[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:07

Kailonne,

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel het vriendelijk.
Maar als 4 dagen te veel voor je is, is het dan wel handig een paard te hebben?
Want of je nou Jack hebt of een dooie dodo bij wijs van.. de tijd heb je nodig.

Je moet er idd voor de volle 100% voor gaan. Je kunt het een paar weken proberen.
Als het niet de tijd is die je tegenhoudt, dan weet je ook genoeg.
En misschien meer begeleiding nemen? Jammer dat best en amersfoort een eind uit elkaar liggen, anders had ik je zo geholpen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:42

Kailonne,denk er echt heel goed over na.
De angst ligt bij jou op de loer,en zolang jij angstig bent,breng je dit over op je paard.
Zelfs het braafste paard kan daar gevoelig voor zijn,dan maakt leeftijd niet uit
Je kunt ook heel veel vertrouwen halen uit gewoon simpel wandelen met Jack,je leert hem dan steeds beter kennen.
Zelsf als je een ander paardje koopt,moet je dit paardje eerst leren kennen en voel je je waarschijnlijk ook niet op je gemak

Het scheelt ook heel veel als je iemand bij je hebt als je met Jack bezig bent.
Jammer dat je niet bij ons staat,we hadden je graag willen helpen,maar daar heb je natuurlijk ook niet zoveel aan..... ;(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:21

Goedemorgen,
Bijna weekend! En vanmiddag weer op Jaron zijn ruggetje klimmen.
Ik verwacht geen problemen ookal is hij 2 dagen helemaal vrij geweest.
Ik ben alleen, maar toch ben ik niet bang om op te stappen. mocht ik dat vanmiddag wel zijn, dan rij ik gewoon niet :P

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:36

Goedemorgen :D
Ah lekker vanmiddag rijden :)
Ik wil ook wel vanmiddag rijden maar ik zit weer tot 4 uur op school jammer genoeg.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:25

Mogguh!
Straks afspraak bij de cardioloog en neuroloog voor de volgende stappen in het onderzoeken voor mijn flauwvallen ed.

Mijn opa is met een herseninfarct opgenomen in het ziekenhuis :(

Ik hoop dat ik vandaag nog even naar mijn meissie kan.. Pff even afleiding heb ik wel nodig!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:35

oo wat vervelend zeg :(!
Heel veel sterkte vandaag!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:38

Sterkte Karlijn !

Ik ga vandaag ook Kayleigh rijden. haha grapje. :P Even een stukje wandelen of een klein stukje naast de fiets (dat heb ik ook al een maand of 2 niet gedaan omdat het zo hard waaide steeds)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:55

Haha, ben nu stiekem op de computer op school :o
Parlement gisteren was heel boeiend, en erg mooi, we zijn enkel flink nat geregent :+

Goh, das balen Diaz!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:02

o werken jullie niet op laptops op school :)?
Ik werk de hele dag op een computer daar krijg je echt heel erg hoofdpijn van :/

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:06

Karlijn beterschap voor je opa en sterkte voor jou.

Ik heb braaf iedere dag geprobeerd te lezen maar jullie gaan zo snel! en heb bijna geen tijd om te antwoorden. Ben vandaag ziek thuis dus heb even tijd.
Heb heel veel gelezen maar helaas niet alles onthouden.

Kailonne, je paard moeten verkopen is nooit leuk maar voor je het besluit neemt denk bij jezelf heel goed na of je dat wel wilt!
zoals de rest al aangeeft eenmaal verkocht is ook gewoon weg. Ik rijdt zelf 2 tinkers bij iemand anders, en die heeft mij een keer vertelt dat ze een ontzettend lieve makkelijke tinker merrie verkocht had aan iemand die best wel bang is en ook dat is over gebracht op die makke merrie.
Het is dus niet vanzelf sprekend dat als je een makkelijke tinker hebt daar alles goed mee verloopt.
Kun je Jack misschien niet tijdelijk door iemand anders laten rijden die hem nog wat beter doorrijdt voor je. Misschien is het ook leuk om grondwerk met hem te gaan doen, dan leer je, je paard toch beter kennen en misschien wel meer vertrouwen.
Angst overwin je niet van de een op de andere dag, maar het verkopen van je paard verhelpt dit ook niet. Bij een nieuw paard kunnen dezelfde problemen zich voordoen.
De markt is inderdaad slecht nou is Jack een jong paardje en beleerd dus daar is toch iets meer vraag naar.
Wat je ook doet denk er heel goed over na, liever spijt van iets niet gedaan, dan spijt van iets wel gedaan ;)

(misschien nog een andere optie tijdelijk met iemand ruilen, of kijken of een fokker/handelstal berijd is jou een brave tinker op proef te geven en hiervoor in de plaatst Jack te nemen als je na de proefperiode helemaal te vrede bent over het nieuwe paardje kan die fokker/handelstal een nieuw baasje voor Jack zoeken)
Succes in ieder geval met beslissen

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:28

Ik ben nu op school bezig om mijn tinkertje na te tekenen met oost indische inkt (:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:05

Bommeltje, tot 4u op school is echt killing op vrijdag!

Karlijn, succes bij de dokters, en sterkte met opa!

Simone, ik wil je wel eens op kayleigh zien stappen,nog even geduld :D

He Jayney! hoe gaat het met jou en je draakje.

Bommeltje, ben benieuwd naar het resultaat!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:11

Met mij minder goed beetje ziekjes gekneusde vinger, trillende pols :') Met mijn Draakje gaat het heel goed, groeit lekker en heeft het goed naar haar zin in alpha spelen :j

Hoe gaat het met Jaron en jou rijdt je er al wat vaker mee?

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:21

Mijn gesokte vriend heeft amper sokken!! Wel mooi hoor... Vraag me wel eens af of hij echt wel tinker is....

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:27

Ben benieuwd naar die van jou Sofietje snel foto's plaatsen :D

Nou nog drie van mijn draakje dan }>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:29

aaah wat een leukerd jayney :D en ook al mooie sokjes :)

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:29

Aaah heerlijk ding!! Kan nog geen foto's plaatsen volgens mij...

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:30

ik zal is wat van Pride plaatsen :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:43

Kailonne schreef:
Jack is gewoon jong en moet nog veel leren. Ik ben niet zo'n held met rijden. Dat werd eerst opgevangen door mijn bijrijder die alles met hem deed. Zij heeft hem mee naar buiten genomen enz.
Jack kent nu alles, maar het moet nog bevestigd worden. Ik ben met rijden heel onzeker en vind alles al snel eng. Jack doet niet zoveel verkeerd, maar elke sprong opzij en zeker een paar keer achter elkaar is voor mij doodeng.
Dan kijk ik met jaloerse blikken naar een stalgenoot die niet kan rijden en die met haar kuikenmakke tinker lekker buiten gaat rijden. Ik met mijn meer dan 30 jaar rijervaring durf dan niet mee. En daar baal ik enorm van.

Ik begrijp je gevoel heel goed.
Voor Dana had ik Zina. Een geweldig dier. Maar overal bang voor. Doordat ik bang was maakte ik haar nog banger. En samen waren we gewoon een tijdbom omdat ik overal angst in zag en Zina dus ook. Nu was Zina ook een scheitbeer 1e klas. Maar het werkte niet. Zo vaak gevochten en zo vaak gestreden. Ik reageerde al mijn frustratie op haar af (echt rukken in de mond, als ze bang was haar een tets met de zweep geven) Dat werkte gewoon niet. Toen kon ik op Dana. Moest ook nog veel leren, maar ze deed niks verkeerd. Heb zoveel rust gevonden nu. Dana moet alles nog leren, maar ze leert ontiegelijk snel en nu ik hulp heb gezocht voor mijn angst probleem durf ik ook gewoon weer te genieten. Wil niet zeggen dat ik terug op Zina ga. Zeker niet. Maar met Dana lukt dat wel. Zou je me op Zina zetten zou ik er gillend afwillen. Ik wil in de toekomst nog wel 1x op Zina rijden, gewoon om compleet van m'n angst af te zijn, maar nee haar terug dat nooit. Ben helemaal gelukkig met Dana.

Ik denk dat jij moet kijken of je gelukkig met Jack word. Of word je dat niet, en wil je hem niet kwijt om hem te missen? Kijk alsof je naar een vreemde kijkt. Zie je een toekomst in jullie 2 samen. of zoek jij een wat 'rustig' paardje en hij een wat 'gedurfde' ruiter?
Kijk en vergelijk en neem geen gehaaste beslissingen. Willen jullie samen gelukkig worden of gelukkig met allebei een andere toekomst?
maar doe jezelf en Jack nooit te kort en als je er voor gaat, dan ook 100% met of zonder hulp! :(:)

elliecuijk schreef:
goedeavond allemaal(oe wat spreek ik netjes)
ben net terug van ruana.heb haar even geborsteld en even lekker gekroeld.Was wel ff lekker om bij haar te zijn.daarna nog even bij de rijbak gekeken waar de lessen bezig waren.
Rustig aan gedaan dus.Had het thuis met eten al gemakkelijk gemaakt.Ik dacht als we dan mam kunnen ophalen kunnen we ook meteen gaan.6 uur was er nog niet gebeld dus ben uiteindelijk naar de paarden gegaan.7 uur heeft pap even t ziekenhuis gebeld:mam komt vanavond nog niet thuis want ze heeft teveel pijn.meer pijnmedicatie nodig dus en omdat ze al medicijnen heeft voor haar maag moeten ze in de gaten houden of dat goed gaat.Ik neem aan dat ze morgenvroeg wel naar huis komt maar ik hoor zo meer.Pap is even met mijn broer en z'n vriendin naar t ziekenhuis.Straks hopenlijk dus nog een update.
T klinkt gek,maar juist nu heb ik echt de neiging op een paard te stappen en lekker te gaan rijden.Een beetje raar want dat is niks voor mij als angsthaas.Raar hoor.
hoop van t weekend weer met ruana te kunnen trainen,morgen maar even longeren.

Nee, je mist het gevoel van lekker rijden, of je angsthaas ben of niet. niks raar aan, gewoon natuurlijk :j

Hij blijft leuk die vosbonte :D

Bommeltje_ schreef:
--
Afbeelding

:D

das ook een mooie! :9

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:45

dankjewel :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:46

Zo, ik ga zo op Dana rijden.

Woensdag met de les heeft ze zooooo haar best gedaan :+:

Er liep een b schimmeltje mee en Dana wilde de hele tijd erachter aan. Die vond hem zo spannend. :D Terwijl ze de andere paarden met de oren in haar nek in haalt :=
Dana liep goed door, ze is zo leergierig. Voor de 3e keer bezig geweest met nageeflijkheid en ze snapt het gewoon. Ze blijft al enkele stukken naar beneden en ze blijft door lopen.
Ook in draf doet ze het goed. Alleen stelling is wat lastig omdat ze dan naar binnen valt en nog niet echt opzij gaat voor m'n been. Ze was zo goed, ben helemaal trots :D
Het word een echte dressuur tink!

Iemand trouwens ervaring met bruin tuig op een zwart bonte tink? :D (voorkeur wintec IW bruin)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:57

Had nog niet op je profiel gekeken Hilde nu ik je hier foto's zie neerzetten van Pride gaat er weer een belletje rinkelen, je zette jaren geleden altijd leuke foto's van jou en pride op ht :) Hij is erg leuk ziet er ook super uit onder het zadel :D

Jolanda veel plezier met rijden straks, en ik denk dat een bruin tuig op een zwart bonte tinker best kan :) al vind ik het persoonlijk mooier op een bruin bonte of effe gekleurde tinker, maar ik moet het zien verschilt namelijk best wel per paard. Wat dan wil je een nieuw tuig aanschaffen voor je tink?

Jolandaa_ schreef:
Hij blijft leuk die vosbonte :D

Hij is een zij <<)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:58

Wat heb je nou besloten over je school Jayney?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:01

Lot, ben er nog steeds druk mee bezig ik heb echt geen idee! heb al een gesprek met mijn slber gehad maar werd hier niet wijzer op. Aankomende maandag heb ik een gesprek met iemand die iets meer af weet van de richting die ik op wou in eerste instantie op deze school.
Dus hopelijk weet ik maandag meer

Hoe is het met jou en luna? :)