Wat een leuke foto's allemaal!!!! Sinds we Billy hebben gekocht zoek ik steeds naar andere kleine tinkertjes...geweldig. Ik heb zelf afgelopen week de eperpaarden4daagse gereden en ook een hoop leuke tinkertjes gezien..een van jullie toevallig ook meegereden? Ik reed zelf op mijn fries maar wil volgend jaar Billy absoluut een dagje meenemen.
Ik ken wel iemand die mee reed, Diana rijdt elk jaar mee met Little Jack Ook een kleintje!
snowdon
Geplaatst: 15-06-14 21:15
Een aantal van onze kleintjes, een familie-foto van veulen Phoenix met zijn moeder, vader en oma's Oma's zijn middenmaat, de rest valt onder kleine maat
Erg leuk om te zien dat er zoveel kleine tinkertjes zijn. Wij hebben er ook een paar en vind ze zelf er leuk. En heel geschikt voor kinderen om op te rijden. Mijn dochtertje Myrthe heeft een 8 jarige ruin (was tot januari dit jaar dekhengst maar met een hengst mag ze niet starten).
Myrthe met 'haar' Hekta
En Muppet vind ze ook heel leuk om te rijden
Daarnaast hebben we nog wat meer kleintjes Mitcho een 2 jarige hengst van rond de 1.30 nu
Geweldig! Mijn dochter van 9 is ook zo ontzettend vrij met Billy..echt zo'n leuke matche. Tuurlijk zijn ze eigenwijs en sterk dat weten we allemaal maar toch vind ik Billy en mijn dochter heel goed passen samen...we maken nu steeds bosuitjes..ik ernaast en zij erop zonder zadel. Goed voor mijn conditie als ze gaat draven uiteindelijk wil ik samen met mijn paard en zij op Billy op pad...mooi streven. Leuk ook om jou dochter erop te zien mamauba!
Wat zouden jullie aanraden om voor mijzelf te gaan kijken voor een tinker?? Ben al een tijdje wat aan het twijfelen of mijn fries en ik de juiste combi zijn. Ben de afgelopen 3 maanden enorm gevallen voor de tinker...hebben nu zelf een kleine en alle omschrijvingen kloppen maar hij is zooooooo leuk Wellicht ipv mijn fries toch een mooie tinker?
Klinkt goed, Dus nog steeds erg blij met Billy Ik denk dat als je met de fries geen combi bent/voelt je idd misschien beter opzoek kan naar een dier waarmee je wel een combi kan zijn. Haha en ongetwijfeld ga je dan een tinker vinden die bij je past maar goed, ook ik ben bevooroordeeld over de tinker ze zijn zo ontzettend veelzijdig en karaktervol. Ik geniet echt elke dag van die twee van mij. Het is werkelijk waar nooit saai en ze zijn zo creatief met alles
zou inderdaad dan op zoek gaan naar een betere klik met een paard. mijn fries/tinker is een heel lief beest maar klik ik niet mee, mijn dochter wel. dit Paard kan eigenlijk maar met een een band hebben. Was er altijd wel bang op. Zal je details besparen. Mijn pony die ik daarna gekocht heb is een klein tinkertje, erg schattig om te zien. Maar heeft veel karakter, wil de leider zijn en alles ja dat weet ik nu. Maar die klik was er gelijk. Als ze er vandoor gaat ben ik niet bang. En dat is heel wat waard.
Ze heeft wat wisselingen gehad in haar karakter en ze is duidelijk de grenzen aan het opzoeken en heeft duidelijk veel haar zin gekregen. Nu ben ik haar weer dingen aan het leren, en heb het echt reuze naar mijn zin met haar.
Meestal als je twijfel is dat al een teken dat er niet goed zit. Je moet dan alleen nog achter komen, wat er is. Als je dat weet kan je een goede keuze maken en er achter blijven staan.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 17-06-14 18:43
Ik ben nog steeds weg van jullie kleine roan mannetje mamauba. alleen gooit Connors gezondheid op dit moment roet in het eten. Het is wel duidelijk nu dat als de tijd van onze grote man daar is (duurt hopelijk nog even maar kan ook zo afgelopen zijn ) er een kleine man voor terug komt, maximale eindmaat 140. En tot die tijd lees ik dit topic rustig mee.
Marije74v een advies gegeven van achter een computer scherm geven is altijd lastig maar als de klik er niet echt is kan het vast geen kwaad om eens rustig rond te kijken.
Karuna echt vervelend voor je dat het zo slecht gaat met Conner. Hopelijk kunnen jullie nog heel lang van hem genieten!
Sweetsox dank je
cobfan
Geplaatst: 19-06-14 18:49
Akita 1.37m Samen met haar Silver d'Apple hengstveulen Eurwyn
J_E
Geplaatst: 20-06-14 10:13
Tjonge, Hekta gecastreerd. Wat een mooi hoofdje heeft hij toch. En wat is Mitchu mooi geworden zeg Ik blijf een zwak voor hem houden.
Beterschap voor Conner!
Marije: Ik heb dat ook gehad met mijn schimmel en heeft me jaren gekost om zover te komen dat ik hem kon verkopen, ondertussen een Tinker gekocht en o wat zijn het heerlijke dieren. Het heeft me heel veel vertrouwen terug gegeven en heb al heel veel dingen gedaan waarvan ik dacht dat ik ze nooit zou doen.
Ik denk dat Givenchy hier ook wel bij hoort. Ik heb geen idee hoe groot hij op het moment is. Hij was in februari 1.36m heb ik me laten vertellen, maar volgens mij is al aardig gegroeid.
Hier zat ik er voor de 3e keer op en man, wat is hij braaf!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 20-06-14 11:02
Weer een paar leuke fotos erbij. Die kleintjes zijn toch allemaal anders van bouw, grappig om te zien eigenlijk dat daarin geen verschil zit met de grotere uitvoeringen. Mitcho is mooi he .
Wat betreft vertrouwen, als je een dier niet fijn vertrouwt rijdt het ook niet prettig. Als je daarmee kunt leven maar in de omgang gaat het wel vol vertrouwen moet je een keuze maken wat te doen. Gaat ook de omgang zonder veel vertrouwen denk ikdat je beter op zoek kunt naar een dier waarmee je wel fijn mee kunt prutsen. Niets zo erg als je hobby doen met een dier waarmee het niet fijn aanvoelt.
Een vraag trouwens waarvan ik niet weet hoe het zit, ik ken namelijk alleen grote en heel grote tinkers, .
Hoe zijn de kleintjes gemiddeld in hun gangen? Meer vlak en korter zoals een pony of zitten er ook grote stappers tussen die hoog opgooien? En hoe verhouden hun maten zich eigenlijk, in de zin van breedte en lengte voor hoofdstel, zadel en tuig? Ik heb nu alles is xx groot ivm de breedte dat dan in de lengte moet worden aangepast omdat dat dan weer te lang is.
Connor is het eerste dier waar ik op rijd (reed dus inmiddels helaas) die heel grote passen maakte en in draf ook nog erg hoog opgooide. Daar kan ik als klein ukkie niet fijn mee overweg. Heb bij hem meestal geprobeert zijn draf te vermijden of anders lichtrijden. Was voor mijn gevoel altijd traag omhoog en nog langzamer weer naar beneden ipv het stuiterende korte gedribbel dat mjn vorige ponys altijd hadden. Stap en galop wel heerlijk soepel en ruim zonder dat hoge opgooien.
Zal wel raar zijn om als het zover is van een grote brede harige man naar een klein breed harig mannetje over te stappen.
En beterschap is er helaas niet bij voor onze grote man, nu een kwestie van het hem zo comfortabel mogelijk maken zolang het leven paardwaardig en leuk is voor hem.
J_E
Geplaatst: 20-06-14 11:09
Oh jakkes. Sterkte daarmee
Ik heb voor Gi hoofdstel in pony-maat. Hij heeft een wat lange rug dus mijn barefootzadel past hem goed. Hij heeft aanzienlijk vlakkere gangen dan mijn merrie van 1.50m. Ik moest erg aan haar gangen wennen omdat ik van een kleine pony kwam. Gi is meer met die kleine pony te vergelijken qua gangen.
leuke foto's! hoe ging je wedstrijd? Heb je wel een commentaar van de jury over een kleine pony tussen de paarden? Hier van t weekend sterre eindelijk eens gemeten. Ze is 1.38! Een stalgenoot en ik hebben afgesproken allebei te gaan starten in jan 2015, spannend!
Hallo!! Afgelopen weekend billy eindelijk naar onze stal kunnen verplaatsten...hij stond nog in een andere wei verderop omdat er bij mijn stal ( waar ik al met onze fries sta) nog geen plek was...maar...we hadden een mazzeltje...er ging plotsklaps iemand verhuizen dus plek voor Billy ipv augustus... Na wat gepuzzel over welke groep hij het beste bij kon was de verassing groot vanmorgen dat hij overal onderdoorgekropen was en geheel zelfstandig bij de koeien in de wei was gaan staan...Wat een portret zeg..ik zal even wat foto's vanaf mijn mobiel oploaden...
marije74v
Geplaatst: 01-07-14 12:51
hier stond hij nog mooi achter de draadjes...de koeien in de verte..
Dit is penny liefde
Het is hard werken in de bak
nijlpony
Geplaatst: 01-07-14 13:05
Hoe kun je fotos uit je gallerij op je mobiel sturen?