Wat stom van die bijrijder Joanne.. Ik het alleen van de nadere kant, was altijd de bijrijder en kwam zelf in een sneeuwstorm nog..
Wat jammer maartje!
Wat een lief aanbod van die fjord, maar ja dan kan je d'r financieel gezien beter blijven verzorgen, heb je wel de lusten, niet de lasten..
Pom mag blijven, vind vogeltjes altijd erg leuk, maar heb al katten (en een paard natuurlijk) dus dat combineert niet. Super dat Jallad zich zo goed gedraagt!
Jorretje, die gedachte heb ik inderdaad ook ja... Verschrikkelijk egoïstisch van mezelf, maar het is wel zo... Dat geld besteed ik nu liever nog aan mijn opleiding, zodat ik later met een goede baan een paard een écht geweldig leven kan geven.
Even heel basic, maar, wat is jullie advies? Zou ik, met 9 jaar ervaring en nu twee jaar "echte" ervaring, dus met álles, poetsen, rijden, hoefsmid, voeding, stalling, de hele ritsrats, beter langzaam naar een veulen kunnen gaan orientëren, of toch wat meer richting een ouder/al beleerd paard? Het gaat hier natuurlijk dan om een tinker/fjord. Het probleem met een veulen is dat ik ze echt op wil zien groeien, en het dus jammer zou vinden om dat te missen doordat hij/zij naar een opfok zou gaan.
Als je niets hebt om daadwerkelijk te rijden, zou ik voor een volwassen dier gaan. Volgend jaar wordt er voor mij een veulen geboren, maar ik kan gemakkelijk wachten tot ze 4,5 - 5 jaar zijn voor ik er mee aan de slag ga, omdat ik altijd paarden heb staan, van derden doorgaans, waar ik mee kan rijden.
Ik heb Elsa ook als veulen gekocht, een hele belevenis om ze van kleins af aan mee te maken. Dat ik er de eerste 4 jaar dan niet op kon was voor mij geen probleem, maar ik heb er dus een ouder paard bij (waar ik al wel mee reed). Nog steeds geen spijt van de aankoop
Als rijden wel belangrijk is zou ik een fijn wat ouder dier zoeken, die goed is ingereden.
Net Cup en Jack binnen gedropt met lekker hooi en muesli. Morgen met Jack hopelijk gaan wandelen en ook met kleine Cup. Daarvoor Pom terug een douche gegeven en mijn kaketoe heeft een nieuwe eetbak die die hopelijk niet leeg giet hem eens lekker verwend ook .
1 dag telaat, maar als nog gefeliciteerd. Heb je een fijne verjaardag gehad?
Ik heb Storm als een 4 jarige gekocht. Inpricipe bereden en betuigd, maar jullie weten ook dat dat niet altijd veel voorstelt bij een handelaar. Het is dat Wendy (lesgeefster) had beloofd om me overal, maar dan ook overal mee te helpen, anders weet ik niet of ik het aangedurfd had. Storm hebben we helemaal opnieuw beleerd. Alles, borstelen, wassen, voetjes oppakken enz. En Wendy heeft me daarmee geholpen. Elke stap die ik met Storm maakte was onder haar begeleiding. Ik denk dat ikzelf niet zonder begeleiding een jong paard goed zou kunnen beleren. Echt beleren, bedoel ik dan. Met grondwerk, rechtrichten enz.
Je moet gewoon wat rond kijken. Storm kwam ik ook perongeluk tegen (was op zoek naar een fries) En dan zie je nog maar. Ik denk jong / ouder, het paard moet bij je passen. En bij een jong paard goede begeleiding zoeken en dan is dat ook heel gaaf.
Ik vond het beleren van Jaron ook spannend. Vele paarden ingereden voor anderen. Maar m'n eigen paarden nog nooit. Die kon ik alleen maar doorrijden of corrigeren.
Jaron was met inrijden super makkelijk. En na 8 weken werd hij ineens heel anders. Echt in opstand. Heb alle zeilen bij moeten zetten. Maar ben blij dat ik doorgezet heb. Want ik heb nu echt een heel fijn paard
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 30-08-14 10:01
Hier ook met ups en downs hoor
Andrea: zo moest ik gister aan jou denken. Voor t eerst weer sinds lange tijd zonder ander paard een rondje buiten gedaan. Ze deed het zo goed! Alleen bij t galopje (ik voelde t al) rem weg. Jeetje. Gelukkig was mijn pad lang Het was niet aan de kletter of iets, dus kon er ook wel om lachen. Daarna heel tevreden naar huis stappen.
Mn instructrice was 3 weken geleden voor t eerst op kee gestapt. Voelen hoever we waren. Kreeg t compliment dat ze licht te sturen was en goed ah been. Nadeel van zelf doen is dat je het ook zelf kan verpesten
Lolbroek die Kee van jou. Hebben ze het soms afgesproken
Fijn die bevestiging van je juf!voelt goed idd
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 30-08-14 10:16
En om die lolbroek vind ik dr zo leuk.
We moeten nog steeds een keer samen rijden! Ben alleen bang dat Kee van jouw turbo ook een bom wordt. Dan zit ik op zo'n onderstaand ding. Als ze echt gaat blazen stap ik liever even af. Of gelijk goed gas geven dat ze geen tijd heeft om er over te denken.
Cheyenne was een veulen toen ik haar kreeg, Mexx was anderhalf. Ik reed gewoon op de manege tot ze oud genoeg waren om te berijden. Het is maar wat je zelf wilt he. Toen Chihiro geboren werd waren Cheyenne en Mexx al ingereden en heb ik hun kunnen berijden. Ik heb niet zoveel moeite met wachten en niet rijden eigenlijk. Ik heb het liefst veulens omdat we toch al oudere paarden gekocht hebben die zo'n lastig, slecht karakter hadden terwijl je een veulen naar eigen hand kan zetten. Maar als je graag rijdt en liever niet op een manege of met verzorg/lease paard tot je eigen groot genoeg is zou ik ook voor een oudere gaan. Ervaring zelf is niet zo'n probleem vind ik omdat je 3 jaar de tijd hebt om bij te leren met een veulen voor je het laat beleren en ermee begint.
En Jane heeft gelijk joh, je gaat echt een paard tegenkomen waar je zoiets hebt van wauw, dit is hem! En wie weet is dat wel een Fjord en geen Tinker! Dat merk je dan wel. Ik zocht voor een arabier of criollo tot mijn moeder Cheyenne als veulen kocht. Maar toen gingen we voor mij voor een quarter kijken maar die beviel mij niet en m'm moeder wel. Toen hadden we Cheyenne al een half jaar en ik was nog geen 11 jaar oud... 11 jarige en een veulen, tsjah, toen ze Mexx kocht wilde ze Cheyenne dus verkopen zodat ik een ander paard kon kopen maar ik wilde Cheyenne toen echt niet meer kwijt. Dus toen ging ik van een lekker snel, heet paard naar een lompe tinker Moeder wilde een tinker en zij koopt een quarter. Het is gewoon waar je tegen aan loopt.
Als ik kijk naar Amigo. Heb ik het goed gedaan maar het was ook een goedzak eerste klas misschien had ik door moeten zetten achteraf maar goed. Toen ik hem gereden ad bij zijn nieuwe eigenaar kreeg ik complimenten dat ie zo netjes was ingereden.
Vriendin heeft een KWPN merrie sinds ze zes maanden oud was en ze is nu vier. Een heel goed opgevoed paard. Zou het ook graag willen een veulen die je naar je hand kan zetten
Sandra1984
Geplaatst: 30-08-14 21:41
jullie gaan veel te hard. Ik kan jullie niet bijhouden hihi