[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:10

Wat een leuk filmpje!

Ik vraag me af of m'n western tinkers niet gewoon kunnen gaan springen in de springles... Deed ik vroeger heel graag en Cheyenne springt ook graag. Lijkt me zo leuk mee te kunnen doen aan die tinker dagen zo'n wedstrijd, spannend. Misschien kan ik wel komen kijken :)

Oh en draakje wat leuk met Khaleesi! Awww, denk als ik mn paard binnen haalde de huurbaas ging huilen haha

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:27

Waarom zou dat niet kunnen? Lekkere afwisseling

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 18:32

Leuk filmpje zeg!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:43

Jack is ook semi western tinker die kan ook gewoon springen uiteindelijk moet je ook niet overdreven uit je zadel komen...

Leuk filmpje!

Vanmorgen uurtje Jack gekamd wat proberen zijn flanken terug beter te krijgen is al ietsje beter maar vooral het probleem dat het nog te nat was jammer genoeg. Nu die is haar aan het loslaten zag ik dus zal wel vanzelf beteren nu :). Zijn manen eens gevlochten terug ze hangen nu aan 1 kant sinds enkele maanden.

Als iemand een shop tegen komt waar ze een zweetdeken (met hals) scherp geprijsd hebben in solden laat het me weten liefst een donker kleur omdat je daar niet zo direct viezigheid op ziet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:05

Ik heb geen engels zadel :+ Spring altijd zonder zadel op Cheyenne maar zo kan ik moeilijk naar een les gaan :p Misschien een engels zadeltje kopen.. zo raar wel in Finland was ik bij een vriendin op vakantie en gingen we buitenrijden en toen zat ik voor eht eerst in toch wel 10 jaar op een engels zadel en dat zat zo eng en vreemd haha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:23

Leuk filmpje!

Bij EJ hebben ze voor 30 euro een zweetdeken met hals in verschillende kleurtje.

Grappig, ik vind zo'n knop van een western zadel juist maar een benauwd gevoel geven.

Vandaag weer heerlijk naar het bos geweest met Indy en Izzy. Ze waren wel wat fris. Ik denk omdat ze tegenwoordig echt alleen nog maar eten en slapen, hebben ze meer energie. Colenda vond altijd dat ze om de zoveel tijd even moest kijken waar het lekkerste hooi lag, en eens per dag liet ze iedereen even wat rondjes lopen :P
Daarna ook nog lekker met Pluis naar het bos geweest.

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:44

Leuk filmpje zeg!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:33

Ik ben die knop ondertussen aardig gewend zou echt niet meer terug willen naar gewoon Engels :P

Kaat zond me die net ook toe van de EJ zijn wel interessant moet ik zeggen. Trouwens even mening ook door Kaat zou eventueel een deken kopen met buikflap voor Jack omdat dat altijd zo snel vies word en voor mij niet handig is zeker niet na school als ik gewoon wil gaan voor een ritje.
Ze zond mij deze http://www.justwestern.nl/?catalogcateg ... +gram.aspx bedekt netjes de buik lijkt me een goed deken van pasvorm meer de vraag past het op een tinker heb hun een mailtje gezonden.
Dan ook deze http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=400 pasvorm voor quarters en arabieren een speciaal pas systeem dat het beter past maar de helft zo duur als deze van justwestern. Het bedekt ook minder van de buik maar wel op de juiste plaats waar de singel moet liggen. Ga trouwens voor een gewone 0 grams, hun ook een mail gezonden met wat zei denken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:37

Heb geen verstand van dekens, nooit gebruikt zelfs voor onze QH niet :p

Cheyenne vindt slobber wel lekker haha. Eerste hapje was zo van eh wat is dit nu weer voor drab... En kijkt ze me zo aan van wat is dit nu weer mens??? En weer een hapje. Nee, nog niet lekker... Derde keer een poging wagen en toen keek ze ff op en begon ze ineens te eten alsof ineens het kwartje viel van oh, dit is eigenlijk toch wel lekker en toen heeft ze goed liggen smakken. Ze heeft veel te snel geoordeeld :') Maar ben blij dat ze het lekker vindt! Kan ze lekker bijkomen met de extra brok die ze nu nog krijgt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:40

Jack smakt altijd bij pulp en dan even willen een dikke kriebel in mijn haar geven *nee dank u Jack*
Ik normaal ook niet chimello van dekens maar ik mag nu iedere dag herbeginnen aan zijn hele vacht te kammen waardoor ik gewoon niet toe raak aan er mee te gaan rijden. Ik geef 'm graag een uitgebreide poetsbuurt geen probleem maar niet iedere dag terug een uur daarmee kwijt terwijl ik pas thuis ben om 19u :D. De probleem plekken zijn billen, buik en flanken dus ideaal daar voor juist zien of het wel of niet past voor 'm.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:15

Leuk filmpje :D :D

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:16

Ik wilde Kerry vandaag gaan rijden, maar die had duidelijk last van de eerste vrieskou hier... Hij stond alleen maar te stuiteren ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:08

er zijn veel berichtjes niet doorgekomen. nu net allemaal gelezen. mijn stem is weg, maar is al langzaam aan het te rug komen. door de koorts een paar dagen niet naar mijn sweet sox gegaan en gisteren lekker wel. Was zo blij, echt.

over de nieuwelingen gezellig dat jullie er zijn. welkom

chimmello: jeetje wat eng, zou inderdaad ook camera's en zo plaatsen zolang je alleen op je eigen terrein film mag dat. en kan je de beelden dus ook gebruiken voor de politie als bewijs.

over het schema met jonge paarden. Ervaring ermee reed in het begin minderlang maar 20 minuten en dat drie keer in de week en andere 2 dagen longeren 15 min. en rest vrij.
en zo opgebouwd. met Tjitske merkte ik wel dat ze zo groen was met inrijden. hebben we door een prof laten doen. dat ze bij de vorige eigenaren niks er mee gedaan is. ze vind dat ook buiten het terrein niet leuk en zelfs eng. mijn kleine sox van 0 maanden is dan vaak de stoere van de twee en moet dan soms voorop om Tjitske te kalmeren.

Bij Sox is natuurlijk heel erg jong nog ben ik de aankomende jaren hopelijk juist die basis aan het leggen. Ze heeft een sterk karakter heeft ze van haar vader? die kennen jullie misschien wel dat is Silver Cash van de Gorterstraat. heb een filmpje van haar dat ze met veel enthousiasme over een cavelettie sprong en wat balkjes. ze hou ervan om hard in galop te gaan en springen vind ze ook leuk. ze heeft een hekel aan draf. Ik moet zeggen na het filmpje stond ze in de hoek en ging in ren galop zo over de hindernis en de balkjes heen. toen had ik zo iets van ik moet stoerder worden dit is eerder een cross tinker dan een rustig buiten ritje waar ik zo naar verlang. maar ik ga nu stoerheids les nemen hahaha en pas mij aan. heb nog ruim 3 jaar.

iemand had het ook over haar uitval. nou sox heeft dat ook heel erg. baal ervan, want ze heeft geen deken dus hoop niet dat het straks met kou kwaad kan. hou niet van dekens. het heeft ook nadelen dekens vind ik en natuurlijk voordeel. dit keer had ik het voordeel dat mijn paardjes allemaal weer schoongespoeld zijn. en ik heb een nieuwe manenspray die echt geweldig is.

paar foto's van mijn kleine meid was gisteren precies 9 maanden oud

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

er waren honden aan het rennen die ze eng vond eerst helemaal van streek later hield ze het alleen nog maar goed in de gaten. En dat zie je aan de foto's. Helaas is dit paardje niet fotogeniek. maar vind het wel leuk dat deze leuk genoeg zijn om te laten zien. De manen heb ik in vlechtjes gedaan hopenlijk blijven de manen dan hopelijk aan een kant hangen. misschien is dat nodig op een keuring. haarstaart groeit heel hard en haar sokken zijn altijd al mega geweest. maar o wat ik dol op dat eigenwijze beest.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:38

Geen zorgen over haaruitval, paarden die zonder deken staan en helemaal het jonge spul, passen zich perfect aan op de weersomstandigheden. Zolang ze genoeg ruwvoer krijgen en gezond zijn, niets aan de hand.
Manen mogen op keuringen gewoon aan 2 kanten hangen overigens.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:45

Sox, wat een leukerd is het joh, en haren beginnen nu al langzaam wel wat los te laten, die hebben echter wel genoeg vacht om zich warm te houden let maar op als ze gaat verharen van de zomer dan ga je je echt afvragen waar het allemaal vandaan komt. Oh, de zomer, dan plakt alles aan m'n kleren vast en heb ik meer vacht dan hun na iedere poetsbeurt -O-

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:06

is hier nu al aan de gang zoveel haren. ze krijgen bij mij ook vitamine spuiten wat je in de mond moet spuiten. zo weet ik zeker dat ze straks genoeg energie en vitamine hebben om weer haren aan te maken. sox is de ergste van stal qua haar. logisch ook denk ik.

ja ze is een plaatje. moet eerlijk zeggen vind losse manen erg erg mooi. dus zit te denken om ze gewoon weer natuurlijk te laten hangen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:36

Sally is ook al bezig. En fjord van stalgenoot laat het ineens met hele plukken tegelijk los. Die is nog erger dan Sally.

Hier hangen de manen ook altijd los. Misschien dat ze daarom niet langer worden, maar alleen zomers zitten ze in de vlechten voor de warmte.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:10

Ik doe dit jaar een probeer jaar met marstall force voor het verharen van winter naar lente/zomervacht. Als ik geen verschil merk is het de eerste en ook laatste keer :). Geef ook lijnzaad en af en toe schuutje natuurlijke olie. Ik begin normaal deze maand nog met de force ik kijk eerst hoeveel die los laat om te beginnen.

Is net als die vitamin pastas maar daar krijgen ze in 1x veel binnen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:21

Daarnet Sally sinds lange tijd weer los in de bak gelongeerd. In het begin ging het onstuimig, maar later liep ze zo lekker rondjes om me heen :) Over een paar weken krijgen we een ronde bak op stal, dan zal het nog makkelijker gaan.
Daarna mocht ze in haar roze dekentje uitstappen <3

Ben samen met 2 stalgenootjes onze vakantie met de knollies al aan het plannen. We willen in oktober midweek naar Otterlo. Hopelijk krijgen we alledrie vrij.
We willen hiernaartoe http://www.dekleinepol.nl/. Slapen in een pipowagen :D

En morgenavond heb ik een intake-les voor aanhanger-rijbewijs. Vind het nu al rete-spannendd. Wordt nog wat morgen :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:24

Hier nog geen losse haren. Zal wel niet zo lang meer duren nu de dagen weer steeds langer worden :)

Mijn laptop doet het niet meer.. Hoop dat hij nog te maken is..

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:05

wat leuk zeg, ja lijk me enig. hier helaas nog lang niet mogelijk. maar wil dat wel graag een keer doen. zo ook wil ik lekker tinker ritjes gaan doen in het weekend waar je lekker het bos in kan met mijn dochter en een goede vriendin.

laptop kapot wat een ramp zeg. gelukkig heb je je telefoon nog. kan ook niet zonder.

ik heb vandaar lekker de paardjes los gegooid met mijn dochter. en ze gingen weer lekker rennen en sprinten. toen sox naar mijn dochter ging kreeg ze te maken met een boze tjitske mijn dochter is van haar. hihihi. en sox moet ook flink op haar lazer krijgen want ze is dominant. aan de andere kant schattig dat ze bij mij bescherming zoekt. kan ook lastig zijn. want ze liep zo tegen me aan omdat ze schrok van de lekke paarden bal die gaf een raar geluid.

ja kan wel om die kleine lachen maar vind wel dat ze goed opgevoed moet worden. ik vind namelijk wel normaal dat ze bescherming zoek bij mij. vandaag ook tijdens het poetsen ging ze hangen en touw over haar kop. zo strak dat de paardenknoop niet hielp gelukkig bleef ze nog redelijk kalm. ga nu wel een touw met paniek haak kopen. ze heeft er misschien wel van geleerd maar vind het wel eng. ze is wel heel slim hoor. want ze leert snel, maar ze overdenk wat zij wil. in het begin dat ik kwam te staan. blijf ze na een paar dagen al keurig in stal als ik de de deur van de stal open doet. ze moet wachten tot ze mee mag. waar ik ook mee bezig ben is dat ze niet eet als ik haar binnen zet. dus niet naar binnen stormen om snel naar haar bak te gaan om penen te gaan eten.
ze kan ook "om" voor en achter. achteruit lopen. halt houden kan ze ook maar stilstaan is een ramp. ik leer niks met beloning eten.
hoe leren jullie stil blijven staan.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:44

Hallo allemaal!

Welkom annika!
En wat een leuk filmpje van jullie jubileum tinker-sally!
En bah het lijkt me echt eng als er rare mensen op het erf lopen! camara's ophangen zou ik nu zeker doen!
en wat leuk om te zien dat je tinker ouder wordt en dan ook zoveel groeit:P sweetsox!

Okee Nou ik heb ook weer dingen meegemaakt met roos.. Madam had koliek gekregen vorige week zondag. toen is de DA geweest en gelukkig was het geen zand koliek.. ook is er een biop genomen van haar rasp achtig iets in haar knieholtes en daar heb ik vandaag uitslag van gehad. het is geen mijt en geen schurft.
dus hij wil dat verder gaan onderzoeken. en de DA heeft ook gezien tot roos haar nek zo hard was.. tot hij aanrade om een masseur te laten komen. die is vandaag geweest en wonder boven wonder ze loopt 100x beter en liet me een soort van dankbaarheid zien in haar ogen.. weet niet precies hoe maar toch ik zag het en vond het heel lief:P
verder heb ik vandaag tegen me bijrijdster gezegd tot het hier stopt omdat ze elke keer niet kan en de 2de dag al zei van kan ik niet om de zaterdag en aankomende donderdag zou ze ook roos doen maar ze moet haar auto laten keuren.. maar stal is tot 10 uur half 11 savonds open >;)
Dus ik ga roos vanaf nu lekker alleen doen!
hier nog wat leuke fotos van vandaag<3
Afbeelding

Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:49

Stilstaan gewoon aanleren door consequent meteen terug te zetten als ze stap doen. Dan valt vanzelf het kwartje. Ik gebruik ook geen voer in de training, sterker nog heb mijn eigen paard nog nooit eten gegeven.

Ben trouwens wel benieuwd hoe Sox staat?
Voor 9 maanden klinkt het al goed opgevoed hoor.

Vervelend dat je bijrijdster zich niet aan afspraken hield, groot gelijk, graag of niet.
Fijn dat Roos weer beter loopt.

Welkom Annika! Gaaf paard heb je hoor!

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over je eerste wedstrijd, van wat ik hoor zijn de koudbloedwedstrijden súper gezellig en ongedwongen. Je leert er hoe dan ook van!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:53

Ahh wat balen van de koliek. Maar fijn dat ze nu weer zo opgeknapt is.
Lieve fotos van haar koppie

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:54

Ah, leuke foto's :)
Is het geen rasp wat ze in haar knieholtes heeft??