[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Boncho

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:45

Thanks Trea en Grit!! Ik ga even kijken

Gave foto Puchje!!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:58

:= dekens... Denk dat ik zo'n beetje een halve manege kan voorzien.. Vooral zweetdekens, die win je nog al eens en dan komen er steeds meer bij.. :D Voor Benson heb ik een GoldenHorse winterdeken, vorig jaar met schimpie op concours gewonnen maar die zat hem niet fijn, bij Benson past hij mooi! En pas een ongevoerde regendeken gekocht bij de welkoop, daar ben ik ook wel tevreden over..

Vanavond mag Benson mee naar priveles, de schimp is vrijdag bij de osteopaat geweest en mag 2 weken niks doen.. Dus is Benson de pineut.. }:)

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:19

Britta opent binnenkort een topic met allemaal zweetdekens te koop! Hihi. Ongevoerd regendeken bij de welkoop, daar kan ik ook weleens gaan kijken....

Net de kleine voortas die ik besteld had binnen gekregen! Hij ziet er goed uit! Binnenkort maar eens uitproberen met een buitenritje!!
Heb hem besteld op deze site: http://dabo-design.mine.nu/

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:20

Geloof dat ik dat maar weer eens ga doen ja, zadelkamer puilt hier uit!! :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:29

Oh Carola, daar heb ik ook een longeerdekje gekocht, goeie service he :D ?
Britta, weet jij nog uit je hoofd hoe duur die ongevoerde van de BB/Welkoop was?

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:30

49,95... Merk weet ik alleen zo niet uit mn hoofd, maar ze hadden maar 1 soort dus das makkelijk.. :P

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:39

Puchje schreef:
Oh Carola, daar heb ik ook een longeerdekje gekocht, goeie service he :D ?
Britta, weet jij nog uit je hoofd hoe duur die ongevoerde van de BB/Welkoop was?

Inderdaad goede service!! Ze maakt ook wel leuk dingen!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 17:04

Wel he Eef, veel meekletsters :D Als je er een paar vergeten bent, kan je ook nog even hier: http://i28.tinypic.com/5bd7bo.jpg Kijken :P

Leuke klusfoto's Janet *D
Ik blijf die namen van je kattjes geweldig vinden :')

Chantal :wave: :D Au voet :(:) Gelukkig is chanel weer beter *D
En Lady gezellig bij jullie :z

Geweldige foto's van Ziggy, Sem en Dundee 8-)
Janet, op welke stand heb jij je camoera altijd? :)

Paardjes die veel/snel zweten :(:)

Vind die bruine echt een vreselijk mooie merrie, Maartje :+:

Jez*s wat een trieste mensen soms, Bianca :roll: >;)

Mirjam gister druk *D
En advertentie er éindelijk op....

Dagmar vandaag voor het eerst weer gewerkt.... :(:)

Mooie fotot's Annique, vind ze er super uitzien voor een binnenbak :D

Jammer Janet, dat Sem niet meegaat :(:)

"de date van Ellen en Mister X" Gelezen _O-

"t was wel gezellig vannacht he := :')

Grit in de Penny :P

Grit vrij vandaag :z

Angela een spoedgeval :(:)

Grit vreemd van je overbuurmeisje := :(:)

Carola :(:)

Jaaa *\o/* Basje foto's :D

Hobje half geschoren :(:) :P

:~ Wauw, Puck, knappe Nigel :+:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:28

Ben ook weer terug, met Vince naar het ruiterveld geweest en daar zonder hoofdschudden kunnen rijden! Helaas ook zonder de aandacht van Vince, maar je kunt niet alles hebben :D . Was allang blij met mijn snuivende tanker, volgens mij hoopt hij er zo onderuit te komen (* het is hier echt gevaarlijk, we kunnen beter terug gaan*).

Even een vraagje over sleezy's. Heb je deze ook zonder hoofdstuk eraan???
Ik zit te bedenken hoe ik Vince schoon op de wedstrijd ga krijgen. Als hij gaat zweten, zweet er een complete zandbak uit en is hij vies bruin. Ik weet niet of ik dat met een keer wassen weg krijg.
Dus dacht ik aan zo'n sleezy en zijn dek op, komt er in ieder geval geen nieuw zand in zijn vacht. Iemand ervaring mee???

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:30

Ik wil wel weten wat een sleezy is? hahahaha
Niamh mag gewoon niet gaan zweten.... zelfde probleem!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:38

Niet zweten is geen optie, ik kan na het rijden zijn zadeldekje uitwringen en de straaltjes lopen langs zijn benen.
Maar het is nu ook nog best warm, dat scheelt ook.

Sleezy;
http://www.thehorseshop.nl/index.php?ma ... rers_id=42

En ik zou dan zo'n borst/hals ding willen, zonder hoofdstuk (dat wil ik Vince niet aan doen := ). Alleen voor de laatste nacht.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:52

ow ok, dacht al, dat kan niet fijn zijn als het regent..... dat word koud....
Ik was Niamh zaterdagavond, en dan gaat ze in een stal met een halve meter hoog witte krullen, dus 9 van de 10 keer is ze s'morgens nog schoon:-)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:58

Resi lover: op automatisch :=
Wil binnenkort echt op een cursus fotograveren. Zo krijg ik misschien alle standen een beetje onder de knie. Eerst maar weer eens wat rust terug in mijn leven.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:00

haai janet! :-)
Ben ervan tussen, ga maar weer naar de springles.... zolang ze er tussenuit blijft piepen gaan we gewoon door!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:01

Vince gaat na het wassen, uh, uh, weer de zandbak in :D. Wel met een deken op, maar daar zit geen hals aan.

Eerst klussen Janet, dan fotograveren 8-)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:06

Ben helemaal blij!!! :D :D
Donderdag en vrijdag gaat de vloer boven in de olie, en dan kan na het weekend ons bed komen!!!
Ons eerste meubelstuk in huis!!!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:29

_janet_ schreef:
Resi lover: op automatisch :=
Wil binnenkort echt op een cursus fotograveren. Zo krijg ik misschien alle standen een beetje onder de knie. Eerst maar weer eens wat rust terug in mijn leven.

Haha, daar heb ik 'm soms ook nog wel op hoor :o
Ik wil óóit een keer een cursus van HypoFocus :D

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:08

zo de eerste dag zit er weer op :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:13

:wave:

Loïs wilt een fotocursus bij Hypofocus, haha, dan mag je geloof ik wél je portomonnee trekken :oo
Janet kiest voor makkelijk en doet het op de automatische piloot :+ De verbouwing schiet op hey, wordt prachtig!!!
Grit heeft een vies stoffig paard met bruine straaltjes langs de benen. Joh, dat ken ik :') :+ . Wat bij ons het best werkt, is een training wat er voor zorgt dat alle stof uit de vacht wordt gezweet (galoptraining?), dán wassen, aan de lucht goed laten drogen, en daarna een zweetdeken opdoen, of de regendeken met gevoerde binnenkant.
Dan zijn de stofjes weg, uit zn vacht en voorkom je dat hij weer vies wordt. En die hals, tjah, niets aan te doen toch :) ? Misschien kun je voordat je de ring in gaat even een sponsje langs zn hals halen, beter alleen nat dan nat én stoffig.
BTW. ik zie op foto's in jouw profiel dat je een Wintec Pro op Vince hebt liggen, welke boom zit erin?
Ik heb het idee dat Vince veel breder is dan Nig, maar hij past een witte boom nét niet!

Ellen lekker springen met Niamh :D

Hier vandaag twee breakthroughs:

Bas kroelt terug! Hij is officieel een knuffelpennyponnie :+: Ik was m aan het kroelen op zn schoft en hij vindt dat zó lekker. Later ging ik toevallig met mn kont naar m toe staan en bleef daar doorkroelen. Toen dat koppie naar mijn billen toe en ik dacht:'uhoh, dalijk een hapje Puck minder', maar hem toch het vertrouwen gegeven, en hij gaat echt súper lief met zn tandjes aan mn been staan knagen, heeel voorzichtig. Wát een knappe lieve pony :+:

Én, meisje(lesklantje/verzorgmeisje van 9 jaar) is weer geweest, en ik zie haar gewoon elke keer weer vooruit gaan, zo verschrikkelijk gaaf :D
Nigel is ook zo super geduldig met r, koppie naar beneden en ogen dicht als ze de teugels over zijn hoofd doet :D
De laatste tijd gaan ze echt lekker samen, vorige week voor het eerst een galopje gedaan! Ze zat van oor tot oor te stralen :D
Vandaag uitgelegd wat 'op het goede been lichtrijden' is, maar dat was eigenlijk niet nodig, want ze voelde het goed aan.
Wow :D
Super avondje :D
Laatst bijgewerkt door Puchje op 28-09-09 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:13

Ola Dagmar! Hoe ging het :D ?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:15

Jullie gaan weer te hard... %) ... en ikke kan het niet bijhouden...!
Janet, gaat lekker dus?
Verzorgster heeft lekker Kascha's vieze, hengstige staart gewassen, en alles staat nu weer bij elkaar, gelukkig is het over... Heb nu nog 4 paardjes in m'n land, 2 tinkers, 2 friezen, best leuk eigenlijk... ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:17

Kom Marleen, doorlezen ~~}> :+
Waar zijn Ashley en veulen?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:24

wat leuk puch, van het meisje dat ook nigel rijdt.
en super mooie foto's

hier geen winterdekens, wel zweetdekens, maar die zijn voor op de trailer, en vliegendeken heb ik ook liggen maar wordt ook niet echt gebruikt.

de bruine merrie was echt enorm mooi, enorm lief, zat erg lekker maar was nog erg groen. erg kort maar bondig. vind haar echt gaaf, ben met haar naar buiten geweest en heb in de bak gereden, maar durf het niet aan haar te kopen. is mijn gevoel nu. ze kent al veel hoor, maar ik heb gewoon te weinig ervaring met ijslanders. en ik had "het" gevoel niet echt.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:27

Puchje schreef:
Kom Marleen, doorlezen ~~}> :+
Waar zijn Ashley en veulen?

Eigenaresse is verhuist naar oude woonplaats, dus zij gingen weer mee terug. Zijn vanmorgen vertrokken, best raar hoor, na lange tijd...
Bijlezen... :n heb een beetje globaal bijgelezen, maar ga het verder niet doen, veeeeeeeel te veel!
Ben echt aan het worstelen met die hoefschoenen, sommigen passen niet, anderen lijken me niet handig, pffft, is nog best lastig hoor!

Maartje, 't is toch niet je paardje dus? Ach, er zijn er nog zoveel, 't komt vast vanzelf goed!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:31

grrr schreef:
Bijlezen... :n heb een beetje globaal bijgelezen, maar ga het verder niet doen, veeeeeeeel te veel!

:(:)

Maartje, goed van je dat je doorgaat met zoeken totdat je 'de' klik hebt!!! :D