[TI] Hengstenkeuring ICS in Schijndel, 1 maart 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Hengstenkeuring ICS in Schijndel, 1 maart 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:43

Owww wacht... met hem heb ik nog half om half gepraat, meer prietpraat :+ Dacht dat het een Ier was....

vanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:01

hmmm ik blijf erbij een keruing waar niet gecontroleerd wordt op sperma en gewrichten heeft niks te maken met het zorgen voor een goed ras.En dat is toch echt wat broodnodig is.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:05

Ach ja iedereen een eigen mening. Daarnaast zegt dat volgens mij ook nog niet alles. Ik ben het ook niet altijd eens met de keurmeesters van het NSVT wat betreft het goedkeuren van hengsten met gebreken.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:10

Oh whaha is dat dus dé Tom Price _O- ken hem alleen als dé Engelsman en zei nog tegen Annique toen ze iets zei over z'n zoon met petje dat die dus Engels is en zoon van die Engelsman :+
Nooit geweten dat dat Tom Price is, ben hem al vaak genoeg tegengekomen en ook prietpraat enzo :=

Hè ik mis die "wandelgangenpraat" nu bijna altijd, misschien moet ik toch mijn mond eens wat meer dichthouden houden :o O:)
Laatst bijgewerkt door grid op 02-03-09 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:13

Ik heb Tom Price compleet gemist denk ik... wat is in godsnaam een alpinopetje hahahaha?

Ik weet alleen dat falcon in het engels natuurlijk ook gewoon
"valk" betekent en Tom dus net zo goed een valkkleurige hengst heeft gekocht :) Maar ben benieuwd.

vanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:19

hmmm had het niet echt speciaal over een bepaald stamboek natuurlijk.

tis natuurlijk allemaal een beetje politiek over al.

en bij sommige veel vriendjes politiek :P

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:20

jaaaa ik heb tom price wel gezien, we wilden net gaan praten met elkaar en toen gebeurde dat met Huub.

Balen dat hij niet gedotterd kan worden, hij zal dan wel een by-pass krijgen vrees ik.

Een alpinopetje is zo'n plat boerenpetje...

@vanner kap is ff met dat gestook, wat een onzin. De meesten zijn hier heel trots op hun paardjes en hoe die het gedaan hebben. Vriendjespolitiek is er overal, ook bij het andere stamboek :x

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:20

Bij allen evenveel kan ook :)

edit: idd Bianca

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 15:21

vanner schreef:
hmmm had het niet echt speciaal over een bepaald stamboek natuurlijk.

tis natuurlijk allemaal een beetje politiek over al.

en bij sommige veel vriendjes politiek :P

Wat voegen deze opmerkingen toe aan dit topic over de HK en de uitslagen/premies????? -O- :?

vanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:23

is geen gestook uiteraard....
tuurijk iedereen van harte met hun behaalde premies....

ik bedoel het ook als extra erbij dat zijn crusiale elementen...
het gaat hier om de inhoud van de keuringen en niet de uitslag..

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 15:26

Dat is dan een punt voor een ledenvergadering van 't ICS, maar toch niet hier in 't topic waar hengstenhouders blij hun uitslagen met elkaar delen? Deze discussies zijn al vaker gevoerd in diverse topics, zoveel mensen zoveel meningen..... Feit blijft dat dit bij 't ICS nu niet gebeurd en dat waar 't wel gebeurd ook niet alles geconstateerd wordt.

vanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:28

okeej daar ben ik het dan ook mee eens....

Maar liepen idd erg leuke hengsten rond :)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:28

:Z :O Ze hebben dit jaar absoluut streng gejureerd. Ik geef toe dat ze dat eerder mochten doen maar dan nog veel hengsten zijn terecht gejureerd dit jaar. Ik heb ook bij sommige waar ik van denk, goh die had wel meer mogen hebben (Sandokan bijvoorbeeld met 8 voor zijn draf, die had van mij een 9 mogen hebben) maar ik ben nou eenmaal geen jury lid.

Ik zeg al vaker, als je zoveel commentaar hebt, moet je zelf maar gaan jureren. Tot nu toe staan diegene daar maar weer, elke keuring tot misschien wel vervelends aan toe. Hulde juist voor diegene, die steken maar weer hun tijd erin terwijl andere aan de kant maar lopen te zeiken en te zieken en zelf geen vinger uitsteken...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:31

Laatst bijgewerkt door jacky2 op 02-03-09 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:32

zou het wat anders vinden als je ook gezellig mee zou kletsen en dan mag je van mij best even zeggen dat je het jammer vind. ikzelf vind het namelijk ook wel jammer. zeker bij een stamboek waar hengsten opgenomen worden waarvan de ouders niet bekend zijn. je kan, en let op kan, want zoals mensen hier boven ook zeggen hoeft het niet zo te zijn, erfelijke dingen voorkomen. hopelijk gebeurt het over een paar jaar ook bij ons stamboek. (ik hoop het in ieder geval), maar begrijp dat het iets is wat veel geld en tijd gaat kosten.
(waarom het precies niet gedaan word dat weet ik niet, kan het niet op de site vinden :))

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:15

Jacky mooi zo in Sepia :7
Afbeelding

Wel jammer dat het hier en daar beetje vaag lijkt of ligt dat misschien aan uploaden?!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:18

Nee helaas zijn de foto's niet zo goed gelukt dus het ligt niet aan het uploaden :o

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:20

Oh da's wel jammer, want vind hem verder super :))

hè waarom is het nu ineens kruisje :\

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:44

Ik was en ben nog steeds weg van Miley. Volgens mij gaat dat echt een ontzettend leuke hengst worden straks! Daar mag Neev wel een keer mee daten ;)

Boya, ik heb nog met jou staan kletsen in de ring volgens mij :+ (toen Rufus en Pitalo in de ring waren) Maar ik wist even niet dat jij dat was _O- Dacht dat je iemand anders was.
Vond het ook leuk om Lien eindelijk eens te zien :D

Silver Cash vond ik echt ontzettend op z'n vader lijken, ook zo'n wat trieste uitdrukking in z'n ogen :) En echt nog een puppy he! Vond Yellow Fellow wat type leuker.

Heb Maestro en het 'gebeuren' niet gezien, maar super dat het allemaal (relatief) goed afgelopen is. +:)+

Ach, Piet blijft toch mijn topper :+:

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 16:56

*Tequila* schreef:
Boya, ik heb nog met jou staan kletsen in de ring volgens mij :+ (toen Rufus en Pitalo in de ring waren) Maar ik wist even niet dat jij dat was _O- Dacht dat je iemand anders was.

Klopt, nu je 't zegt :D , was een bekend gezicht......maar wist ff niet wie, nu wel.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:57

Grappig is dat he :+ Ik had je even verward met P... van de Melody Stables. Die had ook iets met groen aan :+

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:05

We zijn vanmiddag bij huub op bezoek geweest. Om de prestaties van de hengsten en de mooie foto's die gemaakt zijn niet in het niet te laten vallen door deze gebeurtenis hebben we besloten om een ander topic te maken zodat dit echt over de keuring kan blijven gaan. In het andere topic kunnen we soms een update geven en kunnen jullie je reactie kwijt.

[TI] Bedankt!

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:34

*\o/* Miley is gister met een erg mooie 2e premie 1e geworden bij de 3jarige en is goedgekeurd :D
Had dit echt niet verwacht! :D Maar uiteraard erg leuk dat je als "amateur" voor het eerst met je hengst op een keuring komt en dat het dan gelijk allemaal zo goed uitpakt :Y)
Ik kijk terug op een erg leuke dag en kom volgend jaar zeker weer!
Ben erg benieuwd naar alle foto's en filmpjes etc :))

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:46

Gefeliciteerd hoor! Hij heeft het verdiend :)