ellieellende schreef:Puck heeft vertraging dus ben er nog ff...
Lisa, je moet echt je focus verleggen naar de achterhand, daar komt het allemaal vandaag. Het is niet eerst nageefelijk en dan het gebruik van de achterhand, het is eerst goed gebruik van achterhand en rug en dan pas komt de nageeflijkheid....
Dat is het aller aller belangrijkste om te onthouden. Ik snap best dat je paard zo snel mogelijk netjes wil laten lopen, maar dat komt allemaal pas na een behoorlijke trainingsperiode.
Ja ik weet dat ze eerst goed haar achterhand moet gaan gebruiken alleen heb ik niet zoveel verstand van hulpteugels.
Omdat iemand zei dat de gogue goed was voor de achterhand dacht ik dat dit misschien ook een goede oplossing was.
Wat ik vond op internet:
De gogue is praktisch hetzelfde als de chambon, alleen wordt het uiteinde van het touwtje niet op de bitring geclipt, maar loopt het door de bitring heen terug naar de leren riem, zodat een driehoek wordt gevormd. Hierdoor wordt het voorwaarts strekken beperkt, het paard moet ronder worden.
Ik ga naar stal toe! En zal even rondvragen over de pessoa (die spreekt me toch het meest aan dan)