[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:29

Wat een mooie tekeningen!

Ah, jarige Sally met haar mooie roze halster en vlaggetjes :D

Oei, gelukkig valt het met de pijn mee Niene, het zal er wel spectaculair uitgezien hebben.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:28

Leuk al die tekeningen van jullie tinkers.

Nog gefeliciteerd met Sally en ze ziet er prachtig uit in haar roze verjaardagsset aan de taart. *\o/*

Mijn stal mest ik juist andersom, Ik haal het vieze eruit, verspreid het overgebleven stro in het midden en dan een schone laag eroverheen. Het maakt natuurlijk wel uit wat voor strooisel je in de stal hebt.

Niene weer de grond gekust, arme ziel moet geen gewoonte worden he.

Wij hebben vandaag een heerlijk nieuwjaarsritje gemaakt, Cait reageerde bijna niet op de knallen die er nog te horen waren, zo trots op mijn meissie! <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:39

Ik kan pas vrijdag of zaterdag een nieuwjaarsrit gaan maken, ging ik vandaag doen maar het poetsen is uitgelopen van tijd en kom zelf te laat mijn bed uit rollen := .

Ik wil Jack oowk getekend hebben, maar dan wel echt hier voor aan de muur. Eventueel in pastel vind dat zo gaaf :o .

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:10

Allemaal een heeeeeel gelukkig en gezond 2014! *\o/*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:11

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:14

Je hebt pb Lotte

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:07

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:23

Becs schreef:
Leuk al die tekeningen van jullie tinkers.

Nog gefeliciteerd met Sally en ze ziet er prachtig uit in haar roze verjaardagsset aan de taart. *\o/*

Mijn stal mest ik juist andersom, Ik haal het vieze eruit, verspreid het overgebleven stro in het midden en dan een schone laag eroverheen. Het maakt natuurlijk wel uit wat voor strooisel je in de stal hebt.

Niene weer de grond gekust, arme ziel moet geen gewoonte worden he.

Wij hebben vandaag een heerlijk nieuwjaarsritje gemaakt, Cait reageerde bijna niet op de knallen die er nog te horen waren, zo trots op mijn meissie! <3

Zo mest ik ook. Oude stro op de natte plek en zo elke dag

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:24

Ook ik vraag me af waarom. Sterkte lot!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:37

iedereen een gelukkig nieuwjaar
hier stonden de paardjes er zoals altijd braaf bij , kreeg een foto om 10 over 12 van ze
vanmiddag lekker met ze getutteld en morgen weer lekker rijden

aaah leuke tekening
gefeliciteerd met sally

en de eerste zandduik al gemaakt dit jaar , ach kan iedereen gebeuren , ik laatst ook eens na jaren weer tussen de plantjes gelegen haha

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:55

Ik klop het zandhappen ff af nog :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:02

Nooit uitspreken he :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 08:11

Sterkte Lotte!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:29

oh jee zandhappen... Niet te erg geschrokken hoop ik?

Ik hoef nu niet uit te mesten, maar vroeger haalde ik altijd alle drollen en (de ergste) natte plekken eruit, dan oude stro naar achter en voorin nieuw. Paard poepte dan keurig achterin, hield je een nette stal. (Was aangeleerd door een week ofzo er niets eruit te halen, maar alleen naar achter te gooien, toen viel het kwartje).

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:59

Hallo. Ik kan julie echt niet bij houden qua gebabbel over ditjes en datjes!

Chimello, Ik ben erg benieuwd naar je Cremello hengst, aangezien de foto het niet doet in je bericht!

Staat trouwens ook een Cremello merrie tekoop op Marktplaats kent iemand deze merrie? Ik heb al genoeg paardjes maar vindt r erg leuk.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:26

Ken der niet maar ze ziet er wel leuk uit :).

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 08:11

Grappige kleur, maar wel heel mager gespierd voor een jonkie.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:27

jeetje wat is er veel geschreven.
Door de verbouwing, werk en logees even afwezig geweest nu lekker bij gelezen.

allemaal een fijn nieuwjaar.

lotte nogmaals heel veel sterkte. hoef geen pb denk het al te weten.

De rest niet vallen he meiden, dat is te pijnlijk.
Zie mooie schilderijen voorbij komen. echt gaaf en hele leuke foto's gezien.
wij kopen nooit meer vuurwerk, vuurwerk potten vielen om en zo de gang in en tegen mijn vader aan. pijnlijke knie en gat in zijn broek. mijn ene zoon in paniek de ander verdrietig. En mijn man, pa en ik voornamelijk erg boos. koop je veilig vuurwerk denk je en dan gebeurd er dit.

gefeliciteerd nog met je paardje, altijd leuk vind ik om dat te vieren. Bij ons is het pas in april zo ver dan zijn mijn beide paardjes jarig op de zelfde dag. hoe toevallig is dat.

Ben weer met rijden begonnen op de bbp en les gehad. ging lekker en gisteren ging het rijden super goed zo blij was ik. En sox ik ben verliefd echt waar kan helaas het niet zelf opnemen, zal het aan mijn dochter vragen maar die zoent me helemaal af als ze me ziet zo op mijn wang en mond hahahha. zo schattig en luisterd goed als ik haar roep dan kom ze lekker naar me toe gelopen.
af en toe lekker bokken en steigeren met wat uitdagen natuurlijk. Een andere tinker gezien een mooie vosbruine bij tinkers vind ik dat dus wel erg mooi. was 3,5 jaar maar was niet zo heel groot nog. mijn meid gaat duidelijk groter worden. maarja ze is wel erg schattig. hoop zo dat ik binnen kort jullie een filmpje kan laten zien.

Ben zelf niet dol op die cremello kleur. maar deze merrie heeft wel erg weinig spier, maar kan natuurlijk wel nog heel mooi uitgroeien.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:36

Die merrie is naar mijn mening echt geen Tinker en ik vertrouw het verhaal erachter ook niet , ze zou op een paardenmarkt te koop hebben gestaan !

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:13

vind haar kop niet echt tinker achtig en vind haar behang weinig. kan het type zijn of door de kleur. verhaal ken ik niet, maar 3-6 jaar en als fokmerrie ingezet en daarvoor wel onder het zadel geweest.
denk dat je haar dan in het echt moet zien om daarover te kunnen beoordelen en zou haar dan toch onder het zadel willen zien. want ze zal wel heel groen zijn nog.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:31

Kan best een tinker zijn hoor. En ergens is het logisch als ze 2 of drie veulens gehad heeft en niet getraind word dat ze er zo uit ziet?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 12:28

Ik vind haar een leuk dier! Ik zie er wel potentie in om op te knappen. Enige waar ik wel op zou testen is of ze nog drachtig kan zijn, aangezien ze nog een behoorlijke buik heeft.

Boris is nét zo hoor. Beide ouders Tinkers met weinig sok en een veel lichter type. Zijn vader is Meadows Selwynn, die springtink van de Gentse Tinkerhoeve. Die hengst is ook gewoon ggk maar wel met een 3de premie bij ICS nl. Borisje heeft dus ook niet veel sok, maar wel de manenpracht van papalief geërfd ;) Dus ik vind dat het dan compenseert. Bovendien gaat het er bij ons niet om of het een perfecte Tinker is of niet, zolang ze het lieve karakter hebben dat bij het ras hoort is het goed. Al is een Tinker volgens de rasstandaard wel gewoon leuk. Zeker bij die merrie hier had het toch wat extra waarde gegeven ivm fokkerij. Maar dan nog, ik wil haar eerst gezien hebben in volle conditie, dan pas kan ik oordelen over haar bouw etc.

Tinky heeft ook lang in de fokkerij gelopen, en dat zie je bv ook aan haar uier. (Is helemaal gaan hangen, haha :P ) Daarom was ze ook op de laatste momenten helemaal ongespierd, maar ik kreeg gisteren nog het compliment dat Tinky er nu op dit moment mooi en gestroomlijnd uit ziet :D

Alles is mogelijk, zolang je de tijd en het geld hebt om het mogelijk te maken. Héél eerlijk nu; moest Tinky's advertentiefoto geweest zijn hoedat ze er op dat moment uit zag, weet ik ook niet of we overigens zouden gaan kijken zijn..

Voor de nieuwkomers:
Afbeelding
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... 5661_n.jpg

Op dat moment was Tinky ook niet veel 'Tinker' hoor, maar met wat geld, liefde en tijd verander je al heel veel! Zelfde verhaal met Andrea (Snackie) en Jaron.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:37

heb het met mijn tjitske meegemaakt. maar is half tinker en half fries. erg mager was ook stuk jonger nog maar 3 logisch dan. maar echt veel en veel te mager.
ik denk ook dat je er gewoon voor moet gaan. als je het een mooi dier vind en inderdaad, tijd en geld en veel liefde kan elk paard een prachtdier worden. Maar het is natuurlijk ook wat je mooi vind je moet iets te gek vinden bij een dier. om er gek op te worden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 12:54

Die van mij heeft afgelopen zomer dan ook gewoon terug een 1ste premie gehaald :) Je moet het maar willen doen. Wij waren niet van plan een paard op te knappen, maar mijn mama had direct een klik met haar. Het rijden in de piste ging zo toen ook voor geen meter. En toch hebben we haar gekocht.. Misschien dom, maar zij en ik zijn nu wel maatjes voor het leven en we hebben er een mooi en lief paardje aan overgehouden :) (Vieze foto hihi, maar beste en recentste https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0649_o.jpg)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:50

Vind die cremello er niet zo geweldig uit zien, maar idd met wat tlc knappen ze vaak heel behoorlijk op!
en een foto zegt natuurlijk niets over het karakter en je eigen gevoel erbij. Maar ik weet wel dat Gijs met zijn 2 jaar meer spieren heeft.

Heb Muckboots van mijn vriendje gekregen *\o/* .
Hij vond dat ik nu maar eens goede laarzen moest hebben voor bij de paarden, ik heb afgelopen jaar 4 paar regenlaarzen lek gelopen en van mijn oude thermolaarzen viel inmiddels de zool eraf :/ resultaat: koude natte voeten. Dus in plaats van nieuwe thermoboots en regenlaarzen, nu Muckboots.