[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:40

Ik heb de barefoot arizona ligt super op Jack, mooi vast schuift niks. Maar ik trek het ook netjes in een geultje trek het van iets op de nek naar achteren toe en dan merk ik wanneer het vast komt te liggen en daarna singel ik aan.

Heb de stella met bling bling gehad maar schoof als een tierelier ook met andere pommel en dergelijke. Zeer frustrerend daarom blij met de arizona die wel gewon blijft liggen waar het moet :D

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:41

draakje: Khaleesi is echt een topper <3 1
Niene87: leuke foto's & filmpjes, pas maar op straks heb je een Jumper op stal ;)
JoanneE: Super foto, hopelijk krijgen wij een paar anderen ook snel te zien ;) nabestellen is natuurlijk wel een heel goed idee :)

Joy en ik zijn vandaag voor de 2e keer naar het bos gegaan, zaterdag waren wij ook o.b.v. dezelfde persoon en paard als vandaag :) helemaal toppie, vandaag zelfs onder een drukke viaduct door, bruggetjes gaan prima (met de smalle wachten wij nog even, zijn snel glad met dit weer..)
Madam heeft de lol erin gevonden, alhoewel ze het wel spannend vindt als er iets achter, voor of tussen de bossen te zien is.. Maar makkelijk terug te nemen :)

Modder is een ander verhaal, de ene keer erover heen jumpen en de andere keer doen alsof je verdrinkt ;)
En vervolgens afstand bewaren van het andere paard, Joy zat echt te gluren wat haar voorganger deed en volgde hem door het droge gedeelte, echt een prinses ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:10

Wat een mooie shet mooie shoot. Ik denk dat mijn dame meer duidelijk moet zijn. Want stilstaan vind ze moeilijk logisch. En goed geoefend met haar, hem haar manen gevlochten best dik vind ik al en lang toch af en toe heel duidelijk laten weten dat ze stil moet staan.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:57

sweetsox schreef:
Wat een mooie shet mooie shoot. Ik denk dat mijn dame meer duidelijk moet zijn. Want stilstaan vind ze moeilijk logisch. En goed geoefend met haar, hem haar manen gevlochten best dik vind ik al en lang toch af en toe heel duidelijk laten weten dat ze stil moet staan.

Die van mij staat altijd met dr voorbeen te zwaaien zo iritand

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:21

Zij doet zo raar heen en weer bewegen dat ze haar touw loskrijg. Hahaha gekkie. Maar gelukkig werd het steeds duidelijker dat ik niet stopte omdat zij dat wilde. Als ze braaf was dan kriebelde il haar heerlijk en daar geniet ze zo van.moet eerlijk zeggen ze doet het fantastisch want ze is nog maar 9 maanden oud en dit is de derde keer vlechten.

van ander gedrag irriteer ik me veel meer.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:24

Emi doet het vanaf het begin en ik word er niet goed van. Aangeleerd gedrag is zo moeilijk af te leren

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:15

ik vind het lastig om haar ge etter tijdens het lopen onder controle te houden. ik denk dat de manier bij haar niet werk, die ik gebruik ben bang dat ik grover geschut moet gebruiken. ze heeft een dikke olifanten huid. En het is puur haar zin door drijven.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:16

Eigenwijze shetlanders :P Vooral adem blijven halen en heeeel consequent zijn zodat ze hun zin niet krijgen :)

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:48

He bedankt zeg voor alle barefoot reacties, die worden dus redelijk veel gebruikt bij onze tinkers! Ik ben toch erf benieuwd naar de pasvorm en de zit. Ik kreeg van barefoot gisteren een email die gaven aan dat Atlanta eigenlijk het minst populaire model was, omdat men dan liever de western uitvoering heeft.. Maar ik vind het mooie juist dat ie zo eenvoudig is en vooral dat er gewone beugels aan kunnen.. Maar ach, eerst maar eens kijken of het wat is..

Dat stilstaan, of zeg maar niet stilstaan ken ik van toen ik Kerry net had, wat een dribbelkont... En hangen op het touw... Steeds maar consequent terugzetten was hier de aanpak maar her heeft even geduurd hoor, en zo van de een op de andere dag was het over, nu staat ie vaak te slapen ...

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:02

Chimello, fijn dat je examen goed is gegaan
Lailaa, wat een heerlijk shet! Super gave foto's
Boomloos zadels, geen verstand van op dit moment kan niet echt tips geven succes met je keuze
daisy, met een jumper heb ik geen enkel probleem := uiteindelijk crossen heb ik geen problemen mee. Fijn dat jullie 2e ritje buiten goed is bevallen. Gewoon lekker ervaring op doen dan wennen ze ook wel aan verkeer van achter +:)+

Gister les gehad! Zo leuk moet helemaal bij 0 beginnen wat ook wel moeilijk is hoor.
We doen lange teugel en dan met je zit sturen. moeilijk zeg, maar ging deze week al zoveel beter dan vorige week! *D
We hebben half uur les. We stappen eigenlijk alleen nog maar als sturen goed gaat en ik principe goed snap gaan we ook draven.
Uiteindelijk ging instructrice op Roos en die pakte wel de teugels erbij en merkt al heel erg dat ik haar met de teugels rijdt. Roos had het er moeilijk mee. Buitenhand binnenbeen principe kent ze niet en ze loopt onder je weg als ze iets moeilijk vindt...
Maar ze is niet scheef en verder wel heel leergierig dus dat scheelt al heel veel!

We gaan deze week proberen veel binnenhoefslag en veel figuren niet te lang op haar moeilijke kant (rechtsom) en veel belonen als goed gaat.
Verder buitenritten blijven rijden voor de rechte stukken.

Woensdag weer rijden

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:57

Voordat je een barefoot zadel koopt zou ik het ook even testen. Ik vind ze namelijk niet altijd netjes / goed liggen.
Zelf heb ik een barefoot london. Daar ben ik prima tevreden over. (in mn profiel staat een foto volgens mij)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:06

Wat een leuk shetje heb je Lailaa. Lekkere pluizenbol.
Over boomloos ga ik ook niets zeggen. Geen verstand van.
DaisyUkkie heeft fijne buitenrit gemaakt.
Nienke is aan het lessen geslagen. Maar zo te lezen ging het wel goed.

Hier hebben we zondag sinds hele lange tijd weer een rondje over het slik gegaan. Zelfs nog een galopje gedaan *\o/* Das nog een struikelblok bij mij, vind het zo eng. Als ze langzaam galopeert gaat het goed, dan kan ik het uitzitten. Maar zo gauw ze iets harder gaat ga ik wiebelen, en dan gaat zij wiebelen. En heb ik het gevoel dat ik zo naast haar hang.
Hoop dat het met oefenen van de zomer steeds beter gaat :o

Zijn jullie paardjes ook al zo aan het verharen? Bij Sally en een fjord op stal vliegen de plukken er ineens vanaf.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:18

Hier nog niet echt verharen gelukkig haha, kijk ik echt tegen op al dat poetsen. Heb altijd haren in m'n mond erna.

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:43

Op dit moment verhaard Joy super erg, van 15 min borstel kan ik een kussentje van vullen :)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:15

Fijn dat de les goed ging Niene! Leuk hoor, een jong paardje.

De galop komt vanzelf. Vaak ook een kwestie van wennen aan elkaar en daar balans in vinden toch?

Gisteren wat grondwerk met Aranka gedaan en het gaat al steeds beter. Lekker actief. Ze sprong nu binnen een rondje aan in galop :D Dit weekend ook op buitenrit meer gegaloppeerd en dat helpt geloof ik wel. Ik begin ook steeds een beetje meer spieren te zien.

Met die reden heb ik een cherokee aangeschaft Kerry_tinker Ik heb er de eerste 5 jaar westernfenders aan gehad. Nagevraagd en je mag ermee in de L5 starten. Nu met Aranka merk ik dat zij minder geschikt is voor western rijden, dus nu met een beetje spijt overgestapt op dressuur. Dat is ook gemakkelijker een instructrice vinden. Misschien in de toekomst weer :)

Spannend. Aanvraag voor kleine kinderopvang bijna rond, maar moet de naaste buren zien te overtuigen dat ze er niet veel last van zullen hebben ivm bezwaarprocedure van de gemeente... Ik ga er zo heen, ben benieuwd!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:55

Hier nog geen verharende paardjes :)

Ik ben na mijn werk lekker de paardjes gaan voeren en toen kwam Pim nog om een rondje door het dorp te maken met Khaleesi :)
Ik heb Izzy haar sokken toch maar even behandeld met Neocidol voor de zekerheid.
En mijn Barefoot Stella zadel is binnen :D Morgen even een testrondje in de bak :)
Laatst bijgewerkt door draaakje op 21-01-14 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:57

Daarom heeft die van mij een deken op. Scheelt enorm met uitharen haha. Mijn shet daar in tegen o my dit is een bol haar.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:02

Ik ben jaloers Mira, dekens scheelt zoveel werk met poetsen ;(

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:03

Geloof mij die van mij is zwart op de benen en buik van de modder.... Maar is is zo mooi wit onder de dekens dat het bijna pijn aan je ogen doet

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:48

shetje is zo leuk.

fijn dat je les goed ging, galop is niet het belangrijkste. misschien even iemand het op laten nemen of vragen aan een instructrise. had namelijk het zelfde gevoel. En op het filmpje was het een heel ander gezicht dan ik in mijn hoofd had. degene die les gaf zij het ook. en nu ik het op film zie, ben ik meer zelfverzekerd omdat ik mezelf niet naar beneden praat.

en roosje gedraagd zich gewoon lekker zoals het hoort. je doe het goed.

sox is giga aan het verharen. niet normaal je zou snikheet weer verwachten.
tjitske is brandschoon ook al heeft ze geen deken op. ze is gewoon zelfs wit waar ze wit hoor te zijn. sox is gewoon een lekkere goorlap die gewoon lekker het veulen uithang en alles doet om zo smerig mogelijk te worden. heerlijk gezicht.
Dekens is niet meer aan mij besteed. vind het zo lekker dat je rustig kan rijden omdat ze het niet koud hebben.

vandaag ook even gehobbeld op tjitske. was echt hobbelen op bbp heb je toch weer meer grip dan op de gladde vacht van je paard. alleen gestapt eigenlijk want heb nog steeds koorts. Morgen eindelijk het op maat gepaste zadel erop en dan nog na passen en meten. zo nieuwsgierig hoe dat zit.

Verder enorme discussie op bokt over mijn veulen dat ik teveel doe met haar en haar alleen maar op een kudde moet gooien. twee keer meegemaakt dat dat niet zo goed kan uitpakken dus dit keer heel anders aanpakken en gaat super goed. krijg op stal complimenten, stalbaas is super tevreden en straalt als hij haar ziet of over haar spreek. kom zeer regelmatig mijn veearts tegen als ik aan het wandelen ben en hij geef me dan ook complimenten dat ik het goed aan pak en dat meer zo moeten het doen. hoefsmid zeg het ook. Dus heb nu besloten er ....... aan te hebben aan die meningen omdat mensen mijn veulen niet kennen.

Als ik dan klaag over dat ze gek doet tijdens wandelen. zoals steigeren rennen of zo dan is dat gelijk oooeeee slecht. maarja ik denk dan simpel het is een kleintje zolang ze haar zin niet krijg zal ze het wel leren. Daarnaast denk ik gewoon niet dat met een zweep slaan gaat helpen.

beetje rot dag gehad. mijn papa zit niet goed in zijn vel ik ben ziek en kan hem niet helpen vanwege mijn werk en dat ik zo ver weg woon. En hij gaat mijn mama haar as ophalen alleen. pfff en dat doet mij zo'n pijn. dat ik er niet bij kan zijn voor hem. dat ik daar echt gewoon mee zit.

dan zitten mensen zonder dat ze me kennen te oordelen zonder dat ze weten hoe mijn veulen is.
dat is dan even mijn druppel.

zo dit was even mijn klaagmodus is nu weer uit sorry allemaal.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:38

Klagen doen we allemaal wel is Sweetsox, :(:)
Mensen oordelen graag op bokt, terwijl maar weinig elkaar echt kennen. Jij doet wat voor jou goed voelt voor je veulen! Dat is toch beste +:)+
Daarbij denk ik dat het per paard verschilt, de ene doet het goed in een grote kudde de andere juist niet. Ik denk dat een stuk wandelen of voetjes leren geven en zo kan heus geen kwaad. Bedoel je zet haar toch geen dik uur in het zweet aan een longeerlijn of zo! Dan vind ik dat mensen niet moeten zeuren.
Een veulen houdt ook wel van aandacht niet alleen als ze pas 3 wordt hoor.

Nou ja ik kan me op bokt vaak slecht uitdrukken (dus met typen zeg maar) dan typ ik het maar bedoel ik het eigenlijk niet helemaal zo mensen hebben dat al vaak verkeerd opgevat op bokt.. ja jammer dan. Ik kan niet anders typen en probeer zo goed mogelijk uit te leggen. Dus Sweetsox bij deze mijn bericht hierboven aan jou is dus niet negatief bedoelt maar juist gewoon positief. +:)+

hihi := zo ik ga maar is slapen

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:55

Ze zeggen toch altijd de beste stuurlui staan aan wal... Vriendin van mij heeft ook alles met dr veulen gedaan paardje is 3 jaar oud nu en is zo ontzettend braaf en lief. Omdat ze er alles mee gedaan heeft

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:19

Gewoon doen Sweetsox!
Ik zou mijn veulen ook nooit in de opfok doen,liever een gemengde groep waar ze ook opgevoed wordt door de oudere paarden enwaar je haar gewoon uit kunt halen om lekker mee bezig te zijn.
Band opbouwen,verkeersmak maken,grongwerk,het kan allemaal als je het maar met mate doet,maar dat zit wel goed toch?
Laat ze maar lekker kletsen! :j ,gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:27

Ik heb met Ted ook vanaf veulen af aan vanalles gedaan, zie eens hoe makkelijk en lief volwassen paard het nu is.
Aslan gaat ook wel eens mee wandelen, minder als ik met Ted deed maar doe het toch.
Hij is dagelijks in de hand en krijgt zo ook opvoeding mee.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:32

Baggio is als ukkie ook heel veel in de hand geweest en daar heb ik nog steeds profijt van :j