[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:33

Sita sterkte :(:) en idd ook gefeliciteerd :) leuk dat ze naar zelfde baasje gaat als Owen 8-)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:37

Patrick is niet ons 1e paardje.
Ik heb pas Ouke(fries)verkocht.
Voor ik Patrick kocht had ik een Fell pony die buiten best pittig was en niet bij mij paste.
Heb ook een Tinker veulen Shadow gehad(hengstje)maar die kon bij mij toen op stal niet buiten in de winter en ik vind dat een veulen buiten moet lopen en kunnen rennen en doen.
Die is naar een meisje gegaan die de mogelijkheid wel heeft en hij is daar nu ingereden en ze hebben hem nog.

Patrick zijn moeder is 1.58 als ik het goed heb en Baggio is 1.66.
Hij zal denk ik tussen de 1.60- 1.65 worden schat ik.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:47

Dan wordt Patrick een stuk groter dan Goofy. Die zal ongeveer 1,45 worden. Zo'n kleine brede "schommelstoel". :D
Verkoop van Ouke heb ik nog meegekregen in het vorige topic. Hij was echt heel mooi uitgegroeid bij je. Is Ouke al weg, of staat ie nog bij je? En als ie al weg is, heb je nog gehoord hoe het bij zijn nieuwe eigenaar gaat?

_Patrick_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:51

Mensen kwamen kijken en namen hem gelijk mee.
Heb contact met ze en het gaat goed,is wel aan het uitproberen maar ja ook logisch.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:53

Fijn dat het goed gaat met hem!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:58

Hey hey, nog even snel een post voor de tv beginnen gaat:

Yvonne: Hopen op een wonder voor je kanarie ;( *duim *duim*
Janus heeft trouwens ook een beste stokmaat

Sita: Je Amy verkocht...Mooi hoor...of toch niet?
Je doet er het beste aan meid. Ik heb het ooit met een arabiertje gehad. Dat wilde ook niet.
Dat beest stond echt bij ieder schaapje recht over eind. Dan liet ik me maar vallen omdat ik bang was om hem boven op me te krijgen.
Ik heb toen ook de knoop doorgehakt om hem te verkopen maar stond best te janken toen hij weg ging hoor ;(

Nou, zal zo even een kan thee gaan zetten...kaarsjes aan en dan me voor de tv nestelen.

Doei :wave:

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:59

Heb ik inderdaad meegelezen dat Oeke verkocht zou worden, sorry heb ff niet opgelet :o

Is dan wel erg snel gegaan met Oeke.

Patrick heeft wel een mooie Papa zeg, Baggio!

Die knapperd heeft als chaperonne DiaBelle meegehaald, hij is zo ontzettend lief!

Hier een fotootje in de trailer van hun tweeën.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:04

Sita: Goede en eerlijke beslissing genomen zeg! :j Zal vast niet makkelijk zijn :(:)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:06

Baggio is zeker een lieverd!!
Hij heeft mij over veel angsten heen geholpen en heb veel van hem genoten heerlijk dier is het.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:36

Sabina, wat een lieve foto van die twee in de trailer. De linker echt een beetje van "er gebeurt wat en ik vind het eng" en de rechter zo vol rust en vol vertrouwen. Heel schattig!

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:42

Gooya schreef:
Sabina, wat een lieve foto van die twee in de trailer. De linker echt een beetje van "er gebeurt wat en ik vind het eng" en de rechter zo vol rust en vol vertrouwen. Heel schattig!

Dit was bij de verhuizing van DiaBelle, bij de moeder weg en dan 1.5 uur rijden naar Zeeland. Ze liep zo de trailer op. Arme meid gespeend en verhuisd op 1 dag maar moet zeggen het is goed gegaan hoor!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:43

Patrick is ook gelijk gespeend en verhuisd hoor.
Ging ook goed.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:44

Wat zo'n veulentje meemaakt dan hè, maar ze heeft wel een toffe makker naast haar staan, die haar volgens mij heel goed gerust gesteld heeft :o

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:48

jeetje diva wat een gedoe en tegen slagen allemaal, hoop voor je dat er iets meer zekerheid komt en dat die pijn gauw weggaat, zoveel jaren al met pijn lopen bah wat vervelend heel veel sterkte :(:)

Gooya ja ik heb er 1 op het oog, als ik er iets meer zekerheid van heb en ben wezen kijken zal ik wel foto's plaatsen :o
Maar ik zit op het moment een beetje met de crisis dat mijn tinkerruintje weggaat en niet omdat ik de klik niet heb want die heb ik zeker dat maakt het alleen maar moeilijker maar hij moet nog ingereden worden en de bak waar ik nu sta is niet geschikt daarvoor, het liefst heb ik hem 24/7 365 dagen buiten... maar ja ik moet hem nog beleren en dan is een droog paard afentoe wel fijn.... dus al op al heb ik de mogelijkheid niet hem in te rijden en te geven wat hij verdient, en met stal betaal je toch meer dan alleen maar weidegang en ik moet nog heel wat spullen voor hem aanschaffen dus dan ben ik uiteindelijk voor een onbeleerde tinkerruin evenveel kwijt als aan een stermerrie die goed bereden is....maar ik vind het allemaal wel erg moeilijk ;(

Even bijlezen hoor! :+

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:53

Jayney ja dat zijn moeilijke dingen.....je kan met een merrie natuurlijk een veulentje fokken.
Ben benieuwd naar foto's, is het een bekende?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:56

Kan me voorstellen dat het allemaal wel moeilijk is zo Jayney! En geef je groot gelijk hoor dat je eerst wat meer zekerheid wilt hebben voordat je hier wat op Bokt zet, maarrr zodra het kan..... ben heel benieuwd!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:56

DiaBelle schreef:
heb een Haflo-Arabier gehad, alles is goed met hem gegaan totdat hij een een jaar of 5 was, hij heeft gesteigerd en we zijn beiden achterover gevallen, sindsdien niets meer mee te beginnen. Ik ben door al zijn acties bang geworden, en heb heel wat geprobeerd destijds om het goed te maken maar helaas, hij is na een hele tijd proberen verkocht. Op den duur zat ik te janken als ik met hem weg moest. Ik pakte liever mijn fjord, die wel eerlijk en lief was. Dit is ruim 20 jaar geleden.

Komt me heel bekend voor,ik heb een kruising Fries/haflinger gehad, na een ongeluk..die ik dankzij het dragen van een cap heb overleeft, was er tussen ons geen vertrouwen meer. Ontzettend veel verdriet van gehad..maar het was wel de juiste beslissing..als het niet wil dan wil het niet meer. Ze heeft overgens toen een super plekje gekregen bij de nieuwe eigenaren.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:07

:wave: Hallo allemaal,

Jeetje Irene wat een toestand allemaal :(:) , fijn dat je je verhaal met ons wil delen. Ik hoop dat het op dit moment goed met je gaat!

Sita kan ook wel een knuffeltje gebruiken begrijp ik :(:) ; lastig om zo'n beslissing te moeten nemen, maar als het niet wil dan wil het gewoon niet en dan is het voor jou en voor Amy beter als ze gaat verhuizen (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het makkelijk is om afscheid van haar te nemen)

Janey staat ook voor een moeilijke keuze; Geen idee eigenlijk wat de prijzen tegenwoordig doen, het is natuurlijk ook maar wat je er zelf voor over hebt. Maar ik vind het sowieso lastig om te beoordelen zonder foto (en dan nog speelt persoonlijke smaak ook een grote rol).

Diabelle, gave foto zo met Baggio "je hoeft niet bang te zijn hoor kleintje, ik ben toch bij je" :D

Gooya, jammer dat het niet beter gaat met je kanarie... misschien een hele rare vraag maar is het essentieel dat hij twee goed functionerende pootjes heeft?

Verder zelf niet zoveel te vertellen eigenlijk, de hele dag druk bezig. Wij hebben een winkel en ben druk bezig om oude (Zweedse) meubels te verven voor aanstaande zondag (1 koopzondag in de maand). Nu nog even tijd om te bokken; (als de hondjes mij met rust zouden laten want die willen wel heel graag eten hebben, dus ga zo maar weer eens aan de slag ;) )

Misschien waai ik straks nog ff aan..

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:10

oww.. nog een kleine aanvulling...

Welkom Manduu!

Ier al lekker in het bos geweest, geen last van aangevroren sneeuw?

Claudia, nog niet helemaal beter :(:)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 22:10

Hermes: Heb daar ook over nagedacht, maar vogeltje zit nu de hele dag op de bodem van de kooi. Eet en drinkt weinig, en als ze op een stok probeert te zitten dan kan ze bijna geen evenwicht houden. Ben bang dat ze dit niet lang gaat volhouden.
Lonan: Hoe verdrietig ook, fijn dat je paardje een super plekje had gekregen bij nieuwe eigenaar. Maakt het verdriet wel wat dragelijker.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:10

Oef gaat hard hier.
Sita gefeliciteerd en tegelijk sterkte. :(:) Goede beslissing !
Jayney, een tinker op het oog, vind het ook logisch dat je even wacht met vertellen, ik ben benieuwd.
Diabelle, ja best sneu he, word je bij je mama weg getrokken en op de trailer, gelukkig stond een rustige makker naast haar ;) .
Patrick word idd een mooie maat.

nikkielvis oog in oog met een emoe? :roll: _O- ...keb nog nooit zo'n dier van dichtbij gezien denk ik haha..wat grappig.
Zijn die zo agressief ?

DIVA2 Jeetje wat een verhaal..das niet niks.

En prijzen van tinkers,ik heb ook geen idee, weet wat ik voor de mijne heb
betaald :D , maar verder, nee ik weet het niet.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 22:12

Lonan, zie nu je onderschrift pas. Is zeker waar wat daar staat!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:14

Gooya heb jij een Andalusiër gehad ? Of vergis ik me nu met een ander ?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 22:15

Lonan schreef:
Gooya heb jij een Andalusiër gehad ? Of vergis ik me nu met een ander ?

Alleen maar in mijn dromen :D . Maar als je er ééntje kwijt wilt ?? ~~}>

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:18

hermes een drukke dag en nu weer aan de slag.