[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:56

In de stallen heb ik niks te zoeken, ik kom voor het lopen en staan en kijken en weet ik wat.

Je gaat dus wel met Tommie??

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:57

geeft niet Jellie...

#Desillies: inderdaad, ik ga helemaal met je mee.....Het maakt mij ook niet uit hoeveel mensen er komen kijken als ze maar niet in de weg gaan staan en constant om de paarden heen gaan draaien en aaien en aandacht vragen zeg maar.... Er staat per slot van rekening toch best wel wat op het spel....

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:02

Cheveyo schreef:
In de stallen heb ik niks te zoeken, ik kom voor het lopen en staan en kijken en weet ik wat.

Je gaat dus wel met Tommie??

Ja ik kom wel met Tommie maar doe niet mee met de dekhengstenkeuring ik ben de eerste (en enige voor zover ik weet) die meedoet aan de B keuring,puur voor stamboekopname dus,Tommie is als 4 maanden oud veulen gekeurd en staat dus nog in het veulenboek,ik vind hem nog niet klaar voor het echte gebeuren,hij is laat in zijn ontwikkeling en ik geef hem dus nog een jaar (of desnoods langer ) de tijd om 'man' te worden..
hopelijk ontwikkeld mijn financiele toestand zich ook gunstig tegen die tijd want ook dat speelt dit jaar een rol.....

ik ben overigens als eerste aan de beurt,dus tegen de tijd dat al het publiek er is zijn wij al lekker klaar

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:03

Maar het lijkt me ook niks als mensen helemaal geen interesse zouden hebben in het gebeuren.
En ik wil ook wel eens weten hoe het er aan toe gaat op de keuring, misschien ga ik ook wel over een jaar of 3.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:04

Ik ben afgelopen jaar naar de keuring geweest en toen was het ook erg druk, ik moet zeggen dat ik weinig last van, Tuurlijk zullen er wel wat mensen bij je hengst komen staan maar toch valt ook dat wel reuze mee hoor, ik ga gewoon kijken hoe de vader van Biggels het gaat doen daar ben ik gewoon erg benieuwd naar, En ben natuurlijk benieuwd hoe enkele hengsten die ik erg mooi vind het gaan doen,

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:05

Ik ga lekker naar mijn nestje. Trusten allemaol

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:06

#Desillies: en dan ook als eerste naar de veterinair...? oh jee....ik denk dat de wekkers heeeeel vroeg af zullen gaan die dag.....

ik ga zo ook mijn bedje in....welterusten allemaal

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:08

coydog schreef:
Maar het lijkt me ook niks als mensen helemaal geen interesse zouden hebben in het gebeuren.
En ik wil ook wel eens weten hoe het er aan toe gaat op de keuring, misschien ga ik ook wel over een jaar of 3

ik hou je niet tegen hoor
Laatst bijgewerkt door desillies op 12-12-05 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:10

Wel leuk om te horen dat mensen komen voor Baggio En de rest van de mannen natuurlijk

ik vind het absoluut niet erg dat er veel mensen komen kijken, maar inderdaad, de ruimte buiten is enorm beperkt. En de jongens hebben die ruimte gewoon nodig.

2 jaar terug stond Baggio in een box naast de buitenlocatie. Nu niet geloof ik. Ik ben er nog niet over uit of dit een voordeel is ja of te nee.
Als ik met Baggio bezig ben daar, sta ik niet echt 'open', als ie in de ring loopt al helemaal niet.
tussendoor waarschijnlijk wel.

Mensen die willen kijken, prima toch, alleen zal het gewoon redelijk anders zijn qua omstandigheden dan de hengstenshow

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:12

Lien, zou je nou niet ontzettend balen als Tom een waanzinnig goede beoordeling krijgt?

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:14

Ik weet dat je me niet tegenhoudt Lien, was meer een opmerking in het algemeen
Misschien valt het me wel zo tegen dat ik snel van het idee af ben

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:20

Ik had dus ook een verkeerd idee van deze aankomende keuring. Ik zou dan liever naar de show in april gaan. Deze komende keuring is dus voor hengsten om als dekhengst te worden toegelaten? Dus in april zijn er veel meer hengsten te zien.....inderdaad interessanter voor mij als merriehoudster met een veulenwens
Als daar inderdaad veel goedgekeurde dekhengsten komen ...

Jellie, gelukkig dat het geen bouwval is, haha. Anders kun je er nog minimaal een ton tegenaan gooien voordat je erin kan. Het ziet er echt héél leuk uit. Ik hou sowieso al van witte huizen en zo vrijstaand is helemaal toppie. Zo'n makelaar is ook niet achterlijk dus die houd je ook even in spanning

FK, wil de stalgenote nog een nieuw paardje kopen? Zo niet, dan komt ze waarschijnlijk ook niet meer bij de boer want dan heeft ze er niks meer te zoeken toch? Het zou mij persoonlijk meer verdriet doen mijn ouwe stalletje te zien zonder mijn paard dan het paardje van een stalgenote te verzorgen. Maar ieder mens is anders.

Sox laat zich iedere morgen wegjagen bij het kuil in de wei door die nieuwe kwpn merrie. De stalbazin maakt verschillende hopen maar die rotknol blijft van de ene naar de andere berg lopen uit voernijd en Sox is dan toch echt een doetje hoor. Stalbazin kan het maar moeilijk aanzien zei ze. Ik weet niet beter dan dat kwpn'ers Sox niet liggen en dat ze ze ontloopt. Ze komt echt wel aan haar portie, ziet er goed genoeg uit.

Truste!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:21

Leonoor schreef:
Lien, zou je nou niet ontzettend balen als Tom een waanzinnig goede beoordeling krijgt?

nee
dan hoef ik volgend jaar niet zenuwachtig te zijn hahahahhahahahaa

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:30

SuperRoos schreef:
silas, ik vind het niet creepy, wel bijzonder dat het idd daar op de foto kwam waar ik het wilde zeg maar...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=8JPBO8M7 kreeg ik versnelde hartslag van, in mijn keel.
De foto van vorig jaar vind ik eng.
Je toestel flitst, neem ik aan? Probeer eens zonder flits dan.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:50

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:03

mamauba schreef:
Ik geloof er ook wel in. Weet niet precies wat meer er is wel meer. Misschien kunnen jullie die eerste foto's van Marieke nog herinderen?
Ik zag het programma ER IS ZOVEEL MEER en vond het zo apart. Voor de degenen die het ook gezien hebben kijk maar:

Had je toen een zaklamp bij je? Die strepen zijn te verklaren door zaklampen of auto's die daar achterin rijden. In combinatie met lange sluitertijd krijg je zulke strepen.
Hier ook
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... eren+licht

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:06

coydog schreef:
Krijg de indruk dat men liever niet heeft dat er mensen naar de hengstenkeuring gaan om te kijken....

Die indruk krijg ik ook, maar ik ga lekker toch

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:09

heb zin om weer iets te maken met psp, ik ga dus even jullie profielen even doorspitten hihi

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:11

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:17

Soxje schreef:
FK, wil de stalgenote nog een nieuw paardje kopen? Zo niet, dan komt ze waarschijnlijk ook niet meer bij de boer want dan heeft ze er niks meer te zoeken toch? Het zou mij persoonlijk meer verdriet doen mijn ouwe stalletje te zien zonder mijn paard dan het paardje van een stalgenote te verzorgen. Maar ieder mens is anders.

Nee, volgens mij wil ze zeker het eerste jaar niets kopen. Verdriet moet toch slijten, 't is nog geen eens een week geleden. Toen een van mijn honden dood ging moest ik ook door gaan en de anderen uitlaten. Ze heeft gewoon tijd nodig. Ik heb haar vandaag gezegd dat het voelde alsof Koot werd afgewezen, terwijl ik wist dat dat absoluut niet zo was. Ben en blijf nu gewoon open en eerlijk, zij ook. Ze zegt "I'll be back" dus dat zal dan wel. Ze weet dat ze welkom is, het hangslot van mijn kast is niet op slot, ze weet waar alles staat, de volgende stap mag zij zetten. Van de week even een cijferslotje kopen, haar de code sms'sen en de boel kan weer op slot. 't Is goed zo.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:20

Jellie schreef:
FK, ik vind grond genoeg hoor… pfft moet er niet aan denken om nog meer erbij te hebben. Wil ook nog naar mijn paardje kunnen. Jammer van die stalgenoot.

Gaat helemaal goed komen. Mark my words

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:29

Maya schreef:
FK, op mij komt ze niet drachtig over... qua buik te zien, maarja ik moet zwijgen.. mijn Haf heeft een wannabe-tweeling buik...

Stalgenote vindt dat ze is afgevallen, dat ze meer voer nodig heeft. Nou, mooi niet dus. Voorlopig is 1/2 voerschep voer, 1 voerschep wortels en vrijwel onbeperkt hooi voldoende. Ze heeft nu juist meer vlees op de ribben.

[quote="Maya"]
FK, zijn de paarden dan dubbel gevoerd vanavond? :S Zou ik idd ook niet mee kunnen lachen.. /quote]
Ja, gelukkig krijgen ze weinig, 't gaat om 1 handje Equiral stud, 1 handje Haven's muesli zonder haver en 1 handje Equiral Structuurmix, en 3 of 4 winterpenen per paard.
Heb opnieuw voor morgenochtend neergezet. Ik had de bewuste persoon (E) niets gevraagd, maar iemand anders (I) had haar wel gevraagd om mijn paarden te voeren. Ik zou niet weten waarom, volgens mij regel ik dat al 12 jaar lang zelf met de boeren en/of kleinkinderen van de boer. Ik zal wel iets gemist hebben. Snap jij het of snap ik het? Stalgenote van Daafje is trouwens (T).
Ik zal gelijk even 3 soorten voer uitleggen. Ik kan niet makkelijk aan Equiral komen, dus dan val ik terug op Haven's muesli zonder haver. Equiral; voor Koot is de perfecte combi Stud en Structuurmix, maar ik ga als de zakken leeg zijn terug naar alleen Structuurmix, die komt er het beste uit.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:32

bij ons heb je wel equiral hoor FK, kan ik een zak voor je in de auto gooien als ik naar de hengstenkeuring ga?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:38

goed, ff kieken hoever ik kom met reageren hoor, ik moet eigenlijk slapen, morgen weer vroeg

ja chev ik was dus iets te snel met bestellen, jammer!!

FK, dank je ik wil er ook zeker heen, al was het alleen maar voor de (koude) gezelligheid!

mooi chocolaatje jean... super dat ie ff in nederland komt te staan!!!
14.2 is rond de 1.50?

TM, ik ga je boobs de volgende keer toch ff anders bekijken hoor, haha je ziet namelijk niet dat ze ' bewerkt' zijn

cindy alsnog van harte met je niet-zo-leuke-verjaardag-dag

jack, laden duurde idd ff maar dan heb je ook wat, leuk muziekje erbij gekozen hahaha!

jee IJ, wat een verhaal idd.... er was laatst nog een paardje met bloedarmoede hier.... toch? fijn dat jullie er achter zijn gekomen, en dat door een paar 'rare achterbenen'. kun je nagaan hoever je het soms moet zoeken he?

flet, felies met je buitenritje he, you go girls!!

roos, ik denk dat wij, ouwe wijvies een beetje teren op jouw jonge onbezonnenheid... en zo mee mogen genieten dus

oeh adorable diny...

jellie, aaaaarch wat een leuk huisje!!!! ik ga heel hard voor jullie duimen!!

FK lekker zo'n opgedrongen bezigheid met je halfbroers

pff ik wil graag ff verder lezen maar ik kap er mee, ik moet op bed!! trusten!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 01:06

Cheveyo schreef:
bij ons heb je wel equiral hoor FK, kan ik een zak voor je in de auto gooien als ik naar de hengstenkeuring ga?

Lief van je Cheveyo, maar ik heb nog een zak in de auto staan.