@Padaatje ik heb de reading laten doen bij www.pratenmetpaarden.nl Ze heet anninka en doet het al een poos. Ze is iets van 32 jaar ofzo, dus ook geen tienermeisje die zich ermee bezig houdt (bedoel daar niks mee hoor, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen die niet zo serieus nemen) Het kost 25 euro en ze leest af van een foto. Ze komt tegenwoodig ook op stal, maar ze doet liever van een foto. Zo kan ze op haar gemak en in de tijd van het paard readen. Dan wordt het niet zo opdringerig en als het paard nog niet wilt praten, probeert ze het een andere keer. Bang was ik er niet voor, het paard geeft meestal wel aan wat hij of zij wilt of behoefte aan heeft (zie het van Noa) jij hebt Prada toch ook nog niet zo lang, dus de band die zal ook moeten groeien en dat zal ze waarschijnlijk ook aangeven, ik zou het gewoon doen hoor, je kan er veel door leren en je paard leren begrijpen.
@dobbel, ik denk ook dat ik niet meer ga rijden. Ze heeft nu gisteren bij mijn bijrijdster al heel duidelijk aangegeven dat ze niet wilde dat ze erop ging zitten (ze is dus ook niet gaan rijden) Noa werd echt pissig dus is ze gewoon lekker gaan loswerken. Beetje volgen in de bak enzo. Ik wilde deze strandrit alleen nog maken als afsluiting, daarna dus lekker rust.
@Ziggy kan het niet zonder frontriem? Of blijft het dan echt niet zitten.Anders inderdaad touwtje ertussen spannen, ga je vingerhaken en maak je zelf een frontriem