[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 06:34

Sterkte Ellie!

Hier een spannende dag, schoolinspectie komt langs. Ik hoop heel erg dat ze niet bij mij in de les komen haha.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:59

Sterkte Ellie!
@natalientje misschien ga ik mijn poetskist of zweetdeken pimpen

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:43

Agg ellie wat sneu..

Hier heb ik er ook een met voerneid hoor (paarden onder elkaar, niet naar mensen).
dat komt puur voor uit leiderschap, de leider behoort als eerste te eten, dat is de natuur.

Julia, ik zou toch even een Osteophaat laten komen en tot die tijd niet rijden of proberen hoe het gaat zonder zadel.
Roos bokt niet zonder reden, ze heeft waarschijnlijk pijn en of dat van het zadel is of iets met de wervels.. dat kan de osteophaat jou vertellen.
Zweten is normaal voor de tijd van het jaar.
Echter is het nu zeer belangrijk dat je hulp zoekt er voorlopig geen spanning geeft op haar rug (dus ook niet longeren met bijzet etc)
succes!!

Ojaa ik heb nog een sulky op het oog van Oxer.. heb de verkoper gemaild dus even afwachten.. :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:05

hier gelukkig geen voerneid of dat soort dingen...
wel dat ik knettergek word van zijn vd kunstjes die zijn aangeleerd en hij dus als ik om voet vraag met hoefuitkrabben dat hij dus lekker met ze voorbenen gaat lopen zwaaien heel irritant...
moet maar eens uit zoeken of ik dat soort grappen niet om kan zetten naar andere commando's

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:24

Ik zal binnenkort even bijlezen en reageren..druk, druk druk

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:46

fayem: ik heb er wel een fysio naar laten kijken. die zei in eerste stantie dat het zadel teveel druk gaf een 1 kant van haar lichaam. dus ze had verdikkingen bij haar schoft en waar het zadel eindigt aan haar linkerkant. maar ik heb nog nooit iets met een osteopaat gedaan? wat doe zei dan precies en is het heel anders dan een fysio?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 12:13

Diaz mestonderzoek is binnen, ze hoeft niet te worden ontwormd! Dus waarschijnlijk ga ik haar morgen verhuizen! ;)

Haha nathalie, wel ergens heel grappig, zomaar kuntstjes doen ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:05

Diaz schreef:
Haha nathalie, wel ergens heel grappig, zomaar kuntstjes doen ;)

kunstjes zijn grappig maar niet als t met gewone commando's in gekoppeld die je gebruikt in de omgang -O-

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:23

Ruana heeft ook last van voerneid hoor,dus die wordt gewoon tijdens het eten apart gezet zodat iedereen z'n maaltje krijgt.Daarna kan ze weer bij de club.

Pff wat voel ik me rot zeg.Ik kon wat moeilijk in slaap komen,na gister het slechte nieuws gehoord te hebben.En vandaag heb ik moeite om me te concentreren.iedere keer denk ik weer aan t veulentje,de eigenaar,hoe de sfeer op stal zal zijn......

zometeen ga ik er weer naar toe.ook ga ik als het goed is weer even op ruana en misschien voor de eerste keer draven.ik zal er toch een keer aan moeten,en nu voel ik me al een stuk zekerder met zitten.Dus ik wil t gaan proberen.
heb weer een paar nieuwe foto's binnen gekregen,zal kijken of ik ze vanavond kan plaatsen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:31

Meiden, voernijd schrijf je met een lange ij :+ Maar het kan wel een vervelend iets zijn, als je paard er last van heeft (en de omgeving ook).

Ellie, wat een enorm vervelend nieuws van dat veulen.... Maar probeer er niet teveel over in te zitten, de kans is groot dat niemand er iets aan kon veranderen....

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:42

nou ik ben weer terug.T was absoluut niet gemakkelijk om naar stal te gaan.eenmaal daar ging t redelijk.Ruana opgezadeld en de bijrijder ging er op.even later kwam de stalhouder naar buiten.we hebben even met haar staan (of zitten in geval van de bijrijder)praten met haar.het gaat niet goed met haar.Ze zegt ik leef maar meer ook niet.Ik leef als een zombie door de dag want het is niet te bevatten.OOk met haar dochter gaat t niet goed,die zou t liefste in een vliegtuig naar huis stappen,maar daar bereiken ze niet meer mee.
T blijkt dus dat de ophanging van de dunne darmen kapot is gegaan.Darmen zijn dus in de knoop gegaan en waren al aan het afsterven(tenmiste zo heb ik t begrepen).Bij aankomst in de kliniek was al heel snel duidelijk dat t beestje niet meer te redden was.Een operatie had hij niet overleefd of was er daarna wel aan onderdoor gegaan.diertje was al meer dood als levend toen t bij de kliniek aankwam.Dit was absoluut niet te voorkomen geweest,ook al was het eerder gebeurd of waren ze eerder naar de kliniek gegaan.
Iedereen heeft het er moeilijk mee,zelf kwam het er vanavond bij mij ook uit.Alles kwam weer terug.iedereen barst in huilen uit of krijgt niks uit haar handen.Zelfs de dieren doen/zijn anders.
Er zal wel even over gaan voor alles weer op t rit zit.Voor deze mensen was het het 5e dier op stal in een paar jaar tijd.deze week zijn de lessen afgelast,waarschijnlijk worden ze volgende week hervat.
Momenteel voel ik me iets beter als voorheen,maar makkelijk is het niet.
T rijden ging ook al niet geweldig.Vermoedelijk heeft ruana het verdriet van ons opgepikt.Draven heb ik dus niet gedaan,misschien morgen.even kijken hoe het dan gaat..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:08

arm babypaard. gelukkig is de pijn voorbij nu.
Hoe is het met mama paard? en natuurlijk is dat sneu, knuf voor allen :(:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:15

mama paard is natuurlijk ook van streek,Gister ging t best goed,maar vandaag blijft ze maar jammerlijk aan het hinniken.Gelukkig staan er veel bekende paarden om haar heen zodat ze niet alleen is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:21

mama paard heeft natuurlijk geen afscheid kunnen nrmen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:39

ellie hebben ze er nog over nagedacht om haar anders als opvang mamma aan te bieden voor moeder loze veulens??

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:16

pff het is zo veel het bijlezen lukt niet..

maar sterkte ellie!

Wanneer wordt het nu droog? Had lekker het plan om vanmiddag weer eens wat op te pakken... ach

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:26

Ellie, sterkte!

Hier lees ik nog netjes bij hoor altijd :-)

Ik zat net even de voorpagina te bestuderen van het topic, maar het word tijd dat we weer snel op blzd 500 komen, want dan kunnen we weer een recente voorpagina maken :-) hahaha

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:28

Leonoor schreef:
Meiden, voernijd schrijf je met een lange ij :+ Maar het kan wel een vervelend iets zijn, als je paard er last van heeft (en de omgeving ook).

whahaha :+ shame on me!! haha NL's is niet mijn sterkste kant..

julia; heb voor het gemak even een site voor je opgezocht. Hier hele goede ervaringen met osteopathie.
tevens je zadel laten nakijken bij een zadelmaker.

http://www.equiphys.com/nl-BE/info-differences.php

http://www.veterinaire-osteopathie.nl

jess, je hebt niet veel gemist hoor. ;)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:31

Tamadine schreef:
Ik zat net even de voorpagina te bestuderen van het topic, maar het word tijd dat we weer snel op blzd 500 komen, want dan kunnen we weer een recente voorpagina maken :-) hahaha

Zo dat gaat dan echt snel zeg! :+ :j

Gelukkig Faye dat ik niet veel gemist heb. Heb mezelf niet echt de tijd gegund om te internetten. Nu even een gaatje haha

Andrea, succes morgen!

En ik duim ook zo dat de het de 11e droog is, dan lekker crossen op het strand.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:09

dankje fayem!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:35

cross is afgelast. te nat. was te verwachtten. maar wel heeel.jammer

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:47

He, wat jammer.... Maar veiligheid voor alles!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:48

ahhh balen andrea, maar veiligheid gaat voor!!

geen dank Julia! ;)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:10

Wat vreselijk triest dat het veulen is ingeslapen ellie, dat is toch wel zo sneu. Ook natuurlijk voor mama paard want die snapt er helemaal niks van. Sterkte voor de eigenaren.

Jammer Andrea dat het niet doorgaat, maar ja wel te begrijpen met al die regen.

Hier verder alles rustig. Veel werken en dan daarna naar Luna. We zitten er nu steeds vaker even op, ook zonder zadel hihi. Alles gaat hartstikke goed en krijg het gevoel dat de band nu steeds meer aan het groeien is tussen mij en Luna en Johan en Luna.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:17

kijk eens , wat een mooie foto van Kaydee !!!
Volgend jaar gaan we op voor de eerste premie !!
Nu had ze hem bijna ! ( ze liep bagger door de stress , wat haar punten voor beweging niet ten goede kwam , hihi)
Afbeelding