nou dat doet mij goed, want ik hoor hier vaak: nou die tinkers zijn dik zat!!! en dan denk ik ja wat kan ik er aan doen? hij staat op schraal land en ik kan hem moeilijk aan een longeerlijn knuppen. Verder krijgt hij geen muesli, brok of wat dan ook maar dan denk ik weer, krijgt hij dan wel genoeg voedingstoffen binnen die hij nodig heeft bij het groeien?
Ik denk zelf dat het wel fijn is dat hij igg een reserve heeft voor de winter maar dan zeggen ze ja je moet de ribben licht kunnen zien en een jaarling moet juist liever iets te schraal zijn dan te dik.
Ben alleen bang dat dat slecht is voor de gewrichten of dat hij misschien gevoelig kan raken voor insuline resistentie of wat dan ook.. En misschien heeft hij juist wel wat extra's nodig voor bijvoobeeld de vitamines en mineralen..
J*ezus Annique belt net... Pallieter z'n schouder ligt helemaal open, ze houden numet handdoeken het bloed een beetje tegen, Annique komt nu vanaf Dianne snel naar stal, en de Dierenarts komt met spoed.... Duimen jullie voor 'm
hier ook iemand, pfff vraag me af wat er gebeurd is!!!
Chanel_
Geplaatst: 30-09-09 20:47
Hier draaien ook de duimen voor pal
Trea
Geplaatst: 30-09-09 20:52
Bah pal toch, hier draaien de duimen ook. Hopelijk valt het mee, maar a;s je leest bloed met handoeken tegen houden krijg ik toch wel kippevel. Maar ey Tinkers sterk ras toch.
He bah, lees meteen het nieuws van Pal Wachten op bericht en hopen dat het meevalt.
Ik hoef voor het eerst mijn dierenartsrekening niet helemaal te betalen. Vince is verzekerd en ik krijg 80% terug van het koliekconsult. Weegt niet op tegen de premie, maarja, de verzekering heb ik dan ook voor de echt dure handelingen.
Maartje, klinkt goed en ik vind Odin erg leuk
Chayenne loopt er lekker bij Leon! En niet onder de indruk van alles om haar heen, dat is fijn. Met of zonder bit maakt niet uit, het is maar wat voor jullie het fijnste werkt. Ik vind het het belangrijkste dat een jong paard de balans kan houden tijdens de draf en later ook de galop voor je echt verder kunt gaan met trainen. Ze mogen niet op je armen steunen, maar je hoeft ook niet te voorzichtig te worden en krampachtig elke druk in de mond vermijden, dat is ook uitproberen en afstemmen en daar kom je samen wel uit.
Jeejtje... Annique en Pal veel sterkte Hoe je ons op de hoogte Lois?
Ik zie een jaarling, veulen liever iets te schraal dan veel te dik. reserve voor de winter vind ik onzin en niet nodig. As je goed voert, is een reserve echt niet nodig.
D_Travis
Geplaatst: 30-09-09 21:28
en waarom zie je hem dan liever schraal dan te dik Janet? want dat kan niemand mij namelijk uitleggen en dat zou ik nou juist graag willen weten.
edit en Travis is niet veel te dik, maar gewoon dikkig.