[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:51

Kailonne schreef:
Iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb net ook even gesproken met degene die Jack ingereden heeft en die mij lesgeeft en ons dus goed kent. Zij gaf aan dat als ik door wil gaan met Jack ik er helemaal voor moet gaan. Dat houdt in dus minimaal vier keer per week met hem bezig zijn. Rijden en longeren. en ik moet proberen om mijn angst te overwinnen.
Dat zijn dus twee dingen waar ik over na moet denken. Ik had een bijrijder omdat ik ook een gezin heb. Die is gestopt dus vier keer per week is best wel een belasting. En mijn angst overwinnen is een veel groter probleem Dat heb ik al heel lang. Alleen als ik geen spanning voel van het paard gaat het goed.
Ik heb dus veel stof tot nadenken gekregen.

Hoi ik lees hier af en toe mee maar reageer nooit
Maar nu wil ik toch effe reageren!

Ik herken je verhaal nl wel, ik rijd ook al van kindsaf, maar ben nooit een held geweest op een paard , maar toch wil ik altijd heel graag blijven rijden
Ik heb hiervoor ook een paard gehad wat eigenlijk superbraaf was, maar om een of andere reden me toch steeds meer ging uitproberen waardoor ik steeds meer gespannen op hem werd en geirriteerd, waardoor hij nog meer ging tegenwerken, het cirkeltje

Uiteindelijk na een moeilijke tijd heb ik toen toch besloten hem te verkopen en heb toen jaren niks meer gedaan, maar een eigen paard en mn een tinker bleef kriebelen
Maar dan moest het ook inderdaad een tinker worden die bijna bomproof was en waar ik alleen mee op pad kon en durfde te gaan
Toen ik het verhaal van Kels las en met vorige baasje in contact ben gekomen ben ik gaan kijken en rijden en was ik verkocht

Kels is echt het paard voor mij, ik voel me er op een of andere manier gewoon veilig op
Ze kan zich echt weleens aanstellen voor wat en schrikken , of soms heel fris zijn, maar ze zal nooit me eraf gooien of ervandoor gaan en dat is mijn grootste angst
Dus ik rijd lekker relaxt op haar

En net als jij heb ik nog andere dingen buiten de paarden, mijn werk en mijn honden en andere hobby's, dus ik moet een paard hebben wat ik rustig kan laten staan en weer kan opstappen en dat kan met Kels ook, voor mij de perfecte combi

Heel veel sterkte met je moeilijke keuze!!!

james_bont

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:02

Kailonne,je hebt gelijk geef het nog een kans...
Alles gaat met vallen en opstaan en Jack is jong dus kan het alleen nog maar beter gaan.

Diaz ondeugend,puberen?

Mooie diesel gezien...waar zijn de sokken gebleven?

Ook een mooie tekening gezien!

Ik mis mijn paardje maar kan er even niet heen ivm gescheurde enkelband...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:03

Mooie inkt tekening, ik doe het je niet na.

Zonder sokken lijkt je tinker een warmbloed. Ziet er goed uit.

War is dat hoodstel/halster voor?

Vervelend zeg van je been. Iets verkeerds gedaan?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:05

Dana was echt mega fijn te rijden. Zo fijn aan de hulpen. Ik had mooi mp3 ingedaan dus word ik zelf ook rustig. En kan op muziek rijden. Ze dees het echt perfecto! Ook hadden 2 cliënten haar uit mogen stappen en wederom is ze heel lief. Eindelijk begint haar buikje te groeien. Was al bang dat er niets meer in zat.

Staart weer uitgepluist. Wat een werk zeg...

Morgen wedstrijdschrijven en dan daarna weer naar dana.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:15

kailonne, veel succes met jack, weet zeker dat t goed gaat komen!!

snackie ben wel jaloers op jou hoor!! Wil dat ook doen!! maar laten we eerst maar eens buiten durven te draven

zo te horen een stoute diaz!

becs wat is dat voor hoofdstel? zit daar ook iets aan de voorkant ?

sofietje idd niet veel sok.. vind zo'n longeerhulp maar niets, veel slechte dingen over gehoord ook enzo(zagen en dat soort dingen)

wil ook nog steeds kijken voor een soort kleine hulp met longeren, king blijft hoog met zijn hoofd in draf en wil niet zakken. Met rijden ook niet altijd even goed...

james_bont wat heb je gedaan met je enkel?(vast overheen gelezen)

Brave dana dus!!

hopelijk gaat het morgen ook goed met mij rijden!! Frank gaat weer mee. We zouden eerst vandaag gaan, maar mn mam had geen vervoer naar de nagelstudio, dus ben ik vandaag naar mn ma geweest ipv morgen. Ook de kittens die met kerst geboren zijn op de foto gezet.. ben weer helemaal verliefd, gelukkig zijn ze allemaal al verkocht want anders....

Mn zadel heb ik ook verkocht! En al een nieuwe gekocht.. naja als ik er goed op kan zitten, dus nog 1 keer proefrijden(heb er al een keer op gereden toen ie nog niet te koop stond.. een wintec 2000. Heb al een dekje gekocht en veiligheidsbeugels(via bokt markt) dus heb er al zin als ie er is.
en over een weekje staat king gewoon heel dichtbij!!
Ben al druk aan het stressen hahahaha nee geintje valt wel mee, king is al eerder de trailer op dan dat ik onder die balk door kan kruipen.
Dat houdt in vanaf volgende week dus ook heel goed afvallen!! minstens 4 keer per week bijna een uur fietsen!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:28

Ellie, beterschap met mams! hopelijk is ze snel de oude.

Jayney, jaa ik ben zo trots! al waren het maar 5 passen.

Karlijn, waarom flipte diaz?

Becs, niks om jaloers op te zijn, jouw tijd komt er ook aan :D
En ik ben benieuwd naar je hoofdstel!

Tinkerdagen? Arme Jaron, hij heeft nog nooit een bak gezien.

Simone, spannende laatste week, die eindbeoordeling komt best goed.

Karlijn, stuiterbal diaz, zit vast in het weer. Maar kan me voorstellen dat je baalt!

Ohh Becs, wat een gaaf hoofdstel!!

Als er mensen zijn die naar de koudbloeden wedstrijd in amersfoort gaan ,laat dat even weten, ik woon er vlak bij!

Sofietje, wat een mooierd!

Sandra, je komt vanzelf over je angst heen.
Je moet niet denken dat ik nooit bang ben hoor, ik heb elke keer een soort mini zenuwen als ik op Jaron stap, maar dat is puur omdat ik hem nog niet ken, en hij mijn volledige vertrouwen nog niet gewonnen heb.Al gaat dat niet lang duren,want hij is wel braaf.
En denk je niet dat ik week in mijn knieetjes ben, wanneer ik zoals gister eigenlijk (als je het zo bekijkt) onverantwoordelijk naar buiten ga met een groen beest? Maar mijn overmoedigheid wint het van mijn angsten,en daarom doe ik zoveel.
Mijn doel voor eind volgend jaar is toch wel een crosslesje te rijden. Dus genoeg om aan te werken.

Fijn dat je je zadel hebt kunnen verkopen! die zijn toch wel populair. en nog fijner dat de nieuwe ook al onderweg is!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:35

@sofia: mooi paard heb je!!!

@Jolanda en Sandra: het is een rambo micklem multi bridle, volgens horsewaredekens uniek, prachtig hoofdstel dat als enig bestaand hoofdstel volledig gemodelleerd is naar de schedel van het paard. Doordat het door zijn unieke vormgeving gevoelige zenuwen in het paardenhoofd ontziet is dit het meest comfortabele hoofdstel ooit ontworpen. Hierdoor is het paard makkelijker te berijden en te trainen.
Het hoofdstel is zowel te gebruiken als rijhoofdstel met bit en als zonder bit, en is daarnaast tevens te gebruiken als kaptoom voor het longeren. Voor het gebruik als bitloos hoofdstel zijn 3 variaties mogelijk, variërend van een milde tot een sterke inwerking.
@Mallow: ik heb hem gekocht via josie op bokt, scheelt weer wat in het geld.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:13

iemand trouwens tips om king in draf aan de longeerlijn naar beneden te krijgen??

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:15

Met het touw wat diesel op de vorige pagina om heeft, werkt absoluut beter dan bijvoorbeeld een pessoa.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:20

ja maar dat vind ik dus niet fijn, als een paard hem strak trekt door zn hoofd naar boven te trekken, gaat ie zagen omdat zn benen bewegen..

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:26

Ik vind het altijd per paard verschillend wat werkt. Waar ze goed ontspannen van gaan lopen.

Bij Tiamo longeerde ik graag met Pessoa (en dan verschillend instellen) Die vergat met bijvoorbeeld alleen elastiek / touwtjes dat hij een achterhand had.
Afbeelding

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:31

Ug deed dat ook zo bij de pessoa en toen ik het touw gebruikte ging hij zijn achterhand juist heel goed gebruiken. Bij het touw heb ik nooit gemerkt dat het ging schuren, maar het is inderdaad waar dat het bij elk paard anders is.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:41

Met Kayleigh loop ik nu een meter of 1 a 2 van haar af. Bitloos hoofdstel. Alleen in stap en 3 rondjes draf. Op rechts ging ze in de ankers en achterwaarts steeds. Links no problem.
Tijdens het wandelen probeer ik ook wat vaker aan de rechterkant te lopen. Dit vindt ze nog wel lastig.

Moet zeggen dat het steeds beter gaat. Doe echt maar per keer 5 rondjes. (1x in de week :') ) Zonder poespas, wil dat ze gewoon netjes een rondje kan lopen. Nu alleen wat stelling vragen in stap. Wel érg leuk om te zien dat het steeds beter gaat.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:00

ik ben weer terug van afwezig geweest.
Heb helaas 3 dagen op bed gelegen door enorme pijn aan mijn stuitje(abces) en vandaag heeft mijn lichaam eindelijk de strijd gewonnen tegen het abces.

Ik heb sinds de kerst ook een passoa-teugel voor pebbels.
Omdat ik alleen longeer heb ik al van alles geprobeerd hihi.
Eerst werkte ik met dubbele lijnen (wil dit wel weer een keertje proberen eigenlijk) daarna met touwtjes toen overstapt op bijzetten maar helaas heeft pebbels sterk de neiging om op de voorhand te lopen.
Omdat ik al 7 weken een burn out heb heb ik helaas mijn passoa nog niet bij dr kunnen proberen.

De hulp teugel die sofietje0802 laat zien wil ik ook nog eens proberen.
Pebs moet leren dr rug los te laten.
Laatst bijgewerkt door moyra op 21-01-12 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:04

Hallo ik ben er ook weer! :) na een drukke dag fotograferen.

Ik vind sofie juist wel iets hebben zo met weinig sok :)!

Pride kan nog niet eens normaal gelongeerd worden zonder raar te doen dus daar hang ik ook maar niks raars aan want dan flipt ie hem :P

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:04

naja ik vind het gewoon lastig.. king weigert te zakken met zn hoofd..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:06

Sandra bedoel je echt zakken of nagevelijk ?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:12

naja laten we beginnen met zakken, dat ie gaat ontspannen, dan gaat ie vanzelf nagevelijk lopen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:16

Hoi hoi mensen, ben er weer eens. Heb even geen zin om alles bij te lezen. Het is hier echt str*ntweer.. Regen en wind pff. Ik blijf liever hele dag binnen, hihi. Vandaar heb ik ook weinig te vertellen..

Misschien een beetje Offtopic, maar mijn shet staat vol wondjes. Aan zijn nek heeft hij een wonde van wel 5 cm (inc. de kaalheid er rond), zijn neus staat vol korsten en het haar is weg geschuurd. En nu begint hij ook nog wonden rond zijn oog te krijgen. Het word helaas steeds erger en erger.. Het vreemde is dat mijn andere 2 paardjes (shetter en Tinky natuurlijk) hier helemaal geen last van hebben. Dus luis/schurft kan het niet zijn.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:19

kan wel hoor..
op onze eerste stal hadden ze ook luis, maar king en een aantal anderen hadden het niet. anderen weer wel en dat allemaal in dezelfde groep

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:23

Maar een luis kan je zien, ik heb nog niets gezien.. Ik heb echt geen flauw benul wat het is. Het enige wat ik weet is dat meneer zich nog ernstig gaat bezeren als hij zo blijft door schuren. Maar mijn paarden staan allemaal in de zelfde inloopstal (is zeer ruim), dus hebben ze veel contact met elkaar. Tinky en Zohra schuren helemaal niet. Tink had wel wat jeuk aan haar sokken zoals ik al eens vertelde, maar daar heeft ze nu helemaal geen last meer van en de DA zei nog dat de kans dat ze mijt had zéér klein was.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:23

schurft kan ook hoor..
hoeft ook niet elk paard te krijgen....
zou anders de da laten kijken..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:29

Ja, de DA moet zeker komen. Maar overtuig daar je moeder maar eens van :(
Maar als hij schurft heeft, is dit toch moeilijk te behandelen? (Alles is in zijn gezicht, buiten één plek)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:40

ze hadden het hier ook over advantage voor honden hier in het topic...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:42

Ja, maar dat in het gezicht? Vind dat toch een enge gedachte..