[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:06

Nu nog niet zo heeeel breed, maar komt ook door dr leeftijd, ze moet nog gaan uitzwaren...

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:09

Mijn tink van 1m44 heeft een 175.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:03

King is 150 en redelijk breed.. hij heeft qua lengte 185, maar door zn breedte 195..
Dus zou eerder iets te groot nemen...

Nog 25 minuten en dan weekend!!! Whiee

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:09

Nou ik heb geluk, een vriendin van mij in hetzelfde dorp heeft een dikke wollen deken met hals die ik mag lenen. Hoef ik dus niet hals over kop ffies snel een deken te kopen. ikke is blij :-) Van haar mocht ik ook al de jerrycans lenen haha...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:18

Zeg, hou eens op over weekend, ik heb dinsdag pas weekend -O-

elliecuijkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:24

Ik pas zaterdagmiddag,en dan nog kan ik thuis aan de gang.bleh geen zin in.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:34

Lastig he met dekens!
Vooral omdat tinkers een ander postuur hebben dan warmbloeden..

Ik ben in stalling-overweging..

Nu:
- €220,- p.m. vol pension
- Grote binnenbak
- natte buitenbak
- vrij kleine, vieze paddock waar alle paarden samen in staan
- grote lichte box
- geen losgooimogelijkheid
- zomer 24/7 in kleine (vieze) paddock

Eventueel straks:
- €361,- p.m. vol pension incl 1x p.w. les
- Binnenbak met westernbodem
- overdekte buitenbak met westernbodem
- buitenbak
- grenst aan Goudse Hout (park/bos)
- Meerdere schone paddocks
- Losgooi mogelijkheid
- buitenbox
- zomer?

Het is een stuk duurder, maar ik kan Diaz nu nergens losgooien, en dat werkt gewoon niet! Ook zijn haar onderbenen nu vuurrood en warm.. en wat dat gaat worden weet ik ook niet.
Ik weet nog niet hoe het bij de andere stalling zit met 24/7 buiten e.d. Dat moet ik nog navragen..

elliecuijkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:45

mm dat prijsverschil is wel flink zeg.klinkt wel goed overigens,maar zijn er bij jou veel paardenstallen in de buurt of niet?hier is er redelijk wat stalling,maar meestal vol.
Ik verlang niet veel van een stal,behalve dat ie veilig is en dat er een binnen of buitenbak bij is.
Ik snap best dat je naar een andere stal wil eventueel.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:47

Diaz, is er geen tussenweg qua stalling?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:10

Diaz, hoever wil je rijden? Kan wel met je meedenken

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:25

Ik zit met de kleine, dus wil max 15 min met de auto van huis.
Ik woon in Gouda Goverwelle.

Dan maar even mijn eisenlijstje hihi:

- Vol pension. (mesten & voeren word gedaan, liefst ook buitenzetten, binnenhalen..)
- eventueel mogelijkheid 24/7 buiten in paddock (mag geen gras)
- Schone paddock (mag best beetje nat, als er maar uitgemest word)
- Fijne rijbak waar eventueel ook beetje reining in kan. (dus geen mulle bak, tapijtsnippers, of gekke dingen)
- Het liefst een binnenbak... maar is geen must
- max 15 min van Gouda Goverwelle..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:16

:wave:

Julie, omdat je zo fanatiek was met het zadel erop leggen, bitje in en longeren dacht ik even dat jullie haar hadden gekocht en gelijk onder het zadel wouden hebben. Maar ik lees nu dus wel dat dat niet zo is, gelukkig maar :) Spelenderwijs kan er een heleboel hoor, zolang het overal maar bij "een keertje" blijft en het plezier voorop staat zie ik niet snel ergens kwaad in.

Brave Jacky!

Ruana begint al weer lekker rond te worden Ellie +:)+
Over dat struikelen, het kan vele oorzaken hebben. Wat ik wel weet is dat het bij Tinkers veel vaker voor komt, ik heb er inmiddels aardig wat gereden, en ook aardig wat gehad die op hun knieen gingen, vaak was er verder voor zover bekend niks mis met die dieren. Het tot op zekere hoogte ook een karrepaard he, die belasten hun lichaam toch anders dan een rijpaard.

Paardentandarts, die komt hier zaterdag ook, maar ik laat Luna niet nakijken, er moet nog zoveel doorkomen en wisselen, en ze eet gewoon goed, voel geen rare dingen, dus dan vraag ik me af waarom, ze heeft alleen een spleet tussen haar voortanden, maar een beugel zal ze toch wel niet krijgen :D Sinds twee weken heeft ze wat "wondjes" boven haar boventanden waar ik me wat druk om maakte. Maar ik had me drukker moeten maken als ze er niet zaten, t zijn gewoon haar volwassen tanden die doorkomen :D :(:)

Brave Jaron! Dat dekje heb ik ook gehad :P Heb nu alleen nog de knalroze (Bright Red). Heb je een foto van jouw singel? Die van mij is twee keer gebruikt. Maarja, wat niet past dat past niet he :P

Wat fijn Rebecca! Wat voor auto is het?

Lotje is idd gekocht door een bokker, voorheen was ze ook van een bokker, haar vader is ook van een bokker. Ze is idd erg leuk. De mensen waarvan ze was voordat ze naar de handelaar ging hadden haar gekocht als toekomstig gezinspaard, ik ben nog wezen kijken om haar voor hun door te rijden, maar dat was me bij nader inzien toch wat te ver, t is er wel een die met regelmaat aan het werk gezet moet worden en dat kon/kan ik over die afstand niet bieden.

Leuk om die plaatjes terug te zien Leonoor, ben benieuwd wat ze er samen van gebakken hebben. Mocht je nog eens zo'n ritje gaan maken kom ik graag meegenieten :P Ik wist helemaal niet dat Bas al die kunstjes kon, hoe heb je dat liggen geleerd? Ik ben helemaal niet zo van de vd, Luna kan kusjes geven en nee schudden, daar blijft het denk ik ook bij. Maar liggen lijkt me wel erg gaaf.

Spannend Sandra!

Thigor propte ik met zijn 1.53 ook onder een 175 :=

Lastig Karlijn, kan je niet verder kijken? Het aanbod op mp is vrij groot in jouw regio, meer dan hier (scheelt dat ik niet op zoek ben, dus al was het aanbod nul, so what? :Y) ) Ik vind van 220 naar 365 wel een hele grote stap...

Hier niks te melden, ga zo maar weer eens werken. Mn lichaam wil volgens mij alleen maar slapen, en dat na een nacht van 10 uur, tssss. Mn hoofd wil naar stal, gaat ook niet meer gebeuren vandaag. Dus alleen mn verstand krijgt zijn zin vandaag :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:19

Ik hem mezelf trouwens wel de Tinkerdagen aangepraat, dus als iemand nog wil meeten, ik zit daar allevier de dagen intern :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:19

Die singel zou ik op de foto moeten zetten, maar vind het ook geen probleem om evt wat bij te betalen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:22

Maak eerst maar eens een foto ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:23

Zal ik van de week als ik hem in handen heb, even doen :j

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:04

@hijadedelaluna, nee hoor ze moet zeker niet meteen onder het zadel, misschien deze zomer inrijden maar dan zowiso winter terug rust :)
Dat zadel is van mijn warmbloed merrie die ik ter adoptie heb weggegeven, zadel ligt nog hier en had het 2j geleden op maat laten maken. En Gebruik dat nu bij een andere warmbloed en leek me dat Kaitlin ong dezelfde rug heeft als de twee warmbloeden waar het zadel op past.
Vandaar heb ik het even gepast om te zien of dat zou lukken en het ligt eigenlijk vrij goed :D
Maar heeft ook maar een minuutje op gelegen hoor, en zonder singel ;)

Wil haar zeker niet overhaasten :)

Wat de dekens betreft, ik heb vorig jaar voor een van de warmbloeden een 165 vliegendeken gekocht, heb die ook op sissy gepast maar die was te klein voor haar. (voor de warmbloed 5cm maar deken was in promo en stond enkel maat M of L ofzo op dus niets van cijfertjes dacht achja we proberen het gewoon :D )
Heb ergens ook een fleece deken liggen dat is een 175, die heb ik in het begin gepast op Koby (1.45m - 1.47m) en dat lag goed, ook in de breedte :D
En heb Sissy ooit een 185 opgelegd gehad 2j terug en die was te groot (ze is even groot als Koby)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:07

king zn borst is te breed voor een 185.. dus heb nog een fleecedeken maatje 185 liggen(moet ik nog op de foto zetten om te verkopen) en een eczeemdeken maatje 185 die dus ook te krap was(en ging schuren) die is nu als reserve deken als zn echte deken kapot gaat. (wist niet zeker of hij zomereczeem had, maar met een deken op, had ie geen jeuk meer, maar we gaan eerst dit jaar kijken of ie er last van krijgt.. denk dat t gewoon de vliegen zijn waar hij van gaat jeuken op zn kont

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:08

Zo wat hebben jullie hard doorgekletst ik ga dit weekend even alles bijlezen wat pfoe wat ben ik moe van de Autorijles en het bosritje met Pride!

Pride was vandaag namelijk vreselijk in het bos :/

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:11

What happend?

Ik ben dinsdag om 3u klaar, dinsdag even korte metten maken samen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:12

Mijn telefoon is dood, dus ik heb nu een aftands ding van mijn vriendje. dus mocht iemand een idee hebben van een betaalbaar telefoontje, die ook nog eens leuk is?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:55

@ellie: Ik heb mijn autootje hard nodig, ik woon in het buitengebied en nou kan ik qua afstand wel naar de supermarkt, maar heb een oude blessure in mijn benen en kan bijna niet fietsen. Vandaar dat ik toch weer zo snel op zoek moest.
En over jou stalhouder-verhaa :D l, vertrouwen hebben in mensen is natuurlijk goed, maar het één sluit het ander niet uit. Als ik jou was zou ik zo’n longeersessie ook filmen dan kan je het uitgebreid terugkijken en ook ter beoordeling aan anderen laten zien.

@karlijn: hoe was je EEG gegaan en heb je al meer duidelijkheid?

@Bommeltje: Ziet er nog niet eens zo gek uit zonder sokken. Je hebt wel netjes geschoren. Vindt het trouwens een erg leuke omschrijving van je studie “ik zit nu gewoon wat mensen dikker en dunner te maken” :P

@Lotte: Ik hoop de filmpjes van Salinero snel te zien, heerlijk he die Arabische tinkers.

@Jacky: Wat handig zo’n binnenbakgarage, je brengt me op ideeen. Wat voor zalf gebruik je trouwens op Jacky

Mooie Clover gezien, heeft zo’n leuk hoofd. Ook een knappe Luna en Diablo (waarom zo’n gevaarlijke naam), verder ook een trotse Jaron

Meeting ben ik helemaal voor, ik ben in februari op de koudbloedenwedstrijd in Uden en de tinkerdagen kom ik ook kijken. Komen er nog meer naar Uden?

Lees ook een hele hoop over springtinkers, misschien Cait ook eens een balkje laten lopen

Zo ik heb een brij in mijn hoofd zitten van alle verzekeringsvoorwaarden die ik heb gelezen, pfff…. Ik heb Cait in ieder geval vandaag verzekerd en voor de nieuwe auto en de paardentrailer (ja die moet ook nog) ben ik er nog niet uit :? |o :Z ^) .
Mijn nieuwe autootje wordt een Opel Tigra, wilde eigenlijk voor een Vitara gaan, maar dat is met mijn huidige werk/financiele situatie niet verstandig.

Zo nu ga ik even lekker ontspannen bij Caitlynn, effe lekker tutten

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:03

@Becs Haha ja dat doe ik met mijn opleiding! maar het is heel goed om te zien hoe je mensen daarmee kunt veranderen! eigelijk zouden ze dat vaker is moeten laten zien! want heel veel meisjes zouden dan een stuk minde onzeker zijn :)

Heel veel plezier bij Caitlynn :)!

@snackie ja heel graag ja! pfoe wat een draak is het! in de galop doet hij zijn hoofd tussen zijn benen en gaat heel hoog bokken en dat doet pijn aan mijn rug :/

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:04

tut ze!

Tinkerdagen leusden ben ik iig bij :j

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:07

Ik ben er ook :)