[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:31

Nou.. vandaag ben ik gelanceerd. Dit is de laatste foto die genomen was voordat hij in volle galop er met mij vandaar ging en me dwars door het hek lanceerde. Ik zit onder de schaafplekken op mijn buik en enkels en vermoedelijk is er iets in mijn heup niet goed. Voor de rest zat en paste het zadel super, alleen een kleine tegenvaller vandaag. Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:45

Op die foto ging t al niet helemaal lekker zo te zien. Nog een beetje heel?
En dat kwam niet door het zadel?
Als dat blijft zou ik ff een huisarts opzoeken..
Beterschap

Kiki1995

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:47

Nee, op die foto's moest ik al in de teugels hangen, maar er zat echt geen rem op meneer. Voor de rest ben ik nog heel! Morgen eventjes een bezoekje aan de kraker en kijken of hij me recht kan trekken! :Y)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:01

Ah jakkie, sterkte!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:13

Oei, sterkte! :(:)

Ik zal zo eens opstappen en kijken of er nog spoken in de heg zitten..

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:13

oh niet leuk... hopelijk voel je je snel beter!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:15

Jeetje joh, Noeka nog zo erg dan? Van een bokvoetje nog wel. Ik baal echt met je mee en hoop dat het goed komt :(:)
Bones weinig verschil, tis ook dat we er niks van zien zeg maar...

Ik lees meer mee dan dat ik post, weinig te vertellen. Leuk Cas in uitgelicht, mag ook wel ;)

Is dat een boomloos zadel? Toch maar die ander niet die versteld ging worden of ik heb iets gemist :o beetje druk geweest hier.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:15

Bedankt allemaal.

Jeetje hopelijk voel je je snel weer goed!

Oh jolly is echt een hunk!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:20

Jolly voelt zich ook wel echt een hunk :+ was de hele tijd aan het roepen (met z'n gilletje dat meer op die van een merrie lijkt) naar 2 van onze shetters die hem zaten aan te staren vanop de wei.
Dan zeg ik van 'Jolly stel je niet zo aan' en krijg ik een licht gebrom als commentaar en staat hij weer braaf stil :')

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:37

Het is een Australisch stock zadel, die zijn volgens mij niet boomloos? Die wintec heeft nu een andere boom maar ik wou heel graag deze omdat ik verliefd ben op alles wat western oogt :)
Ik vermoed dat hij gewoon mij wou uitproberen, het was de eerste keer in de buitenbak met ook nog is een nieuw zadel. Wie weet is er nog hoop.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:42

Van ver lijkt het net zo'n barefoot model. Hoe zit zo'n stockzadel? Heb ik me altijd afgevraagd :')
Westernzadels zitten heerlijk. Mijn Big Horn is net een heerlijke stoel en ahhhh kan er uren mee rijden. Daar nog een bontje op :~ Wel k*t dat je vliegles hebt gehad :\ Maar tsjah daar kunnen we nu eenmala niets aan doen he!

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:49

Hij zit echt heerlijk! Ik zat met mijn benen lekker vast, dus ik kon het best wel 1 afgooipoging volhouden! Aan het zadel ligt het niet, maar met een bontje erop zou het nog wel veeeel lekkerder zijn (helaas zijn die lastig te vinden/erg duur :') )

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:53

Mijn vroegere verzorgtinker had voor erbij ook een australian stocksaddle, maar die vond ik 3x niks :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:53

Ja indd, ik heb van onze oude buurvrouw haar bontje gekregen en nog wat spulletjes. Gewoon tweedehands in de gaten houden, die echte lamsvellen houden zich echt lang goed. Ik heb voor m'n vzh een nepperd van Decathlon gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd. Maar zoiets past zeker niet op een stockzadel he?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:54

oeps vliegles.. Beterschap! Misschien volgende keer beter eerst even longeren met t nieuwe zadel, zal vast even wennen zijn allemaal!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:34

Macgic was heel gespannen, wat gekke bewegingen en met aanspringen in galop gingen we erg hard. Maar door zijn felheid heerlijk gereden! Nu snel douchen, afwassen en bed in. :z

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:38

wauw ,die sokken van jolly _/-\o_

kiki :(:) .
bij ons op stal heeft de eigenaresse van tinker ook al vliegles gehad vandaag.kwam op stal aan en zag ze net weglopen ,met zandplekken op haar rug

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:56

Is het nationale tinkers doen gek week ofzo? :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:52

Terwijl Yenna zo braaf als maar wat was. Zelfs langzaam voor haar doen terwijl ik al tijden niet meer in de buitenbak had gereden

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 01:10

Hier alle 4 die ik gereden heb vandaag keurig braaf!

Sterkte met de blauwe plekken!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:33

Sterkte Kiki! ):

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:07

Balen Kiki, ik zou ook eerst longeren met een nieuw zadel. Jij kan hem wel goed passend vinden, maar dat wil niet zeggen dat je paard dat ook vind. Hij zal echt even moeten wennen. Hoop dat je vandaag niet al te veel last hebt.

Storm had maandag ook ergens last van. We denken dat hij spierpijn had van zijn kar tochtje van zondag. Hij heeft best flink moeten trekken door de modder op sommige stukken. Dus ik ben afgestapt voor ik zand ging happen en hebben hem aan de hand verder los gewerkt. Ook daar had hij veel protest op een bepaalde buiging. Gisteren heeft hij vrij gehad en vandaag gaan we even door aan de hand met hem. Kijken wat hij nu doet.
Ook is er maandag een meisje op Woody komen rijden. Zij rijd al langer dan mijn dochtertje en heeft iets meer lef. Eerst mooi aan de lijn en daarna draafde ze heerlijk alleen rond. Ben wel meegelopen om haar tips te geven. Ze rijd op de manege, waar ze netjes rijd, maar Woody is veel scherper. Dus niet schoppen, duwen, trekken enz hahaaa. Ze heeft super geluisterd en heel goed gereden. Fijn dat een kind van 10 jaar het manege rijden los kan laten en gewoon jou ding oppakt. Erg trots op beide!!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:00

Net terug van mijn grondwerk lesje met Storm. Hij deed het super. Blijkbaar had hij geen spierpijn van de kar maar heeft die singel niet goed gezeten ofzo. Hij had nu een verdikking onder zijn buik precies op die plaats en die had hij maandag nog niet. Dus dat heeft hem dwars gezeten. Nu een singelbontje zoeken en wachten tot de verdikking weg is.
Ben er eigenlijk best blij mee dat dit het is. Nu heeft het een oorzaak. Spierpijn kon ook bijna niet, ook al had hij zo hard moeten trekken. Of ja, spierpijn kan wel, maar zo'n extreme reactie klopt daar niet bij.

Nu op naar de manege voor de rijles van Silvy.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:08

Oei Kiki sterkte, volgende keer is longeren beter met een nieuw zadel idd. Ook omdat hij nog vrij jong is toch? Beterschap in ieder geval!

Gelukkig Jane. Idd is het verontrustender als je geen oorzaak hebt. Nu weet je wat het is en het gelukkig wel weer weg trekt.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:51

Jup! Is nog een jong dier van 6 jaar. Was ook mijn eigen stomme fout om er enthousiast op te springen zonder na te denken. :') volgende keer eerst even longeren met het zadel.