[TI] [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:36

Autorijden is autorijden.. Maar bedankt voor het herrineren, ik houd mijn mond alweer.. :evaw:

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:37

Ik vond het bij Emmeloord bijv heel anders dan hier...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:39

wat vond je anders?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:44

Tsja misschien dat er qua drukte een verschil is, maar dan is er ook al een verschil tussen overdag of in de spits rijden :D
Ik reed hier in delft wel redelijk, niet te druk en niet te rustig, maar in den haag is het bijvoorbeeld een gekkenhuis, denk dat je alles gewoon een keer gereden moet hebben :), en eigenlijk nog niet eens, ik had nog nooit in het donker gereden, en pas voor het eerst toen ik me rijbewijs al had, is niets aan hor :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:46

Autorijden is toch autorijden. Je hebt er altijd hetzelfde inzicht voor nodig, waar je ook rijd. Of het nu hier is, tussen de drugstoeristen in Terneuzen, in de stad., in de spits, rechte snelweg of in de polder waar er ineens een haas voor je auto springt.
Je hebt overal hetzelfde inzicht en oplettendheid nodig.. Daar zit geen enkel verschil in.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:47

De drukte, minder ingewikkelde infrastructuur...

Heb je uiteraard gelijk in, dat je overal dat inzicht moet hebben. Maar kan je als leerling er gemiddeld nog wel langer over doen in een andere omgeving, eer je dat inzicht onder de knie hebt.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:49

ja is ook zo sita :) maar toch is het een heel verschil als je op een rustige weg rijd dan een drukke snelweg met allerlei wegen die door en over en in elkaar lopen.
Ik snap wat leon bedoeld en ook wat jij bedoeld en jullie hebben allebei gelijk :P

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:50

Daar heb je gelijk in Leon.

Ik scheur zonder moeite hier door de polder heen. Maar kom ik een "grotere" stad, zelfs zwolle, dan krijg ik toch wel wat zenuwen. Vooral in steden zoals Amsterdam ofzo.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:51

Ik heb dat dus ook Janet, in de randstad panieker ik dus gigantisch :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:52

Natuurlijk is dat een heel verschil, maar ook met drukte lift je automatisch met de grote meute mee.

Maar ik weet niet of je Terneuzen kent?
Net of het daar niet druk is, zo word dat even gezegt.. Oke, we hebben hier geen snelweg of wat dan ook. Maar wel een boel te hard rijdende drugstoeristen, druk havengebied waar je door moet en waar je de grootste gekken op de weg hebt.
Kijk voor de lol eens naar wegmisbruikers, ze komen altijd van die kant met de uitzending. Daar rijden wij dus ook tussen, en dat is net zo goed leren autorijden.. ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:53

snowdon schreef:
Ik heb dat dus ook Janet, in de randstad panieker ik dus gigantisch :o

Ik ook, maar is dat ook niet omdat je daar de weg minder goed kent?
Ergens waar het vertrouwder is zal het toch makkelijker en fijner rijden zijn dan op den vreemde..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:54

Waar ik vooral de zenuwen van krijg is de drukte, de tich verschillende rijbanen, de ontelbare stoplichten (dat ik niet weet in welke baan ik moet staan)

Ik rij zonder moeite naar plekken waar ik niet ken, en waar de weg redelijk rustig is. Maar de drukte dat nekt me.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:55

Centra van grote steden zijn wat pittiger, omdat er tig dingen tegelijk gebeuren.
Maar Terneuzen of Waalwijk maakt niks uit, rondom Waalwijk vind ik het ook erg relaxt rijden. In Terneuzen moet je goed de bordjes volgen welke brug er open staat :D

En wat dacht je van Zuid-Limburg op de binnendoor weggetjes, breed genoeg voor anderhalve auto en geen berm omdat het erg heuvelachtig is.
Nieuwere steden als Almere rijden ook erg rustig, die zijn beter aangepast aan het nieuwe verkeer.
Ik vind zelf het gebied in Zuid-holland tussen de A12 en A15 vreselijk, al die watertjes, veerdiensten, smalle weggetjes met 30 cm berm tot de sloot, brrrr.

En zo heeft elke plaats z'n rij-charmes.
Laatst bijgewerkt door Grit op 02-04-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:55

ik ga lekker op bed liggen met een grote schaal fruitsalade :D lang leven de lijn :D
:wave:

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:56

Ik rijd overal heen, maar rijd liever naar Zwolle dan naar Rotterdam of Delft hoor... als ik het daar zou kennen zou het wel schelen, maar dan nog... hier rijd ik ook niet graag door Breda, terwijl ik dat wel goed ken.

Ik ken Terneuzen idd niet zo. Maar blijf er wel bij dat het daar anders is.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:57

Grit schreef:
Centra van grote steden zijn wat pittiger, omdat er tig dingen tegelijk gebeuren.
Maar Terneuzen of Waalwijk maakt niks uit, rondom Waalwijk vind ik het ook erg relaxt rijden. In Terneuzen moet je goed de bordjes volgen welke brug er open staat :D

We hebben hier een kenner.. :))

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:58

Grit komt echt overal ja :))

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:00

De super smalle weggetjes en de bermen die maar 30 cm breed zijn met water aan beide kanten, dat ben ik we gewend hier.

In breda kan ik me ook nog redelijk redden. Etten vind ik helemaa een makkie om te rijden. Maarja scheelt dat ik er ook we regelmatig kom.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:00

Er zijn weinig plekken waar ik niet ben geweest. En heb ik mezelf net zo goed in de problemen gereden in het kleinste gehucht dan in een grote stad.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:01

Ik vind de weggetjes daar bij Hotze echt verschrikkelijk.. krappe weggetjes met heeeeeele diepe sloten er naast.. brr.. Zeker als er dan een trekker aan komt.. Maar daar wen je op den duur wel aan..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:03

En het maakt mij eigenlijk niks uit waar ik moet rijden, vind alleen het uitzicht in een buitengebied mooier. Wordt heel depressief van bijv. Rotterdam.
Totdat het weer mee speelt, met mist en gladheid zit ik liever in steden en op de snelweg, dan op die vage weggetjes zonder verlichting.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:05

Snowdon; heb je al een keuze kunnen maken mbt je sollicitatie?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:08

Sita_ schreef:
Ik vind de weggetjes daar bij Hotze echt verschrikkelijk.. krappe weggetjes met heeeeeele diepe sloten er naast.. brr.. Zeker als er dan een trekker aan komt.. Maar daar wen je op den duur wel aan..

Daar wen je echt aan hoor.
Je krijgt er steeds meer handigheid in.

Aan de weg waar ik aan woon is het ook erg smal. Er passen 2 auto's naast elkaar met passeren.
De meeste gaan wel in de berm, als je ze tegemoet rijdt. Maar sommige met grote dikke dure bakken niet.
Als zij niet in de berm gaan, blijf ik met mijn gebakkie ook op de weg staan.

Zo heb ik een keer 10 minuten tegen over een man in een dikke audi gestaan. Uiteindelijk wilde hij wel een stukje de berm in, dus ik ook. En konden we normaal doorrijden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:09

Grit schreef:
Snowdon; heb je al een keuze kunnen maken mbt je sollicitatie?

Nopes...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:12

ik kan ons topic van het weekendje weg niet meer vinden, hoe heet het ook alweer.