[TI] [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silas

Re: [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:13

grrr schreef:
Nou, Banbay is met succes gecastreerd! Hij schijnt er nog wel een beetje suffig bij te staan, maar z'n ballen zijn eraf.... Verdrietig

sterkte met het herstel van Banbay....geef hem maar een dikke knuffel

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:19

grid schreef:
Is het raar om nu over fokken/ veulentje voor mezelf na te denken Bloos

is helemaal niet gek joh, je wilt graag een stukje van sayla straks voort laten leven Knipoog
sterkte meis!!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:21

snowdon schreef:
Hmmz er wordt mij gevraagd of ik GGKhengst Robin wil gaan rijden, twijfel slaat toe!

DOEN!! Gaaf joh!!, spuit 11 je hebt al nee gezegd....
het is toch wel gaaf dat ze je gevraagd hebben
Laatst bijgewerkt door silas op 17-01-08 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:26

*LOL* Angelique leest bij hoor Haha!

snowdon schreef:
ziggy_janet schreef:
Ik zit soms wel eens te denken hoe ik zou zijn zonder mijn beestjes. Ik kan me dat helemaal niet voorstellen.
een wrak Nagelbijten / Gniffelen

Als ik geen beestjes as in paarden zou hebben, dan zou mijn leven er wel heel erg anders uitzien. Waarschijnlijk zou ik serieus turnen / wedstrijden lopen. Maar wij zouden thuis wel gewoon koeien hebben, en ook meer dan we er nu hebben, omdat ik nu die ruimte inpik met de paarden Clown ROFL Dus een wrak zou voor mij niet opgaan, omdat ik nog andere beesten heb om me om te bekommeren Lachen Een hond en kat is er altijd al geweest, dito voor de koeien. Dat is echt de hobby van m'n pa.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:33

Sita_ schreef:
Doei!

Even een ego post..

Mijn kleine nichtje is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis, ze heeft een of ander raar virus..
Ze is matig uitgedroogd enzo. We mogen er ook nog niet bij.. Ben even helemaal van de kaart..

Ga dalijk wel bijlezen.. Moest t even kwijt..

heel veel sterkte meis

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:34

Sita_ schreef:
Wil wel proberen 8 Maart? naar Schijndel te gaan..
Maar dan is maar op goed geluk of ik vrij heb of niet. Ga er geen vrij voor vragen..

ik ben er ook, gezellig hengsten kijken.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:36

grrr schreef:
Eventueel willen ze dat wel doen ja! Ze vinden dat we teveel paarden hier krijgen, maar ik heb zoiets van: Wat hebben jullie daar mee te maken. Twee pensionpaarden en twee pensionshetjes, ze hebben zelf nog altijd meer pony's/paarden. 't Is tenslotten m'n eigen weiland. Maar goed, we gaan straks weer praten, 't is geen ruzie hoor, maar bezorgt mij een heel naar gevoel.

balen marleen....is niet leuk als er spanningen zijn

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:38

Zo je bent weer helemaal bijgelezen! Haha!

Hoe gaat het met Silas?

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:43

Maya schreef:
*LOL* Angelique leest bij hoor Haha!

Haha! Clown Tong uitsteken
zo klaar...is een monoloogje geworden

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:45

ja goed dank je

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:06

Doei!

Weer een lánge dag werken achter de rug..
Legowand helemaal verbouwd, er allemaal nieuwe producten binnen dus alles moest even een plekje hebben. Is wel leuk om te doen! Middag ging er snel mee vandoor!

Met Chloë gaat t goed, beter als vanmorgen want toen hadden ze er een zwaar hoofd in.
Heb dr net aan de telefoon gehad en ze zat iets van John Schaap oid te kijken en had erg veel lol. Ook had ze al gespeeld. Én.. Ze heeft gedronken en een soepstengel gegeten. Ook had ze geplast, dus konden ze dat op kweek zetten.

Even bijlezen.. Lachen

He TK dat is balen dat je je uren niet kan opmaken.. Nagelbijten / Gniffelen

Uren inwisselen voor salaris verlies je inderdaad heel veel op. Daarom was ik ook 2 weken vrij met kerst..

Toevallig had ik het daar met mijn moeder over deze week Janet.
Wat ik zou doen als ik mijn beesten niet had. Volgens mij werkte ik me dan te pleures en zat ik verder hele dagen op de bank.. Kan het me ook niet echt voorstellen.

Leuk Angelique dat je er 8 Maart ook bent.. Kunnen we nog even kletsen als ik kom!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:17

Zo, gezellig hier! Zit me af te vragen wat ik moet doen, Banbay's lege balzakjes zwellen wel heel erg op nu. Op zich is wat zwelling natuurlijk wel normaal, maar vind het wel behoorlijk. Maarja is natuulijk geen spoedgeval, dus om nou direct te bellen....
Hoe dik mag het worden he, dat weet ik ook niet precies!

Ach en het samenwerken/gebruiken van de bak enz... hier 't is op zich wel uitgepraat. Ik heb ook eerlijk aan iedereen gevraagd hoe ze het vonden, en iedereen gaf aan juist leuk en in overleg met elkaar de bak te gebruiken. Er rijden ook bijna nooit meer dan 2 paarden in, dus ja daar kun je niet echt een probleem mee krijgen.
Dus waar de buren nu moeilijk over deden? Gisteravond deden ze weer net of het allemaal reuze meeviel en er helemaal geen probleem was. Dus dan snap ik het niet meer. Ik hou wel wat afstand voorlopig.... Ziek

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:18

Moet je het niet afspuiten Marleen? Of nee, dat moet tegenwoordig niet meer.. Was bij Pablo en Blaze ook..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:19

Nee, juist niets aan doen, alleen in de gaten houden. Hij heeft geen koorts, staat lekker te eten, maar 't is behoorlijk opgezwollen vind ik....

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:25

Wel raar hoor.. Hoe ze die geneesprocessen enzo tegenwoordig doen.
Toen met mijn ruintje (paar jaar terug) moest ik het 2x daags afspuiten en behandelen met een desinfectiemiddel en tegenwoordig mag je er weer niks aan doen..

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:38

mmmmmmm, lastig grrrr

gezellig sita! ik neem mijn camera mee kan ik ook eens oefenen Tong uitsteken

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:55

Gelukkig Sita dat het wat beter gaat met je nichtje. Hopelijk zijn ze er snel achter wat het is.
Grid, ik heb ook erover gedacht om nog een veulen te fokken uit Black voor mezelf. Maar ik wail Black het niet nog een keer aandoen. Ze is dan zo zwaar op het laatst en het lijkt me niet het beste voor haar benen. Of ben ik nu te voorzichtig met haar. Vind het nog heel moeilijk over hoe sommige dingen moeten of wat ze niet mag.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:10

ziggy_janet schreef:
* Quassant schaapjes

Ouessant schaapjes Haha!
Die vind ik dan weer niets, maar vergiste me ook altijd in die Q Clown
Ik vind shetland schapen en skudde schapen veel leuker *LOL*

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:16

blackstar schreef:
Gelukkig Sita dat het wat beter gaat met je nichtje. Hopelijk zijn ze er snel achter wat het is.
Grid, ik heb ook erover gedacht om nog een veulen te fokken uit Black voor mezelf. Maar ik wail Black het niet nog een keer aandoen. Ze is dan zo zwaar op het laatst en het lijkt me niet het beste voor haar benen. Of ben ik nu te voorzichtig met haar. Vind het nog heel moeilijk over hoe sommige dingen moeten of wat ze niet mag.

wat heeft ze dan precies, heb het even niet helemaal meegekregen, sorry...
denk dat je haar best een heel eind kan helpen en ondersteunen hoor

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:18

Goedeavond!
Weer bij gekomen, dinsdag was zeer vermoeiend!

Sita, gelukkig gaat het al wat beter!
Banbay heeft het goed doorstaan Lachen
Zonder Prada.. Geen idee.. Zou ik heel erg brak zijn.
Dekken, neemt altijd risico's mee. Maarja, is wel mooi Ja

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:27

Black heeft artrose. En stil staan heeft nare gevolgen. Meestal komt artrose naar voren wanneer ze in een periode weinig tot niks heben gedaan. Vorige jaar in de lente heeft Black een veulen gehad en sindsdien heeft ze amper meer goed gelopen. Dus dan kom in de medische molen en komt er uit dat ze artrose heeft. Vandaar dat ik heel huiverig ben geworden voor veulentjes fokken uit Black. Zou er zo graag nog een keer willen meemaken en weer de juiste hengst kiezen enzo. Namen verzinnen. Heerlijk lijkt me dat weer.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:31

* Hier spreekt even een emotioneel wrak.....

Pff wat ik gister nou weer heb meegemaakt is wel echt me allerergste nachtmerrie!
Ik moet het jullie echt even vertellen, ik zat rond half 8 lekker op de bank, tv te kijken toen ik werd gebeld door een hele goede vriendin van me, ik nam vorlijk op, waarna ik een huilend meisje aan de lijn kreeg. Ik heb haar rustig laten worden, waarna ze zei : NINA IS DOOD Huilen , ik knapte in een keeer, en begon echt gewoon te trillen! Nina was de haflinger merrie van die meiden, ik heb ze veel met nina geholpen, en je krijgt toch een 'band' met zo een paardje. Ze was nog maar 5!

Ze was smiddags al niet helemaal lekker, d.a gebeld, en die had wat dingen gezegt wat ze moest doen, en ze moesten om half 8 maar even terug bellen hoe het ging. Afijn die meiden gedaan wat hij zei, even laten lopen want het leek op een koliek aanval, nina heeft daarna dus gewoon 2 keer gepoept dus geen knoop in de darmen. Ze moesten er maar even op stal zetten en aankijken. De meiden zijn even naar huis gegaan eten, en de boer zou bij haar blijven en meteen bellen wanneer er wat was. De boer heeft echt om de zoveel tijd gekeken bij der, en de hele tijd in de gaten gehouden.. Kwart voor 7, ging hij weer de stal in, en daar lag ze tegen de rand van haar stal aan, ogen waren al 'gebroken' zoals hij dat zei. Ze was overleden......... Op dat moment kwamen ook die meiden binnen en helemaal paniek natuurlijk, het was zo een prachtbeesie, zo lief en tja het is niet te beschrijven wat er dan door je heen gaat! Ik ben er meteen heen gegaan, en we hebben nog even bij haar gestaan. Toen 3 vlechten afgeknipt, en een stukje staart als herrindering. Het afscheid viel wel heel zwaar, je weet gewoon niet dat dit ging gebeuren, echt poedersuiker gewoon! gelukkig was ze wel verzekerd, dus dat komt gelukkig wel goed. ze is vandag opgehaald door de rendac. Er word vermoed door de d.a. (die dus om half 10 nog is gekomen, om haar dood te verklaren) dat ze een bleoding heeft gehad, of misschien weliets met haar hard. het is heel erg onduidelijk, dat is nog het ergste

We gaan haar echt onwijs missen, en ik zal de meiden ook nog zeker gaan steunen!

Dit was het mooie vrouwtje Ach gut

Afbeelding

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:33

Jemig l0rdj.. Heel veel sterkte toegewenst, aan jou en de meiden Ach gut

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:40

Jeetje wat vreselijk. Sterkte voor jou en ook heelveel sterkte aan de meiden.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:42

Dank jullie, ze zullen het nodig hebben!