[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:08

Sebacil deden wij op de benen ook door in een emmer staan met die oplossing. Handschoenen aan en insoppen tot op de huid.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:12

Ik heb van de DA idd ook een paar van die handschoendjes gekregen, maar ze adviseerde wel dat het misschien beter is om van de afwas handschoenen te nemen, want zijn steviger...
Ach en misschien denk ik drama maar word dat t helemaal niet hoor. Ze zal gewoon moeten. En lichaam komt ook wel goed, ben meer bang voor dr achterbenen waar ze ook soms wel eens an krabt, dus moet ook echt ingewassen worden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:13

Euhm, ik heb het ook veel zonder handschoenen gedaan hoor :o

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:16

Er staat op gebruiksaaanwijzing dat t niet in contact met mensenhuid mag komen?!??? hahaha...
Maar niets aan over gehouden dus?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:18

dat is vaak zo, voorzichtigheid voor alles.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:22

Tamadine schreef:
Er staat op gebruiksaaanwijzing dat t niet in contact met mensenhuid mag komen?!??? hahaha...
Maar niets aan over gehouden dus?

Deed wel wat pijn in wondjes, maar die waren wel binnen een dag helemaal dicht! Dus daarvoor werkt het super.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:23

is het toch ergens goed voor :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:28

Nou ga ik het maar ff op mn gezicht smeren hahaha. Heb van mn B12 pillen ontzettend veel last van puistjes en bultjes nu op mn gezicht, voel me net een puber nu. Ff het spul erop en zo weg hahaha...

Maar als er nog gegadigden zijn die willen helpen van het weekend met wassen, meld je aan :-) hahaha. Als we allemaal een been vast houden moet het goed komen toch hahahaha... (ziet het al helemaal voor zich)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:29

gewoon op dr kop aan het plavond binden, alleen dan op jou hoogte, dan kun je overal bij :P

elliecuijk

hier weer een berichtje van mij.af en te reageer ik heel weinig,maar ik heb het beredruk thuis!

kom net weer van mijn meisie af.heb der binnegehaald;mevrouw wilde niet naar binnen toen alle paarden naar binnen gingen om te eten.Nou daarom heb ik ze maar binnengezet.
Even een aanvulling op gister.het is niet dat ze momenteel echt pijn heeft.Tenminste dat geloof ik niet zo snel.ze bokt nog steeds lekker in de wei en gaat lekker rollebollen.
Vanmiddag sprak ik haar bijrijder.daar gaat het op een paar blauwe plekken na wel goed mee.ze had ook gehoord van wat we gister hadden bemerkt.daarom gaan we morgen lekker een rondje kuieren door vianen(die mensen van vianen kijken altijd heel raar op als ze ruana zien.dan is ze wel even bezig en dat wil ze zo graag.en dan forceren we ook niks.rijden doen we niet!Ik vernam ook al van haar dat vrijdag de veearts komt kijken naar een veulen,dan zou ze ook even laten kijken naar ruana.Ik vindt dat wel ok,zodra er maar duidelijk wordt wat er mis is.
wel mijn onderarm vanavond gekneusd.balen!ruana liep even iets te rap de kooi in en mijn onderarm kwam tussen haar lijf en de staldeur.leuk hoor!!
een positieve wending:t zadel van mijn oude paardje is hoogstwaarschijnlijk verkocht.Ik ben superblij.

wat zie ik hier trouwens leuke sokloze tinkers voorbijkomen.t hoort eigenlijk wel niet,maar als je ze zo beter kan behandelen heb ik er geen problemen mee.helemaal scheren zou ik niet doen.t staat wel mooi,maar vindt t ook weer zonde.

tot hoe lang laten jullie de manen en voorpluk groeien?de voorpluk van ruana hangt bijna over haar snuit en haar manen zijn al 93 cm lang(mogen van mij wel 1.00 tot 1.10 worden)

Poosje81

Een extra persoon erbij is al genoeg. Als je een voet in de emmer hebt staan, meteen de been ervoor/achter laten optillen. Dan kunnen ze dat andere been niet meer oplichten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:30

Ik keek net op anwb, jij woont vlakbij het strand :+:

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:33

Kan de duinen zien :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:48

He, ik ook, wat grappig, ik kijk alleen tegen de dijk aan hahaha... En daarachter de zee. Is zo een 50 mtr van mn huis denk ik...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:49

Andrea, op zn kop hangen hahaha, kom jij dr dan ff optillen hahaha...

Leonoor, dr achterbenen geeft ze helaas nog niet op. Ze is echt groen uit het land gekomen en mocht dr voorheen nergens aanraken. Nu gelukkig al overal, dus ben al hele stap vooruit. Voorbenen tilt ze inmiddels wel op, achterbenen heb ik van het weekend geprobeerd, maar had bijna een lel van dr te pakken.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:50

Mmmhz, das dan wel vervelend als je die achterbenen niet mag optillen. Overigens zou ik daar wel snel korte metten mee maken :o Maar dat is mijn eigen instelling hoor.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:58

Ja ik maak dr ook snel korte metten mee, zij het niet dat het een ontzettend angstig paardje is en als je al ff je stem verheft ze al helemaal panikeert haha. Helaas geen lomperik ofzo. Dus dat maakt het even wat moeilijker en moet het met wat meer rust etc gebeuren. Heb t trappen wel afgestraft, maar dan word ze echt angstig en doet de band niet ten goede. Dus mn instructrice zou zondag komen om de achterbenen verder op te pakken. Maar dat word nu een lesje wassen denk ik...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:05

Hmm hier nog 1 die wel eens uitslaat als je achterbeen tilt, mijn methode? jij trapt? dan ik ook, en flink ook, ik denk dat hij het wel afgeleerd heeft.

De strand/anwb post ging over tamadine :P
Maar leo, ik weet dat jij vlak aan t strand woont :j
Heerlijk hoor, zeker even gauw sokjes wassen met peerd. :+:

Ik als rasechte zeeuwse vind het bos heerlijk, maar ik mis het strand..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:09

Afgelopen weekend dat ze trapte heb ik dr ook weg gestuurd en flink boos en streng geworden., alleen was ze zo de weg kwijt door haar paniek dat ze bijna door het hek ging. Voorheen was het wel zo dat ik dan echt niet meer dichtbij dr kon komen, maar het vertrouwen is er inmiddels al wel dat ik 2 min later weer gewoon aan dat been kan komen. Maar met angst op deze manier gaan we het niet redden, daarom instructrice gewoon ingeschakeld. Misschien heeft zij goede tips of manieren. En ik denk ook dat het angst is van Mona dat ze het doet en ze het gewoon niet begrijpt. En ja, moet je dat dan weer afstraffen en dat ze angstig word. Ik vind het nog een beetje moeilijk. Maar daarom ook instructrice ingeschakeld. Ga niet aanklooien verder.

ja ik woon aan de zee. Alleen Mona staat wel stukje verder weg helaas. Stond met mn overleden paardje op 5 min van strand en 5 min van duinen, was perfect. Stal staat helaas te koop ivm scheiding en mocht ik dr met Mona niet meer heen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:14

Jammer, maar het risico dat je dar dan binnen korte tijd weer weg zou moeten zou ook pijnlijk zijn.

Lastig angstige paarden. echter je mag wel streng zijn in dingen die absoluut niet gewenst zijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:16

Heb ook zo'n angstig ding gehad, heeft nog steeds een gebruiksaanwijzing. Heeft me in de eerste week 8 halsters gekost door te hangen op elk ongewenst moment (zelfs op de keuring aan de trailer), maar dat heb ik toch even lichtelijk radicaal opgelost. Idem voor het voeten opgeven. Of het goed is? Geen idee. Maar het werkte wel.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:17

Soms helpt lief zijn nu eenmaal niet meer.
Hangen deed mijn overleden paard ook, die hebben ze het even afgeleerd door hem met de vlakke kant van een schop onder zijn reet een tik te geven.

Mijn pas verkochte paard ook, maar ik hoefde alleen maar achter hem te gaan staan, of hij hield al op, want hij kreeg van mij dan gewoon een trap onder zijn reet :o

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:19

lekker tamadine en leonoor,vlakbij het strand wonen.in de zomer hoef je niet te vechten voor een parkeerplekje.Ik woon wel vlak bij de maas,maar die zie ik t liefst als ie niet hoog staat.Nu valt t mee,maar ik heb foto's dat ie eng hoog stond en dan zou je wel verder weg willen wonen.Ik ben een echte waterrat,maar groot water,daar pas ik voor.voor mij geen bootreisje,ik spring er liever van af..

achterbene optillen voor ruana is opzich geen probleem meer,maar de taktiek om het been hoog te houden is wat anders.Ik moet t nog verbeteren want nu vergt t redelijk wat van je rug.maar ze laat zich ook lekker hangen,dus t is niet mijn favoriete bezigheid.
ik denk niet dat ruana t erg zou vinden haar voetjes in emmers te zetten.T gebeurd regelmatig dat ze staat te ijsberen in het gangpad en dat ze opeens met haar benen in een emmer staat.staat ze echt zo droog te kijken,omdat ze niet snapt hoe gek dat er uit ziet.maar ze blijft er gewoon rustig onder.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:21

hoe meer ze gewend zijn/raken hoe beter.

Jaron is bang voor de tuinslang.
Ik hield hem vast en vriendinnetje afspuiten, stapopzij, en ze stopte weer.
Toen heb ik maar even de rollen omgedraaid. want daar kan ik dus niet tegen.
Hou m maar aan t hoofd vast, en lopen, het halve erf over, maar die straal ging toch echt niet van zijn benen af. jammer voor hem.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:32

Het gedrag van Mona herken ik wel. Ze komt bij dezelfde eigenaar vandaan als waar ik Iris heb gekocht. Ook Iris reageerde hetzelfde. Gaat nu steeds beter. Naschoppen doet ze niet meer, maar wel angstig. Boos worden kan wel maar wordt dan nog angstiger dus afwegen hoe je dingen oplost.
Wel apart dat ze op dezelfde manier reageren ondanks leeftijdsverschil.