Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kailonne schreef:Volgens mij vind Diaz het wel leuk op de nieuwe stal.
Vanmiddag toch nog een fijne buitenrit met Jack gemaakt. Hij is zo relaxt op mijn nieuwe stal. Echt heerlijk. Ik vind dat buitenrijden toch echt het leukste om te doen.
Springen daar ben ik niet zo van. Het gaat me al snel te hoog.
Diaz schreef:
Becs schreef:Hallo iedereen,
Ik klets helaas niet zo heel vaak, maar ik lees nog wel trouw bij. Ik zou dus ook erg graag nog op het lijstje erbij willen. Ik zal een der deze dagen eens uitgebreid van me laten horen en jullie eens een update over mijn kleine meisje geven.
Becs = Rebecca = Caitlynn
Becs schreef:Nou hier dan de beloofde update over Caitlynn.
Ik weet eigenlijk niet meer sinds wanneer ik jullie een laatste update heb gegevenen ik begin dus maar even omstreeks april.
Na een vervelende situatie op mijn vorige stal heb ik Cait uit nood twee maanden thuis op de wei tussen mijn moeder's geiten gezet. Mijn moeder is heel erg van het zo wild mogelijk houden van de tuin en dus ook van het weiland van de geiten en het staat er dan ook vol met planten, bomen en struiken. Cait was natuurlijk gladde strakke weilandjes gewend en vond dit dus helemaal niks. Als ik een stukje tussen de bomen door ging wandelen keek ze me hulpeloos aan, ze was er van overtuigd dat ze niet onder takken door kon, twijgjes braken echt niet onder haar gewicht en een boomstam kon je zeker niet overheen stappen. Geiten waren ook een soort buitenaardse wezens met die rare dingen op hun hoofd.
Ze was dan ook erg blij dat in het weiland naast ons twee jonge hengsten stonden, dat was ten minste iets wat hinnikte en ze aten ook nog gewoon gras
. De heren waren zeer gecharmeerd van Cait en hielden dus heel schattig de wacht bij haar. Zodra ze te ver bij hun weg liep, hinnikte ze haar heel hard en dwingend terug. Cait genoot van al die aandacht en liep dus expres nog een paar stappen verder voor ze terug kwam
![]()
Na een paar dagen waren de takken, bomen en ander groen niet meer eng en galoppeerde ze vrolijk zigzaggend overal tussendoor met af en toe een sprongetje over een slingerend boomstammetje. Het leukste was natuurlijk als je die rare geiten vanuit onverwachte hoek naderde als ze rustig stonden te eten. Helaas vond ze nog een nieuwe hobby, het schuren tegen een boom
, nou groeien haar manen gelukkig langzaam weer aan.
Ik had dus eigenlijk al besloten om thuis dan toch maar die stal te gaan bouwen en er een ponytje bij te gaan zoeken, niet ideaal, want er was eigenlijk te weinig gras maar een goede stal leek niet te vinden. Uiteindelijk wees mijn vriend mij op een nieuwe advertentie op marktplaats. Prachtige foto's en de tekst klonk ook erg goed, maar ja ik wilde eigenlijk geen mooie praatjes en plaatjes, maar een plek waar Cait goed te eten kreeg en naar buiten kon met maatjes. Een plek waar het welzijn van Cait prioriteit nummer 1 is.
Toch maar besloten om te gaan kijken, Cait terug naar huis halen kon immers altijd nog en ik vind het zelf wel prettig om mijn hobby met anderen te kunnen delen en er niet altijd alleen voor te staan.
Nou de stal bleek dus echt een lot uit de loterij te zijn, een prachtige, ruime, lichte stal met buitenluik en een laag stro waar je u tegen zegt. De dag van aankomst lag er zoveel stro dat ik bang was dat Cait er in zou verzuipen.
Elke dag gaat ze met een groepje naar de wei. Cait's groepje bestond eerst (in juli) uit een ik-doe-alsof-ik-altijd-ontzettend-chagrijnig-ben KWPN'er en een tinker, beide merrie’s. Cait hing de eerste tijd dus echt aan de tinker, want die vlekken waren voor haar een enorm herkenningspunt. Nu is de groep aangevuld met een Fries (ruin), Cait en hij zijn echt dol op elkaar. Het is echt zo lief om te zien hoe ze alles samen doen. ’s Nachts staan ze naast elkaar op stal. Als ik met Cait aan het werk ben geweest moeten ze altijd even neuzen en dan staat hij echt tegen haar te kletsen. Zo lief
Intussen is Cait bijna een jaar bij mij, 29 oktober is het zover. Als ik dan toch kijk want ik in een jaar met haar bereikt heb…… Ze heeft zo’n superkarakter en vind het heerlijk om nieuwe dingen te leren. Ik heb nu al een aantal keer op haar gehangen en in het begin vond ze dit heel spannend. Als ze dan doorkrijgt dat ik iets helemaal geweldig van haar vind, dan begint ze echt te glunderen en doet ze zo ontzettend haar best.
Ik heb intussen ook een passend zadel gevonden. Het is een Barefoot London geworden.
[ Afbeelding ]
Leonoor schreef:Jij hebt die tinker met dat leuke neusje! Hoi!
Priscilla__ schreef:Wings z'n staart is ook echt een ramp.. Ben altijd in de weer met weet ik veel hoeveel soorten shampoo. Daarnaast is hij ook nog is zooooo dik. Doe jij Luna der staart dan gewoon in een emmer hangen oid?
Sandra1984 schreef:weet je wat heel goed werkt.. cowboy magic yellow out shine in shampoo!!
werkt super tegen vieze staarten!
king zn staart kreeg ik er altijd heel mooi wit mee!
en zijn sokken ook.
merc heb ik er nog niet mee gewassen, maar denk dat hij ook mooi wit gaat worden ervan
Diaz schreef:Diaz was na driekwartier stappen gister ook helemaal bezweet, dat is normaal met deze zachte zonnige dagen, terwijl ze al vacht hebben
@renate, zijn het zwartige korstjes die je met plukjes haar zo los kan plukken van het been? Diaz heeft dat 1x gehad, 1x gewassen met sebasil en het was weg!
Diaz heeft het 2e ding al gesloopt op de nieuwe stal sinds ze er is!
Dag 2 heeft ze de buiten-waterbak van de paal getrapt toen ze uithaalde naar een paard, en vannacht schijnt ze haar staldeur te hebben gesloopt of iets.. met schuren is het open gegaan ofzo? dus ik moet nog kijken wat de schade is.
Het hek aan de bovenkant zat nog wel dicht.