Hier de eerste tijd ook rustig aangedaan met alle 3 onze tinkers toen ze er net waren, was toch even flink wennen voor ze. Heb je inmiddels wel een goed passend zadel? Anders is het zowiezo goed om daar even op te wachten.
Bonte Hoeve zo te zien aan de foto? Leuke plek is dat toch Ben daar van het voorjaar met heel veel plezier een keer geweest. Fijne mensen en ik vind de paarden ook echt leuk! Gefeliciteerd met de aanwinst!
Nessa
Geplaatst: 15-10-15 10:14
Bonte hoeve inderdaad! Hele fijne mensen. Ze hebben dit jaar een aantal bereden merries weggedaan. Beetje inkrimpen. Cheana stond het langst te koop. Voor iedereen te vlot en pittig. Voor mij perfect
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Nessa!! Geniet maar lekker van die knapperd.
Kiki, er is niks mee om te wachten met rijden. Zeker als je zadel nog niet goed is. Ik heb met Storm een half jaar grondwerk gedaan voor ik erop ben gaan zitten. Hij moest zo erg wennen aan alles bij ons. En hij moest de rust en het vertrouwen in ons krijgen. Het voordeel van grondwerk/rechtrichten is dat hij dus nu alle oefeningen (traver, appuyement, schouderbinnenwaarts enz) kent. Zowel aan de hand als onder het zadel. Nu ook met Woody zijn we weer lekker met grondwerk aan de gang. Hij is immers bedoelt voor kinderpony dus moet echt heel braaf zijn. Nu kunnen we lekker met hem werken aan de ontspanning van zijn rug en tussen zijn oren hahaa. En dat rijden dat komt nog wel. Over 2 weken komt er een meisje met hem rijden terwijl ik hem aan de hand begeleid. Dan kan hij op mij vertrouwen en is de rest ook niet zo spannend. Ik bedoel: er is nog zoveel meer te doen dan alleen maar rijden. Je kan hem zoveel meer leren aan de hand waar je straks onder het zadel (als die goed past) alleen maar profijt van hebt. Ik snap dat je graag op je paard wil rijden, maar je moet ervan uit gaan dat je dat nog heel vaak en heel veel jaren kan doen. Dus nu even rustig aan om te zorgen dat alles op orde is, is niks mis mee.
Ik had altijd gedacht dat Bones leip zou zijn onder het zadel omdat hij zich zo graag uitslooft op de wei enzo dus ik durfde er amper op, wennen aan een engels zadeltje zonder enige steun... En toch stapte ik op en ineens voel je zo'n moment dat je het gewoon durft en ik heb zo'n lief paard onder het zadel! Niet vooruit te branden want hij is heel lui! Ik voel me best veilig op z'n rug en hij doet z'n best echt. Maar dat gevoel van hey ik durf wel dat kwam ineens. Denk dat je ook echt ineens zoiets gaat hebben van zo, nu ga ik eens wat anders doen dan er naast lopen en dan komt het vanzelf. Haasten zou ik niet doen met eigen paard, het is immers een blijvertje en dan heb je in principe tijd zat En ik zou toch echt nog eens naar het zadel kijken. ik geloof dt er een grotere boom in ging toch? Dus als je nu de kleinere boom er nog in had zitten dan zou het zadel niet passen lijkt me, te weinig bewegingsvrijheid? Ook met longeren kan dat niet fijn zitten. Maar ik weet het ook niet zeker he. Ik ben verder niet zo bekend met engelse zadels.
Kiki er is niets mis met wachten met rijden hoor. Ik heb zelf de fout bij mijn bijrijpaard gemaakt om te snel te gaan. Resulteerde in dat ik niet meer fatsoenlijk kon opstappen. Dus toen ook gezegd we gaan eerst vanaf de grond aan het werk. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen, kan weer heerlijk met dr aan het werk. Zat bij mij ook grotendeels tussen de oren ik had voor dat ik haar reed een bonte merrie die nies anders kon dan achteruitlopen,steigeren en viel je aan in de wei. Deze is weg gegaan maar had er wel een flinke deuk van opgelopen. Dus ik spande ook elke keer als er wat was en dat ging van kwaad tot erger. Ben de eerste keer er weer op ook aan de longeerlijn gegaan, daarna los en heb zelfs een sprongetje mee gepakt tweede keer. Het gaat nu super goed en ze vertrouwd mij ook meer dat is ook erg fijn.
HK is voor mij te ver weg anders was ik zeker een keer komen kijken!
Dott, Inderdaad maar als er plek is op de woensdag krijg ik een berichtje en dan rijd ik liever die les. Hij heeft het trouwens super gedaan geen balkje aangeraakt in de les!
Nessa, Gefeliciteerd met je bollie! mooi koppie zit erop!
Zondag voor het eerst les met mijn eigen pony in drie jaar tijd... Ik hoop dat ie normaal doet met het lange teugelen. Pip kennende doet ie dat niet...
Mandyy
Geplaatst: 15-10-15 21:35
De regenjas van Feike staat erg goed!
Mira, misschien valt het mee! Succes alvast!
Wat een weer he! Paarden even in de molen gehad. Max loopt gewoon bij Macgic erbij.
Ik ga morgen maar een waterdichte deken kopen.. dat varken blijft echt niet wit.. Pff dat ik ooit aan dekens zou beginnen.... Morgen maar in de weer met de waterkoker en hopen dat ie met een waterdichte deken op een verhardstukje zichzelf niet wéér helemaal zwart weet te maken.
Anders denken de mensen toch dat het z'n bont kleur is xD
Nee grapje, ken de frustratie! Blij dat Bones niet mee gaat daarvoor, hij heeft echt in de modder gerold als een gek, is nu ook een bonte... Heb echt geen zin daaraan te wassen... Doet de regen wel