[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:18

Ik ben zooooooooooooooooooooo verliefd :+: na het rijden hebben we zo overheerlijk staan kroelen :+:

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:22

leuk zeg,als beloning lekker kroelen.ruana wil alleen maar eten na afloop.(niet dat ze t altijd krijgt..)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:23

Jaron ook, maar daar moet ie kunstjes voor doen :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:36

Snackie schreef:
Ik ben zooooooooooooooooooooo verliefd :+: na het rijden hebben we zo overheerlijk staan kroelen :+:

HEEERLIJk is dat! _/-\o_

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:39

dat is het ook :+: dat gevoel heb ik al zoooo lang niet gehad

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:56

Sandra1984 schreef:
ohw ja, vandaag wilde meneer wel wat zakken, nu ik de fotos bekijk!..

foto's van vandaag.. heb vandaag zelfs buiten gedraven!!!!

We begonnen met gekken in de bak, ff lekker de beentjes strekken
--

Toen ff longeren
--

moed verzamelen om buiten te gaan rijden
Afbeelding

en het eindresultaat! We hebben weer buiten gereden!
Afbeelding

Ziet er goed uit hoor.. Leuk diertje..
Wat is z'n stokmaat? of ben jij heel klein :D

Sandra1984 schreef:
Ja nageven is niet makkelijk, maar als ie al iets zou zakken.. maar das moeilijk.. ach hopelijk snel les..

Ik vind de omgeving maar saai bij ons hihi.. ik rij liever in t bos..
maar ook dat komt goed over 5 dagen hihi..

Mooie website idd!!!

Met les kom je een heel eind. Wij zijn met Dana nu 2 lessen geleden begonnen met het 'zakken'
Dana is enorm leergierig en snapt het meteen. Ik heb tussendoor nog 2x gereden. Dus in totaal 4x mee geoefend. In galop is ze veel fijner, draf maakt ze zich nog wat sterk en stap gaat ze hele stukken al nageeflijk lopen..

Ligt ook wel deels aan de pony. Ze moeten het gewoon net even snappen. Ben blij dat mijn lesgeefster het ook leuk vind, want ja het blijft 'toch een tinker'. Maar zo is de mijne niet. Dana is ook echt flink actiever erdoor geworden. ze liep zo sloom dat ze nog net niet om viel. en nu stapt ze stevig door.

elliecuijk schreef:
goedemiddag allemaal..

helaas nog geen foto's gemaakt door dat rotweer.Maar heb er wel twee gevonden (of liever gezegd ik kreeg de tip)op internet van toen roetje heel jong was.die zal ik vanavond proberen te plaatsen.
gister was het weer rijden voor ruana.ging eigenlijk best netjes.Mevrouw struikelt nogal eens.meestal is dat goed op te vangen en zit de bijrijder dat makkelijk uit.alleen gister struikelde ze uit het niets zo diep dat de bijrijder er voorover af kukelde.zag er komisch uit,maar we moeten dit er wel uitkrijgen.ze stond daarna ook mooi droog te kijken,omdat ze echt zoiets had van,dit klopt niet.heeft iemand een idee hoe we t struikelen kunnen oplossen??
t zijn in ieder geval geen kwade bedoelingen want zodra je valt staat ze ook meteen stil en trapt niet na.

Hmm, misschien ook een flink hoog tempo rijden? veel van hand verwisselen, veel overgangen. Haar echt bezig houden zou mijn tip zijn. Als ze struikelt door het 'sukkelen' let ze niet goed op. Heel actief maken aan het been. Been = been = aandraven. en niet dan nog een paar pasjes langzaam stappen..

Sandra1984 schreef:
nee denk dat mn vis van gisteren verkeerd is gevallen, vannacht wakker geworden en sindsdien maagpijn en misselijk..

vraagje aan jullie allemaal, stel jullie paard staat nu nog 24/7 op de wei, zouden jullie dan hooi/kuil bijvoeren? in het gras zit nu 3 x niets..

Dana staat van half 10 tot 3 uur buiten. Ze staan op zwarte grond omdat anders het gras kapot gaat. Ze worden bijgevoerd met kuil hier.
's avonds krijgt ze wel hooi. omdat het dan te veel kuil voor haar is.
Zomers moet ze het doen met gras en dan 's avonds ook hooi.

Bommeltje_ schreef:
ja dat is het probleem hij doet het ook met andere erbij hij is gewoon een kleine draak! in de bak doet hij het echt niet

van te voren in de bak rijden? en dan met een klein groepje (1 of 2 andere ruiters)

HijadelaLuna schreef:
:wave:

Fijn dat Dana je zo kan helpen niet meer bang te zijn Jolanda. Is Zina ook van de zorgboerderij?
Vanaf volgende maand ergens zal deze bokker overgaan op bruin: memberlist.php?mode=viewprofile&u=31172 Heeft ook gekeken voor de IW maar uiteindelijk ergens anders uit gekomen, weet ff niet meer wat ze nu heeft genomen uiteindelijk.

Zina is ook van de zorgboerderij, maar dan wel van een andere. Zina was van een paardenmelkerij/zorgboerderij.
Maar die verhuren de pony's of worden gebruikt voor de lessen van klanten. En als ze mak genoeg zijn voor de cliënten.

Dana is straks de 'vervanger' van Roos (haar moeder) Roos word ook een dagje ouder. Ze kan het nog wel af, en ze hebben nog een 2e 'leenpaard' die ze mogen gebruiken, maar ooit zal ze op zijn. En ze kunnen geen betere vervanger hebben als Dana straks. Dit is een zorgboerderij met paardenpension. Roos heeft ook een 2e veulen gekregen, namelijk Mary dan. Helaas was Black Shadow toen al dood, en hebben ze voor Collin gekozen. Karakter is totaal niet te vergelijken. Zo is dana een allemans vriend en Mary eenkennig.
dana heeft dan dit jaar een collin veulen gekregen wat echt 6 maanden een complete ramp was. (nog zachtjes uitgedrukt :') ) steigeren aan het touw, slaan, steigeren. En nu is het echt een engeltje *D Veulen is nu een maand of 9. En nu is Dana dragend van Yellow Fellow. Ben benieuwd wat er uit komt.

Leonoor schreef:
Baggio staat dit jaar gewoon weer bij mij ter dekking :j Heeft zijn 1e dekkingen voor 2012 al gereserveerd staan.

Andere stalling kijken, is altijd spannend. Ben blij dat ik al jaren op dezelfde plek kan staan :j

Wow zeg, wat een mooie hengsten. Vind het beide plaatjes :9

Shaartje1991 schreef:
Pff, ik ben al ff een tijdje niet meer geweest, moet héél wat bijlezen!! Zijn ook veel nieuwe mensen bijgekomen zie ik.
Ik ga dadelijk ook weer naar m'n paardjes toe.. Mack groeit flink.

@ Jolanda klopt het dat jouw tinker nu achter mijn weide staat bij die mensen die altijd die bus buiten hebben staan? Of is dat weer iemand nieuws?

Dat is iemand nieuws. Ik weet waar je bedoeld. Maar dat is ze niet. Dana staat in vorstenbosch. (maar Dana is niet van mij helaas)
Wie dat is weet ik niet.. In de vinkelsestraat/nieuwstraat staan er ook 2!

Snackie schreef:
Afbeelding

oeh blauw staat goed :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:06

En ik heb nog zoooveel meer kleurtjes, binnenkort mag hij in roze :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:11

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:11

Dana mocht vandaag ook in Roze :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:14

:+:

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:39

@Jolandaa en Shaartje: die in de nieuwstraat/ vinkelsestraat zijn van een moeder en dochter, staan ook vaak aan de overkant, net achter een heg, zij wonen naast die autogarage (hebben ooit een zadel van mij overgekocht)
Die bij de bussen zijn volgens mij van een vrouw uit Nistelrode, zij had eerst een hengstje in de opfok staan bij mij in de straat.

Zo lekker naar stal *\o/* *\o/*

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:12

Hallo Ellie
Dat struikelen kan ook zeker expres gebeuren!. Ik heb een super brave merrie gehad en die struikelde alleen op buitenrit, echt diep dus op haar knie vallen zal ik maar zeggen!. In de bak vertoonde ze dit niet!.
Ik wist in het begin niet goed hoe dit op te lossen want ze deed het ook in volle galop dat sta je dus ineens stil en voorover, ik blijf er dan wel opzitten maar fijn is het niet!.
Op een gegeven moment deed ze dit dus ook op het asfalt(de weg), heb haar gewoon door gereden tot we thuis waren en toen pas eraf en bekijken en behandelen natuurlijk. Daarna heeft ze het NOOIT meer gedaan dus volgens mij was het dan toch iets van uitproberen ofzo?.
Heb ook al eens iets gelezen over een pony(cob) die het wel in de bak deed tijdens de lessen!.
Je zou het met belletjes kunnen proberen en anders iets proberen zodat ze het niet prettig vind om die beweging te maken!.
Het is erg lastig om alleen al uit te vinden of het per ongeluk of expres gebeurt!.
Oplossen is nog lastiger. Haar hoeven goed kort houden maar denk dat je dat zelf ook al wel bedacht hebt!
Veel succes.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:35

@cobfan:Vanavond was ik weer bij ruana,en het vermoeden is dat het probleem toch lichamelijk is.en dan in haar rug.als we alles terugdenken en halen in onze gedachte valt het op dat ze enkel voor struikelt.en dan op de meest vreemde momenten.zelfs in de wei.Nu vanavond heeft de stalhouder(die dat probleem ook op wil lossen voor ieders veiligheid)geprobeerd te voelen aan haar ruggegraat.En bij een punt reageert ze heel sterk en als ze daar aanraakt/knijpt kun je haar zowat om laten vallen.we kijken het even aan,maar het vermoeden bestaat dat er problemen zijn met haar zenuwen of die wervel(misschien bekneld).we gaan het nu observeren en kijken wat er in de wei gebeurd en met longeren kwa struikelen.als het op beide momenten regelmatig gebeurd laat ik de mobiele rontgen komen om foto's te maken.hopelijk lossen we zo het probleem op.
Ik hoop van ganse harte dat het oplosbaar is,anders weet ik nog niet wat ik er mee aanmoet.
het enige wat nu door mijn kop spookt is:waarom heb ik altijd problemen en elende met paarden?kan er nu nooit iets normaal gaan?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:43

Ellie, als het in de rug zit,en ze reageert zo heftig, kun je beter de va bellen om dr te laten checken :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:47

Ellie, waarom laat je geen Ostheopaat komen die er naar kan kijken? Ik zou zoiets niet gewoon laten en hopen dat het oplost. Een Ostheopaat of anders een Fysio kan daar wel wat mee doen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:54

oplossen zal het niet spontaan.Zoiezo gaan we even niet meer rijden.niet veilig.rustig de wei op en eventueel longeren.we kijken t nu een paar dagen aan,maar zoals het er nu uit ziet is er iets op die plek.het kan een beknelling zijn van een zenuw,een wervel die niet helemaal lekker zit,maar natuurlijk ook iets anders.in ieder geval zal er mobiele rontgen komen en dan zal daar wel iets uitkomen.en vanauit daar kijk ik verder.
Ik hoop echt dat dit goed afloopt.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:00

Hee Kyona op hof van Ede :D?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:02

das haar dochter .
t is trouwens kyona the new spirit..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:07

Maar waarom bijv niet eerst een ostheopaat erbij halen voordat je helemaal mobiel gaat laten rontgen?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:06

Ik zou ook een osteopaat laten komen. Heb er zelf goede ervaringen mee.
Ik ben met Jack lekker bezig met longeren. Heb vandaag bijzetteugels gekocht. Ik deed het eerst met touwtjes, maar die bijzetteugels zijn wel makkelijker. Nu is hij superbraaf.
Morgen komt mijn zadel binnen en woensdagavond de zadelpasser.
Ik ben benieuwd of het past.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:23

Ik heb ook erg goede ervaring met de osteopaat. Christelijk Dubbeld komt altijd bij ons. Ik laat door haar mijn paarden en honden doen en dit scheelt erg veel.
Zelf ga ik trouwens ook naar de osteopaat dus ik weet hoe het voelt en dat het echt werkt.

Cait heeft net met mijn dressuur zadel rond gelopen, ze gaf er echt helemaal niks om. Ben zo trots *\o/* *\o/*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:27

:wave:

Blauwe en roze setjes gezien :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:28

Jack die braaf is, en Caitlyn met een dressuur zadel gelopen. Toppers !

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:34

Becs schreef:
@Jolandaa en Shaartje: die in de nieuwstraat/ vinkelsestraat zijn van een moeder en dochter, staan ook vaak aan de overkant, net achter een heg, zij wonen naast die autogarage (hebben ooit een zadel van mij overgekocht)
Die bij de bussen zijn volgens mij van een vrouw uit Nistelrode, zij had eerst een hengstje in de opfok staan bij mij in de straat.

Zo lekker naar stal *\o/* *\o/*

Ja, heb ooit folders daar bezorgd en toen hadden ze nog een 'dressuurpony' en de tinker. inmiddels 2 tinkers..

Andere ken ik niet..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:35

Becs schreef:
Ik heb ook erg goede ervaring met de osteopaat. Christelijk Dubbeld komt altijd bij ons. Ik laat door haar mijn paarden en honden doen en dit scheelt erg veel.
Zelf ga ik trouwens ook naar de osteopaat dus ik weet hoe het voelt en dat het echt werkt.

Cait heeft net met mijn dressuur zadel rond gelopen, ze gaf er echt helemaal niks om. Ben zo trots *\o/* *\o/*

ik heb geen idee of er bij dana ook een osteo komt. volgens mij niet. alleen als het nodig zou zijn.
tandarts en hoefsmid wel..

Knap zeg, en fijn dat ze het zo goed doet!