Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arjan1983 schreef:Sorry hoor, maar ik vindt dit wel erg Bokt schadelijk hoor. Het merendeel van reacties aan auteur gericht zijn niet positief en mens waarderend. Men denk over dit probleem paard de juiste behandel methode te weten, zonder dat men het paard ooit in leve de lijve heeft gezien en beoordeeld! OORDEEL Niet over iets wat je in de theorie leest, Geef pas een OORDEEL op iets wat je in de praktijk hebt gezien....
Ik moest het even kwijt. Arjan
senna21 schreef:Arjan1983 schreef:Sorry hoor, maar ik vindt dit wel erg Bokt schadelijk hoor. Het merendeel van reacties aan auteur gericht zijn niet positief en mens waarderend. Men denk over dit probleem paard de juiste behandel methode te weten, zonder dat men het paard ooit in leve de lijve heeft gezien en beoordeeld! OORDEEL Niet over iets wat je in de theorie leest, Geef pas een OORDEEL op iets wat je in de praktijk hebt gezien....

Ik verwacht niet dat Jessica nog rij paard zal worden en daarom heb ik een tinker gekocht waarmee ik kan rijden. Zit de frustratie er niet meer van wel willen maar niet kunne omdat... En nee, Jessica ruimt geen plaats voor het andere paard. Er komt er gewoon 1tje bij, en niet 1tje in plaats van
DeMolenhoek schreef:Wauw wat is dit opeens hard gegaan! Heb het meeste zelfs niet gelezen. Heb Jessica ook maar snel even van kapaza gehaald. De toekomst van Jessica bij ons is onzeker, daar moet ik niet over liegen. Zolang ze blijft, blijft ze. Punt. Ik heb in die 5 dagen dat het zoekertje op kapaza stond 3 keer de kans gehad ze te verkopen voor een hoger bedrag. Dit heb ik niet gedaan, omdat in mijn ogen het niet over de juiste thuis ging. Had ook niet anders verwacht. Daar wij bezig zijn met een advocaat moesten we weten wat de prijs is voor een paard zoals Jessica nu. Hoe ligt ze in de markt, wat wordt er geboden etc. Dus, kapaza op.
Hier hebben we ontzetten veel informatie uitgehaald voor het proces en meer zelfs. Maar voor een eventueel proces plaats ik dit niet. Ik ben hartstikke trots op haar en wat ze nu doet! Maar als ik morgen de juiste persoon voor haar tegenkom, dan mag ze weg. En zolang? Zolang staat ze hier, verzorg ik haar, geniet ze van haar leven en is ze gewoon paard. Als Jessica voor de rest van de winter stabiel blijft en kan bewijzen betrouwbaar te zijn geworden, wordt ze gedekt, en blijft ze uiteraard. Maar zolang ze ons daar niet kan van overtuigen, is ze voor een betere thuis dan bij ons gewoon te koop. Ik kan wel zeggen dat ze door haar gedrag gisteren en vandaag wel op de goede weg is!
Citaat:Meer zelfs, vandaag ben ik omver gesmeten door een paard, en het was dan nog mijn braafste, terwijl zij rustig stond te kijken en ik denk me zelfs stiekem uitlachte aan haar pretsnoet te zien
Ik denk dat weer een gevalletje: Oordelen zonder de juiste informatie is. En inderdaad, zoals Snowdon zegt, was mijn grootste fout dit topic te openenIk verwacht niet dat Jessica nog rij paard zal worden en daarom heb ik een tinker gekocht waarmee ik kan rijden. Zit de frustratie er niet meer van wel willen maar niet kunne omdat... En nee, Jessica ruimt geen plaats voor het andere paard. Er komt er gewoon 1tje bij, en niet 1tje in plaats van

Arjan1983 schreef:Sorry hoor, maar ik vindt dit wel erg Bokt schadelijk hoor. Het merendeel van reacties aan auteur gericht zijn niet positief en mens waarderend. Men denk over dit probleem paard de juiste behandel methode te weten, zonder dat men het paard ooit in leve de lijve heeft gezien en beoordeeld! OORDEEL Niet over iets wat je in de theorie leest, Geef pas een OORDEEL op iets wat je in de praktijk hebt gezien....
LBLGypsyCobs schreef:Ik wist niet dat dmv een advertentie ook de waarde te bepalen is van een paard voor in een rechtszaak, weer wat geleerd
Is het Appaloosa veulen wat je van de handelaar zou krijgen al bij jullie aangekomen?
Ik ben ook wel benieuwd naar je nieuwe Tinker.
Daarom ook dat zo een keuze pas na de winter word genomen, zijn we weer 4 maand verder en kunnen we de evolutie zien
) maar deze heb ik nu bijna een jaar en ik heb pas de laatste maand/2 maanden het idee dat hij zijn rust gevonden heeft en voldoende vertrouwen heeft gekregen om er nog wat mee te kunnen gaan doen. In het begin kwam hij niet eens naar mij toe, later wel maar je merkte toch in alles dat hij het allemaal nog niet hard vertrouwde. En nu zoekt hij mij op als hij het niet meer weet, hij legt naar mijn gevoel meer vertrouwen in mij dan in mijn andere pony (zou ik ook doen hoor, die andere pony is soms echt een rotzak
) maar dat is dus pas na een jaar .. dus 4 maanden is een mooie tijd, maar toch best wel kort. Wilde ik gewoon even laten weten. En natuurlijk begrijp ik ook als er een beter thuis geboden wordt dat je daar ook voor gaat, fijn ook dat je haar niet zomaar aan de eerste de beste meegeeft
Maar eigenlijk is dat verschil nu ook al mooi, ze heeft verdorie vlechtjes

Al kan het daarna altijd nog veranderen, want bij die van mij heb ik het gevoel dat er nog veranderingen zitten aan te komen, deels omwille van hetgeen ik met hem doe natuurlijk, maar hij wordt ook gewoon stoerder & dapperder omdat hij nu weet dat hij hier thuis kan zijn (heeft op 2 jaar tijd nogal wat verhuizingen meegemaakt en ik weet niet of een paard dat beseft dat hij een vaste thuis heeft gevonden na een tijd eigenlijk..). Maar toch merk je dat het allemaal nog heel pril is, en dat er niet veel nodig is om hem naar zijn oude zelf terug te brengen .. Dus ja, het blijft toch altijd wikken & wegen bij dat soort paardjes
DeMolenhoek schreef:Annickkii, heb je mijn post goed gelezen? Ik heb een tinker erbij gekocht
En van de handelaar ging ik een veulen krijgen ja, maar die laat weer niets van zich horen etc... Dus hiermee zijn we verder aan het gaan maar daar wil ik niet over uitbreiden op internet.