[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:55

Ellie, is het geen idee om iemand 1x per week of 1x per 2 weken langs te laten komen om wat schoon te maken, eventueel samen?! Scheelt wel weer...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:02

ben zelf hulp in de huishouding,en ik weet hoe moeilijk het is om een indicatie voor hulp te krijgen.Bovendien loopt onze kena hier rond.Een hond die verschrikkelijk bang is voor vreemden.Het is ons al eerder gelukt dus gewoon afzien.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:34

Pff, ben heerlijk ziek aan het worden :( Voordeel is wel dat ik van mijn moeder lekker thuis mag blijven morgen, zodat ik voldoende kan rusten, want donderdag ga ik naar het Vlaams Parlement met school én dat wil ik niet missen! :D

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:34

klinkt interessant!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:42

Haha, denk het ook! Zal de eerste en de laatste keer zijn dat ik daar kom. De klassen die vandaag gingen hebben trouwens een man uit de partij van Bart de Wever ontmoet én gesproken :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:26

Ik ga morgen even de tijd nemen om rustig bij te lezen etc.
Maar heb nu even jullie hulp nodig, of zou ik in ieder geval willen weten wat jullie zouden doen.
Voordat ik over een tijdje op Mona wil gaan inrijden wil ik eigenlijk al een langere periode alweer paard rijden. Bijv 1x per week ofzo. Dit om ook mn angst te overwinnen. En ook om weer de feeling te krijgen, want heb natuurlijk tijdje niet gereden.
Nu heb ik meerdere aanbiedingen gekregen en weet even niet wat ik moet gaan kiezen. Ik werk 40 u en ga in de winter 2x per dag naar Mona. Maar vanaf de zomer staan ze 24/7 op het land en hoef ik eigenlijk niets extra's meer te doen en heb ik dus extra tijd, maar tegen die tijd ga ik wel wat meer met Mona aan de gang. Budget per maand zou ongeveer 50/75 euro p/m zijn.
* optie 1; http://www.chironcenter.nl, 33 a 40 euro per les, in Schermerhoorn
* optie 2; http://www.staldebelofte.nl/contact.htm, 35 euro per les, in Schagen
* optie 3; http://www.algemeentherapeute.nl/Therap ... arden.html, geen kosten alleen meehelpen op stal naar mijn eigen tijden, in Callantsoog
* optie 4; een vrouw met 2 tinker, geen kosten alleen eens een zak bix bijv. Er is wel begeleiding. Klinkt super leuk, is alleen in Hoorn en dus 45 min rijden

Ene kant klinken de profs natuurlijk wel heel goed, maar de kosten zijn wel erg hoor en zou ik maar 1x per 2 weken kunnen lessen. Andere kant klinkt dat van die tinkers ook erg leuk, alleen nadeel dat het in Hoorn is.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:43

Hmm ik herken je probleem. Ik had buiten mn paarden angst nog een angst. Zet ik niet op internet. Ik kwam bij fysiologie niet verder waardoor ik bij een psycholoog zat. Zij heeft me heel fijn kunnen helpen met mijn angst wat nu ook al beter gaat. Je móet toch kijken waar jr angst vandaan komt en vanuit daar naar een oplossing zoeken.

Persoonlijk vind ik de lessen erg prijzig als ik dat zo zie. Ik weet niet of dat ook verzekert word? Dat zou je met een dokter of psyhologe ook kunnen bespreken?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:19

Ik was met foto's bezig, dus ik dacht zal snel ff een foto plaatsen van Nino.
Deze is van een paar weken geleden toen ik zelf voor het eerst op hem ben geklommen.
Het gaat heel erg goed, ben al paar keer met hem naar buiten geweest en hij doet het super.
Wel heel spannend om het helemaal zelf te doen, maar hij heeft tot nu toe nog geen stap verkeerd gezet.
Afgelopen zondag met bijna de hele groep een nieuwjaars ritje gemaakt, zo leuk om met Nino mee te gaan, hij is zo braaf onderweg.
Dus ook daar even een foto van.
Ik zag dat ik alweer 3 blz achterloop, dus morgen maar eens even bij lezen, pffff gaat hier zo snel.
Afbeelding
Afbeelding

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:23

@tamadine ik zou op mijn gevoel af gaan, je geeft zelf al aan dat je die tinkers wel leuk lijkt.
Het is misschien wat verder weg, maar als dat een goed gevoel geeft.........
Wat je bij die andere aan kosten kwijt bent (vind het erg veel) kun je bij die tinkers bij de benzine kosten doen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:04

Zo wat heb ik veel gemist :O
Ik schaam me er een beetje voor maar , ik heb het zo druk met mijn paardje en mijn studie dat ik gewoon tijden lang geen tijd heb om bij te lezen en te reageren excuses daarvoor! maar mijn drukke tijden zijn voorlopig even voorbij dus lees en klets ik ook weer gezellig mee! voor de gene die mij nog nooit op bokt hebben gezien :
Ik ben Hilde ik ben 18 jaar en heb een 8 jarige tinker ruin met de naam Pride

Afbeelding

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:05

o ik ga nu even alles bijlezen van wat ik heb gemist en dat duurt nog wel even :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:36

geeft niet hilde,iedereen heeft wel eens weinig tijd om te reageren.IK momenteel ook maar ik probeer het bij te houden.Ik ga zo even naar de stalling om te helpen klinkers te sjouwen.vandaag wordt er bestraat naar de rijbak toe en langs de buitenstallen.Dat scheelt natte voeten..
met mijn moeder gaat het wel ok.met een beetje gedoe kan ze wel kleine dingetjes zoals de wasmachine en droger aanzetten en een beetje opruimwerk.Zometeen heeft ze controle en hoort ze hoelaat ze wordt geopereerd morgen,Nu weet ik ook waarvoor dat nodig is.Een van de botstukken heeft haar pees geraakt en die gaan ze morgen herstellen.
vanmiddag weer een nieuwe update van mij

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:50

Ik heb een groot stuk bij gelezen dus ik ben aardig bij! de rest lees ik vanavond even want ik zit op school (:

Succes Ellie!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:10

Mara, Moeilijke keuze, gewoon alle opties een keer bekijken irl, dan merk je vanzelf wat je fijn vind en wat niet?
Wil je Mona zelf in gaan rijden?

Ik heb helemaal geen zin in werken, echt erg!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:19

Thnx voor je reactie. optie 3 is al afgevallen aangezien ik nu te horen heb gekregen wie het is :-)
Nee ik wil Mona niet zelf in gaan rijden, maar word wel gewoon ter plekke gedaan, of het moet heel raar lopen. Dus gewoon elke les die ik heb kruipt mn instructrice erop en eventueel ik 5 min ofzo. Alleen maar om te wennen, maar ben niet van plan zelf de eerste keren erop te gaan. Daarnaast wil ik dr zo makkelijk mogelijk maken en als ik dr volledig vertrouw dan vraag ik gewoon nog meer mensen om me heen die er even op willen rondje stappen, zodat ze dus allemaal zo makkelijk mogelijk word.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:25

Dat kun je beter doen als ze ingereden is denk ik, dat haar vertrouwen niet verkloot word.
Of iemand zoeken waar ze 1 of 2 maanden staat voor een normale prijs?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:46

Ja, maar ik ben er zelf niet zo happig op om een paard voor 1 a 2 mnd weg te brengen en ingereden terug te krijgen. Ik wil dr namelijk niet in 2 mnd ingereden heb. Klinkt misschien gek haha, maar het mag bij mij gewoon langer duren en vind andere zaken ernaast zoals lange lijnen etc ook leuk en belangrijk om te doen. Dus alles rustig aan. Maar haar wel zo makkelijk maken dat er gewoon iemand opgezet kan worden zonder rare fratsen. En vanuit daar rustig aan verder uitbouwen... We hebben de tijd.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:49

Jullie kletsen er flink op los zeg! leuke foto's allemaal.

Mijn paarden worden momenteel flink in de watten gelegd door mijn schoonvader, dus die vermaken zich uitstekend. Ondertussen zitten wij in de sneeuw in Frankrijk, ook best lekker af en toe. Vanmiddag ga ik een snowboardles doen, moet het toch eens proberen haha.

Zaterdag/zondag komen we terug, dan zal ik reageren op jullie berichten, heb nu heel traag interneet dus dat wil niet echt :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:55

oo ik zou ook nu ook wel in Frankrijk willen zitten heerlijk!
veel plezier met snowboarden! lijkt me echt heel moeilijk trouwens :P

Ik zit nu bij Fotografie les en heb zo een college over nieuwe technologieën en daar heb ik niet zoveel zin in :/

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:10

Gelukkig maar dat Kayleigh braaf wat Simone!

Hihih, ondeugende Wo. Ben wel benieuwd wat er dan uit die reading kwam?

Balen Ellie... Beterschap voor je mams!

Beterschap Kaat! En veel plezier bij het parlement morgen!

Ik zou toch ook gaan voor optie 4 Mara, alhoewel, is er een verplichting van hoe vaak of wanneer je moet komen? Want dat kan het wel lastig maken natuurlijk. Gezien 3 voor jezelf al af viel en je in mijn ogen op 1 en 2 toch beperkter bent in je eigen manier en tempo uitkiezen blijft 4 over.

Brave Nino!

:wave: Hilde

Fijne vakantie Caroline!

Hier gisteren lekker met Melody getut, best nog wel een lekker weertje gehad. Luna heeft me lekker op mn lip staan kijken met de stalletjes doen en ze allemaal gekeurd en geproefd, hihih. Madam leest hier denk ik stiekem mee, ik zei over Mary dat ik die wel erg gaaf vond, toen dacht Luna, dan maak ik toch wat extra zwart op mijn vacht? Toen ik naar huis ging 4 uur nadat ik was gekomen was het nog vochtig, dus pech voor haar, nu loopt ze er tot vrijdag zwart bij :+

Zonet tel gehad van de HA, heb idd een ontsteking mijn mijn SI-gewricht. Ik zou behoorlijk veel pijn moeten hebben, maar toch zoveel mogelijk proberen te bewegen om het gewricht te smeren. Nou ja, die pijn valt best mee, lang leve de ibo :o, dus dat bewegen komt wel goed. Ik en stil zitten gaan niet zo goed samen :P Dus ben ook erg blij dat ik geen rust hoef te houden. Moet ook gewoon elke dag werken deze week en was niet van plan dat af te zeggen. Zondag naar mensen waar ik een tijdje verzorgd heb (enige plek waarvan ik flink baal dat ik ben gestopt, maar kon niet anders vanwege de afstand). Stiekem hoop ik dat ik even op hun grootste paard mag, die staat namelijk te koop, maar dat rondje vorige zomer erop smaakte naar meer, t is er alleen tot nu toe nooit meer van gekomen. Tja, ze hebben ook bont staan he... Maar toch is het stiekem wel jammer dat ik geen hengst kan houden, deze eenkleurige had ik er best bij willen hebben... http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9533_n.jpg

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:33

Die hengst! :oo Wat een reus! Welk ras is hij?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:45

Een clydedale? Hij is idd huge!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:46

Wat vervelend van je ontsteking, hopelijk is deze snel over :(:)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:58

Shire :) Hij is nog niet eens zo heel groot, hun merrie die dit voorjaar 4 wordt wordt wrs nog groter (of is het inmiddels al). Hun veulen welke eind deze maand 1 wordt is al tegen de 1.70m. Heb hem al sinds sep niet gezien (toen was hij net voorbij 1.50) dus ben benieuwd wat ik aantref zondag.

De eigenaresse was eerst bijrijdster bij O'Britain, ze heeft zelf toen twee tinkerveulens van daar gekocht (hengst en merrie), maar omdat ze graag wou rijden rond gaan kijken naar een rijpaardje erbij, verkocht aan een bruine Shirehengst (onbeleerd toen nog). En zo zijn ze erin gerold, de shirehengst is echt een grote vriendelijke reus. Later nog een Tinkermerrie erbij gekocht, die heeft twee veulens gehad van hun eigen tinkerhengst, maar zowel merrie als veulens zijn inmiddels verkocht. Er lopen nu twee Shiremerries (1 drachtig), twee volwassen Shirehengsten en hengstveulen van jan 2011, het de tinkerhengst wordt inmiddels alweer 7, de merrie uiteraard ook (dragend van Garish trouwens). Merrie is in 2010 Nl kampioen geworden bij het NSvT (cobs). Ben erg benieuwd naar dat veulen. Maar die Shire's, prachtig hoor, erg gaaf om met zo'n reus bezig te zijn maar zelf hou ik het toch liever iets kleiner en bonter. Al moet ik zeggen, die zwarte die te koop is heeft een erg leuk karakter, leuk ind e zin waar ik voor val, niet de makkelijkste maar wel onwijs eerlijk dus. http://www.devonwood.nl/pages/index.html

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:06

Ik heb het ook wel gehad met die groten, Uvo was ook 178, en toch mis ik het wel.
Een tinker is een heeeeele overgang, Jaron is 160, maar voor mijn doen klein, maar dat is wel makkelijker met opstappen :D