[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:21

jeetje mijt ja dat is een drama gelukkig ook bij tjitske gaat beter dan ooit met de mijt spul help zo goed dit weekend weer behandelen.

eros wat een truc is dat, ene kant niet handig andere kant kan ik daarom wel erg lachen.

e rijbewijs vind het stoer hoor. ik durf dat niet aan.

hier nog steeds ziek geen stem zeg maar. moet in bed blijven van de dokter en niet praten. oei wat is dat een opgave zeg. heb ik net twee nieuwe klanten die willen kennismaken in een paar dagen tijd dat ik niet mag praten. Dus eigenwijs dat ik ben laat dat door gaan verder ziek gemeld. Het gaat om zo veel inkomsten dat mijn stem even een uurtje moet werken.

zondag mijn knollie gezien en nu al drie dagen niet. haat het om ziek te zijn. daarvoor ook al drie dagen niet.... mis die kroeltjes en kusjes

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:24

Jeuk is zeker vervelend! Hopelijk lost het snel op. Mijt is ook hardnekkig hè. Wat dat betreft is het wel fijn als je de beestjes bij huis hebt en niet die van anderen erbij.

Fijn dat je er weer bijna bovenop bent Niene. Ziek zijn is waardeloos.
Dat voer van Marstall ga ik ook eens naar kijken. Ik had voer voor sobere rassen, dat ging super. Geen jeuk, glimmen mooi, alleen vinden ze het echt niet lekker. Ze laten het altijd staan en dat is lastig voeren in een groepje. Nu heb ik ook de Hesta Mix, omdat het voer wat ik had er niet was. De Hesta vinden ze erg lekker, wellicht dat ik die wel blijf voeren.

En rijden met een trailer... Pff.. Daar heb ik me ook nog niet aan gewaagd. Ik heb een lieve man die wel voor me wil rijden. Niet te vaak natuurlijk...

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:01

Hi,hi,mijn man heeft een autorijschool,dus al lang geleden bij/met hem E achter B gehaald.

Balen voor de zieken,beterschap! :(:)

Subli heeft nu toch ook nieuw voer,Liga ofzo?Speciaal voor oa Ijslanders die gevoelig zijn voor jeuk.
Iemand daar ervaring mee?

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:24

Heeft hij een website caro? Vriendin van mij heeft al 3x gevraagd waar ik t nou gehaald heb

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:40

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 02:31

Pavo heeft voer dat liga heet. Voor ijslanders idd. Een zak gehad voor Caily vorig jaar, jeuk! Heb nu pavo care4life. Enige voer van pavo waar ik tot nu toe tevreden over ben. Wil misschien nog wel pavo speedibeet proberen, al bevalt dat melasse-vrij wel bijzonder goed!!.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 06:46

Jaron heeft een beetje rasp zag ik gister. Maar geen mok.
Hoe kan ik t beste gehandelen , voor t erger word? Vet houden ofzo?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:36

Ja, ben het helemaal met Caily eens. Care4life is hier ook het enige wat van Pavo bevalt. Zelfs die summerfit heeft jeuk veroorzaakt bij (toen nog) mijn shet. Het prijskaartje bevalt me alleen minder ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:57

ik voer havens en dan veulenbrok voor sweet sox. tjitske krijg biologische muesli.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:57

Txs caro! Heb t linkje doorgestuurd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:45

Ik vertrek zo dadelijk naar Tilburg met de foto afdeling naar een tentoonstelling :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:19

Summerfit van Pavo zit mega veel suiker in.. logisch dat ze er jeuk van krijgen.
Pavo heeft veel voer met veel suiker, de care4life is dat de beste keuze inderdaad...

hetlevenwint, succes

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:14

Die van mij doet het goed op mijtens. Pavo ging ze gelijk van schuren. Nu krijgt ze als nog maar 1x per dag een klein handje.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:26

Heb ik nooit op gelet op suikers. Weet wel dat als tjiske manege brok krijg en dan dezelfde hoeveelheid wat ze nu krijg aan muesli. Dat ze alleen nog maar in rengalop kan. En sox doet het heel goed op havens veulenbrok. Maar weet nog niet wat ik daarna moet geven want met anderhalf jaar op normale brok of muesli vind ik geen verstandig idee als ze nog zo moet groeien. Wil graag dat ze niet zo groot word. Maar ze moet wel alles binnen krijgen wat haar lijfje nodig heeft. Dan maar een grotere sox. Jullie tips?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:36

Bedoel je met niet zo groot worden de hoogte of de dikte? Hoogte is genetich bepaald, dus daar zal je door minder te voeren geen verschil in maken. (alleen duurt het langer als je ze minder voert, of je moet echt ondervoeden)

Ik voer de tinkers Quattro van Mijten:
Is een speciale eiwit-sobere mengeling voor Quarters, Fjorden, IJslanders, Haflingers, recreatiepony’s, ezels, enz.
Zij hebben hun verteringsstelsel sterk ontwikkeld en zijn in staat om (te) veel energie en eiwitten te halen uit hun dagelijks rantsoen. Quattro is daarom een aangepaste voeding dat rijk is aan mineralen en sporenelementen, maar arm is aan eiwitten.
Quattro bevat naast zijn hoogwaardige grondstoffen ook kruidenhooi, waardoor dit voeder een bijzonder geschikte structuurwaarde bevat, wat essentieel is voor een perfecte vertering.

En Khaleesi (die in de groei is) krijgt gerste mix, speciaal voor opgroeiende paarden (maar ook geen gek veel suikers en eiwitten)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:40

Je kan tot 1 jaar veulenbrok geven maar ook tot 3 jaar wat je wilt
de meesten doen volgens mij tot 1 jaar en daarna gaan ze over op junior brok.
Maar zal misschien ook wel een junior muesli zijn.

Ze groeien volgens mij hard door veel te bewegen. (denk ik tenminste)

Roosje krijgt totaal op 1 dag een halve kilo muesli en onbeperkt ruwvoer

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:59

ZE krijg gewoon wat het lijf nodig heeft. Maar wil geschikt voer tot nu toe gewoon veulenbrok maar wil het wel bij een winkel kunnen halen.
schrijf jullie dingen o en ga dan daar kijken. ZE krijg deze brok tot anderhalf dat staat op de zak

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:00

Ik had net een lucky-shot, ik zag op de camera dat Khaleesi wou gaan rollen, dus ik wou dat opnemen. Helaas ging ze net achter de paal liggen, maar daarna kreeg ik een showtje wat ik dus heb kunnen opnemen. Ze maakt steeds maffere sprongen, en probeert Izzy uit te dagen om mee te spelen. Helaas zijn de oude tinkerdames daar meestal niet voor in (wat ik wel sneu vind voor Khaleesi) Gelukkig trekt ze zich er niets van aan.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:01

Zo wat een klein racemonstertje is het!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:15

Kom bekend leuk dat je het op film heb en dat je het kan plaatsen hihihi

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:36

Hahah die Khaleesi, dat maakt toch heel je dag weer goed :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:40

Ahah die kan er wat van.

Gister avond de hengsten binnen gehaald en jeeeezus wat zagen die er slecht uit, geen enkel plekje op hun lijf was nog schoon. Wesson was heeeelemaal bruin en zelfs Guess was donkerbruin van de modder. Modderspetters overal, die hebben zich goed geamuseerd... Hoe weet ik niet want Guess had geen bles meer :')

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:10

Wat een leuk filmpje van Khaleesi. Dat is wel een klein sjeesmonstertje.

Oefenen met trailer zit er niet in. Geen trailer tot beschikking en onze enigste auto met trekhaak heeft weinig vermogen tot trekken.
Ooit een tandemmaster ofzo. Grote kar met huif en zeil er over heen. En die kreeg hij met moeite van zijn plaats.

Hier staat Sally op de ponybrok en musli zonder van Subli. En ze krijgt 's ochtends en 's avonds Seniores Priores er nu bij, waar ze gelukkig al dikker van wordt.
En hooi.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:07

Wat vinden jullie een goede opvolger van havens opti grow is tot ander half jaar. Wil het namelijk de laatste maand mengen vanwege ik niet wil dat ze in een keer over ga en er slecht op reageer. Wil geen suikers en zo te veel voeren. Op stal gaat ze op biologisch voer als ze geen veulenbrok meer hoef we hebben muesli en biks. Hebben jullie ervaring met biologisch

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:20

Na havens veulenbrok gingen wij op havens basis over bij de "veulens" als ze oud genoeg waren. Ze gingen vanzelf de grotere brokken mee eten ipv de veulenbrokjes.