[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:49

Laatst bijgewerkt door grid op 04-02-10 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:50

Claudia78 schreef:
nikkielvis : Helaas, ik kan je ook niet helpen maar zou je misschien wat aan het tinker taxatie topic kunnen hebben?

Hihi Claudia78 dat is best een goed idee.
Ik zal het doorgeven aan jayney..

Ik ben namelijk erg blij met met kleine tinker.
Die hou ik en er een bij dat gaat dan weer niet.. :D

Sterkte met je buikgriep Claudia78

Whis_Serada

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:25

Een Emoe tegen komen is echt raar whahaha

Diva wat een verhaal wijffie.
Beterschap er mee

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:19

Een Emoe??? Hihi dacht je niet dat je aan het dromen was??
Lente saaie dag op school :O
Grid druk met de 2 topics. Lijkt me ook een hele uitdaging :D Soms al lastig om er één bij te houden. Wel leuk dat je beide probeert bij te houden! Enne, mooie foto's in je topic +:)+
Irene: pfoe wat een verhaal. Je leven zo beheerst door pijn. Afschuwelijk lijkt me dat. Wens je veel sterkte :(:)
Jayney: geen idee. Ben niet zo thuis in de prijzen. Heb je er eentje op het oog?? *\o/* *\o/* FOTO'S ~~}>
FC: fijn dat het klikt met de bijrijdster. Leuk hè die paarden, weten precies wie ze voor zich hebben =:) Hoop dat je eerste indruk de juiste is en dat jullie leuke contacten blijven houden
Manduu: Uiteraard ben je welkom om mee te kletsen! Ben benieuwd naar jou en je paardje. Zou je je een beetje voor willen stellen? O ja, en we zijn hier gek op FOTO'S :j
Claudia: sterkte nog! Hoop dat je snel weer opknapt. Lekker slapen nu nog even :Z

Mijn kanarie gaat helaas niet beter. Krijgt nog een nachtje hersteltijd en anders morgenvroeg enkel reis naar de dierenarts. Jammer jammer . Weet al wel een ander popje te zitten, dus gelukkig hoeft het mannetje niet lang alleen te zitten. Maar het is zo'n ontzettend verliefd en leuk koppel. Echt een tegenvaller...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:23

O de beroemde kanarie gaat dus nog niet beter :(:) jammer zeg... maar misschien zit ze er morgenvroeg weer heel anders bij *duim duim*

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:26

Ja hoop het ook!!! Dank je. Dierenarts kon een eitje voelen, was zo leuk geweest als ze een nestje hadden gehad! Maar goed als het voor het beestje beter is, dan ga ik niet flauw doen... Hopen op een klein wondertje!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:59

heerlijk al die snorren. King heeft er geen, wel een baard :P

dat strand is echt heerlijk! Mijn doel is om mijn onzekerheid te overwinnen en heerlijk over het strand te rijden(maar laten we eerst beginnen met buiten rijden zonder onzeker te zijn)

jeetje diva wat een verhaal! Buikpijn is wel echt k*t! Hopelijk blijft de pijn nog even goed onder controle en hoef je niet nog meer geopereerd te worden!!!

FitzChivalry fijn dat het klikte met de verzorgster! Lijkt me altijd lastig een goede verzorgster te zoeken.

Welkom Manduu, wel jezelf nog even goed voorstellen hoor ;0

Balen Gooya van je kanariepietje.. Toen ik nog thuis woonden hebben mijn ouders heel veel kanaries gehad.. allemaal buiten in een grote voliere en ook in de speciaal voor vogeltjes geisoleerde schuur broedkoppeltjes. Heel wat jonge kanaries geboren zien worden. In huis hadden we ook 1 kanariekerel zitten, pietertje.. Hij is 13 jaar geworden. Overleden toen hij weer eens mee zat te bleren met Emma Chaplin, kon zn hartje niet meer aan :+

Ik moet weer eens leren.. maar weer eens geen zin..
moet meer dan 100 medicijnen uit mn hoofd kennen.. gelukkig ken ik er al een aantal(lees veel) maar veel ook niet...

Net ook nieuw huispak gekocht bij de AH. Ik denk laat ik eens kijken of ik een M pas en jawel hoor! hij past!!! Ik blij!! Is echt al heel lang geleden dat ik in een M pas! Ben ook weer op mn gewicht van ruim 7 jaar geleden.. Al is deze vakantie niet goed voor je. Frank eet enorm vaak ongezond en ja dan eet ik mee.. En met dit vochtige weer spelen mijn knietjes op en gaat het hardlopen niet zo heel goed.. Toch maar weer eens leashondje ophalen om te wandelen..

Zal zo ook nog foto's plaatsen van King. Maar zal denk na het eten worden, want mn laptop staat beneden, net als mn camera. Ik zit boven achter mn "schoolpc"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:17

Diva: :(:) Succes en sterkte!
Claudia: Beterschap! :*
Grid: Leuke foto's!
Sandra: succes met leren!

Ik heb weer gereden vandaag en ook nog eens in 't bos *\o/*

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:28

Hallo allemaal, ben er ook weer even. Nog een dagje is het weer weekend!

*Gooya, Hoe groot is Janus eigenlijk en hij is toch een echte tinker?

* Serada, de snorrenmeid, nog even dan zie ik haar weer ;)

*Patrick lekker baldadig aan het strand.

* Lonan heb ik nou ook altijd zoveel te doen en altijd tijd tekort.

*Nikkielvis een Emoe ineens op de weg? Dat is schrikken.

* Lente, lekker aan het niksen, cq Bokken :+

*Grid, Heeswijk volgens Routenet is dat 121.5 km hiervandaan. Jammer dat er nog niet
zo veel reacties zijn in het anderen topic.

*Diva2 Heftig verhaal, heel veel sterkte en beterschap de eerstkomende dagen.

*Claudia78 hardnekkige buikgriep dat is niet leuk!

* Fitzchivalry, nieuwe verzorgster hoop dat het gaat klikken.

*Manduu123 Welkom en laat jezelf en je sokvoeter eens zien?

*Grid Leuke pics!

* Ier lekker in het bos rijden. Bofferd!!!

* Sandra, een passend huispak in maatje M daar teken ik voor! :D

Zo de auto heeft zichzelf weer genezen op de een of andere manier. misschien het gedreig van
mij als je het niet goed doet moet je weg geholpen. :+

Net lekker nog een fjord vertroeteld van een vriendin, kan er helaas niet op rijden, maar owh ben nog steeds verliefd op fjorden en ze heeft er maar 5. :D
Dochterlief is lekker een buitenrit wezen maken op fjord samen met die vriendin, heerlijk als je niet meer moet werken... :z

Grz Sabina
Laatst bijgewerkt door DiaBelle op 04-02-10 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:28

*EGO*

Amy en ik zijn niet meer...
Vanmiddag een telefoontje gekregen en Amy is verkocht..

Afbeelding
Zo wil ik ons samen herrineren.. Gelukkig en blij...

Ze blijft voorlopig nog wel eventjes, dus ik kan nog rustig aan afscheid nemen.. :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:50

Goede avond!

Sita heel veel sterkte en toch ook gefeliciteerd.
Ahh beroemde kanarie nog niet beter.
Sabina gedreigt naar je auto en deed het weer.
Ier lekker gereden in het bos.
Iets over leren gelezen pfff moet er niet aan denken

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:52

Dat is niet leuk Sita, zou ook een traan laten.

Ga je verder in de haflingers omdat je haar verkocht hebt?

Grz sabina

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:53

Ik heb haar verkocht omdat het niet meer ging tussen ons..
We vechten al 2 jaar en steeds is het mis.. Ik heb nu eindelijk de knoop kunnen doorhakken..

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:04

Verstandig en stoer van je, heeft geen zin als het niet klikt. Het is heel pijnlijk, ben net een boek aan het lezen van Judith Richards, waarin ze verteld dat ze van haar oma een paardje kreeg die haar altijd beet en niet leuk was maar waar ze wel onvoorwaardelijk van hield.

Zag in je profiel dat je een Zeelander bent is dat Zeeuws of kom je uit het plaatsje Zeeland?.

heb een Haflo-Arabier gehad, alles is goed met hem gegaan totdat hij een een jaar of 5 was, hij heeft gesteigerd en we zijn beiden achterover gevallen, sindsdien niets meer mee te beginnen. Ik ben door al zijn acties bang geworden, en heb heel wat geprobeerd destijds om het goed te maken maar helaas, hij is na een hele tijd proberen verkocht. Op den duur zat ik te janken als ik met hem weg moest. Ik pakte liever mijn fjord, die wel eerlijk en lief was. Dit is ruim 20 jaar geleden.

Al met al niet leuk, en heb nog steeds een trauma van hem, vraag steevast om een lief en rustig paard op de manege en ik hoop dat ik met mijn halve tinkerbaby wel tref en lekker tot mijn en haar pensioen kan genieten. :D

Grz sabina

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:05

Sita je hebt een goede beslissing genomen ook al is die niet makkelijk.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:05

Hoi Sabina, Volgens zijn papieren is Janus een echte tinker. Hij is 1,63 hoog. Ik scheer hem, knip zijn manen tot fjordencoupe, scheer ook zijn koppie, dus hij oogt daardoor niet zo echt tinkers. Hij heeft wel sok, maar niet een hele bos. Zijn staart is wel prachtig vol. Vind hem zelf ook wel wat "warmbloed"-uiterlijk hebben, en zijn karakter is niet "koel", maar zijn vacht is wel weer echt heel erg tinker. En zijn eetlust ook :Y) :D
Foto van zijn sokken:
Afbeelding

Hallo Sita. Pfff moeilijk hoor. Zo jammer dat het niet klikt tussen jullie. Wel knap van je dat je deze beslissing hebt kunnen nemen. Sterkte :(:)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:07

Ik ben van oorsprong Zeeuws.. :j Ben geboren in Oostburg..

Ik heb Amy 5 jaar.. We hebben 3 prachtige jaren gekend, en helaas ging t op een dag mis en bleef het helaas mis.. Niets meer aan te doen, ik hoop van harte dat ze het bij haar nieuwe baasjes echt naar haar zin gaat krijgen.. :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:11

Ik hoop het ook voor je Sita! Overigens een prachtige foto van jullie samen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:16

Sandra: Pietertje is oud geworden zeg! 13 jaar :o Ik zou een schadeclaim indienen bij Emma Chaplin :D

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:20

gooya, ach eigenlijk de schuld van mn ma :P die moest die verschrikkelijke muziek draaien! logisch dat dat beestje er mee ophield.

sterkte sita. Een goede keuze als het niet meer gaat.
voor king heb ik even een andere tinker gehad. Proefrijden ging goed, stap en draf ging prima(galop niet geprobeerd, maar ik ben niet zo van galop) zelf buiten gereden alles ging goed.
Eenmaal thuis ging het steeds minder, hij onzeker en ik die toch niet zo'n goede leiding kon geven die hij nodig had. Dan ook op stal 2 dames die hem beschermden van hem waardoor ik gewoon huilend in de wei stond om hem te pakken en gewoon niet lukte.
Nu met King gaat het super en word ik steeds zekerder. Heb nu ook hele goede begeleiding en dat scheelt natuurlijk ook ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:22

Patrick is ook een echte Tinker en die heeft niet overdreven veel sok.
Gewoon het wat luxere type die hebben vaak wat minder behang.

Zal is eens kijken of ik een sokkenfoto heb

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:27

Een echte sokkenfoto kan ik zo snel niet vinden.
Afbeelding

Afbeelding

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:30

Fijn hé Sandra een goede begeleiding.

DiaBelle staat ook in de opfok bij iemand die van wanten weet, ben ik heel blij mee.

Heb eerder veulens gehad en de Haflo-Arabier was ook nog maar 18 maanden toen ik hem kreeg.
Maar het is nu meer dan 20 jaar terug en dat is toch anders. Ik ben voorzichtiger ben niet meer onbevangen, zie soms onnodig gevaar. Dus ik vind het heel lekker dat als er iets is ik om raad kan. Ik
zou het heel jammer vinden als het nog een keer mis zou gaan zoals bij Ramon. merk wel dat DiaBelle het lieve koele karakter heeft van haar moeder.

Ben ook van plan om DiaBelle daar te laten staan tot ze ingereden ze hebben namelijk ook een africhtingsstal.

Ik ga iedere week naar haar toe om een goede band op te bouwen, ga ook naar een cursus omgang met je jonge paard, ben benieuwd wat ik daar weer opsteek.

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:31

Wat een leukje is Patrick toch, hij is ook wat hoogbenig, zoals je zegt luxe.

Heb je enig idee hoe groot hij gaat worden? En is Patrick jullie eerste paardje?

Denk dat DiaBelle ook wel zulke sokkies krijgt, als je zo de sokkenfoto kijkt van haar.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:32

Hoi Marja,
Leuke foto, inderdaad ook niet zo heel veel sok, maar verder wel heel veel Tinker :D