Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Vanavond keek ik op 9292ov voor de bus, die site is van mening dat er geen bussen naar Drachten rijden op 30 en 31 maart
Ik ga er maar vanuit dat dat een foutje is, de bus doet er een half uur over, iets meer. Dus is erg goed te doen
We moeten maar weer ff Pb'en... Is Elmo te ver om te fietsen?
Maar kom eerst maar eens kijken of ze in het echt ook zo leuk is
Brave Clover! 
Ik hoef niks meer te kopen joh, Kaya bood me al aan dat ik voorlopig wel haar zadel mocht lenen als ik dat wou
En een lekker paardenweekendje gehad, altijd leuk. Ik baalde wel vandaag hoor, maar volgend weekend beter. En eigenlijk mag ik helemaal niet balen, ik ben deze week elke dag overdag vrij. Echt super dat Flynn zo braaf was, al had ik eigenlijk niet veel anders verwacht 
gewoon lekker doorgaan meid, volg je gevoel, vraag hier op bokt om raad. Het is niet hetzelfde als les, maar zulke dingen als op je hurken gaan zitten etc. kan je prima via internet overbrengen. Wat jammer dat het rijden niet zo goed ging. Een tandarts lijkt me wel een goed idee. Maak je er niet teveel zorgen om. Tinky heeft niet zoveel ervaring dus weet niet zo goed wat ze wel en niet mag, en misschien is ze wat onzeker en wil ze daarvoor wegrennen? Of toch ergens pijn? Eigenlijk begin ik met een paard altijd eerst alles te leren vanaf de grond, eerst gewoon meelopen enzo, wat jij nu ook doet, dat ze buiten moet blijven, sturen met je lichaam wat jij doet met vrij springen, vooral wijken voor druk is daarbij ook erg belangrijk (en dat hoeft niet persee echt druk te zijn, als jij je groot maakt is ook al een druk op Tinky, denk maar aan een pony die dreigt naar een ander zonder echt te slaan, bij alleen dreigen gaat de andere vaak al wel opzij = wijken voor druk). Ook veel wandelen hoort daarbij. Daarna begin ik altijd met lange lijnen, dus eigenlijk sturen en halthouden/voorwaarts als je erachter loopt ipv erop, dat is vaak toch net iets makkelijker voor jullie beiden. En pas als dat allemaal goed gaat erop gaan zitten, eerst alleen stappen, en vooral halthouden goed oefenen, zorg maar dat het een reflex wordt, desnoods met wat te eten als beloning, een rem is zo belangrijk. Als ze maar vaak genoeg braaf luistert op de ho kan je best het lekkers eens "vergeten". Vergeet niet, Tinky is dus eigenljk nog helemaal geen rijpaardje, het is al supergoed dat je er zo op mag zitten en dat ze braaf meeloopt als je moeder haar vast houdt! Want braaf zijn als er iemand op zit is iets heel anders dan in-/doorgereden zijn hoor. Als het wijken voor druk echt goed gaat dan zal een paard netjes gaan halthouden, want dat is druk op de kaken/neus, als je het goed doet is die druk weg zodra het paardje stil staat. Voorwaarts net zo, been geven is drijvende druk, als het dier harder gaat dan moet die druk weg zijn. (jammere is alleen dat ene paard wat makkelijker is met wijken voor druk dan de ander, Luna is heel licht gevoelig, maar er zijn ook Tinkers die je dat echt moet aanleren als truucje en heel veel moeten oefenen omdat ze anders gewoon dwars door alles heen denderen --> de paarden waar ik over het algemeen niks mee heb/kan). Wist je trouwens dat als je je focust op de kont van een paard je een drijvende positie hebt, en dat als je je richt op de borst van een paard dat het paard dan zal vertragen? Als je tussen de schouder en flank de nadruk legt moet het paard op tempo blijven. Maar ook hier geldt weer, ene paard heeft een veel grotere hulp nodig dan de ander. Verkopen, waarom zou je? Het is toch ook wel weer heel leuk om met je paardje samen dingen te leren? Denk aan het voeren, langzaam maar zeker gaat het wel beter. Al het goede komt langzaam... Succes met je examens!
10L soep?
)
Anders zou je nog wel eens heel lang bezig kunnen blijven, of nog erger, spijt krijgen dat je bent weg gegaan omdat het achteraf "toch zo slecht nog niet" was...
En een ondeugende Ruana, haha. Herken het probleem, Luna gaat ook ineens een stuk harder richting het hooi naast de bak, en van het hooi aflopen gaat zeer langzaam (of gewoon achteruit terug, want omdraaien mag ze niet). Hooi eten met bit in is natuurlijk niet fijn, maar gevaarlijk weet ik niet hoor, een paard ademt door de neus dus stikken zal niet gaan, kokhalzen kan een paard ook niet (vandaar slokdarmverstopping). Gek eigenlijk he? Ik zou er niet aan moeten denken niet door mn mond te kunnen ademen of als er iets dwars zit niet te kunnen kokhalzen...

Voornamelijk ook omdat ik weet dat Mel ten alle tijden binnen no time stil te zetten is, met een minder braaf paard of als er wel mensen lopen blijf ik uiteraard netjes stappen 

Gebruik ze geen van allen, mag niet op t werk, dus nu gewoon saaie, korte nagels.
Kale plekken kan misschien komen van verharen, Luna werd vorig jaar (en ook met het krijgen vd wintervacht) ook kaal (roze) op sommige plekken, schrok er best van, maar de aanmaak van de vacht en verlies van de andere sloot gewoon niet helemaal aan, verder was er niks aan de hand. Heb het nu nog niet gezien, wie weet gaat het nu wel goed, haar conditie is een stuk beter. Voer heb ik geen verstand van, mijn paard eet gewoon gras of hooi/voordroog, gaat prima hoor, ik maak me er niet zo druk om eigenlijk
Enne, Jaron zijn kleine vlek is ongeveer even groot als Luna haar grote vlek, dus mondje houden jij
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9563_n.jpg), overigens heeft dat wit ook wel zijn charmes, ken je de merrie Peaches van Cecille?
(http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2460_n.jpg), die mag hier vannacht nog afgeleverd worden hoor! Ben benieuwd hoe Jaron van de zomer is zonder vacht en met spiertjes 

Dat zijn dingen die ik veel te weinig maak, dat is voor een persoon zo lastig, en kant en klaar vind ik het niet te eten, veel te veel zout (en onwijs duur). En mij bij mn boktnaam noemen, sterkte
Ik heet Lotte, das ook met een L, maar wel een stukkie korter 
, maar verder zijn de plannen nog niet van de baan toch? Ik heb er erg veel zin in! Vandaag was de HK in BE, zag er leuk uit van de foto's. Wil alleen nog ff zorgen een cameraatje te hebben voor die tijd, ik heb nu alleen een telefoon. Op den duur wil ik een goede spiegelreflex (een Canon met HD filmfunctie heeft mijn voorkeur), maar das nog ff sparen, eerst een zadel (en nieuw hoofdstel + leren halster) voor Luna
Diablo is idd bijna drie, hij is niet altijd de makkelijkste, ik denk zelf vooral erg onzeker en dat hij zich verschuild achter vluchtgedrag/agressie, voornamelijk als je druk op m legt (bijv. DA of hoefsmid) vind hij het lastig. Ik had er nu in het grondwerk een paar keer wat aandacht een besteed en met hangen bleef hij rustig staan, dus tja, dan maar gaan zitten he 
Ik zie een voorpluk in de vlecht op de foto en krijg spontaan zin om Luna haar voorpluk weer eens te vlechten
*zucht* wat moet ik toch mezelf? T is drie uur in de nacht.... Ze ziet er wel super uit!
Jammer dat t binnen was, t weer was prachtig om het buiten te doen.
Komende week minder werken, minder fysio dus hopelijk meer tijd om t bij te houden.
Hij is zo leuk, en het vervelendste is nog, hij wordt met de dag leuker
Daarna met Luna wezen wandelen, samen met Berdien en Jess en Carolien en Od. Hele bos vol met hardlopers, dat vond Luna een goede reden om zich weer eens van haar arabierenkant te laten zien
Maar gelukkig wende het snel (kwam vast ook omdat de oudste dame liepen te sjokken alsof de dag niet anders dan anders was) en heeft ze de rest van het rondje zonder blikken of blozen als een heuze Tinker voorop gelopen. Daarna nog even een rondje erop in de bak, ging ook super! Was eerst even inkomen, immers mag ze ook geregeld in de bak om hooi te eten uit de hooiruif die tegen de bakrand aan in de wei staat, dus ze vond het niet nodig verder te lopen als we daar waren. En dan liep ze eindelijk verder, bleek het een foutje te zijn en ging ze achteruit weer terug. Dus ze heeft voor het eerst in dr leven een schop van me gehad, tot hier en niet verder, groen en onzeker OK, maar eten doe je niet in de baas zijn tijd
En daarna ging het echt super, trots op mn kleine meisje
. Tot slot nog even de grote vriendelijke reus (ook wel bekend als Flynn
) mogen proberen. Echt een superpaardje! Loopt gewoon lekker en zit héérlijk. Daar heb je een gouwe aan hoor Berdien! Als je nog iemand zoekt om m in conditie te houden tijdens je vakantie 
Iemand van drive moest de keuken helpen dus mocht ik zijn plekje op de drive in nemen, ging ook echt heel lekker (t was voor een zondag ook niet echt druk
), maar het liep gewoon goed allemaal, altijd fijn, geen zwakke schakels in het spel
. Komende week alleen maar avonddiensten dus heerlijk de hele week genieten van de paardjes, heerlijk dat voorjaar! Ik weet ineens weer hoe ik moet bewegen, haha.

[/quote]
Deze gaat nu voorlopig ook niet meer veranderen... Tenminste, dat is mn voornemen. Het ziet er ook wel een stukje beter uit dan de voorgaande, dus dat moet vast wel goedkomen
Nu nog een camera 

? .. Als ik 't geld had..

Ik had dit echt nooit durven dromen.
Dribbelkont schreef:zoe komt straks met vele pony's te lopen en zal haar vast goed doen en krijgt als het beetje klikt een jaarling tinker onder haar hoede
Mijn dame wilde nog wel eens spelletjes met me spelen maar het geeft me zoveel trots en plezier als ik zie dat ze voor iedereen wegloopt en als ik aankom ze gaat hinniken en alles aan de kant beukt voor haar aandacht, dat soort kleine dingen zijn zo persoonlijk dus kan het me helemaal voorstellen dat, zo op Clover haar rug zitten voor jullie weer een hele stap is gaaf!

(al vind ik haar ook niet lelijk ofzo hoor, maar ik kan wel mooiere vinden). Wat van binnen mooi is ga je vanzelf van buiten ook wel waarderen he
Nog even geen kleine Jackjes dus. En die kale plekken, kan idd wel komen door t zweten, dat t haar eerder los laat. Al zou het misschien ook mijt kunnen zijn? Ik heb hier vandaag helaas ook een been gevonden waar ik de haren zo uit kon pakken met een tot bloedens toe rode huid eronder
Dus als iemand nog sebacil of een ander middeltje over heeft?
Echt super! En hoe ging het vandaag?

)
voor mij tussen ? ).
Ben allang blij dat ze geen kleine kinderen lusten,dan had ik een probleem gehad
)