buiten..
Jolandaa_ schreef:Krijg er wel kriebels voor. Momenteel even nog geen geld voor, maar weet dat eigenaresse geen nee zal zeggen. Als ik start eerst onderling om te kijken of ik t echt wil. En beginnen bij koudbloeden. Ben zelf enorm onzeker en zou dan bij de kwpn paarden alleen maar onzekerder worden. Dana is zeker niet minder dan een kwpn, maar ik denk dat dana zich meer op dr gemak voelt tussen de tinkers en een 'leuke competitie sfeer' als t constant worden nagekeken op concours waarbij alleen een paard telt van 10000 euro. Zo voel ik dat. Bovendien is dana erg sociaal, en wil haar een sociale omgeving kunnen bieden. Dana vind andere pardjes interessant. Loopt graag langs een vreemd paard als ze dat mag. En die sfeer kom ik bij de koudbloeden wél tegen. En bij de wedstrijden in de buurt zou een ander zn paars weg houden want er moet op de proef gericht worden.. Bovendien is bont ideaal zegt mn opa altijd, maar wel makkelijk zoeken! Bedoeld ie niet negatief, maar als grap. Hij weet de wedstrijd ambities van sommige in de buurt. Maar hij en ikzelf ook genoet liever en ben trots op onszelf dat we rijden en een team zijn als dat ik perse 1e wil worden.
Maar ik vind de sfeer bij de tinker/koudbloedwedstrijden ook heerlijk. Is echt een leuk groepje mensen bij elkaar. Maar ik ben ondertussen al wel gewend tussen de 'normale' paarden en word totaal niet raar aangekeken. Meeste mensen vinden het vooral erg gaf en stoer

) Zonder van de vlecht! Komt vast goed met de wedstrijden! Ik hoop ook ooit een keer te kunnen starten met Wingsje. 

3 in 1 weet ik niet of gaat lukken aangezien Wings zijn spoor best wel snel weer aangroeit (hoefsmid knipt deze altijd weg voor een groot deel) en daar zit een 3 in 1 toch overheen?
En welke maat zou ik dan moeten hebben wss? En iemand misschien een tip voor een merk wat evt. wat groter valt?
oké ik ben een klein beetje een scheiterd zo af en toe haha maar goed Luna deed het super goed. Op het eind schrok ze nog even van iemand op een fiets met fietstassen die gingen rammelen; ze schoot even naar voren in galop maar stond vrijwel direct weer stil.