[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:23

Dat quarter zie ik ff niet zo gauw :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:34

Even gauw onderbouwen van natte vacht is beter dan een bezweete vacht.

Als een paard zweet, en het droogt op, plakken de haren aan elkaar, waardoor je dus een open vacht hebt zolang het zweet er niet afgeborsteld is.
Spons je een paard af (niet tot op de huid dus) dan droogt de vacht goed op,en sluit hij weer, wat het zweet dus niet doet.

Enne, ik heb een full, Ruilen? :D

En nu, te paard!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:38

Veel plezier! Als jij je full wilt ruilen voor een cob, graag!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:43

Aah lieve Luna :D!
O ik heb zo'n zin in het springen vandaag! pride vind springen geweldig!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:47

Ik ga hem steeds leuker vinden O:) Ooit had ik een zwak voor hem, al ik hem tegen kwam op bokt <3 Miste alleen de manen... Luna is ook zo bloedfanatiek met springen, moet dat niet te vaak doen, is geestelijk wel goed, maar lichamelijk wat minder :=

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:52

hahaha!

wat leuk! Ik ben ook nog steeds heel verliefd op hem! maar Luna is ook zeker en beauty :D!
Zijn er mensen die het leuk vinden om een keertje te meeten :)?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:26

Goede middag iedereen :)

Bah, het is weer zo'n str*ntweer zeg.. Dus weeral niet rijden op Tink :(
Ik ging wel net lekker met mijn Shetje bezig zijn. Ben zijn VD terug aan het oppakken en ben m momenteel op het blok aan het leren. Maar aangezien met dit weer ga ik het in de garage oefenen, is groot genoeg, hopen dat hij daar mee wilt werken :P Gisteren ging het goed met hem, op wondjes zalf gesmeerd. Hij blijft jammer genoeg schuren, maar ik heb er goed oog op. Ga nu ook weer lekker met hem aan de slag en hem dus ook eens nakijken. Ik zal foto's maken!

Wat jammer van die auto.. Mijn moeders auto is ook op controle nu, ook zo'n oud ding. Ze is ook doods bang dat hij er niet door geraakt..

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:44

Citaat:
Jemig Julie, jij zet er wel vaart achter met het beleren, mag ik vragen van waar die keuze? Succes met de laatste lootjes!

@hijadelaluna, goh zoveel vaart zit er achter dat beleren niet hoor :)
Sissy heb ik bv vanaf ze 2 maanden oud is, nu is ze 5j en heb enkel nog maar een paar keer met haar onder het zadel gestapt en dan ook nog geen 15min aan een stuk :)
Kaitlin is er nu 3 dus ze mag dit jaar toch al wel leren om een zadeltje op te hebben en te longeren.
Misschien dat ik haar deze zomer gedurende 2 maanden ga laten inrijden en dan zou ze nadien ook weer stil komen te staan tot de zomer erop.
En verder doe ik wat VD oefeningetjes met de paardjes, tot nu toe kunnen ze enkel 'pootje voor' maar ben bezig met Kaitlin te leren knielen (de andere twee zijn daar te dik voor nu :D ) Ze heeft er ook veel plezier in dat ze zo nu en dan eens van de weide mag voor wat VD of eens een wandelingetje aan de hand hoor.
Afhankelijk van hoe alles verloopt kan het ook zijn dat ze pas volgende zomer als ze 4 is wordt ingereden, bekijk het ook gewoon een beetje hoe ze er tegen deze zomer uit ziet. Sissy was op haar 4j zelfs nog beetje overbouwd vandaar dat ik er nooit veel mee gedaan heb op dat gebied, wel qua grondwerk en schriktraining en wandelingen/joggen aan de hand (en dan slalommen tussen paaltjes op straat, trotoirs op en af wandelen voor achterhand spieren, spurtje trekken op een grasveldje, ...) of haar gewoon meenemen als handpaard.

Rijden is voor mij niet zo'n prioriteit, heb veel voldoening van het eten geven, knuffelen, wandelen aan de hand, VD, ... gewoon het dagelijks contact met de paardjes ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:58

vanavond verse ruana foto's.moet ze nog even uploaden naar mijn album.Vandaag lekker grote ronde gewandeld.ze vond t zalig...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:38

Was vandaag gezellig bij de paardjes :) Tinky vond het wel jammer dat ik haar vriendje even meenam :o Hinnik, Hinnik klonk het dan :P

Jacky was superlief! Hij deed mooi zijn best! Eerst snapte hij er niets van en ging ik voor het blok staan.
En na even wachten, zette hij er een voetje op, vervolgd door de andere. *\o/*
Was supertrots en blij! Hij heeft het nu helemaal door :P En hij blijft ook écht lang op het blok staan, alsof ie het leuk vind. Zijn wonden zijn 'stabiel'. Ik merk niet dat er nog zijn bijgekomen en heb ze meteen ingesmeerd.

Afbeelding
Meneer had een heel bakje, wat doet ie? Op het randje staan..
_/-\o_

Moeders auto is er trouwens door :))

Ben benieuwd, Ellie!

Edit; overvloed aan smileys weggehaalt :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:44

ahh die ogen dan ook van jackie;doe ik het zo goed baasje?? :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:48

Haha, echt hé :P Hij bleef er ook echt opstaan tot ik hem er af haalde.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:48

Knap hoor. Istoch erg leuk, VD. Helaas weet ik niet goed hoe ik dingen moet oppakken.
Net even een afspraak gemaakt met de paardentandarts. Ben heel benieuwd. Iris gaat voor het eerst in haar leven, zal ongeveer 12-14 jaar zijn, en Kato voor de 3e keer.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:26

kan een paardetandarts aan het gebit zien hoe oud het paard is dianalamboo?misschien een domme vraag van me..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:42

Afbeelding

Afbeelding

het zijn niet de beste foto's maar madam wilde alleen maar eten.Binnekort maar even nieuwe maken.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:56

elliecuijk schreef:
kan een paardetandarts aan het gebit zien hoe oud het paard is dianalamboo?misschien een domme vraag van me..

Normaal gezien wel, eens boven de 10 is het wel moeilijker.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:12

leuke foto's jackytje en ellie!

Lot, als we ruilen moet je maar even kijken of je de mijne wat vind, die is wel goed gebruikt/niet nieuw meer. beetje roest op de gespen etc ;)

Jep ik heb idd gefilmd vanaf deze rug :
Afbeelding

En wat ik vandaag merkte, hij loopt met zijn hals schuin naar rechts, ik denk groenigheid.
Maar ik denk dat hij toch aan de pessoa gaat werken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:19

Jaron is zo'n leukerd :) Vind hem steeds leuker en leuker worden! Hoe oud is hij?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:23

Thanks, hij is van juni 2006, dus 5.5
Hij word ook steeds leuker, moet alleen een hoop spek op.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:26

Toen ik Iris kocht is er wel een schatting gedaan. In het paspoort staat dat ze 14 is maar de dierenarts zei dat ze hooguit 12 was. We gaan het wel zien als Willem Oosterboer komt. Er zal vast wat aan gedaan moeten worden, ze heeft nog nooit en tandarts gezien.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:36

Ik heb een nieuwe auto gevonden!!! Volgende week dinsdag kan ik hem ophalen!! Hopelijk kan ik straks uitgebreid reageren, zit zo te prutsen op mijn telefoon.

@lotte: heb je aangemeld op fb. Gezellig!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:37

Als oosterboer bij jou komt, waar woon jij dan? aangezien oosterboer hier dichtbij woont.

Becs, wat voor auto? en wat fijn dat het al zo snel geregeld is!

Als er mensen met hyves zijn, (welke ik prefereer) gooi dan even de link over peebee

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:39

Andrea, wat onwijs gaaf zeg dat je al zo aan het buitenrijden bent terwijl je er pas voor de 7e keer op zit. Echt te wauw gewoon. Bene cht jaloers, hoop dat ik Mona straks ook zo lekker relaxt krijg...

Ellie, idd kunnen goede tandartsen zien aan een gebit hoe oud een paardje ongeveer moet zijn..
En leuk paardje heb je. Aan de manen etc zie je wel dat ze volwassen is. Alleen het lichaam lijkt ze wel een heel erg jong dier.
Heb je er nog over nagedacht om een ostheopaat langs te laten komen. Ik snap dat je je aan je stalhouder dr mening wilt vasthouden, maar open staan voor andere adviezen is nooit verkeerd natuurlijk.

Dianalamboo, spannend hoor de eerste keer de TA. Als je een goede hebt moet dat vast goed komen. Mona zal binnenkort ook voor het eerst gaan. Zij is 2,5 dus zal voornamelijk een check zijn. Maar voor de ervaring zal het wel goed zijn.

Jackytje, wat schattig die foto!

Juliekeuh, rijden is bij mij idd ook niet prio 1. Mona word ook 3 over 2 mnd, maar ze moet nog erg veel leren. Maar zou het wel leuk vinden als we dit jaar al eens iemand erop kunnen hebben. En dan alleen rondje stappen ofzo. Puur voor de ervaring.

HijadelaLuna, wat een lang verhaal van je haha, ik ga het zo ff doorlezen en eventueel reageren... Wel erg leuke foto's!

Mallow, ook erg leuke foto's!
Zo te zien ook tapijt in de bak?! Heb dat ook bij mijn verzorgpaard gehad, echt ideaal!
Gelukkig zijn je tentamens voorbij, goed gegaan?

Voor de rest las ik dat iemand anders ook zijn paardje bij Irish Cob Holland vandaan had en die ook wat angstig was. Komt deze ook uit belgie vandaan? Mona komt namelijk uit belgie en heeft maar 3 mnd bij ICH gestaan. Ze was uit belgie zo uit het land gerust met een hele kudde en daarom nog maar heeeeeel weinig dat ze kent en dus ook angstig is. Nog erg weinig in handen geweest, maar juist daarom doet ze het juist wel goed. Maar is jou paardje wel wat beter geworden? Minder angstig. Ik hoop wel dat dat met Mona goed gaat komen. Maar dat denk ik wel. Ze moet gewoon nog veel van de wereld zien en vanaf dat het langer licht is ga ik ook lekker veel met dr lopen.
Nou ik het de Sebacil gehaald gisteren. Vandaag een helper geregeld. Emmers gehaald, jerrycans geregeld, handschoenen en sponsen gehaald. Nou als Mona ook nog even mee wil werken dan hahaha. Ben op het ergste voorbereid, dus kan alleen maar beter gaan. Gelijk Zazou ook maar behandelen, aangezien ze met zijn 2en staan. Vandaag had Mona weer een hele plek erbij op dr kaak, en geen kleintje.
Vandaag had ze weer eens een terugval. Was contstant bang voor me en elke keer als ik dr wilde aanraken kroop ze helemaal ineen en vluchte ze weg. Net alsof er iets gebeurd is, zo op de 1 op andere dag. Echt raar. Snap er niets van. Maar goed, heb juist vandaag wel als doel gesteld meer dr voorbenen op te tillen en achterbenen aan te raken etc. En ging uiteindelijk heel erg goed. Ach we komen er wel :-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:41

stapje voor stapje komt het best goed.

Lot, we hadden het laatst toch over marktplaats paarden die leuk waren.
Ze staat nu ook op bokt, lotje , jij hebt ook in het topic gereageerd.
Ik vind dat zo'n monstermooi dier! ik had toen alleen dat geld niet, want in haar had ik wel intresse toen!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:09

Iris komt bij ICH vandaan en heeft daarvoor in Belgie gestaan, net als Mona. Ook op het land gestaan. Het komt goed, kost alleen wat energie en doorzettingsvermogen. Heb het samen met mijn moeder gedaan. 1 haar vastgehouden en gerustgesteld, en de ander gaat rustig door.

Voor degene die vroeg waar ik woon; Woerden.