[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:22

grappig.. bedacht me ineens dat ik een collega heb die een springjurylid is. dus ik ging googlen, die man doet wel veel met springen...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:32

Sandra1984 schreef:
Kailonne moeilijk is dat ey! ik ken het gevoel.. Soms twijfel ik nog steeds aan king of het wel wat gaat worden samen. (in de bak geintjes uithalen ok, maar ben stiekem nog steeds zo bang dat ie dat ook gaat doen als we buiten zijn, hij heeft dat al een keer gedaan gelukkig niet met mij maar toch) Maar king is ook echt mijn maatje en met alles een geweldige vent..(alleen dat rijden soms hahaha)
Maar ik wil je 1 ding meegeven, je moet er echt voor de volle 100% achter staan voor je jack verkoopt.. weg is weg en als je dan spijt krijgt.
ik dacht er voor de volle 100% achter te staan, maar dat was niet en was blij dat ik hem toen nog niet verkocht had..

Soms moet je op dat punt komen, kijk maar naar superrizzo, als ze ja had gezegd had ik haar simba zo gaan ophalen.
En kijk waar ze nu zijn, ze rijden weer, dus soms is het goed dat punt op te zoeken, om zeker te weten wat je wilt.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:49

ben ik met je eens! ik denk vaak te veel na waardoor ik ga twijfelen(adhd)
maar ik weet wat king voor mij betekent en wat ik beteken voor king(dierentolk heeft een reading gedaan)
en het grappige is, king komt ook voor mij op. Ik vind het doodeng in het bos, king niet. Maar in de reading gaf hij aan heel bang te zijn in het bos. Terwijl hij echt niet bang is in het bos. In werkelijkheid ben ik degene die bang is buiten. King geniet juist buiten.

misschien als je zo twijfelt om er eens een dierentolk erbij te roepen, kijken wat hij te zeggen heeft.
Ik ben echt niet spiritueel en geloof niet snel iets, maar soms.. kan het wel heel nuttig zijn!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:53

Jack is gewoon jong en moet nog veel leren. Ik ben niet zo'n held met rijden. Dat werd eerst opgevangen door mijn bijrijder die alles met hem deed. Zij heeft hem mee naar buiten genomen enz.
Jack kent nu alles, maar het moet nog bevestigd worden. Ik ben met rijden heel onzeker en vind alles al snel eng. Jack doet niet zoveel verkeerd, maar elke sprong opzij en zeker een paar keer achter elkaar is voor mij doodeng.
Dan kijk ik met jaloerse blikken naar een stalgenoot die niet kan rijden en die met haar kuikenmakke tinker lekker buiten gaat rijden. Ik met mijn meer dan 30 jaar rijervaring durf dan niet mee. En daar baal ik enorm van.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:23

Vervelend is dat!
Een paard voelt ook jou spanning he, en zal door jou gekrampeerde zit veel meer spoken zien dan anders.
Denk met rijden bijv. aan je ademhaling, het los zijn in jou lijf, angst verstijfd je lichaam, maar je paard voelt alles.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:27

Ik ken het paardje niet, maar moet eerlijk zeggen dat ik dr nog geen 7 vind ogen. Maar goed dat is natuurlijk wel goed te controleren.

Waarom twijfel je eigenlijk over Jack? (weet niet of ik het nu gelezen heb of gemist heb).
Wel naar om zo te moeten twijfelen. Ik heb 1x in de situatie ook gezeten en paardje verkocht. Maar dit was een Ferro merrie die ik uit de handel had gehaald, dus ja, lastig verhaal.

Kailonne schreef:
Kent iemand deze tinker
http://link.marktplaats.nl/522087417

Ik twijfel of ik JAck zal verkopen en een hele brave ouderer goed beleerde tinker zal terugkopen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:29

Net als Jaron, die ziet er ook jonger uit dan 5.5, kwestie van training en bespiering,en dan worden ze al gauw wat volwassener toch.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:29

Lastige keuzes zeg, wel of niet te koop zetten.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:45

Kailonne als ik zie hoe braaf king bij sommige anderen is, en dan bij mij loopt te stieren.. owh ik kan dan zo boos worden op mijzelf, dus ik kan jou gevoel heel goed begrijpen. Dat jaloerse gevoel heb ik ook heel vaak. wou dat ik gewoon ook zo rustig en kalm kan zijn.

ik heb een ouder paard, dus helaas zegt leeftijd niet alles..

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:53

Sandra1984 schreef:
en wat precies van Equifyt dan??

Natural Balance is de 'normale' brok. Daarbij kan je Natural base geven om alle vitamientjes binnen te hebben.
Op de site raden ze aan 80% balance + 20 % base. Ik doe het 50/50.
Ik ken ook iemand die een paard heeft die absoluut geen suikers mag hebben (spierproblemen) en zij geeft enkel en alleen base waar haar paarden het heel goed op doen.
De zupa (is pulp dat je dus in water moet laten trekken) heb ik vroeger aan mijn oude KWPN merrie gegeven, omdat zij in de winter altijd te mager werd. Ook heel tevreden van.
Ik ben nu pas begonnen met senior voor mijn oude appaloosa, dat moet ik nog afwachten of ik tevreden ben.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:56

goedeavond allemaal(oe wat spreek ik netjes)
ben net terug van ruana.heb haar even geborsteld en even lekker gekroeld.Was wel ff lekker om bij haar te zijn.daarna nog even bij de rijbak gekeken waar de lessen bezig waren.
Rustig aan gedaan dus.Had het thuis met eten al gemakkelijk gemaakt.Ik dacht als we dan mam kunnen ophalen kunnen we ook meteen gaan.6 uur was er nog niet gebeld dus ben uiteindelijk naar de paarden gegaan.7 uur heeft pap even t ziekenhuis gebeld:mam komt vanavond nog niet thuis want ze heeft teveel pijn.meer pijnmedicatie nodig dus en omdat ze al medicijnen heeft voor haar maag moeten ze in de gaten houden of dat goed gaat.Ik neem aan dat ze morgenvroeg wel naar huis komt maar ik hoor zo meer.Pap is even met mijn broer en z'n vriendin naar t ziekenhuis.Straks hopenlijk dus nog een update.
T klinkt gek,maar juist nu heb ik echt de neiging op een paard te stappen en lekker te gaan rijden.Een beetje raar want dat is niks voor mij als angsthaas.Raar hoor.
hoop van t weekend weer met ruana te kunnen trainen,morgen maar even longeren.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:01

Kailonne schreef:
Jack is gewoon jong en moet nog veel leren. Ik ben niet zo'n held met rijden. Dat werd eerst opgevangen door mijn bijrijder die alles met hem deed. Zij heeft hem mee naar buiten genomen enz.
Jack kent nu alles, maar het moet nog bevestigd worden. Ik ben met rijden heel onzeker en vind alles al snel eng. Jack doet niet zoveel verkeerd, maar elke sprong opzij en zeker een paar keer achter elkaar is voor mij doodeng.
Dan kijk ik met jaloerse blikken naar een stalgenoot die niet kan rijden en die met haar kuikenmakke tinker lekker buiten gaat rijden. Ik met mijn meer dan 30 jaar rijervaring durf dan niet mee. En daar baal ik enorm van.

Ik heb /had hetzelfde probleem. Mijn pinto x paint is een paard met wat karakter die absoluut niet snel onder de indruk is, maar wel veel indruk maakt op mij. Het minste dat hij een stap 'verkeerd' zette, was ik bang. En dat voelt hij dan weer en zo is het circeltje weer rond...
Ik heb hem in training gezet wat een ENORM verschil was en heb zelf ook vanalles gevolgd voor mijn angsten en ademhaling enz..
Maar als ik weer alles alleen moest doen kwam het terug. Het zijn gewoon onze karakters die echt niet samen gaan. Ik rij ook al meer dan 20 jaar en had vroeger zelden schrik. Het doet wat met je zelfbeeld ;(
Ik heb dan beslist, tegen al mijn principes in, want verkopen doe ik in principe nooit met geen één van mijn dieren, dat het toch beter is om hem te verkopen. Ook voor hem, hij verdient een baasje die een goede leider kan zijn voor hem. iemand die hem vertrouwt.
Intussen staat hij al een half jaar te koop, maar ik moet zeggen dat ik niet zomaar aan om het even wie verkoop, anders was hij al weg geweest. Ik neem echt de tijd ervoor.
En in september ben ik toevallig een tinker tegen gekomen die me weer vertrouwen en zin in het rijden gegeven heeft...
Ik heb wel geluk dat ik niet op een stalling sta, anders kon ik nog geen nieuw paardje gekocht hebben.
Ik ben 'blij' met mijn beslissing , maar zal pas gerust zijn als ik weet dat mijn pinto goed terecht is gekomen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:35

Hallo, ik ben er ook weer na een lange dag studeren :/
Ik ben nu ziek en pony was er vandaag vandoor gegaan vanuit de paddock dus ik kon hem achter bij de weilanden weer ophalen :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:42

beterschap bommeltje..ziek zijn is niet gek met zulk weer.
wou je pony de weide wereld gaan verkennen of vondt ie de paddock zo verschrikkelijk?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:50

beterschap!

leuk zo'n pony!! liet pony zich nog makkelijk vangen?

vandaag besloot de shet van de staleigenaren er ook maar vandoor te gaan.
moest sneaky langs hem lopen, waardoor hij richting de zoon van de staleigenaren rende, daar kon ik hem pakken en in zn stalletje zetten, tis zo'n deugeniet

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:57

Hier ook iemand die equifyt voert trouwens.
Ik voer nu 50/50 Natural Base en Junior. Maar komt ook omdat Mona echt ff moest bijtrekken. Daarbij kreeg Mona kuil en wortelen. Helaas heeft zij wel jeuk gekregen. (mijn KWPN Ferro merrie die had juist jeuk van Pavo en dat stopte bij de equifyt en Stafanja deed het ook goed op een beetje Equifyt) Maar de jeuk kan dus ook van de combi van alles zijn. Maar we zijn dus over gegaan op hooi en ben ik over gegaan op Marstall Force. Daarbij krijgt ze dan nog een klein laagje meusli. In die meusli zit nu dus nog bovenstaande samenstelling 50/50, maar als dat op is ga ik alleen maar op de Base. En ik wil vanaf binnenkort er ook wat Herbs brokken bij gaan voeren om de vollume wat op te hogen zonder teveel suikers.
Maar ben dus wel super tevreden over het voer. Maar let op, er zitten evengoed 30/33 suiker zetmeel in. Dus op zich zit dat er niet minder in dan andere voeren, alleen heeft equifyt dus idd geen melassen en balaststoffen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:19

Ja het hele gezin in ziek :/

Ja pony gaat wel vaker zijn eigen weggetje hij is nogal ondeugend :P
Hij lijkt af en toe net een grote shet :P

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:50

Sandra 1984: Ik voer zelf de Natural base en de Agrobs pre alpin aspero, dit omdat de Natural base alle vitaminen en mineralen bevat die van belang zijn en de Aspero geef ik zodat zij beter op haar eten kauwt en meer speeksel aanmaakt.

@Ellie: Ik vind dat juist heel logisch, je paard is toch je ontspanningspuntje.

@bommeltje: Beterschap!!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:55

Dankjewel iedereen voor de beterschap! Ik hoop snel beter te zijn want wil geen dag missen om niet naar mijn pony te gaan! hij staat nu met een fjord x fries veulen in stal van een vriendin van mij en die 2 zijn zo leuk samen :) Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:55

Wat een moppie :+:

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:58

voeren is zo lastig ey!!
naja ik ga voor die mijten quatro als eerste.. als dat niets is, gaan we gewoon weer wat anders proberen..

zaterdag gaat manlief weer mee, hij is zo lief de laatste tijd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:59

Daarom ben je met hem getrouwd San :) Super lief iig.

Dat melasse arm voer, kost dat nu veel meer dan gewoon?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:01

ja soms is ie wel lief, niet altijd hoor :P maar volgens mij hebben alle mannen hun nukken hahahahaha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:03

Jep, die van mij heeft ook niet altijd zin om mee te gaan.
Maar als ik even pleit ;) dan lukt het wel.
Blij toe want ik vond het heerlijk dat hij er zondag bij was.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:04

Iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb net ook even gesproken met degene die Jack ingereden heeft en die mij lesgeeft en ons dus goed kent. Zij gaf aan dat als ik door wil gaan met Jack ik er helemaal voor moet gaan. Dat houdt in dus minimaal vier keer per week met hem bezig zijn. Rijden en longeren. en ik moet proberen om mijn angst te overwinnen.
Dat zijn dus twee dingen waar ik over na moet denken. Ik had een bijrijder omdat ik ook een gezin heb. Die is gestopt dus vier keer per week is best wel een belasting. En mijn angst overwinnen is een veel groter probleem Dat heb ik al heel lang. Alleen als ik geen spanning voel van het paard gaat het goed.
Ik heb dus veel stof tot nadenken gekregen.