[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:03

Jeetje dames, jullie gaan zo hàrd! :oo Ik kan hier echt niet volgen! Dus als jullie het niet erg vinden, doe ik enkel bijlees-post van de afgelopen pagina.

Nienke, Twente is me helaas wat te ver, maar wel leuk idee!

Chimello, hier ook op dit moment wat 'moeilijkheden' met Tinky. Zij toont ook niet ziek, noch mager (wel slanker dan de andere paarden).De laatste tijd mestte ze érg plat. Afgelopen week waren het gewoon echt koeienvlaaien geworden. Vandaag is de DA geweest voor o.a. de inentingen, maar hij heeft Tinky dan ook eens extra bekeken. Hij vermoedde een darminfectie, ivm haar voedsel niet goed verteerd is in haar mest. Mest Cheyenne gewoon goed? Tinky heeft spuitje antibiotica gekregen en moet poeder door haar voer krijgen. Als het niet beterd, moet de DA terug komen.. Dus Tinky heeft eventjes vakantie.
- Zie net dat ze wormeninfectie had. Tinky had vermoedelijk er ook een, maar is daardoor wel niet afgevallen. In de tijd dat Tinky zo mager stond gaven wij haar de Vit 18 van Pavo bij op aanraden van kliniek (Merelbeke) Gefeliciteerd overigens met je resultaten :)

Onze paarden krijgen hier Nature's Best van Pavo of Light Mix van de aveve, ook vooral voor de lekker. Daarnaast nog luzerne en hooi.

DaisyUkkie, leuk filmpje!

Tinkerdagen doe ik niet aan mee. Leusden is aan de verre kant (bijna 3u rijden). Overigens zijn Tinky en ik er làng niet klaar voor.
Ik ga wel naar de Sokkenwasrit. Kijk er naar uit om weer Bokkertjes te ontmoeten met hun knappe Tinkers! Was vorig jaar super gezellig. Ik hoop dit jaar evt een weekendje te gaan, aangezien ik de volgende dag paasvakantie heb :D

Bedacht me net dat ik dus ben vergeten in de kerstvakantie om het topic uit te spitten voor de volgende OP := Moesten hier Bokkertjes zijn met wat tijd zou het heel lief zijn om dit te doen. Op dit moment weer redelijk druk met school. Ik ga wel gewoon terug een leuk filmpje monteren! Interessant ook om binnenkort terug een volledige lijst te hebben met alle nieuwkomers erbij, veel overzichtelijker ook voor het filmpje, zodat ik geen foute namen zet bij de verkeerde foto :P

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:30

Ach. Vanaf pagina 1 tot 300 hoef je niet meer te bekijken in ieder geval. Duurt nog wel even tot de 500.
Mn laptop is helaas stuk, anders zou ik de rest ook wel doen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:39

Acharme, hopelijk is Tinky binnekort weer beter :(
Cheyenne mest goed, geen diarree in de stal. Is die pavo een supplement of echt brok/voer?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 19:29

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:42

Zo weer even bijgelezen, in het kort:
Trainingsschema's, ik moet er eigenlijk meer mee werken. Cait heeft veel beweging/uitdaging nodig, anders gaat ze er zelf naar op zoek iets en dat eindigt in een hoop stoutigheid en zo af en toe een uitbraakpoging. Longeren aan de enkele lijn vind ze nu echt dodelijk saai, op school zijn we bezig met dubbele lijnen en dit vind ze dan echt weer een uitdaging en dan doet ze zo haar best. Met rijden geldt eigenlijk hetzelfde, ik moet haar echt bezig houden en anders houdt ze mij wel bij de les :P. Een trainingsschema is dus meer voor mij als stok achter de deur

Voer, Cait krijgt van mij vitamine/mineralenbrokjes (Agrobs Naturmineral), met een klein beetje slobber (Agrobs Alpengrun mash) voor de smaak. Verder krijgt ze alleen hooi en appels/wortels.

DaisyUkkie: leuk paardje heb je!

Ik ben intussen gelukkig weer een stuk opgeknapt en vreselijk aan het twijfelen over de sokkenwasrit, wil eigenlijk zo graag gaan, maar vind op een dag heen en terug + een spannende rit aan het strand, te veel voor Cait. Ben dus nu aan het kijken voor de mogelijkheden voor het hele weekend :P.

De tinkerdagen wilde ik eigenlijk ook graag heen en ik had me al bijna opgegeven, tot ik me ineens bedacht dat ik dat weekend naar school moet. Hopelijk kan ik in september wel!

Vandaag weer een heerlijke buitenrit gemaakt, Cait had er flink de sokken in!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 04:19

Het kan niet erger worden. Moeder keek uit het raam rond 20 voor 3 's nachts en toen zag ze een jongen uit de wei van de paarden naast ons huis komen. Deze wei wordt gescheiden door nog een klein weitje van onze kippen. Dus echt goed zie je niets. De jongen liep naar onze wei toen en draaide zich vreemd genoeg om en zag m'n moeder en toen schrok hij en rende hij ineens keihard weg. Moeder riep mij en toen we buiten waren was hij al weg. Meteen bij de buurpaarden gaan controleren en die zien er in orde uit dus meteen naar onze eigen paarden gelopen via de weg en die stonden er nog. De eerste nacht dat de veulens buiten gebleven zijn nota bene!
Dus via de weg helemaal naar de achterste wei gelopen om ook de merries te controleren en toen merkte m'n moeder op dat de poort wankel stond... Die was vorige zomer door Shenna wankel geduwd en toen heb ik met heel veel strotrouwtjes op 3 plaatsen onder en boven de poort weer steving gemaakt. Er zat toch nog een dikke grote ketting rond waarvan wij niet eens een sleutel hebben die heeft de eigenaar vd wei alleen. Maar ja, alle touwtjes waren helemaal strak doorgesneden... Het is echt geen toeval dat zeker 10 touwtjes allemaal spontaan losgelaten hebben en ook nog zo strak. Ik weet niet eens wanneer dit gebeurd is want daar let je niet zo erg op, je gaat er niet vanuit dat iemand de poort open zit te breken... Morgen direct aangifte doen en nieuwe kettingen bijhalen om om de poort te binden. Ik kan echt niet meer slapen nu. Eergister zijn we midden in de nacht nog gaan kijken omdat ik weer geluiden hoorde.

Maar als ik alles op een rijtje zet is het hier echt niet pluis. Die grijze auto is al meerdere keren gezien geworden hier en zelfs die mensen waarvan de paarden overleden zijn kwamen vragen of er er toevallig een gezien hadden en de politie doet daar verder niets mee want het is de grijze auto van onze buren volgens hen. Het was echt een andere auto dan die van de buren. En de buren draaien niet twee keer een auto en rijden keihard weg 's avonds als ze allang voeren zijn geweest. Dan nog die jongen die kwam foto's maken zomaar, uit Nederland, in een afgezonderd klein dorpje, de vergiftigde honden en katten in de buurt, de twee paarden waarvan de oorzaak van overlijden niet eens duidelijk is, de mannen die gezien waren om 4 uur 's morgens in een weiland (al was dit waarschijnlijk om te stelen). Maar ik durf niet meer te slapen nu, het was al zo'n ontzettend toeval/geluk dat m'n moeder net nu uit het raam keek voor ze naar bed ging! Je hoorde niets, je zag niet veel en toch zag ze ineens een jonge jongen uit de wei komen. Ik ben echt zo nerveus nu. Ik ga echt alles vertellen aan de politie en er moeten maar direct nieuwe camera's komen en bewegingssensoren en desnoods alarm dat heel het dorp wakker laat schrikken.

En wat ik nu ook echt harstikke vreemd vind is dat een veulen echt iedere dag in een andere wei staat dan de rest terwijl we nu al een derde draad getrokken hebben omdat ze constant uitbreekt en ik zag net dat ze dus weer in een andere wei staat terwijl ik rond 8 uur nog ben gaan voeren en alle paarden goed stonden. Nu ben ik waarschijnlijk maar spoken aan het zien maar ik vraag me nu echt af hoe ze in godsnaam door drie draden heen is gegaan zonder reden en zonder de rest van de kudde en met stroom op alle draden. Kan toch niet dat iemand die expres in een andere wei zet he? Dat zou wel extreem zijn... Bah, ik wil echt meer politie controle hebben!
Ik ga proberen te slapen maar ik moest dit van me afschrijven want ik ben nu echt te opgefokt om goed te slapen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:33

Gadverderrie chimello. Kan snappen dat je niet meer durft te slapen.
Wel vreemd allemaal. Hopelijk schrikken ze er zo van dat als je camera's ophangt. Het over gaat.
Bah.

Ik ga zo de paardjes buiten zetten en Sally haar stalletje doen.
Wij gaan straks naar de efteling :-)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 10:24

Brr, Chimello.. Ik zou ook écht niet op mijn gemak zijn. Zeker met al die enge verhalen.. Echt vreemd. Ik snap niet wat die mensen er de fun in zien, en vooral wààrom ze zo'n dingen doen.

En ja, de politie in België gaat er idd niet veel aan doen. Zeker als ze geen echte bewijzen hebben. Daarbij doen ze ook bijna helemaal niets voor die paardenbeul bijvoorbeeld.. :n Ik vind dat de politie meer moet optreden voor dieren, of er een aparte politie moet zijn zoals in NL.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:40

Ohh brr. Das vervelend. Hebben jullie niet een luchtbuks ofzo? Schiet je een x in de lucht om ze te waarschuwen?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:49

:oo oh jee, dat klinkt echt niet pluis! Extra ronde doen 's avonds en misschien iets met de buren afspreken dat je elkaars paarden regelmatig controleert? of zo'n internet stream camera neerzetten die je dan binnen kan bekijken.

Arme tinky! Hoop dat ze opknapt van de antibiotica!
Kwam dit tegen, heb er geen ervaring mee, maar wellicht is het wat tegen de slappe mest:
http://www.paardendrogist.nl/product/280/281/puur-diarree/200345/34075

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:25

Nou ik weet niet of zoiets wel mag? Net de eigenaar van de wei hiernaast aangesproken en het scheen haar niet erg veel te schelen? Er loopt een rare man bij je wei midden in de nacht en dat is niet erg? Snap dat niet hoor...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:31

Hopelijk is Tinky snel weer de oude.

Becs lekker buiten gereden met een vlotte Cait, fijn dat je je weer beter voelt.

Bah Chimello, daar zou ik ook de kriebels van krijgen.
Flink veel camera's ophangen zou wel eens een oplossing kunnen zijn. En dan ook echt in het zicht.
En van die lampen die aanspringen als er beweging is, dat schrik ook vaak wel af.

Ik heb hier ook een camera bij de paarden hangen, niet zo zeer voor inbrekers, want ze staan echt achter het huis, maar toch is het een prettig idee. (en handig en leuk om naar te kijken.)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:38

chimello schreef:
Nou ik weet niet of zoiets wel mag? Net de eigenaar van de wei hiernaast aangesproken en het scheen haar niet erg veel te schelen? Er loopt een rare man bij je wei midden in de nacht en dat is niet erg? Snap dat niet hoor...

Raar!
Camera's mogen alleen niet als je daar openbaar terrein mee filmt, op eigen terrein mag je doen en laten wat je wil, dus camara's die de stallen of het weiland filmen mag je zoveel plaatsen als je wil.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:22

Ja, is alleen op eigen terrein :) de wei en de stallen en het erf willen we doen. Nu had de dochter van de buur wel nog gebeld en info gevraagd en zij gaat maandag ook aangifte doen. We hebben drie flinke dikke kettingen om de poort gebonden nu. Hopelijk schrikt dat ook een beetje af.
We wilde onze ganzen ook al over het erf laten lopen maar er staan nog twee personen op het erf gehuurd met kelderbouw dus die zijn iedere morgen daar bezig dus dan is de poort open (onder toezicht uiteraard, deze mensen letten ook op). Dan kunnen de ganzen niet los lopen. En in de stal opsluiten is ook zielig voor ze en in de paardenwei worden ze door de vossen gepakt dus dat is dan ook geen optie. Wat ene gedoe! Dat mensen fijn ff alleen aan hun eigen spullen gaan en van anderen afblijven :(

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:16

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:40

Annika welkom ik ga even je topic bekijken
Chimello, jeetje wat een gedoe zeg! Zou echt groot alarm ophangen daar man! en s nachts niet kunnen slapen bah bah, hopelijk doet de politie er wat mee!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:49

Pfff... Erg angstaanjagend Sheryn, hopelijk is het snel over!

Welkom Annika, gefeliciteerd met Amber! Volgens mij heb je daar een fijn paard aan :)

Hier vandaag gereden met Melody van tinkerplein, vriendin mee op mijn Caily. Uiteraard erg gezellig, hihih. Twee uur weg geweest, oeps. Veel gestapt en gekletst, lol. Morgen naar het verre Brabant voor de Tinks, zin in!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:52

Oh wat leuk wonen jullie zo kortbij elkaar dan? :)

Welkom Annika! Leuke tinker joh!

Nou ik ben inmiddels een beetje gekalmeerd, vandaag voor het eerst slobber klaargemaakt voor Cheyenne ben heel benieuwd wat ze er morgen van gaat denken :+ Waarschijnlijk zal ze eerst een beetje tegenzin hebben ze peutert nu ook altijd eerst de brokken uit haar zemelen voor ze die dan ook maar op eet. Kieskeurig is ze niet hoor maar ze eet natuurlijk liever lekkere brokjes. Hoop iig dat de camera's snel komen hoor, fijn alles overdreven duidelijk beschermen dat schrikt wel af dan hoop ik.

Ik ga proberen m'n trailer rijbewijs voor de sokkenrit te halen dan kan ik zelf met een van de paarden komen, lijkt me echt leuk.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:58

tinkerplein en ik bedoel je?

:(:) voor Cheyenne!
He ja, leuk, sokkenwasrit! Neem je dan een bontje voor mij mee mocht Caily niet fit genoeg meer zijn? O:)

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:18

chimello, wat een verhaal zeg! neem maar het zekere van het onzekere!

Annika, super leuke tinker!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:20

chimello tipje voor de zemelen, ze heel klein beetje nat maken echt een mini beetje maar dan blijven ze plakken aan de brokken :).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:54

Welkom Annika! Amber is echt een leuke Tinker, had je topic al gespot! :)
Hier vandaag ook slobber gekocht voor Tinky. Ik heb zo'n zak van Pavo meegepakt.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:52

een paard is sneller dun dan dik , ze kunnen in een week ontzettend afvallen maar t duurt paar maanden voor ze op gewicht zijn

die van mij krijgen als extratje om dik te blijven pulp en mais .
erg vreemd ook van die mensen op terrein en wat rondrijden

welkom annika

hier was het heerlijk weer vandaag dus met de les lekker groot rondje gereden heerlijk in t zonnetje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:53

Maandag weer? O:) :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:53

Letje wordt nog elke keer knapper <3