[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:29

Hoi de dierenarts zei dat ze een allergie had voor waarschijnlijk vlooien. ZE vonden alleen geen vlooien. ZE kreeg een spuit tegen de jeuk en dat werk 2 weken. Dan moet het weer helen. ZE denk dat ze buiten is gebeten door een vlo maar omdat ze daar pinpetjes voor krijg zie ik daarom geen vlooien. Ook niet bij de andere dieren.

ja modder is een drama voornamelijk in de paddock. Mijn soc is zo smerig als wat en tjitske is brandschoon door de regen.

sox is lekker wild ik hoop dat ik haar vanaf zondag weer zelf kan doen.

weet niet of ik het al gezegd heb. Alles loop anders dan ik gepland heb. Veel aanmeldingen voor oppas kinderen. Geen stem, niet handig met kennismakings gesprekken. Broedse kip, hahaha verbouwing en ga maar door zo.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:31

Dan gaat het wel verbeteren, heeft onze kat ook gekregen en geen last meer erna.

Dankjewel trouwens! Moet wel m'n domein gaan omschakelen naar een andere host, niet zo tevreden met deze. En te duur per maand. Kan zijn dat de website er deze week weer even uit ligt.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:26

ja ik moet me er nog in verdiepen.

mijn kat heeft dit voor de tweede keer. eerste keer was ook haar nek kaal aan de bovenkant. heel raar haar viel er gewoon uit.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:06

Fijn dat het zo goed als opgelost is met de kat!

Net heerlijk buiten gereden. Wat een prachtig weer is het vandaag zeg :D

Puur interesse, hoe kom je aan al de nieuwe aanmeldingen voor oppaskinderen sweetsox?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:31

Marktplaats, gastouderbureau en mond op mond reclame denk ik.
die vandaag is geweest marktplaats. Moet wel zeggen dat ik ook kinderen met beperking neem en in de avonden / nachten op pas en vanaf 7 uur. Ben je ook gast ouder

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:34

Zo in ene natte bak gereden wat resulteerde in enorme knie actie draf door de plassen heen en de galop net zo. Zowel ik als paard onder de zandspetters. Maar heb heerlijk gereden was erg braaf ondanks dat ik twee weken niet had gereden. En ze is zo werkwillig wauw!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:49

Wat fijn Mira! Zij was eerst toch een beetje vervelend of was dat het paard van iemand anders? Maar leuk om te horen dat ze het zo goed doet ondanks de lange pauze van lekker nixen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:52

Ze is een gigantisch dominant stuk vreten bij tijden. Dominant is ze altijd en je met dr werken of helemaal niet. Is bij haar geen tussenweg en ze kan ook flink klooien met rijden. Want het is een race en schrikmonster soms. Maar goed ze heeft ook dr goede kanten gelukkig :D. En ze is pas vier dus dat ik kan opstappen en weg kan rijden na dat ze twee weken niets heeft gedaan vind ik wel knap voor zon jongkie

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:54

Ja super! Ik heb vandaag ook heerlijk gereden met Dublin!

Ik was in de bak aan het rijden, dat ging super en toen gingen anderen van stal weg met hun paard en de kar en toen mocht ik mee. Heerlijk ontspannen er achter gereden, ik kon met een hand en en lengte teugel rijden, het was een klein rondje maar we hebben veel gedraafd. Dublin was lekker moe en zeiknat van het zweet haha, hij had helemaal schuim op z'n hals bij de teugels. Zijn ademhaling was wel goed dus ik denk dat hij het gewoon warm had. Toen we terug kwamen ging hij ook heel laag met z'n hoofd lopen wat hij normaal ook niet doet dus het was echt heel lekker ontspannen! Het zonnetje scheen ook lekker, ik heb gewoon echt heerlijk gereden zo trots op mijn bok! <3

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:19

succes met je katje!
Joanne lekker hoor zo'n buitenritje
Mira ja natte bak heeft nadelen maar voor knie actie wel lekker voordeel!! ;)
Donnar ook lekker wezen rijden dus :D

Hier vandaag ook weer gereden nadat mn dochter een smakkert op de grond had gemaakt van de week moesten we vandaag toch weer even oefenen ook omdat de bixie er aan komt..
Dus vandaag ik maar eerst op Roos de bak in... maar madam is toch wel aan het testen hoe ver ze kan gaan nu... Ze gaat gewoon ineens weg rennen in galop of draf en heeft dan compleet geen rem meer en gaat dr eigen gang... (ehhhh halloooo) dus omdraaien met neus in de bakrand... maar goed als zij wil galopperen vind ik dat ook prima dan gaan we dat toch gewoon doen.. maar dan wel op mijn voorwaarden dus daar gingen we stuk of wat rondjes door de bak en daarna had ik lange teugel en paard zonder problemen met rem en gas pedaal heerlijk!!
ze was hartstikke moe natuurlijk. Toen mn dochter er op in de longeercirkel, eerst in stap en later ook los draven ging super goed vertrouwen is gelukkig bij haar weer terug.
Daarna lekker buiten uitgestapt..

Sfeerimpressie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu staat Roos in schone stal met schone sokken en een mooie schone gevlochten staart

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:21

Zo ziet Emira er ook uit als ik die uit het land vis haha

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:27

Wat leuk Niene, kijk je dochter eens stralen op dat grote paard.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:28

Was het vergeten te zeggen wat een geweldig setje! Je dochtertje heeft een glimlach van oor tot oor mooi hoor!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:31

Fijn dat het rijden zo lekker ging Selda!
Dublin ook zo braaf!
En Roos een beetje stout, maar daarna lekker naar buiten, ziet er heerlijk uit!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:32

Ben heel blij dat ze de glimlach terug heeft.
Die zat er het eerste kwartier met een benauwd gezicht op hoor... maar gelukkig is haar vertrouwen terug :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:03

Ah, hopelijk helpt de injectie tegen de jeuk goed sweetsox :)

Lekker dat het rijden zo goed ging Mira :)

Heerlijk Donnar, lekker ritje gemaakt zo te lezen :)

Fijn dat het uiteindelijk toch goed ging Niene (je weet zeker dat zadel/bit/tanden enzo allemaal goed zijn?)
Erg leuk om je dochter zo te zien genieten!

Hier hebben alle paardjes weer mooie voetjes. Khaleesi was echt super braaf. Ik heb veel geoefend, maar bekappen door een "vreemde" is toch wat anders als voetjes geven oefenen.
En daarna heeft mijn zusje mij haar nog even geknipt. Had weer een mooi stukje gespaard voor stichting haarwensen.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:04

En dan is je haar nog megalang! Mooi hoor!

Heerlijke foto's van een lachend grietje op een mooie Tinker, fijn dat ze het vertrouwen weer terug heeft!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:04

Fijn dat het met je kat is opgelost Sweetsox, hopelijk gaat het snel beter.
Wij hebben een hond die (denken wij) allergisch is voor tekenbeten. Waar een teek heeft gezeten krijgt hij een hele grote bult en met een paar dagen trekt die weer weg. Zo sneu soms ook zomers. Zit die onder allemaal bulten. Verder heeft hij er geen last van.

Chimello mooie website. Je hebt er mooie kleurtjes tussen lopen :)

Joanne en Mira hebben vandaag lekker gereden, weer was er ook perfect voor.
En Donnar ook.

Roos die uitprobeert, maar daarna gelukkig weer luistert. En leuke foto's van je dochtertje op Roos.
Volgens mij houdt ze van roze :) En super dat ze weer het vertrouwen terug heeft.

Ik heb vandaag wasdag gehouden. Men neme een slachtoffer :D die in het bezit is van vuile voorbenen en ook nog vuile achterbenen en een vieze staart
Als dit alles bij elkaar is gezocht, neemt men een emmer met sop en begint de staart hier in te roeren.
Het resultaat is een schoon paard :D. Met witte voorsokken en witte achtersokken en staart
Helaas zal ik er morgen niet meer veel van zien denk ik zomaar :(

Vanmiddag het achteruit rijden geoefend met karretje. Wat ik weer wel fijn vind is dat zo'n klein karretje veel beter laat zien wat ik fout doe. Dit dingetje schaart nogal snel, dus moet veel meer sturen. Mijn papa vond het wel goed gaan voor zo'n tweede keer met aanhanger rijden.

Morgenochtend hopelijk rondje slik doen, maar stalgenootjes waar ik mee heb afgesproken voelden zich vandaag allebei ziekjes.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:05

Wow draakje wat een haar heb/had jij.
Je hebt het afgeknipte stuk gedoneerd begrijp ik. Mag ik vragen wat er dan mee gaat gebeuren?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:18

Mooie witte sokjes weer :)

Hier staat informatie:
http://www.haarwensen.nl/haar-doneren

Mijn haar groeit elk jaar weer tot mijn billen, dus doneer ik elk jaar een stuk zodat het weer aangroeit in een jaar. (mijn haar groeit langzamer als het eenmaal tot mijn billen is)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:00

Gaaf zo dat haar!

Ik heb net slecht nieuw gekregen de bestelling die bij horse charms is gedaan is al lang verzonden dus waarschijnlijk verloren geraakt in de post. En klasgenootje is zo slim geweest de maat niet te veranderen het is dus maar mini/shet voor een tinker die full nodig heeft tja... (western touwteugels). Ben er dus niks mee behalve terug verkopen verdorie.
Laatst bijgewerkt door Lori op 18-01-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:02

Jeetje Draakje wat een mega lang haar!!!
En tja Sally schone staart en sokken houdt je helaas niet met dit weer in blub... maar goed af en toe keer lekker was beurtje kan geen kwaad toch :D is ook nog is gezellig zo tutten

Roos haar zadel moet ff wachten nog voor controle we hebben er een pad onder liggen, het ligt niet optimaal maar ook zeker niet mega slecht hoor. Maar het lijkt me niet dat ze daar last van heeft dan zou ze naar mijn idee vervelend doen met aansingelen, opstijgen en wellicht zelfs het opzadelen.. maar daar geeft ze geen kik op.
Ze heeft vriendelijkste bitje in.... (dubbelgebroken met zo'n dik tussen stuk)
en eh tja tanden daarvoor moet nog keer tandarts komen maar moet nog ff wachten.. volgens mij is ze nog nooit bij tandarts geweest maar wil ik plannen voor februari.

Denk meer dat ze nu meer uittest wat ze wel en niet kan flikken onder het zadel of ze zomaar weg kan rennen als ze zin heeft.

Verder denk ik wel dat ik een Fysio voor dr moet bellen volgens mij zit ze links wat vast (denk ik) want rechtsom stuurt ze super makkelijk maar linksom niet zo prettig.. maar kan ook onkunde zijn maar een keer een beurtje daar in kan vast geen kwaad :D

Huis kopen en paard kopen in zelfde periode is eigenlijk niet zo gunstig voor de porto maar komt wel goed hoor...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:02

T zijn beide goede redenen om een andere set van hun te krijgen

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:04

Denk je dat ze gewoon een nieuw paar zouden opzenden dan want wel direct op hun bericht gereageerd dat ik ging doorgeven dat ze contact moest opnemen omdat het er nog altijd niet is en het dus te klein is ook. :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:09

Das wel een mooi doel om het aan te schenken Draakje.

Vervelende situatie hetlevenwint. Hopelijk komt er toch nog een oplossing uit.