Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Eleonoor schreef:In verhouding tot andere voeders zit in Nature's Best heel weinig in. Bij alle voeders van Hipro op hun site zitten ze met zetmeel bijvoorbeeld allemaal boven de 30 of soms 40 %. Pure granen zitten rond de 50%.
geerke schreef:ik heb het even opgezocht...10%...
ik meng mijn eigen voer....geweekte suikerbietpulp,flinke hand zemelen,zonnebloempitjes,gekookt lijnzaad,lucerne brokjes(zonder melasse)koolzaadolie en een schepje vitamines en mineralen....en een biertje af en toe....wel een gedoe,maar ik weet zo zeker dat er geen chemische anti-oxydanten inzitten.
jcristina schreef:het sanequi-voer klinkt interessant, maar zijn het niet alleen de gist-culturen hierin die zorgen voor een gezondere darmflora? (wat eigenlijk het probleem veroorzaakt, of is dat niet zo?)
tug schreef:bij IR gaat het om de suikers en zetmeel die snel wordt opgenomen in maag en dunne darm, de effecten van daar niet opgenomen suikers en vooral zetmeel in de blinde en dikke darm zijn anders in uitwerking dan het gebeuren mbt IR.
suikers en zetmeel worden in de maag en darm grotendeels verteerd tot glucose en daar reageert de alvleesklier op met meer insuline.
in de blinde en dikke darm via fermentatie omgezette koolhydraten ontstaan meestal vetzuren, niet direct een invloed op de insulineproductie, maar niet gebruikt leveren ze vetopslag.