[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:01

Geen last meer van het zandhappen JPtinkers? Of last van je hoofd niene?

Sterkte Lotte. Wat vervelend dat je haar nu toch gaat verkopen zeg.

Die cremello ziet er idd niet zo heel mooi uit, maar kan best wat worden toch? Als ik nu foto's van Aranka bekijk, is zij ook van ver gekomen zeg. Wat een verschil, alleen al in de nek! Moet eigenlijk eens een goede foto maken van hoe ze er nu uitziet er die ernaast leggen. Maar goed, aan sommige dingen doe je natuurlijk niet zoveel.

Woensdag liep Aranka weer helemaal top! 2e Buitenrit alleen. Wel wat onzeker, maar we zijn zonder gekke capriolen weer thuis gekomen. Ik weet niet of het kan, maar volgens mij was ze bang dat het weer zeer zou gaan doen (toch de singel?) Na een klein stukje draven om te kijken hoe het was, knapte het op en op de terugweg liep ze uit zichzelf uitgestrekte draf helemaal zuiver.

Wat leuk dat je muckboots hebt gekregen jorretje. Ik ben wel benieuwd hoe Gijs er nu uitziet eigenlijk.

sweetsox

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:45

fijn dat aranka goed liep.

ben wel benieuwd naar de foto's. heb geluk ben eerder klaar met werken. dus raad maar wat ik ga doen....juist lekker naar de paarden.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:57

Vind die cremello wel mooi om te zien.
Maar dan ga ik nu misschien hele domme vraag stellen. Waaraan is te zien dat het cremello is? Ik vind het er uitzien als een witte. Maar heb dan ook helemaal geen verstand van die aparte kleurtjes. Weet wel dat cremello valt onder de aparte kleurtjes.

Sally komt ook van heel ver. Die was ook flink te mager toen ik haar kocht.
Helaas is ze nu weer flink aan het invallen, ben al aan het kijken wat ik haar kan bij gaan voeren. Haar achterte ribben gaan weer uitsteken :( Heb haar voer al opgeschroeft en het hooi ook.
Binnenkort wil ik ook een tandarts laten komen kijken of dat allemaal goed zit, al denk ik van wel. Vind geen proppen in haar stal, en de brokjes eet ze ook goed.

Moest even opzoeken wat muckboots zijn. Maar die zien er wel degelijk uit. Snap dat je er blij mee bent.

Fijn dat Aranka goed liep :)

Pff, ik stond vanmiddag in een gigantische onweer/bliksem/hagel bui Sally haar stal uit te mesten.
En als ik ergens bang van ben is het onweer ;(
Morgen doe ik haar stalletje dan ook maar wat beter als vandaag.
Toen ik klaar was met de stal stond Sally nog te eten buiten, heb de voerbak onder haar neus gehaald en in haar stalletje gehangen waar ze weer verder kon eten. En ik ben snel naar huis gegaan.
Zat bijna te huilen in de auto, zo eng vond ik het. De weg zag wit van de hagel en iedere keer grote klappen boven me. Was blij toen ik binnen stapte.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:08

Ja wij hadden hier inderdaad ook zo'n achterlijke bui! Had Dublin al binnen gezet toen het na de ergste hagel even wat minder was, hij stond net binnen en toen ging het onweren. Gelijk met de eigenaar van de stal en stalgenoten en mijn moeder alle andere paarden naar binnen gedaan. Net op tijd was inderdaad echt een enge rotbui. Toen we thuis waren lag boven ook mijn kat doodsban onder het bed terwijl ze normaal niet bang is..

Je kunt trouwens zien aan paarden dat ze Cremello zijn omdat ze dan een lichte huid en blauwe ogen hebben, witte paarden hoeven dat niet te hebben en hebben normaal gezien ook gewoon donkere ogen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:28

Hier ook zo'n enorme stormbui, flinke onweer ook, en dus ook een tijdje zonder internet en telefoon enzo. Ik was gelukkig net klaar met het voeren van de paarden.

Ow, ik denk zeker dat het een leuk paardje kan zijn hoor, die cremello merrie. Mijn eerste tinker merrie heb ik ook ongeveer zo gekocht, nog iets magerder. Ik vraag me altijd wel af waarom zo'n diertje er zo bij staat, en waarom mensen ze zo te koop zetten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:45

Muckboot's zijn erg goed! Heb nu zelf wel andere maar er ook nog om getwijfeld :).

Owja van opknappen gesproken dit was Jack als 3 jarige ongeveer https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater (nog niet bij mij maar pas korte tijd in NL)

Hier hebben we de kooi van mijn kaketoe (papegaai) moeten vastmaken met een touw aan het pilaar de kooi waaide weg arm dier. Konden 'm niet binnen halen want dan zou die zelf weg gewaaid zijn. :(:)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:49

Zo heb ik Jack leren kennen, toen wij Indy en Izzy nog niet hadden zijn we bij hem gaan kijken. Hij sprak me namelijk heel erg aan. Maar uiteindelijk door mijn angst toch gekozen om verder te kijken naar een tinker die al doorgereden was :)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:24

Pfff... Heb mijn C-pony al een tijdje te koop staan, omdat ik hem eigenlijk niet meer rijd en mijn kinderen nog te klein voor hem zijn. Ook sneu om hem 2/3 jaar te laten staan toch? Vanmiddag kijkers gehad en ze willen hem wel dit weekend ophalen.
Wat een ellende al die twijfels. Weg is weg. Maar dit is ook sneu. Waar hij eventueel naar toe gaat, is hij voor gehandicapte kinderen. Wel goed doel zeg maar. Bijrijders zijn hier niet of amper te vinden. Bleegh, rationeel denken en gevoel werkt niet samen. Probleem is al helemaal de luxe dat het financieel niet persé noodzakelijk is.

Wat leuk om Jack van zo'n tijd terug te zien! Wat een verschil he.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:29

Bij twijfel nooit doen.
Maar het klinkt wel als een fijn adres. Even goed voor jezelf op rijtje zette

Kleine jackie! Hij is nu nog knapper!
Kaketoe? Foto??

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:52

Hé zo leuk! Nooit geweten dat jij nog naar Jack bent gaan kijken zo leuk! Ik ben ook een angstige met rijden en had toen weinig ervaring maar gelukkig nooit geen probleem gehad het vertrouwen had ik direct :). Bij mij was het al 24/25 juli 2011 toen ik ging kijken (en 29ste mee naar huis) dus al wat meer mee gereden. Zo komt iedereen het juiste paard tegen waar ze zich wereld veilig voelen :D .

Is inderdaad een groot verschil Joanne op die foto's (het volledige albums is openbaar dus zichtbaar) zie je echt dat het nog een jong ding was :o

Heb foto's van 'm eens moeten kijken (van de kaketoe).
Laatst bijgewerkt door Lori op 03-01-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:07

Jullie vliegen er weer door!
Hier ook flink kl*te weer... we hebben 2 stal gedeeltes en bij ons kwamen 3 platen naar beneden zetten toen we er waren.. was even bang dat hele dak naar beneden kwam zag er allemaal maar even doodeng uit. Bij het andere gedeelte is de hele achterwand weg.. gelukkig in grote stallen nog een paar plekken vrij dus paardjes kunnen daar logeren.
Wordt morgen allemaal gefixt

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:17

Ja wat een kleintje was hij nog schattig. Maar goed, een pony verkopen als het niet hoef weet niet of ik dat zou kunnen. Ga je gevoel achterna. Je krijg je pony nooit meer terug. Heb daar zelf nare ervaring mee en ik wauw dat ik nooit geluisterd had naar de medici. Want heb na al die jaren nog zoveel spijt. Als hij te koop had gestaan was tjitske en sox er niet.

ben dol op sox en tjitske is een schat maar heb hem nooit weg willen doen.
soms denk ik wel eens wat zou er gebeurd zijn als ik een tinker die al kom rijden gekocht zou hebben.

maar kan me heel goed voorstellen dat je er over nadenk. Zelf ben ik aan het denken of ik zelf een weitje met een paar stallen wil huren en alles zelf wil doen
heb het reuze naar mijn zin op stal. Maar ik wil wel water bij de band hebben. Heb stout gedaan en info bij de gemeente gevraagd. Kan een wei huren op de volkstuin echt leuk. Maar er is daar alleen zilt water en ben dus bang dat ik niet zo,n waterput bron of hoe je dat noem kan laten aanleggen en dan het water met pomp kan zuiveren.
dat is mijn droom zodat ik ooit zelf een veulen kan fokken of nog een paardje kan aanschaffen.mijn doel is bosritten maken.

hier was het ook een vies weer rond een uur of vijf en natuurlijk was ik met de paardjes bezig, liep lekker te wandelen met sox die op de heenweg ondeugend was. Volgende keer even een stick meenemen want buiten ga ze rennen om bij het gras te komen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:08

Nou, net stond een jongen van een paar huizen verder aan de deur, z'n merrie is dood, waarschijnlijk vergiftigd. Hun andere paard is ineens ook doodziek. Hij kwam ons vragen of we een auto gezien hadden (weet niet of iemand zich nog herinnert dat ik het had over een rare grijze auto die echt raar reed...) nou dat was waarschijnlijk dus dezelfde auto. Die kwam vandaag weer langs, broertje had hem ook gezien. Eergister kwam ook een getinte jongen op een gloednieuwe scooter, stopte bij de wei en begon foto's te maken van onze paarden buiten. Vreemd, welke jongen van toch wel ruim in de 20 gaat een tripje maken in een afgelegen boeren gat en foto's maken van paarden? Ik sprak hem aan en hij zei in Nederland mag dat wel allemaal blabla, dus hij was niet eens van hier en het is hier echt een dood boeren gat... Niets te doen. Ik ben echt paranoia aan het worden hier hoor. Die auto toen (was bij de Hobbit premiere, ik stond op het punt te vertrekken en zag die auto dus raar doen) en nu rijdt diezelfde weer hier rond en gaan er twee paarden tekenen van vergiftiging vertonen? En de jongen zei ook nog dat hij z'n paarden binnen heeft staan 's avonds en dat hij al een keer thuis kwam en dat z'n merrie in de wei stond en alles was dicht incl de staldeur. Dat is vreemd, niet? Ik ben ook al in de stal gekomen dat m'n veulens helemaal overstuur door de stal renden en echt bang waren zonder enige reden. Maar ja daar denk je dan niet aan, toch?
Ben een beetje overstuur als ik dat zo hoor... Je wilt je paarden niet in een wei in het zicht zetten maar in de stal kunnen ze helemaal geen kant op.

Ik ga even een heel aantal pagina's terug lezen trouwens :+
Iedereen nieuwjaar goed doorgekomen trouwens?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:23

@siem, niene, lepel, draakje, jacky Leuke foto's!

@lepel Staan ze nu al te koop? Jammer joh, finella is zo'n leuke.

@donnar Over bloedlijnen, misschien ff op facebook groepen plaatsen in de hoop dat iemand info heeft. Klein kansje maar wie weet helpt het :) Ik heb voor Cheyenne een DNA profiel laten opstellen. Helaas tot nu toe nog geen match maar je weet maar nooit, kan ook inderdaad een optie zijn. Ik vind 50 euro geen weggegooid geld als er ooit toch een match uit komt.

Paar foto's :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ashra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:57

wowww wat een mooie tinkers!!!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:09

chimello schreef:
Nou, net stond een jongen van een paar huizen verder aan de deur, z'n merrie is dood, waarschijnlijk vergiftigd. Hun andere paard is ineens ook doodziek. Hij kwam ons vragen of we een auto gezien hadden (weet niet of iemand zich nog herinnert dat ik het had over een rare grijze auto die echt raar reed...) nou dat was waarschijnlijk dus dezelfde auto. Die kwam vandaag weer langs, broertje had hem ook gezien. Eergister kwam ook een getinte jongen op een gloednieuwe scooter, stopte bij de wei en begon foto's te maken van onze paarden buiten. Vreemd, welke jongen van toch wel ruim in de 20 gaat een tripje maken in een afgelegen boeren gat en foto's maken van paarden? Ik sprak hem aan en hij zei in Nederland mag dat wel allemaal blabla, dus hij was niet eens van hier en het is hier echt een dood boeren gat... Niets te doen. Ik ben echt paranoia aan het worden hier hoor. Die auto toen (was bij de Hobbit premiere, ik stond op het punt te vertrekken en zag die auto dus raar doen) en nu rijdt diezelfde weer hier rond en gaan er twee paarden tekenen van vergiftiging vertonen? En de jongen zei ook nog dat hij z'n paarden binnen heeft staan 's avonds en dat hij al een keer thuis kwam en dat z'n merrie in de wei stond en alles was dicht incl de staldeur. Dat is vreemd, niet? Ik ben ook al in de stal gekomen dat m'n veulens helemaal overstuur door de stal renden en echt bang waren zonder enige reden. Maar ja daar denk je dan niet aan, toch?
Ben een beetje overstuur als ik dat zo hoor... Je wilt je paarden niet in een wei in het zicht zetten maar in de stal kunnen ze helemaal geen kant op.

Ik ga even een heel aantal pagina's terug lezen trouwens :+
Iedereen nieuwjaar goed doorgekomen trouwens?

He getsie, daar zou ik ook paranoia van worden! Kunnen vreemde mensen bij je paarden komen, want het zijn mooie en speciale Tinkers. Wie weet hebben ze plannetjes oid.. :(

Weet jij op welke pagina's ik het zou kunnen zetten, ik ben namelijk niet zo thuis in de Tinkerwereld nog en al helemaal niet op facebook. Verder heb ik het wel hoor en ben wel actief, maar Tinkerpagina's heb ik nog niet echt gevonden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:54

He bah wat naar als er zulke dingen in je buurt gebeuren.. dan zou ik ook flink paranoïde worden hoor!
Lekkere koppies hoor, mooi stel!

Zal proberen morgen ene goede foto van Gijs te maken :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:24

jeetje wat eng, heb toen je verhaal al met verbazing gelezen zo eng. kan de dieren politie niks doen. hangen er geen camera's in de buurt.
er moet zo wie zo aangiften gedaan worden. van de man in de auto en van die jongen op de scooter.
ik zou ook helemaal gek worden.
wil eigenlijk zelf ook een wei om mijn paarden zelf helemaal te doen. maar hiervoor vrees ik dus ook. Dat iemand bewust de paarden wat aan wil doen.

wat een pracht foto's. Vandaag weer geprobeerd foto's te maken maar ze stapt elke keer dichterbij. Denk maar een keer mijn man vragen of hij foto's wil maken of mijn zoon van 13. ik kan het niet.
morgen ga ik weer met haar spelen in de bak en daarna een lange wandeling maken had vandaag de stick bij me maar vind dat onhandig zwaar. morgen de zweep mee en zwaaien voor haar kop als ze langs me wil. is weer iets nieuws van haar.

gisteren was ze echt weer bezig. mijn dochter en de bijrijdster gingen tjitske van de paddock halen. kom de zwarte schaduw zo word ze ook genoemd van he ik ken jou loop gewoon mee. zal wel leuk worden moet met een galopje andere paarden langs. dat ging niet en ze ging gewoon bokken naar veel hogere in rang omdat ze erlangs moest.

Ja ze is slim, doorzettend, zeer koppig en stront eigenwijs. en verder heel sociaal, mensen vind ze erg leuk... en ze is wel heel lief en knuffelig.

bloedlijnen vind ik erg interresant, weet het nagenoeg wel van sox haar vaders kant maar niet van moederskant kom uit england.
van tjitske weet ik niks maar daar zal niks over te vinden zijn omdat het een kruising is. ook erg jammer.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:48

Wat een mooie tink Chimello! Vooral deze op de eerste 2 foto's <3
Trouwens super eng!

Ging normaal nog een avond rit gaan maken met Jack maar vrees er beetje voor moet nu nog eten worden gemaakt :') . Morgen foto's gaan maken voor school bij een vriendin wel :D . Maandag of dinsdag avond rijden maar had graag vanavond ook nog gekund in het donker dan wel |o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:59

Dat is schrikken Chimello...
Prachtige paardjes!

Izzy staat in de DNA databank, ze hebben in Nederland meerdere veulens gekregen, maar we hebben nog geen gevonden.
Van 1 veulen van Izzy heb ik een foto als veulen, en van 2 van de veulens van Indy.

Voor de roze-gekken onder ons, heb een hele verzameling nieuw of bijna nieuwe dekjes te koop:
http://www.bokt.nl/markt/ad/222816/veel ... oze-dekjes
En een roze onderlegd hoofdstel
http://www.bokt.nl/markt/ad/222820/harr ... tel-switch
En een hele mooie nieuwe deken, grijs met roze
http://www.bokt.nl/markt/ad/222835/prac ... ribe-deken

Daarnaast nog veel meer zoals o.a. een wintec dressuur zadel, andere dekjes, bodyprotector en paars halsterset.

En wat foto's van vandaag :D
[KS-ITP] Khaleesi en haar pleegouders Indy en Izzy

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:19

Dankjewel jongens c:

Haha sox ik heb de grootste moeite foto's maken, altijd bewegen ze net of staan ze er niet goed op of is de goede foto net overbelicht, etc. Altijd tot irritatie toe 400+ foto's waar er net 10 goed zijn haha.

Donnar er zijn van die grote tinker groepen (internationaal) waar je berichtjes mag plaatsen van Kent iemand deeze hengst of bloedlijnen? En dan zijner toch vaak mensen die via via weer iemand kennen die zo'n paard heeft enzo. De fokker van Guess heeft zich echt lang verdiept in zijn bloedlijnen. Natuurlijk zijn de oudste voornamelijk hear-say omdat van die paarden geen DNA is en veel al niet eens meer leven. Maar zeker interessant om te weten. Maar zo'n fb groepen werken echt goed op dat gebied. Heel veel mensen zitten erop dus veel bronnen die kunnen helpen.

Het is echt erg, ik dacht ineens van goh ik heb toch helikoptertjes zien liggen in de straat misschien is het wel myopathie geweest.. Dus ik bel aan bij hun stonden ze garm aan de poort... andere paard ook overleden. Ik heb echt sterk met ze te doen twee paarden in een week. Ik hoop voor ze dat hun laatste paard gezond blijft.

Even wat anders wel, ik vroeg me af wat jullie mijn palomino hengstveulen taxeren. Nu we Wesson hebben krijgen we sowieso altijd een dilute veulen dus ik kan in principe sowieso lager in prijs gaan maar ik weet echt niet wat hij waard is. Hij is sowieso een grai en gaat denk ik wel rond de 1.50m zitten. Ik had hem graag gehouden als hij een merrie was want wat is hij een puppy maar het is nu eenmaal een hengst en die hebben we al. Hij is van Steppenwolf dus heeft een beetje afstamming. Zeer mooi sprekend hoofdje ook maar haha ik ben een beetje bevooroordeeld :+ Vorig jaar is me een prijs verteld die erg hoog lag dus ik heb hem toen te duur te koop gezet maar goed het is m'n eerste veulen dat ik verkoop en ik ben momenteel geld opzij aan het leggen voor een paard dat ik op het oog heb. Jullie meningen zijn daarom geapprecieerd! :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:29

Voor een speciaal kleurtje zullen mensen bereid zijn meer te betalen.
Heb je ook een mooie stand foto?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:42

Heb je een foto? Ook het type (rastypisch bedoel ik dan) lijkt me erg belangrijk, nog meer dan prijs.
Voor een kleurtje wordt niet per definitie meer betaald, vooral leuke tekening en sprekend koppie doet t 'm leert de ervaring.

Ohja, ik ben weer onder mn steen vandaan :wave:

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:39

Als iemand nog een goed huis weet voor Hidalgo, hij staat te koop

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:46

Was dat de zeelandnet adv op fb? Vond het al een bekend koppie <3 jammer!!