[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:13

oh en als ze erdoor gaat.. een goede stevige flinke draad erachter plaatsen

muffin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:20

Juulxx schreef:
ja hierow!
Ik heb het opgelost door het energie van me paardje veel te gebruiken. zodat ze soort van moe is..
maar uiteindelijk deed ze het ook niet meer.

en ik zou het zo zien.. je tinker vind het heel leuk om te spingen..
dus doe er wat mee:P

Ik was er inderdaad al achter dat hij springen heel leuk vind. Daar ga ik later ook zeker wat mee doen.
Hij is nu bijna 2,5 jaar en nog niet onder het zadel.
We beschikken alleen over een buitenbak, maar ook daar zal hij doorheen gaan als ik hem los zet en laat rennen.
Ben nu druk bezig om een oplossing te zoeken!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:54

@mira:dat halster zou dat ook werken met dichte mist??m.a.w werkt het hetzelfde als zo'n geel hesje wat je zelf ook wel eens draagt??

Ik heb vandaag mijn kies even laten repareren.Vna het weekend was er notabene tijdens het tandenpoetsen een stukje afgesprongen aan de buitenkant.gelukkig voelde ik er niets van en kon ik ook gewoon bijten,maar om verdere schade te voorkomen toch even laten maken.Uiteindelijk blijkt het een oude noodvulling te zijn geweest,die t begeven had.t voelt weer een stuk fijner!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 16:59

Pfff.. ik kreeg net een belletje van mijn (heel erg geschrokken) verzorgster.
Ze had lekker gereden, en wilde daarna nog een rondje aan de hand stappen met haar..
Maar dat zinde Diaz kennelijk niet, dus ze trok zich los en rende terug naar de wei!!

arme meid is zo geschrokken!! Stoute Diaz!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:07

hihi diaz is dus lekker aan het uitproberen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 17:11

ja, pubertje! haha..

Straks hebben we een heerlijke paddock voor vrijheidsdressuur e.d.
Dat werkt tenminste lekker voor trainen! Want in 1 hecktare wei, kan je haar alsnog niet lekker bij je houden haha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:17

nee dat klopt.Dat heb ik met longeren in de rijbak als de longeercirkel te nat of glad is.dan wil ze ook de hele bak gebruiken.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:58

Oei xd Arme meid! Stoute Diaz!! foei foei ;)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:29

Karlijn. jouw bijrijdster zal wel geschrokken zijn.
karin: leuke tinker. ben benieuwd naar de foto's
Zijn jullie tinkers ook zo in de rui. Jack heeft door de verhuizingen een enorme vacht aangemaakt. nu verliest hij die. Ik hoop wel dat hij ook een lekkere wintervacht gaat aanmaken anders krijgt hij het nog koud. Dan moet hij alsnog een deken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:43

Joh, Jack heeft nog alle tijd voor het aanmaken van een wintervacht ;)

Ze is echt ontzettend geschrokken, net ook nog gesmst.. hopelijk blijft ze vertrouwen houden in Diaz!
Paardjes voelen echt wel aan als iemand onzeker word, en dat is absoluut niet handig nu!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:58

t is momenteel iets rustiger met ruien,maar ik denkaan het einde van deze natte periode dat het ruien weer verder gaat.wat een rotweer.dan weer zon,dan weer regen maar ja das de herfst.Maar ze krijgt al een lekkere teddyfluffyvacht dus ruana kan volgensmij zonder problemen de winter in.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:07

T rijden ging super vandaag.we konden niet helemaal voluit gaan in de bak want er was nog een meisje aan het rijden op een pony.maar geen gebok en ze luisterde goed vandaag.en......achteruit lopen gaat steeds beter.geen hekwerk nodig gehad.alleen nu wilde ze vandaag niet netjes stil blijven staan als je haar stil zette.dan daar maar weer aan werken.
Zelfs ik kreeg het voor elkaar haar een paar pasjes achteruit te laten zetten.jippie mij!!!!
misschien volgende week de volgende stap,aan de longe draven.maar ik weet het zo net nog niet..

Daarna nog iemand geholpen met de trailer aan de auto te koppelen.Ik gaf aan waar ze de auto heen moest sturen zodat ze precies bij de trailer uit kwam.Even wilde de trailer ook niet mee werken;toen ze wegreed,bleef de handrem hangen want de wielen slipten.met telefonische hulp zijn we eruit gekomen.even in de achteruit en de handrem knoepte zo van de wielen.zo kon ze weer doorrijden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:06

Ik ga morgenavond weer even uitgebreid reageren :D als ik de computer kan bemachtigen :') mn broertje zit er op t moment nonstop op :=

Vandaag is de DA voor Bart geweest, sowieso voor het formulier invullen voor zijn paspoort, en hij hoest de laatste tijd steeds meer. Sinds hij zich had verslikt in juli (DA moest erbij komen, hij kwam er niet meer uit en bleef maar hoesten) hoestte hij heel af en toe. Niet eens tijdens het rijden oid, maar gewoon als hij op rust stond. De afgelopen dagen werd het toch steeds meer dus daar even naar laten kijken. Zijn longen klonken schoon gelukkig, maar ze hoorde wat gerommel bij zijn luchtpijp. Hij krijgt nu 10 dagen Ventipulmin en dan moet het beter gaan. Blijft hij toch doorhoesten moeten we langs de kliniek...

Zondag gaan zijn sokken er weer af :D zijn sokken zijn weer zo dik dat ik zijn benen niet meer in de gaten kan houden (hij heeft jarenlang met mijt rondgelopen waardoor hij chronische mok heeft) en niet kan behandelen. Dus ik wil zijn sokken netjes kort houden :) zeker nu ze in de winter op de dag op de paddock staan en daar een weide aan zit en dus veel blub. Met kerst krijg ik van mn ouders een scheerapparaat dus dan kan ik het zelf bij gaan houden :D

Zondag wordt verder ook een drukke dag. In de middag ga ik samen met 2 andere meiden de paarden (ik mag op Bart zn oude maatje, een geweldige tinkerxshire <3 ) van een vriendin verhuizen. Er wordt gelukkig goed weer voorspeld :D wordt een ritje van ruim 2 uur gok ik :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:09

das een flinke rit,gaat ze een paar dorpen verderop staan?
Beterschap voor bart,dat dat nare hoestje maar snel weg mag zijn!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 21:15

Hier een leuke middag gehad!
Vrijspringen met Diaz:

De eerste sprong van de dag haha..
Afbeelding

Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:30

elliecuijk, ja op zich is het niet zo gigantisch ver, denk zo'n 10-15 km. Maar ze heeft 3 paarden dus verhuizen met een trailer is dan niet zo makkelijk :P ze zijn gelukkig ontzettend verkeersmak dus dat moet helemaal goed komen :D paar weekjes terug zijn we ook met de paarden (uiteraard op verzoek :P ) bij die vriendin thuis geweest, deden we zo'n 1,5 uur over. Ze heeft helaas een wervel in haar rug gebroken dus mag voorlopig nog niet rijden. En die week mocht ze ook nog niet zelf naar de paarden toe dus kwamen we naar haar :D
Dit is Tinco :D Bart zn oude maatje :D wel grappig, ik ging voor een pony kijken we namen er beiden eentje mee :')
Afbeelding

Diaz doet het netjes!! Ze ziet er echt super uit!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 21:37

Wat een leukerd die Tinco..

Diaz vind springen echt fantastisch! helemaal haar ding..
Binnenkort eens onder de man proberen! (verzorgster heeft al paar keer -zonder zadel- gesprongen)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:37

tinco is ook al zo leuk!
dus dan gaan jullie met z'n drieen paardjes verhuizen?wat aardig zeg!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:25

Goede avond iedereen!

Knappe Diaz die over de hindernissen vliegt.
Bart bij de DA. :) En dat is een aardige rit! Tinco is een leukerd zeg!

En over ontsnappende paarden gesproken.. Vandaag zijn de shets blijkbaar ontsnapt. Stonden ze in de tuin van de buren :') Enkele kennissen van ons die naast een van onze weilanden woonden hoorden een vreemd geluid en toen ze gingen kijken zagen ze inderdaad 2 ontsnapte shetlanders. Ze probeerden hen te vangen, maar die eigenwijze beestjes krijg je niet zo snel gevangen hoor :P Maar toen mijn moeder aankwam met het halstertje van Jacky was het geen probleem. Stoute pony's! Tinky was helemaal in paniek omdat haar vriendjes plots kwijt waren, helemaal radeloos aan het rond speuren en hinniken. Arm dier! :(:)

Ik ben vandaag terug van mijn 2-daagse excursie aan zee. Het was erg leuk en de sfeer zat goed! Mijn gidsbeurten verliepen vlotjes, ondanks dat ik bibberend op mijn benen stond. Het weer aan zee was guur, maar viel goed te doen want er waren regelmatig enkele opklaringen.

Ik ben wel blij dat ik weer lekker thuis ben, want ik ben super moe! Tinky was ook blij om mij te zien en ik werd begroet met een hinnikje <3 Haar 'pukkel' is al bijna helemaal weg, het is niet meer zo opgezwollen en er is een mooi korstje op. Als het morgen droog is ga ik misschien weer eens een ritje maken met haar, ofwel ga ik mennen met Jacky.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:13

Afbeelding

*\o/*

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 15:16

wat een mega voorpluk!!!!

Hier de foto's van het springen van Diaz ;) [SPR-ITP] Diaz vrijspringen..

Ik heb morgen een stalmeeting met de aankomende stal! Ik ben benieuwd!

En ook wat minder nieuws... ik heb gister de officiele diagnose ME-CVS gekregen.. dus helaas is mijn 'medische toestand' permanent... -O-

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:26

fayem: wat een mooie voorpluk. Die groeit bij Jack nauwelijks helaas.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:30

jeeetjee balen karlijn dat is wel een enorme tegenvaller!!!

tnx voor de complimenten!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:49

Leuke dag gehad vandaag, in amersfoort was er een hoop te doen qua tinkies.
Heb leonoor dr proef gelezen (best eng een m2 proef lezen,maar heb gelukkig geen fouten gemaakt)
Daarna de proef op de film gezet, Noedeltje uitgestapt, Jess ontmoet, Patrick zijn poown vastgehouden en gepoetst. Kaydee geknuffeld, maar chantal niet gezien. En die merrie is mooi jongens! echt een mooi paard.
De veulen keuring was ook erg leuk!

En nu rustt

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:19

He , heb jij mijn paard geknuffeld ?????

haahah, ben erg veel boven op het secretariaat bezig geweest....
Ja ze is mooi , had alleen zo moeten lopen als ze thuis dus ook deed ( ben gewoon met haar gaan draven om te zien of ze nog zo bagger liep ..... Niet dus , ze liep nu gewoon de sterren van de hemel ..)

Op naar volgend jaar.

Ik heb het stamboekkantoor vandaag ook overgedragen , dus kan mijn energie en tijd in mijn gezin gaan stoppen.
Kreeg van de week de diagnose van mijn 2 jongens te horen .....
1 zoon is autistisch en de andere zoon ADHD met een mogelijkhied van hechtingsproblematiek , maar bij beide jongens wordt er de komende tijd nog gekeken onder welke de ene jongen qua autisme valt en de andere jongen wordt ook nog nader onderzocht.
heftige tijden hier ....maar we slaan er ons wel doorheen en dat lukt ook wel met mijn mooie paardjes !