Citaat:
Jemig Julie, jij zet er wel vaart achter met het beleren, mag ik vragen van waar die keuze? Succes met de laatste lootjes!
@hijadelaluna, goh zoveel vaart zit er achter dat beleren niet hoor 
Sissy heb ik bv vanaf ze 2 maanden oud is, nu is ze 5j en heb enkel nog maar een paar keer met haar onder het zadel gestapt en dan ook nog geen 15min aan een stuk 
Kaitlin is er nu 3 dus ze mag dit jaar toch al wel leren om een zadeltje op te hebben en te longeren.
Misschien dat ik haar deze zomer gedurende 2 maanden ga laten inrijden en dan zou ze nadien ook weer stil komen te staan tot de zomer erop.
En verder doe ik wat VD oefeningetjes met de paardjes, tot nu toe kunnen ze enkel 'pootje voor' maar ben bezig met Kaitlin te leren knielen (de andere twee zijn daar te dik voor nu
) Ze heeft er ook veel plezier in dat ze zo nu en dan eens van de weide mag voor wat VD of eens een wandelingetje aan de hand hoor.
Afhankelijk van hoe alles verloopt kan het ook zijn dat ze pas volgende zomer als ze 4 is wordt ingereden, bekijk het ook gewoon een beetje hoe ze er tegen deze zomer uit ziet. Sissy was op haar 4j zelfs nog beetje overbouwd vandaar dat ik er nooit veel mee gedaan heb op dat gebied, wel qua grondwerk en schriktraining en wandelingen/joggen aan de hand (en dan slalommen tussen paaltjes op straat, trotoirs op en af wandelen voor achterhand spieren, spurtje trekken op een grasveldje, ...) of haar gewoon meenemen als handpaard.
Rijden is voor mij niet zo'n prioriteit, heb veel voldoening van het eten geven, knuffelen, wandelen aan de hand, VD, ... gewoon het dagelijks contact met de paardjes