Ik moet speciaal kopen omdat ze de jongste is van stal. Maar jullie gaan dus met anderhalf op ander gewoon voer als de oudere paarden
tinkerplein
Geplaatst: 16-01-14 22:55
Wat is Khaleesi een schatje!
tinkerplein
Geplaatst: 16-01-14 22:57
Ik geef zelf trouwens geen voer van Pavo,hier bijna altijd de ponybrok van Subli,maar BB is wat jeukerig,dus vroeg me af wat de opties waren,al krijgt hij buiten hooi niet veel extra momenteel.
sweetsox
Geplaatst: 16-01-14 23:26
Ik denk dat het per paard verschil, moet morgen mijn dierenarts bellen mijn kat heeft korsten, schilfers en jeuk onder haar haren. Heeft ze eerder gehad. Tien werd ze kaal op die plek. Was toen op een gegeven ogenblik weer goed na behandeling wil nu verder onderzoek. ZE heeft er wel last van. Arm beestje.
Sox, welke schoonmaak producten gebruik je voor bv de vloer enzo? Onze DA zei namelijk dat katten over de vloer lopen en zichzelf erna likken en nog wel eens gevoelig kunnen zijn voor een aantal schoonmaak producten. Daarbij kan het ook een allergische reactie op iets anders zijn, vlooien bijvoorbeeld. Hoeven amar een keer gestoken te worden en de reactie treedt al op. Heb het erg met twee van onze katten aan de hand gehad. Paar pilletjes en het was over. Schoonmaak producten moeten we nu wat meer mee uitkijken maar niet erg veel last meer van korstjes gehad nu! Dus wie weet heeft jouw kat hetzelfde probleempje aan de hand. En ja wij voeren ze dan de gewone basisbrok. Beetje mengen eerst en daarna over op de grote brok. Gaat hier altijd prima.
Ik ben /eindelijk/ klaar met de nieuwe website! Ik ben zo blij dat hij af is. Heeft toch een heel aantal dagen geduurd om alles werkend te krijgen zoals ik het wilde maar het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf! Ik was nooit echt tevreden met het design van de vorige layout en nu ben ik wel een beetje trots, heb ik al zolang niet meer gecodeerd. http://ykw-gypsyhorses.com/ Wat vinden jullie ervan? Als er iets niet goed werkt laat het me dan aub weten dan kan ik het aanpassen.
Kan trouwens ook korstjes zijn vanwege stress, is je kat een beetje opgefokt de laatste tijd? Nieuw voer? Nieuwe kattenbak of iets dergelijk? Kan namelijk ook een factor zijn! Wij zijn zo lang bezig geweest met onze kat die altijd korstjes had en nu gat het een stuk beter dus hoop dat jouw katje zich snel beter voelt.
Ach wat een lekker ding is Khaleesi toch! Wat heb jij trouwens voor camera, echt mooi beeld en zo te zien een goede verbinding
Volgens mij had ik het al eerder gezegd, maar Cait krijgt alleen hooi, vitamine/mineralen brokjes en een beetje slobber voor de smaak.
CPL/rasp/mok, ben er helaas ook mee bekend. Cait staat op een Belzen stal en wij hebben hier een speciaal bad voor. Ze lopen er zo in en dan vullen we het met water, zout en bijvoorbeeld iets sebacil-achtigs.
Hihi dat kleine reacemonster! wat een schatje Zo even je website bewonderen Chimello, maar als ik reacties zo lees is hij erg mooi!
Lori
Geplaatst: 17-01-14 11:43
Er stond in een topic over een vieze staart de tip een emmer aan je zadel te hangen met lauwwarm water met biotex.. vraag mij enkel af doet dat geen zeer aan de rug op een gegeven moment... zadel zal wel blijven liggen zit meer in met het gewicht is denk ik toch wel 7/8 kg die dan daar een kwartier aan zijn zadel hangt te bungelen met zijn staart dan in...
Echt, een emmer aan het zadel binden? Was dat serieus?
Dankjewel trouwens! Ja, Sheldon is echt een schatje, vind het enorm zonde dat hij geen merrietje is Maar ja ik kan sowieso niet alles houden al deed ik dat wel graag haha
Succes met de kat sox, hopelijk vinden ze de reden.
Dadelijk even examen afleggen op school en dan nog 2 te gaan. Cheyenne gaat trouwens ook een heel stuk beter nu ze begint echt langzaam aan te komen! Haar flanken zijn nu al weer breder. Nu haar rug nog een beetje en dan mag ze weer naar buiten. Ik wandel nu iedere dag even met haar om de beentjes te strekken maar de merrie kudde staat helemaal achterdoor en dan moet ik eerst door de hengsten groep dus vandaar dat ze ff binnen blijft. Maar toch besloten dit jaar geen veulen met haar te fokken.
jorretje
Geplaatst: 17-01-14 12:23
Ooh die Khaleesi! Echt geweldig! ziet er nog aardig droog/ blubbervrij uit bij jullie! succes met de examens. Leuke site!
Hier is de bak nat en de wei. Ik haal er een zwart modder paard uit even in de bak werken en ze is geel... Ze was druk aan de longeerlijn met bijzet. Omg wat kan die er een friezen nep knik erop zetten man o man. En plassen daar moet je doorheen met je knieën tot je oren... Maf beest heb ik toch.
Ik wissel af met de bijzet zowel de pessoa als de touwtjes. Welke manier heb jij er dan voor Patrick?
_Patrick_
Geplaatst: 17-01-14 22:13
Dat kan ik niet uitleggen zo, daar ben ik niet goed in Je moet zoiets zien en verschil zien. Maar wij zijn voornamelijk bezig hem soepel en recht te krijgen/houden en ontspanning. Vandaar uit vragen we hem vanachter er nog meer onder te komen dan richt hij zich van voor meer op.
Chimello awel ja daarom zette ik het hier had zo iets van misschien denk ik raar maar de rug van een paard etc. Kreeg te tip een flexitube tussen me zelf en Jack te klemmen staart er in en weken maar . En daarna glansspray in te doen omdat dit goed zou helpen ontwaren blijkbaar.
Hm wist ik niet dat glansspray goed daarvoor is, weer iets geleerd
Examen was niet geweldig, ja weet eigenlijk niet. We moesten al eerder 3 verslagen maken over tentoonstellingen en die heb ik geloof ik echt goed gemaakt maar deze heb ik 2,5 uur op gezeten en denk dat ik wat dingen vergeten ben. Zal uiteindelijk wel een voldoende zijn (hoop ik!!).
Onze wei is ook modder, kruiwagen erdoor met tonnen water is zo'n ellende de kar blijft namelijk altijd hangen En we hebben al platen neergelegd maar dan gaat de modder daarvoor weer dik en sopperig zijn dus het probleem is niet echt opgelost ermee. Hopelijk snel droger (haha in ons klimaat zeker).
Heb geen idee hoor was een tip die ik kreeg, op zich heb er nog wat staan misschien het proberen waard .
J_E
Geplaatst: 17-01-14 23:11
Leuk filmpje! De site is mooi geworden zeg. Mooie paarden hebben jullie! Ik heb zin in morgen, eindelijk weer rijden. Hopen op mooi weer! Quint groeit echt zo hard. Als ik hem van achter naast Aranka zie, schelen ze elkaar maar een paar cm. Joekel. Hij krijgt een snor, haha!