[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:48

ja dat is het probleem hij doet het ook met andere erbij hij is gewoon een kleine draak! in de bak doet hij het echt niet

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:50

bij king is het andersom.. in de bak een klein draakje(hij gooit me er niet af ofzo hoor) en buiten superbraaf..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:55

Ik ben een beetje aan het kijken naar andere stalling..
Niet dat is graag weg wil, in tegen deel! Maar ik merk dat het me beperkt geen losgooi-mogelijkheid te hebben. En ook is de paddock gewoon echt zo vies en nat..

De stalling waar ik nu naar ga kijken is dichterbij, heeft ook westernlessen e.d. en veel paddocks/losgooi plekken. Ik ga er gewoon eens kijken ;)

Het is wel duurder, maar je krijgt dan wel 1x per week les.. dus opzich heft dat elkaar wel weer op.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:58

Diaz: Wanneer ga je kijken? Heb je daar wel eens een les gezien? Niet dat je er straks staat en dat de lessen dan zwaar tegenvallen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:40

Zou het misschien kunnen dat Pride rijden in het bos niet zo leuk vind.. zou wel heel raar zijn :?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:47

:wave:

Ik was, inmiddels eergisteren begonnen met bijlezen maar klikte halverwege de pagina weg, beetje dom. 's Avond weer begonnen, maar toen moest ik werken halverwege, dus gisterenochtend maar verder. Toen weer niet afgekregen, 's avonds wou ik verder gaan maar ben ik in slaap gevallen :+. Ik krijg er bijna een weektaak aan, jullie kletsen veel te veel, haha.

Geen hete friteuses schoonmaken... hmmm... mooi wel dus :D Als je ze eerst af laat koelen dan koekt alles aan, krijg het er dan maar eens af. Maar ik zal nu komende week wel voorzichtiger doen, misschien toch maar de hitte-bestendige handschoen aan. Een van de andere koks is allergisch voor onze breading dus onze roosters zijn omgeruild (ik ben een van de weinige die zowel service als keuken kan en fulltime werkt), dus nu kan ik deze week lekker veel oefenen :)

Stoute King, maar je hebt hem goed getemd ~~}>

Tja, Andrea, toch maar oefenen met laden dan he :P Oefening baart kunst, en gewoon lekker naar het bos kunnen is wel heel fijn natuurlijk. Ik besef maar eens hoe verwend we hier zijn, bos in de achtertuin van stal :D Wat voor singel heb je? En wat is een singel zonder rolletjes? :P En wat goed van die galop :):)

Beterschap voor je mams Ellie.

Succes met je tentamens Eva!

Ik ben benieuwd naar foto's van je hoofdstel Rebecca, heb je de zwarte of de bruine genomen? O, foto gezien, staat goed! Prachtig koppie heeft je dame toch ook!

Heel lastig Heidy... Ik vind idd als je door gaat je dan nu ook je twijfels opzij moet zetten. En bedoel ik je twijfels over verkopen, niet je angst, dat kan je helaas niet zomaar opzij zetten :(:) Misschien kan je een tijdje alleen op de grond bezig en heel veel gaan wandelen en grondwerken (met les?), misschien vanuit daar op den duur er ook weer op. Als je hem door en door kent en hij daarbij iets ouder is is misschien al wel weer heel anders. Als je hem toch besluit weg te doen is het denk ik slimmer hem eerst te verkopen en dan rond te gaan kijken naar een nieuw paardje. Je weet immers niet hoe snel hij te koop staat en of je uberhaupt een baasje gaat vinden wat jij goed genoeg voor hem vindt. Met een nieuw paardje zou ik gaan voor een wat oudere ruin met veel ervaring, merrie's kunnen nog wel eens wat sensibel zijn en zijn vaak gevoeliger voor jouw stemmingen. Jong kan nog zo braaf zijn, de ervaring hebben ze niet en dat betekent vaak wel dat ze steun van de ruiter nodig hebben. Je kan Jack altijd te koop zetten en kijken of je iemand vind waarbij je gevoel zegt "hij mag wel gaan", komt die persoon niet dan blijft hij lekker bij jou :)

Sandra1984 schreef:
ben ik met je eens! ik denk vaak te veel na waardoor ik ga twijfelen(adhd)
maar ik weet wat king voor mij betekent en wat ik beteken voor king

Herkenbaar :')

Ik vind jou Pinto wel erg gaaf Oona! Jammer dat het karakter niet klikt. Hopelijk vind je een goed baasje voor hem!

Beterschap Hilde! :(:)

Sterkte voor je opa Karlijn... Heb je al uitslagen van een van de onderzoeken?
Oei, Diaz last van dwaze jonge dames streken, komt wel weer goed hoor!
Die nieuwe stalling ziet er leuk uit! Als het in het echt zo is dan zou ik het als ik jou was wel overwegen hoor. Al zou je ook kunnen overwegen hier in het noorden te komen wonen, voor die prijs kan je er hier minstens twee kwijt :o

<3 Erynn, Pride en Diesel.
Ik betwijfel of Diesel 100% Tinker is, maar ach, daar wordt hij niet minder van toch?

Fijn dat Dana je zo kan helpen niet meer bang te zijn Jolanda. Is Zina ook van de zorgboerderij?
Vanaf volgende maand ergens zal deze bokker overgaan op bruin: memberlist.php?mode=viewprofile&u=31172 Heeft ook gekeken voor de IW maar uiteindelijk ergens anders uit gekomen, weet ff niet meer wat ze nu heeft genomen uiteindelijk.

Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen mbt school Jayney. Met Luna en mij alles OK hoor, voor zover dat mogelijk is :P

Wat grappig dat je nu na je stage die kleintjes toch wel gaat missen Simoon, en brave Kayleih! :)

Wauw Leonoor, ik voel me toch wel wat vereerd dat als het mogelijk was je je grote vent aan mij zou durven uitlenen :D Hopelijk komt het snel goed met hem :(:) Maar voordat ik mee doe aan een ZC of WC zijn we (helaas) nog wel een paar jaar verder, maar ooit, ooit doe ik mee, beloofd!

Beterschap Wietske :(:)

Longeren... Pessoa vind ik tien keer niks, fijn dat hij het hele lichaam activeert, maar dan is het wel jammer dat zodra en van voren stelling aangenomen wordt het dier aan de achterkant scheef getrokken wordt. Op zich valt dat op te lossen door voor en achter los te koppelen, maar die mogelijkheid zit in een pessoa dan weer net niet.

Om te kunnen zakken moet de rug los zijn, ik weet niet of je er zeker van bent dat daar niet ergens een blokkade zit bij King?

Ik longeerde Thigor vaker met een slofteugel, te zien hieronder op film. Deed hem ook wel eens tussen de benen door voor de afwisseling.

Let niet op het commentaar :+

Bovenstaande geeft niet helemaal een eerlijk beeld, het was de eerste keer naar een paar weken stil staan, en normaal longeer ik nooit op een rondje in de bak. Dit is een paar weken later. Zonder hulpteugel, was meer ff loswerken voor het rijden.

Als ik die filmpjes zo zie mis ik het wel om zo met een dier bezig te zijn hoor. Vraag me dan af waarom ik zo'n jonkie gekocht heb (dat was omdat ik dacht Thig tot najaar 2012 bij me te hebben), maar ach, komt vanzelf wel weer.

Het hulpstuk wat Sofie heeft vind ik er wel erg fijn uitzien, alleen ook wel makkelijk na te maken. (persoonlijk zou ik liever zien dat de druk om te zakken vanachter de oren komt, ik zou hem dus zelf iets aanpassen)

Kaat, heb je al eens gedacht aan rainrot bij je Shet?

Hier nog niet heel veel verharen :n Gisteren bij Charmian wel, jemig, wat een bossen. Maar zij staat meer binnen en is drachtig, beide zorgen in mijn ogen voor een eerdere verharing, dus vind het niet zorgwekkend.

Mooie site Simone!

Welkom Callum :)

Pride klinkt als een leuk paardje :D

Hier gisteren bij Devonwood geweest, erg gezellig natuurlijk. Grootste enter ooit gezien :wow: En heerlijk ff op Charmian -zo mogelijk nog ronder dan anders - gezeten op stal. Zometeen nog ff boodschappen halen en dan weer werken. Morgen weer een paardendagje, en daarna de rest van de week weer werken. Poeh, ik beginnen haast te verlangen naar een dagje echt vrij :+

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:50

Ik wil wel een dagje met je ruilen hoor Lotte :P
mag je de hele dag op de computer op school is echt heel chill haha!

Ik ga over 2 maanden trouwens met Pride weer starten maar dan word het spannend want dat word de eerste keer tussen de paarden :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:55

Spannend! Ga je ook ZC rijden?

Maar ik lig toch liever lekker in bed met mn laptop O:) Zo zwaar zijn mijn dagen (ik kan nu ook niet veel meer gezien ik vanochtend te laat was met mn medicatie en anders vanavond niet uitkom)
*Gaat zichzelf nu een hele harde schop richting de winkel geven*

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:58

Haha nou heerlijk toch :) geniet er maar lekker van :)

Ja ik ga ook ZC rijden :)
maar we moeten nog even hard door trainen we zijn nu B+6 en het gaat nog niet echt goed jammer genoeg ,maar met goed les zal dat wel goed komen :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:59

Dat moet kunnen, ZC starten :j Je woont dichtbij Amersfoort genoeg ;) Is nu over 2 dagen verdeeld zelfs, zaterdagavond en de zondag.

Ach ja, die Baggio, die keert nooit meer terug in de ring :n We hebben nu een natuurgenezeres erbij gehad (op verzoek/aandringen van Ilona) en ik ben een week later al niet meer zo sceptisch, maar de kans dat hij geheel hersteld is 0,0

Longeren doe ik zo min mogelijk aan, vind er zelf ook geen klap aan..

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:28

oo wat vervelend zeg!
Zijn er nog meer moelijkheden om met hem aan het werk te gaan dan longeren? of heeft hij dan te veel pijn?

Pride is net acht jaar en ik heb lekker gewacht tot ie helemaal lekker in zijn velletje zit en nu ga ik er kei hard tegen aan met hem :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:34

Hij loopt lekker recreatief onder de man en aangespannen en hopelijk kan hij dat gewoon blijven doen, dat is voor mij genoeg. Longeren is in zijn situatie sowieso niet goed, werken op zachte bodem is ook niet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:34

Zolang hij maar pijnvrij kan leven, dat is het belangrijkste toch? Staat hij komend seizoen wel weer gewoon bij jou ter dekking?

Ik heb vanaf de grond een stuk meer te zeggen dan erop vind ik zelf, dus voor toen met Thigor was het ideaal om hem vanuit daar weer op te pakken. Maar dat is dan ook het enige paard dat ik fanatiek gelongeerd heb. Misschien komt het met Luna wel weer. Al begin ik zo langzaam het idee te krijgen dat als het om Luna gaat ik net een klein kind in een speelgoedwinkel ben; alles wat ik tegen kom wil ik ook :+

Boodschapjes zijn gedaan, nog een uur voor ik moet werken. Plannen, dat zal ik wel nooit leren :Y)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:36

Becs schreef:
Diaz: Wanneer ga je kijken? Heb je daar wel eens een les gezien? Niet dat je er straks staat en dat de lessen dan zwaar tegenvallen.

Ik ga sowieso eerst eens lessen daar, ook de manier om sfeer te proeven natuurlijk! :j

en @ HijadelaLuna
Nog geen uitslagen, dit waren weer verdere onderzoeken.. dus ik ben benieuwd!
Opa gaat goed gelukkig!! _/-\o_

@ iedereen: sorry dat ik zo ego telkens zo weinig reageer op de rest nu! Ik ben even heel druk! kom binnenkort eens heeeeel rustig bijlezen! :D

Enneh.. topicmeeting moet ook maar eens he! _/-\o_

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:38

Baggio staat dit jaar gewoon weer bij mij ter dekking :j Heeft zijn 1e dekkingen voor 2012 al gereserveerd staan.

Andere stalling kijken, is altijd spannend. Ben blij dat ik al jaren op dezelfde plek kan staan :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:38

Dat wordt nog wat, meeten, Vlamingen en Groningers in een topic :Y)

Fijn dat je opa goed gaat!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:42

Voor de mensen die er nog NIET in staan:

- Quoten
- Aanvullen
- Voila!

Code
BOKTNAAM          = NAAM (leeftijd)  = TINKER(S) (leeftijd)

01. Kailonne      = Heidy (45)      = Jack (4,5)
02. Tamadine      = Mara (27)       = Mona (2,5)
03. Caroline-max  = Caroline        = Elsa (1,7)
04. Freakish1977  = Andrea          = Ballyheigue (5)
05. elliecuijk    = Ellie (29)      = Ruana (3,5)
06. Diaz          = Karlijn (26)    = Diaz (3,5)
07. Snackie       = Andrea          = paardloos
08. SIEMxFUNNY    = Simone          = Kayleigh (2,2)
09. Becs          = Rebecca         = Caitlynn (2,5)
10. Sandra1984    = Sandra          = King (15)
11. Marjootje     = Marjolijn (37)  = Nino (4,5)
12. Tinkerplein   = Carolien (43)   = Tinkers (13 tot 2,5)
13. Mallow        = Eva (21)        = Clover ( 4,5 )
14. Jackytje      = Kaat (13)       = Tinky (10)
15. _Lot          = Lotte (19)      = Luna (2,5)
16. James_bont    = Wietske         = Wohan (8)
17. Jolandaa_     = Jolanda (21)    = Dana (5)
18. Niekje31      = Danique (21)    = Thigor (7)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:33

Diaz schreef:
Voor de mensen die er nog NIET in staan:

- Quoten
- Aanvullen
- Voila!

Code
BOKTNAAM          = NAAM (leeftijd)  = TINKER(S) (leeftijd)

01. Kailonne      = Heidy (45)      = Jack (4,5)
02. Tamadine      = Mara (27)       = Mona (2,5)
03. Caroline-max  = Caroline        = Elsa (1,7)
04. Freakish1977  = Andrea          = Ballyheigue (5)
05. elliecuijk    = Ellie (29)      = Ruana (3,5)
06. Diaz          = Karlijn (26)    = Diaz (3,5)
07. Snackie       = Andrea          = paardloos
08. SIEMxFUNNY    = Simone          = Kayleigh (2,2)
09. Becs          = Rebecca         = Caitlynn (2,5)
10. Sandra1984    = Sandra          = King (15)
11. Marjootje     = Marjolijn (37)  = Nino (4,5)
12. Tinkerplein   = Carolien (43)   = Tinkers (13 tot 2,5)
13. Mallow        = Eva (21)        = Clover ( 4,5 )
14. Jackytje      = Kaat (13)       = Tinky (10)
15. _Lot          = Lotte (19)      = Luna (2,5)
16. James_bont    = Wietske         = Wohan (8)
17. Jolandaa_     = Jolanda (21)    = Dana (5)
18. Niekje31      = Danique (21)    = Thigor (7)
19. Jayney        = Jayney (18)     = Erynn (8,5 maand)

Lot je kunt toch met Luna ook zo bezig zijn? :) grondwerken en longeren met een zadeltje om lijkt mij niet echt een probleem voor een bijna 3 jarig paard zolang het maar niet te vaak gebeurt, overbelasten wil je niet hebben! Maar lekker wandelen, poetsen, grondwerken, met zadeltje wat wandelen, af en toe erop zitten... moet allemaal kunnen lijkt mij (meningen verschillen hierover uiteraard!)

Vandaag gesprek gehad op school denk toch dat ik het ga proberen mijn studie hier te halen want weet verder even geen andere opties, en heb het wat paarden betreft erg naar mijn zin hier in Leeuwarden. Als ik dan ook zie hoe gelukkig mijn meisje de hele boel terroriseert tovert dat toch elke keer weer een glimlach op mijn gezicht :')

Dus even doorbijten en hopen dat het met toch gaat bevallen die studie.

Heb veel gelezen maar ben de helft alweer vergeten :+
Laatst bijgewerkt door Jayney op 23-01-12 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:35

Pff, ik ben al ff een tijdje niet meer geweest, moet héél wat bijlezen!! Zijn ook veel nieuwe mensen bijgekomen zie ik.
Ik ga dadelijk ook weer naar m'n paardjes toe.. Mack groeit flink.

@ Jolanda klopt het dat jouw tinker nu achter mijn weide staat bij die mensen die altijd die bus buiten hebben staan? Of is dat weer iemand nieuws?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:36

Ja, Hilajadeluna, heb er al eens over na gedacht, en zou goed kunnen natuurlijk! Maar kwamen die plekjes niet vooral voor op de rug?

Afbeelding
Hier een foto van mijn zielepoot, hier zijn de korsten nogal erg.. Aan de andere kant zijn de wondes groter en dus ook de wonde aan zijn oog. Maar kon van die kant geen foto's maken aangezien mijn fototoestel uitviel.

Tinky is trouwens net een zwijntje :+ Zo'n vuile meid! Ik ga nog maal eens werk hebben..

Een meeting? Denk niet dat ik dan ga mogen komen.. Zéker niet als het in NL is, en tja, dan sta ik daar als enige 14-jarige.. :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:48

llie! Leuk babyfoto's ik ben benieuwd.
Stuikelen? voeten mee r optillen, wellicht wat actiever gaan rijden.

sandra, fijn dat je eten binnen is gebleven!

Bommettje, wat vervelend! ik wil je best een keer helpen als je een fiets op stal hebt staan?

Sandra, jaron staat 24/7 en die krijkgt 2x daags een flinke bult hooi, heeft ie wel nodig, anders vallen ze in.

Karlijn, spannend kijken naar een nieuwe stal, gewoon een paar keer kijken wellicht voor je beslist?

Bommeltje, mijn vorige paard heb ik verkocht omdat hij het bos niks aan vond. en stront vervelend werd.
Echter heb ik altijd vol gehouden, en was hij vervelend kreeg hij gewoon een klets met de zweep.

Lot, dus je hebt 2x bijgelezen :P
Ik heb gewoon een dressuur singel, de vorige was van de longeersingel, en dan zitten er niet van die rolletjes in de gespen, waardoor het niet zo makkelijk aansingelt.

En ook nog op de grote gezeten, wat leuk!

Leo, wat enorm klote van baggio! sterkte ermee, en hopelijk blijft hij op deze manier stabiel.

Topic meeting, helemaal goed! centraal nederland O:)

Enne de lijst zal ik even veranderen, aangezien ik nu niet meer paardloos ben.

enne : Wieeehoee vandaag voor de 6e keer op mijn KNAPPE KANJER gezeten!! Ik ben wederom mega trots. Weer naar buiten geweest kunnen beter kilometers maken dan het land stuk te rijden. we zijn een km of 2 gereden en toen moesten we nog terug. Een aantal hele enge dingen gezien, hij knort er op los, maar hij vertrouwd me erin, dat als ik zeg dat hij moet, hij ook moet, en dan gaan we kijken, en is het ineens niet eng meer. op de terugweg 2x een stukje gegaloppeerd. het gaat nog net in normaal tempo, maar hij zou wel harder willen hihi, gekke poown. Daarna het commando toutch geoefend, dat gaat redelijk, en het begin van fleem begint nu ook te komen. mijn gekke girafje @ het was dus weer top

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:48

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn foto's van een zeer jonge ruana,die vondt iemand voor mij..schattig!!!!

Ik ben nog bezig 1 foto te plaatsen van baby ruana,maar omdat deze te klein zijn moet ik ze vergroten.Die houden jullie tegoed evenals nieuwe foto's!

Ik was daarstraks ook even op bokt,zie ik een advertentie voor stalling in haps.Ik wilde toch even kijken,nieuwschierig als ik ben.Ik ken hier veel in de omgeving.Blijkt het de oude stalling te zijn waar ik ooit heb gestaan.Mijn mond viel open bij het zien van de prijs.Die is echt enorm opgeslagen.Ok t is nu vol pension i.p.v half,maar die prijs zou ik er niet voor betalen (het is er overigens wel mooi hoor,maar ik ben blij met de plaats waar ik sta)

@diaz:wat moet jij veel meemaken de laatste tijd.lijkt me zwaar hoor.het is wel mooi dat je een ketting krijgt van je overleden oma,maar aan de andere kant lijkt me dat best een emotionele lading die er aan hangt.
veel beterschap aan je opa.hopen dat ie snel weer een beetje opknapt.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:53

naja ik ben blij dat iedereen hier zegt dat er bijgevoerd moet worden(vinden wij ook, maar goed) Hoop voor haar dat t gaat veranderen daar..

grr ik kan mn poetsspullen niet vinden.. mn zadel is verkocht, maar nu kan ik hem niet schoonmaken, want weet niet waar ik het gelaten heb.
Heb wel mijn schoonmaak schuim, maar daar kan ik t zadel niet mee schoonmaken..

zo naar de dierenarts met mijn oudste katje.. hij heeft een ontsteking in zn neus.. waardoor hij snottert uit 1 neusgat.. t gaat maar niet over, het blijft maar terugkomen.. Het is niet besmettelijk ofzo, want heb er 5 rondlopen, hij is de enige die het heeft..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:03

Leuk ruana :+:

Sterkte bij de va zo!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:17

Afbeelding