Kailonne schreef:Iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb net ook even gesproken met degene die Jack ingereden heeft en die mij lesgeeft en ons dus goed kent. Zij gaf aan dat als ik door wil gaan met Jack ik er helemaal voor moet gaan. Dat houdt in dus minimaal vier keer per week met hem bezig zijn. Rijden en longeren. en ik moet proberen om mijn angst te overwinnen.
Dat zijn dus twee dingen waar ik over na moet denken. Ik had een bijrijder omdat ik ook een gezin heb. Die is gestopt dus vier keer per week is best wel een belasting. En mijn angst overwinnen is een veel groter probleem Dat heb ik al heel lang. Alleen als ik geen spanning voel van het paard gaat het goed.
Ik heb dus veel stof tot nadenken gekregen.
Hoi ik lees hier af en toe mee maar reageer nooit
Maar nu wil ik toch effe reageren!
Ik herken je verhaal nl wel, ik rijd ook al van kindsaf, maar ben nooit een held geweest op een paard , maar toch wil ik altijd heel graag blijven rijden
Ik heb hiervoor ook een paard gehad wat eigenlijk superbraaf was, maar om een of andere reden me toch steeds meer ging uitproberen waardoor ik steeds meer gespannen op hem werd en geirriteerd, waardoor hij nog meer ging tegenwerken, het cirkeltje
Uiteindelijk na een moeilijke tijd heb ik toen toch besloten hem te verkopen en heb toen jaren niks meer gedaan, maar een eigen paard en mn een tinker bleef kriebelen
Maar dan moest het ook inderdaad een tinker worden die bijna bomproof was en waar ik alleen mee op pad kon en durfde te gaan
Toen ik het verhaal van Kels las en met vorige baasje in contact ben gekomen ben ik gaan kijken en rijden en was ik verkocht
Kels is echt het paard voor mij, ik voel me er op een of andere manier gewoon veilig op
Ze kan zich echt weleens aanstellen voor wat en schrikken , of soms heel fris zijn, maar ze zal nooit me eraf gooien of ervandoor gaan en dat is mijn grootste angst
Dus ik rijd lekker relaxt op haar
En net als jij heb ik nog andere dingen buiten de paarden, mijn werk en mijn honden en andere hobby's, dus ik moet een paard hebben wat ik rustig kan laten staan en weer kan opstappen en dat kan met Kels ook, voor mij de perfecte combi
Heel veel sterkte met je moeilijke keuze!!!