[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:33

Dan ligt dat wss niet aan de paarden zelf..

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:41

|( |( |( Mijn auto is vandaag helemaal afgekeurd, valt niks meer aan te doen |( |( |(

effe egoposten hoor, doet echt pijn, mijn eerste autootje

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:48

Hier ook een trapper gejad, in t begin wist ik niet wat ik moest doen. Nu wek. Sindsdien heeft ue ooit 1 keer vervelend gedaan en daarna bleef ie braaf staan

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:51

Wat klote Becs, dus dat is enkeltje sloperij?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:53

Jap, ongeveer alles wat kapot kan is kapot. Ik was er al bang voor.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:56

vervelend becs.Ga je nu een ander autotje kopen?ik ervaar een auto hebben echt als een gemak,maar als t kan ga ik toch echt met de benewagen of de fiets.Ik kan er niet tegen om onnodig benzine te verbruiken.T voordeel is dat ik in het centrum woon en redelijk dicht bij de voorzieningen zit.nadeel:bijna geen normale stroken om de hond zijn behoefte te laten doen.

Ruana heeft met de waterstraal geen problemen gelukkig.Die staat te genieten van een koude douche!

Ik ga nu ff pitten en hopen dat ik morgen wat minder last van me arm heb.T is wel wat gevoelig,maar ik kan t goed hebben.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:02

Trusten ellie. ik duik er ook in. eens kijken of ik een massage kan krijgen. heb spierpijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:27

Ahww balen van je autotje!! Wij hadden €900,- reparatie met de APK :(

Vandaag een EEG in het ziekenhuis.. Ben benieuwd hoe ze dat doen met mijn dreads hihi

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:38

Zo na wat blaren op mijn handen ben ik nog steeds erg blij met Pride zijn kale beentjes!

Vandaag ga ik maar is springen denk ik :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:23

Bommeltje_ schreef:
Diaz schreef:
Voor de mensen die er nog NIET in staan:

- Quoten
- Aanvullen
- Voila!

Code
BOKTNAAM          = NAAM (leeftijd)  = TINKER(S) (leeftijd)

01. Kailonne      = Heidy (45)      = Jack (4,5)
02. Tamadine      = Mara (27)       = Mona (2,5)
03. Caroline-max  = Caroline        = Elsa (1,7)
04. Freakish1977  = Andrea          = Ballyheigue (5)
05. elliecuijk    = Ellie (29)      = Ruana (3,5)
06. Diaz          = Karlijn (26)    = Diaz (3,5)
07. Snackie       = Andrea          = paardloos
08. SIEMxFUNNY    = Simone          = Kayleigh (2,2)
09. Becs          = Rebecca         = Caitlynn (2,5)
10. Sandra1984    = Sandra          = King (15)
11. Marjootje     = Marjolijn (37)  = Nino (4,5)
12. Tinkerplein   = Carolien (43)   = Tinkers (13 tot 2,5)
13. Mallow        = Eva (21)        = Clover ( 4,5 )
14. Jackytje      = Kaat (13)       = Tinky (10)
15. _Lot          = Lotte (19)      = Luna (2,5)
16. James_bont    = Wietske         = Wohan (8)
17. Jolandaa_     = Jolanda (21)    = Dana (5)
18. Niekje31      = Danique (21)    = Thigor (7)
19. Bommeltje_  = Hilde (18)        = Pride (8)
20. callum          = maartje 31   =callum bijna 3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:31

Veel plezier bommeltje.
karlijn succes!

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:39

Diaz schreef:
Voor de mensen die er nog NIET in staan:

- Quoten
- Aanvullen
- Voila!

Code
BOKTNAAM          = NAAM (leeftijd)  = TINKER(S) (leeftijd)

01. Kailonne      = Heidy (45)      = Jack (4,5)
02. Tamadine      = Mara (27)       = Mona (2,5)
03. Caroline-max  = Caroline        = Elsa (1,7)
04. Freakish1977  = Andrea          = Ballyheigue (5)
05. elliecuijk    = Ellie (29)      = Ruana (3,5)
06. Diaz          = Karlijn (26)    = Diaz (3,5)
07. Snackie       = Andrea          = paardloos
08. SIEMxFUNNY    = Simone          = Kayleigh (2,2)
09. Becs          = Rebecca         = Caitlynn (2,5)
10. Sandra1984    = Sandra          = King (15)
11. Marjootje     = Marjolijn (37)  = Nino (4,5)
12. Tinkerplein   = Carolien (43)   = Tinkers (13 tot 2,5)
13. Mallow        = Eva (21)        = Clover ( 4,5 )
14. Jackytje      = Kaat (13)       = Tinky (10)
15. _Lot          = Lotte (19)      = Luna (2,5)
16. James_bont    = Wietske         = Wohan (8)
17. Jolandaa_     = Jolanda (21)    = Dana (5)
18. Niekje31      = Danique (21)    = Thigor (7)
19. Bommeltje_  = Hilde (18)        = Pride (8)
20. callum          = maartje 31   =callum bijna 3
21. Juliekeuh      = Julie (20)      = Koby (11), Sissy (5), Kaitlin (3)

[/quote]

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:41

Pfff vandaag mijn 4e laatste examen (had er in totaal 12 waarvan ik 2bewust niet heb meegedaan)
Zal zooo blij zijn dat ze zijn afgelopen! Wil me meer met mijn paardjes bezig houden! Kaitlin verder leren longeren en zadelmak maken en de tinkjes meer kunstjes aanleren en dan uiteraard aftellen naar de geboorte van mijn 1e eigen gefokte veulentje :D
Zal ze sebiet eens gaan eten geven als pauze tussen het studeren door...

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:51

Wat voor studie doe je :)?
Ik heb er nu ook last van met die stomme inlever week! ineens moet alles af en geprint en dat kost veel moeite en geld :(

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:56

Ik doe 'Agro en biotechnologie: dierenzorg'. Komt er dus op neer dat wij worden opgeleid om als dierenartsassistent te werken maar gezien wij dus ook een diploma 'agro en biotechnologie' krijgen moeten wij ook allerlei stomme vakken als: bodemkunde, bemestingsleer, plantkunde, agrarisch beleid, levensmiddelen en hygiëne (heb ik vandaag trouwens), ... doen :(
En aargh levensmiddelen en hygiëne komen allerlei stomme namen van bacteriën, schimmels, gisten, ... in voor die we moeten kennen ... I hate them xD

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:04

Wow ja! ik snap dat je een beetje moe word van het studeren , want dat is even een hele hap vol wat je moet leren :O

Wat heb ik toh een luxe leven op school! ik zit nu gewoon wat mensen dikker en dunner te maken :')

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:08

Ja idd.. had 1 examen voor de kerstvakantie en de week na de kerstvakantie waren we alweer bezig... nog tot volgende week woensdag (en net 2 vrij moeilijke vakken volgende week, mijn concentratie is écht al volledig weg... en heb nog medische beeldvorming en anatomie te gaan (al die moeilijke latijnse namen))

Wat doe jij dan Bommeltje_ ?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:38

Pfoe ja nou veel succes in ieder geval +:)+

Ik doe Grafische vormgeving :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:59

Ik doe vanaf hier weer ff mee kletsen, tentames zijn voorbij *\o/*

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:07

o gezellig :)
Hoe gingen je tentames?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:09

Na 1,5e week leren mag ik blij zijn als ik er 4 van de 40 goed heb :') Hij was echt heel pittig.. Gelukkig vond de rest van de tentamenmakers dat ook..

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:14

oo dus dan kan je er wel voor zorgen dat je hoger beoordeeld word ofzo :)?

Ik heb gelukkig geen tentames maar wel college's kunstgeschiedenis en die zijn lang en saai!
Gelukkig kan ik hier op school veel eigen werk maken en dat is wel heel leuk want je doet altijd iets wat je ook echt boeit :)
Haha daarom is Pride vaak mijn model voor opdrachten.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:23

Dat is zeker heel leuk :j

Clovertje:

Afbeelding

En speciaal voor lotte :D :
Ik weet dat ze nog niet helemaal lekker loopt. Ze wil nogal veel doen aan de voorhand, ook bit vast pakken is favoriet. Dit is ons nieuwe zadel wat helaas toch ook niet helemaal goed ligt. Ik kan m'n benen hier niet netjes in kwijt waardoor ik haar ook niet lekker kan begeleiden / begrenzen met m'n zit.
Maargoed jullie hebben een idee :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:06

:wow: Jullie gaan echt hard.
Ik heb mijn eigen bonte Salinero, weliswaar wat te breed en te korte pootjes, maar toch. Mijn pony heeft aanleg voor de dressuur, ze heeft me toch een mooie passage laten zien gisterenmiddag _O- Standje arabier stond weer lekker aan, of kan ik beter zeggen standje "ik doe alsof ik hengst ben"? Maar verder is ze dan zo braaf, niks trekken ofzo, gewoon braaf naast me blijven, touwtje blijft gewoon slap hangen (heb blijkbaar toch nog iets goed gedaan de afgelopen maanden). Dus ik loop er dan zo naast met een :D-gezicht, t moet er niet uit hebben gezien :') Mooiste is nog als we dan weer op stal komen, ze briest een keer en verandert terug in een "normale" Tinker :+ Volgende keer moet er gewoon iemand mee om het te filmen, al heb ik haar nog nooit zo gek gezien als vandaag (stiekem hoop ik wel dat ze het vrijdag weer doet) _/-\o_

Leuk, volgend jaar dus weer Hollandse Baggio kinders :)

Sterkte met je studie dan maar Janey :P Ik hoop voor je dat het daadwerkelijk mee gaat vallen, als je stage's gaat lopen wordt het waarschijnlijk wel beter uit te houden. Wat betreft Luna aan het werk, ik weet niet, het voelt heel anders als bij Thig. Sowieso bijzetten etc. ga ik nog niet doen, longeren heb ik voordat de nattigheid begon wel eens geprobeerd maar had ze duidelijk de balans nog niet voor. Heb toen we wat lange lijnen gedaan (en doe dat nog wel zo af en toe), maar haar concentratieboog is nog zo kort en zwak, na een kwartiertje is ze echt "op", en als er veel te doen is op stal is het al helemaal niet leuk. Dingen als vrij springen heeft ze dan wel weer echt lol in, en ik ook, en gewoon losgooien ook trouwens, dat kon ik dan met Thigor weer niet. Als ik die los liet in de bak dan deed hij nog maar een ding; over de omheining springen _O- :o Dus het is gewoon anders. Maar ach, komt vast wel weer. Er komt een tijd dat ik een paardje heb waar ik ongeremd alles mee kan (en als ik dan zelf ook lichamelijk alles kan zou helemaal fijn zijn :+ ), tot die tijd maar genieten van wat er wel kan toch? Want dat is ook een heleboel hoor :D

Kaat, misschien wil er nog wel een andere 14-jarige mee O:) Als er al gemeet gaat worden, lijkt me in praktijk nog behoorlijk lastig...
Hoe is het nu met de Shet? Anders ff DA bellen?

Aha Andrea, duidelijk :P Hier ff gekeken, en wel rolletjes in mn longeersingel :Y) Hebbuh? Heb hem te koop, is een maat cob, en ik moet op den duur toch echt en full hebben := Brave Jaron! :D Ga je meedoen met de Tinkerdagen?

Kleine Ruana <3 Hopelijk is de oorzaak van het struikelen snel gevonden!

Ik ben ook wel benieuwd naar het veulen van Dana. Ik vind Yellow Fellow niet echt een X-factor hebben :o Maar dat vind ik van een andere hengst ook niet, terwijl zijn nakomelingen wel bijna allemaal hier mogen komen wonen. Maar toch, hoe meer jij schrijft over draakse en eenkennige Collin kinderen, hoe leuker ik hem ga vinden :D

Fijn om te lezen dat Jack zo braaf is!

En Cait ook al braaf! +:)+

Kailonne schreef:
Niet zo klein, maar jack is ook maar 1,43.
heeft iemand ideeen voor grondwerk? Hoe pak ik dat aan?
Ik ben ook niet zo' n held als ik ernaast loop. Zeker als ik in het verkeer aan de wandel ben ben ik snel bang dat hij b.v. voor een auto springt. (moedergevoelens denk ik)

Les nemen :D Hoeft niet eens gediplomeerd, gewoon iemand die niet bang is, zoals Andrea bijvoorbeeld :P
En ik kan het niet laten om te zeggen, negatief denken doet negatief gebeuren :o Tuurlijk springt hij niet voor een auto, hij heeft zelf ook nog een stel ogen en hersens gekregen. Wat helpt als je paardje wat drukker is is om een liedje te zingen, paarden reageren oa op ademhaling, en die wordt dan rustig. Iets voorlezen helpt ook, maar is in praktijk vaak wat lastiger als je naast je paard staat :Y) (Wel goed bij hyperventilatie)

Ik moet wel lachen om de schrijfstijl van de OP van dat angsthazen topic. Ik wordt nu nog banger om oud te worden (nog een maandje dan ben ik 20, ojee....) Nee, gekheid. Dikke :(:) voor jullie. Onthou een ding, er moet niks! Al het goede komt langzaam. Leef niet teveel toe naar het einddoel, iedere stap in de goede richting is er immers al een, en daar mag je best trots op zijn! Vergeet niet die grote van die stappen aan te passen op je gevoel, en niet op je verstand of wat een ander zegt/doet.

Welke van die optie's is het nu uiteindelijk geworden Mara? Of heb je nog iets anders gevonden?
Lastig, dat wassen. Kan je haar niet opsluiten in de schuilstal voor een paar uurtjes? (Of desnoods trailer?) Zou haar sowieso eerst laten wennen aan een deken, en dan pas gaan wassen, zo nat bloot in de wind zetten (vermoedelijk is haar weerstand al wat lager), is niet het meest ideale.

Lees over Imaverol, eng spul vind ik dat (overigens is het ook tegen schimmels en niet tegen levende wezentjes), hopelijk verdun je het wel? Soms wordt namelijk geadviseerd om het onverdund te gebruiken. NOOIT DOEN! Icm met zweten kán er een chemische reactie optreden met de huid van je paardje (gebeurd niet altijd maar er zijn wel meerdere gevallen bekend) waarbij de huid letterlijk verbrand. Voor de duidelijkheid, dan is het einde verhaal voor je paardje.... Nee, dan ga ik toch liever voor de Stronghold... Leonoor, welke schurft? Regenschurft komt namelijk geen beestje aan te pas, foutieve naamgeving, daarom gebruikte ik gisteren het woord rainrot

Hier ook geen jeukend paard. Niet eens een vies paard voor de verandering. Denk dat ze stiekem zelf de borstels uit de kast heeft getrokken, ze zag er echt top uit toen ik kwam, perfect in haar vacht, manen keurig, staart schoon. Enige waar ik wat over te klagen heb zijn de sokken (incl. wat mok, maar dat zien we wel verder als het land droger is, zolang het niet erger wordt doe ik ff niks, is dweilen met de kraan open), maarja, zwarte sokken voorkom je niet met deze nattigheid. En geef toe, liever een paard met vieze sokken maar wel happy buiten dan eentje met schone sokken depri in een stalletje (zoals de DB dat schijnbaar graag ziet :( )

Tinker zonder sokken... Er mist toch echt wel wat hoor :o Ik kreeg Luna ook met uitgeknipte koten (en volgens mij waren die mensen een beetje uitgeschoten, er was niet zo heel veel meer over := Ben blij dat het er eindelijk weer min of meer aan zit, al kunnen ze volgens mij nog stukken voller worden :)

Gefeliciteerd Simone *\o/*

Hoe was het met Diaz Karlijn?

Snackie schreef:
Mara, ik heb geen idee waar je verstandig aan doet.
Ik weet wel, dat als je mona uit de wind kunt zetten dat je haar best kunt wassen.
Want een paard met dikke vacht die bezweet is, kun je beter afspoelen dan op laten drogen hoorde ik van een kennisje. (gaat over de winter periode)
Dus dan zal ze tegen een douche heus wel kunnen?

???? Kan ze dat onderbouwen???
Een paard wat bezweet is is nat tot op de huid, en als ze nat zijn op de huid, dan kunnen ze kou vatten. Echter is die vacht de perfectie afvoer van die nattigheid. Vandaar dat het ook geen kwaad kan een bezweet paard op de wei te zetten, al is het koud. Zolang het dier op de huid maar droog is. Lijkt me als je het dier afspoelt het ook nat wordt tot op de huid, dus dan vraag ik me af wat je ermee opschiet? Ben wel benieuwd, wie weet zit er een goede verklaring achter, maar ik heb ook nog nooit iemand mee gemaakt die zijn bezwete dieren met lagere temperaturen afspuit wanneer het gezweet heeft en daarna terug in de wei zet....

Ikke wil jullie ook op fb: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002875626062 :D

Sebacil, was dat niet verboden? Vink ook eng spul, paarden die daarmee behandeld zijn mogen niet meer geslacht worden voor consumptie. Vraag me wel af hoe ze dat controleren gezien je dat niet in het paspoort noteert (?). Maar volgens mij moet ik zulke dingen helemaal niet weten, wat niet weet wat niet deert, zo is denk ik met bijna alle middeltjes wel wat...

Angst voor de tuinslang, dat heb ik een Haflinger eens heel radicaal afgeleerd, zodra hij bewoog spuiten op zn hoofd. Dat was gewoon echt een draak, zijn wil was wet, stontverwend ook. Zette je de slang op een hete dag in de wei ging hij er wel gewoon onder staan namelijk. Was twee keer vechten en t was goed, meneer stond keurig stil heb hem wel meer dingen zo afgeleerd (t was toen ik kwam zo erg dat er een hengstenketting over de neus ging met meelopen, arm ding :(:) ). Maar verder ben ik eigenlijk vrij lief, heb eigenlijk maar drie dingen waar ik echt boos om wordt (agressief richting mij, eten zonder mijn toestemming, mij meesleuren naar waar dan ook), dan krijgen ze wat te horen, de rest is gewoon negeren of eens een waarschuwende nee, en vooral heel veel belonen. Agressie wekt agressie op zeggen ze wel eens....

Balen Rebecca :(:)

Succes Karlijn!

Veel plezier Hilde!

Jemig Julie, jij zet er wel vaart achter met het beleren, mag ik vragen van waar die keuze? Succes met de laatste lootjes!

Jeej Eva :) Foto's zien er goed uit toch? Ik vind netjes :j Nu heeft Cloof een behoorlijke dosis haar, maar daaronder zie ik volgens mij wel weer dat ze aan het uitzwaren is, of niet?

Nee hoor paard, je staat helemaal niet in de weg, hoe kom je erbij?
Afbeelding

Samen eten is natuurlijk leuker dan alleen, t andere paardje is van Carolien (tinkerplein). Diablo, 1,5 maand jonger dan Luna.
Afbeelding

Lekker stel. Luna's hoofdje wat me met deze blik volgt bij alles wat ik doe <3
Afbeelding

Diablo Ben stiekum een beetje vliefd
Afbeelding

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:10

Leuke foto's lot! Wat een verschil zo met die andere uit 2009 zeg!

Clover is zwaar aan het worden ja. Maar ze gaat nu weer meer de kant van quarter op.. :)