[TI] [HK]Waar het hart van vol is loopt de mond van over deel 11.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Re: [HK]Waar het hart van vol is loopt de mond van over deel 11.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:58

Ik denk dat het ook zeker te maken heeft met het feit dat ze pas net gewend is aan een ruiter op d'r rug :) . Dat verstoort je balans best heftig en kan goed zijn dat ze daardoor gaat struikelen.
Lekker kilometers maken dus en proberen een verband te vinden.
Mijn hoefbekapper zei ook dat er niets aan de hand was, maar toch zie ik een verband met lange hoeven en struikelen.

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:01

Puchje; ik vind Nigel echt een leuke tinker! :D
Had even je profiel bekeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:04

En wat is verder het verschil qua ondergrond in beide bakken eigenlijk? Is de een wat muller of ander materiaal?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:22

Hoi...
150 euro kwijt voor 2 nw. voorbanden incl. montage.... -O-

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:23

Maya schreef:
En wat is verder het verschil qua ondergrond in beide bakken eigenlijk? Is de een wat muller of ander materiaal?

De buitenbak is zwaarder dan de binnebak met zand:

Afbeelding
Afbeelding

In de binnenbak is de grond veel harder en het zand meer "plat" en er liggen soort van "paardenharen" op de grond, haha ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. :+
Afbeelding
Afbeelding
Bij deze laatste foto zie je die "haren" niet goed.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:27

Een regengebied heeft het zuiden bereikt en trekt langzaam noorwaarts. Boven de grote rivieren of iets verder noordwaarts gaat de regen in sneeuw over. Bij een matige oostenwind ligt het kwik tussen -1 en 3 graden.
Vanavond en vannacht sneeuwt het in het noorden, er valt daar 3 tot 6 cm. In het midden valt er natte sneeuw of regen, in het zuiden louter regen. Ook morgen volop winters in het noorden met sneeuw. In het zuiden is het zacht, 4 tot 9 C met regen.

Bron: Weer.nl

:oo Waarom altijd het zuiden warmer :(

Lisa, ik vind je paard echt mooi :j Verder ben ik het met Puck eens. Balou die struikelt ook vaak zat (zonder dat er iemand op haar rug zit := ) Die is gewoon te lui om haar benen op te tillen :+
Laatst bijgewerkt door kuzznathalie op 29-12-09 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:27

kuzznathalie schreef:
:oo Waarom altijd het zuiden warmer :(

GNA!

*pllffrrrttt*

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:29

;(

Nu waait het hier ook nog.. 't is nu -3 hier... Brrr... Met die wind is het VET KOUD!!!! Zonder wind vind ik het altijd wel lekker...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:35

jaah ikke is net koud terug van Gil!
hij deed het supertjes...
cker in vergelijking met gister :+
dus was vandaag weer uber trots op hem :D

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:42

Citaat:
Lisa, ik vind je paard echt mooi :j Verder ben ik het met Puck eens. Balou die struikelt ook vaak zat (zonder dat er iemand op haar rug zit := ) Die is gewoon te lui om haar benen op te tillen :+

Dankje! :D
Meerdere Tinkers hebben het dus. ;)
Ik woon hier in het westen en daar is het altijd het warmst (door de zee), maar ik heb het nu ook best koud..
December hebben we bijna overleeft dan Januari en Februari nog en dan begint het weer voorjaar te worden! :D
Wat gaan jullie doen met Oud&Nieuw?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:45

naar familie in arnhem, olliebollen eten, champagne drinken...
vuurwerk afsteken...
en dan met mijn neefje, nichtje en de vriendin van me neefje stappen :D
(de rest van de kooters gaan niet mee)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:45

We houden een feest hier in de tuin, verwarmde tent, 20 vrienden, hele dag in de keuken voor hapjes en zuipen maar!
Tot 23.30u houd ik mezelf keurig aan de sapjes, dan rij ik naar de wei, geef de paarden een hele bult LEKKER hooi (Nigel is VERZOT op dat hooi, heeft dan ook nergens oren en ogen voor, precíes de reden waarom ik hem dan dat hooi geef) , knup ze ff aan een lijntje en vier de jaarwisseling (+ vuurwerk) met hun. Als ze weer gekalmeerd zijn, rij ik terug en dan ga ik ook aan de zuup :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:50

wat eenzaam en alleenig...
om zo de jaarwisseling te vieren...
Gil staat gelukkig op stal...
en krijgt dan ook laat zijn hooi vanwege dezelfde reden als puck...

op mijn werk staan ze ook allemaal op stal :D

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:51

:oo Gaat snel eigenlijk he, jeetje over 3 maanden de eerste veulentjes alweer, bij Cecille :D
En 1 april is Niamh uitgerekend, nee geen grapje :Y)

Hier blijfen we thuis :P
Kijken of de buren weer voor 6000 euro vuurwerk gekocht hebben :roll: :Y)
Edit: Die zijn van de zomer verhuisd := Jammer... :+

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:52

hier gaan we niks doen met oudjaar, heb een hekel aan die dag.
ook heb ik een begravenis, dus het mag van mij snel nieuwjaar worden

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:58

Niks eenzaam en alleenig :( , lijkt me de prachtigste jaarwisseling ooit, samen met mn liefste vriendjes :+:

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:59

Zo, lekker in Friesland bij ruitershop geweest, maar alleen CM gekocht. En net nog poging tot rijden gedaan, maar bak was te hard, dus lekker in roundpen gegrondwerkt, dat ging wel super!

Lieve poes Ellen, maar weet helaas zo niemand...

En net als iedereen hier... ik wil GEEN winter meer... maar een niet te natte, niet bevroren bak!!!! :(

Struikelen, Banbay kan er ook wat van, om dezelfde redenen als Nigel. VOelt idd soms wel eng, maar gaat eigenlijk altijd goed hoor. Lekker actief houden!

En Puck op Niamh, zijn daar ook foto's van? :D

Ik vind het wel romantisch Puck, nieuwjaar bij paarden vieren... hihi!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:13

Wat wijzer geworden bij de huisarts Lies?

Angela lekker shoppen.

Pessoa lijkt me ook fijner, Lisa, zo wordt ze zich bewuster van haar achterhand.
Allleen een elastiek of bijzet of Gogue, maakt dat ze alleen van voor in de 'houding' loopt, maar haar achterhand vergeet.
Daardoor zal ze op de voorhand komen en weer meer struikelen.

He wat rot om te horen dat het nog zo'n jong iemand is Nathalie.
Kun je nagaan hoe link het is om even wat uit je tas te pakken.

Hoe gaat het met je vriendin Mirjam?

Hebben Ellen en Puck een beetje lol gehad vandaag :D
Niamh aan het vervelen, zijn vast de hormonen ;)
Puck geen chocobol :(:) en een garage rekening.
Waren je banden echt op?
Wees blij dat je een 106-je hebt, het blijft veel geld, maar veel auto's zijn een stuk duurder met dit soort grappen. Maar omgerekend in hooi en voer wordt je er ook niet blij van.
Daantje is leuk, ik weet alleen niet of Pippi het zou waarderen...

Ben het met je eens Petra, sneeuw en kou was even leuk, nu weer goed weer graag.

Hier nog geen plannen voor O&N, misschien naar m'n ouders maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Zit lekker aan een prakje sperziebonen met een tartaartje en gebakken champignonnen :9

Je hebt gelijk hoor Puck, oud en nieuw bij de paarden.
Afgelopen jaar pas om 2 uur naar de wei gereden, maar we wisten dat ze rustig zouden zijn, hadden 2 weken daarvoor een vuurwerkshow bij de wei.
Nog wel even met m'n zatte kop op Ilse geklommen toen :Y)

Marleen CM gekocht en in de roundpen gewerkt.

Volgens mij was dit m'n meest onsamenhangende bijleespost ooit....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:13

Puchje schreef:
Niks eenzaam en alleenig :( , lijkt me de prachtigste jaarwisseling ooit, samen met mn liefste vriendjes :+:

njaa... je zit idd wel bij de beste maatjes die je je kan voorstellen!
alleen...
njaa kweenie...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:16

Ik hou toch niet van vuurwerk :+
En iedereen bij ons steekt vuurwerk af.
Nou, dan ga ik liever naar binnen.
Nu dus mooi bij de paarden, misschien gaat er nog een vriendinnetje mee zelfs :)

Denise, haha!
Nou, hoe 'op' wil je de banden hebben als er één al een jaar bij de schuur lek ligt te zijn en de andere vandaag plat was O:)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:22

Gefeliciteerd Grid!

en een paar lesjes rechtrichten ladylover? zou dat helpen? haar goed vanuit haar achterhand laten lopen.

leuk leon, zo'n overzicht!

ben soms ook bang voor meelezers, heb zo mn vermoedes, maar kan me ook niet zo heel veel schelen (zeg ik nu) meen tot nu toe alles wat ik heb gezegt.

he wat rot whis serada, ik weet hoe het voelt, heb ook een ontstoken si gewricht, maar eerlijk gezegd nog neit echt wat mee gedaan. (mama maakt hem wel af en toe los, voor zover mogelijk)

tessa (mn zusje) longeert ook wel eens met de pessoa, en zie daar nog geen nadelen in, ze doet het wel heel erg netjes, heel losjes allemaal.
hulpteugel daar ga je naar mijn mening je merrie niet mee helpen.

leuk mnkorteleve, ik kan straks een heel rondje nederland maken om veulens te knuffelen :P

he balen van je band puck.
(ennuh, na deze week kan ik een afspraak gaan maken om eens te kijken wat odinn van grondwerk vind, hem er zelf nog niets mee gedaan, want hij snapt er geen biet van en wil het niet verprusten. deze week is nog erg druk en voor de week erop en daarna weet ik mn rooster nog niet (alleen dinsdag in de middag weet ik dat ik vrij ben, maar dat is dan weer heel snel)

weer een lange werkdag achter de rug, drukke tijd zo, maar kijk uit naar de volgende weken.
vannochtend moest ik flink krabben joh!
en kwam ik net thuis had pim gestofzuigd, lampjes op gehangen, draden voor de was opgehangen enz. en nu staat ie te koken (visticks aardappels en spinazie). ben ik verwend of verwend!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:23

owjah, vuurwerk, ben benieuwt dit jaar, voor avelyn is het helemaal nieuwe en odinn is zo'n bangerik, we zullen zien. ben elk jaar om 12 uur bij de paarden. (syl vidar bolletje en mitch vinden het altijd wel mooi, gingen gewoon staan kijken, ik zet ze wel nooit op stal)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:32

Puchje schreef:
Denise, haha!
Nou, hoe 'op' wil je de banden hebben als er één al een jaar bij de schuur lek ligt te zijn en de andere vandaag plat was O:)
Ja das inderdaad wel behoorlijk op :D

Vind ik ook hoor Maartje, die meelezers moeten maar kijken, hebben blijkbaar niets beters te doen.
Ik heb collega's die soms dingen weten die ik hier heb neergezet, niks bijzonders dan hoor, maar gewoon even aan me vragen hoe het zit is blijkbaar toch lastig :D

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:33

Goede avond!

Ahhh Puckie, was het zo erg? ach je hebt toch wel ff uitgezongen/uitgesteld (hoopt dat erik niet meeleest :+ )
Ik heb foto's gemaakt met jouw toestel, dus kom maar op!

Ja idd, ik allemaal kijken naar dat ellendige weer, onder de rivieren blijft het allemaal wel te doen voorlopig!

Marleen heeft zich keurig weten te beheersen!

Klinkt erg gezellig Puck dat feest bij jullie!
kweenognie wat we gaan doen met oud en nieuw... er zijn nog steeds diverse opties :D
Weet wel dat Niamh bijna altijd plat ligt te pitten, en dat met vuurwerk ook stoicijns volhoudt :+ al van 2 pensionhouders begrepen...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:36

Dusss nu heeft nog steeds niemand Niamh een hoefslag rond gekregen met touwhalster? :+ Laat staan in draf/galop? :')