[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:17

mamauba schreef:
Chub en Marcella goed gedaan, knap hoor. Ik heb me vandaag ook opgegeven voor een paar wedstrijden van de manege. Onder het zadel met Meine de fries voor dressuur en mennen met Meine en Bram de fjord voor dressuur een vaardigheid. Ik denk laat ik me maar 2 keer opgeven word ik in elk geval niet alleen maar laaste maar vast ook 1 na laaste.

Gewoon lekker doen ben het voorbeeld dat een fjord echt wel dressuur kan lopen (alleen het baasje laat nogal eens wat steekjes teveel vallen).

Nu hopen dat ik voor aanstaande zaterdag vervoer kan regelen, want dan start ik nog een keer selectie wedstrijd. En kijken of ik het dan nog beter kan doen. Heb nu trouwens L1 en 9 winstpunten dus mag bijna over.

edit: Filmpje doet het toch bij mij duurt alleen verrekt lang voor dat ik het binnen had.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:26

Sox, ze hebben natuurlijk niet het mooiste paard gekozen, alleen de mooiste foto Maar heb je meteen wel een leuke uitvergoting van je peerd, of niet dan? Je kunt nl over een tijdje die battie bestellen. Kun je de pennyposter ophangen Leuk toch!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:33

Ik krijg die battie vast wel toegestuurd
Maar ik ben zeker blij met zo'n kleurenposter, zo dik zit ik niet in foto's op papier. Een poster zonder vouwen zou helemaal welkom zijn, die laat ik meteen inlijsten Moet de foto wel van een beetje kwaliteit zijn natuurlijk
Ik weet niet eens om welke foto het gaat, vast een actiefoto in de sneeuw

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:36

Soxje schreef:
Moet de foto wel van een beetje kwaliteit zijn natuurlijk
Ik weet niet eens om welke foto het gaat, vast een actiefoto in de sneeuw

Denk niet dat ze een foto van een mindere kwaliteit op posterformaat gaan drukken..... ja actiefoto in de sneeuw!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:46

Indezz schreef:
Fjordkootje : mooie foto's en emotioneel verhaal.... Het gaat toch niet in een mens zijn koude kleren zitten heel dat gebeuren met Daafje.... Fijn dat ze hun verhaal een beetje kwijt kunnen bij jouw en de peerdjes...
Soms zou ik een berg geld willen hebben, dan konden ze zo een paardje van me krijgen om weer van te gaan houden en te verzorgen.... Maar ja...
Je halsters zijn geweldig. Mooi hoor!!
En Mira voor de zekerheid checken, maar het hoeft niets te zijn hoor. Maar zekerheid is altijd fijn!!! Lucy vind het ook niets dat inwendige onderzoek en bij haar moesten we een praam gebruiken, helaas was het de enige manier om te kijken of ze drachtig was..... Vreselijk vond ik het....

Ja, ik ben ook heel blij met de halsters.
De stalgenote van Daafje had definitief ja gezegd tegen helpen met Koot. Ze wilde zelfs 7! dagen in de week, we hadden afgesproken dat ze gewoon mocht komen als ze wilde knuffelen en borstelen, en rijden zou waarschijnlijk ook gaan gebeuren, maar dan met mij erbij. Gezellig samen, ik zag het wel zitten.
Ze heeft vandaag nog wat spullen van haar oude paardje opgeruimd en ineens voelde het niet goed meer om met Koot te gaan beginnen, dus ze heeft net gebeld dat ze 't voorlopig niet doet. Mijn gevoelens daarover zit ik hier net in te typen, maar ik heb ze weggehaald en hou ze toch voor me. Waar het op neerkomt is dat ik zoals altijd begrip heb, maar dat ik me even heel erg Remy voel. Het is voor mij nogal wat om mijn allessie (want dat is Koot al 12 jaar) aan te bieden te delen. Ik weet niet of ik dat aanbod ooit nog doe.
Toch is haar beslissing juist, en moet ze eerst haar eigen verdriet verwerken.

Vandaag wilde Peter mee om te rijden, het enige wat ik jullie zal vertellen is dat ik hem met een scheldpartij net op tijd alert heb kunnen maken, anders was Mira door 't poortje naar ons landje toe gelopen, daarbij Peter op de grond pleurend, denk ik (deuropening is laag en smal, past net een paard door, zowel qua hoogte als qua breedte). Sommige mensen zien situaties niet aankomen, anticiperen heet dat geloof ik in het verkeer. Goed dat hij 3x gezakt is voor zijn rijbewijs
Nog even gelongeerd met Mira (P probeerde Koot ook, maar die ging hangen, ik snap 't niet, die knol doet het bij mij echt prima, had gewoon sch**t aan P). Mira draafde vlot door, krijg d'r alleen niet in galop, hoe moet ik dat nou weer voor elkaar krijgen.... Ze was zowaar nat, dus ik heb mijn zadel er snel op gedaan en heb d'r 10 minuutjes uitgestapt. Had even behoefte om samen met haar te zijn, P was inmiddels Koot aan het voldouwen met winterpeen, hij dacht dat ik 't niet zag
Morgenochtend weer alleen met mijn paardjes . Nog 10 dagen, dan hebben we de kortste dag weer gehad, en dan komt de zomertijd er weer aan (positief blijven denken ).

Mira..... tja..... Aan de ene kant wil ik wel zekerheid hebben, aan de andere kant heeft Soxje ook wel gelijk, de vorige eigenaar heeft haar 3 jaar gehad, en zegt dat ze niet drachtig is.
Buik gisteren:
Afbeelding
Afbeelding
Als ik op tijd wakker ben, kan ik tussen 8-9 uur de veearts bellen met de vraag wat de opties zijn. Ik zie wel.
Sorry voor het gezeur en getwijfel erover.

Chub en Marcella, feli met jullie proefjes!

peetorlan ->

Indezz gratis Kerstboom, typisch Indezz, hihihi

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:48

oh leuk sox, dat ze in de battie komt!!

haha -> voor de kindervrienden onder ons -> klik Afbeelding

mooie punten dames, was je nou ook zenuwachtig chub of viel dat wel weer mee?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:52

Pellie schreef:
haha -> voor de kindervrienden onder ons -> klik

"Helaas. Deze advertentie is verwijderd."

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:56

Spetter schreef:
Sox, ze hebben natuurlijk niet het mooiste paard gekozen, alleen de mooiste foto

Haha, maar het oog wil ook wat, huh Ik ben natuurlijk supertrots op mijn zwarte die van de zomer al Paard van de Maand was bij Harry's Horse en nu op de eerste kleurenposter van de Battie komt. Verkoopprijs schiet meteen omhoog (geintje hoor).
Ga nu maar eens friet bakken met een paar kalfskroketten. Heb van de week nog helemaal geen verse groente op geloof ik, morgen dan maar aan de hutspot of boerekool

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:01

FK, is een super aanbod van jou, denk dat ze heel veel verdriet heeft en het gewoon even niet kan, zich niet eens realiserend dat het voor jou zo iets byzonders was om aan te bieden.

Ik heb nu al een paar keer gehad dat een merrie drachtig was en niet precies weten hoe ver en van wie en zo, is wel lastig maar ik wilde het altijd weten, mijn ervaring is dat het wel meevalt het opvoelen, paarden hier hebben er gelukkig niet zoveel problemen mee, maar heb ook een opvoelbox en dat scheelt enorm.

Soxje, snap wat je bedoelt, kosten kunnen aanzienlijk zijn, en zoals voor mij is het makkelijk praten, heb ruimte zat, Mamauba waarschijnlijk ook.

Alhoewel kruising Raven soxje, hahaha

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:02

FK, ik wil je niet gek maken, maar ik vind haar buikje wel wat lijken op Keeva's (echt zwangere !) buikje ...
Wat heeft ze overigens een ontzettend lieve zachte uitstraling !!!
Kan me voorstellen dat het je een beetje koud op je dak komt vallen, als stalgenote jouw mooie aanbod afslaat. Ook al kun je het van haar kant wel begrijpen, je bent toch bereid om jouw kostbaarste "bezit" te delen, dat is toch heel wat !!

Chubby, super meid, gefeliciteerd ! Heb vanmiddag nog aan je gedacht toen ik stront stond te scheppen .

Sox, leuk dat Sox in de Battie komt !! Ben benieuwd naar de foto.

Cindy, fijn dat je je weer wat beter voelt !

Jacky, jouw filmpje blijft bij mij ook op 3 % laden hangen....

Mamauba, Marieke ziet er happy uit. Wat een geluk heeft ze dat ze jou (en Roos natuurlijk !) is tegengekomen !

Kon het niet laten, heb vandaag weer foto's gemaakt (althans, laten maken door manlief) en ga jullie nog even vervelen met een fototopicje ... werd geinspireerd door Cheveyo's foto van ingepakte Kit ...

viewtopic.php?f=10&t=506228&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:02

wat lief zeg die mira zo heerlijk

ik zal van de week eens wat leuke foto's maken van me stinkie

ik heb haar vandaag lekker gereden en ze was erg allert nu met die vacht eraf alles was eng en ze liep maar te snuiven zo van ik gaat ff lekker uit me dak wahahhahaha

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:09

dat zijn leuke foto's keeva.
wat ik vragen wil doe je dat om hun overal aan te laten wennen ??
ja ik moet nog een hoop leren hoor vandaar mijn vraag

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:15

Keevagirl schreef:
FK, ik wil je niet gek maken, maar ik vind haar buikje wel wat lijken op Keeva's (echt zwangere !) buikje ...

Okee, ik bel morgenochtend.....

Citaat:
Wat heeft ze overigens een ontzettend lieve zachte uitstraling !!!

Zo open als ze vandaag en gisteren was...... genieten met die meid! Ook met Koot hoor, heb lekker gehobbeld. Nog 2 weekjes, dan ben ik 2 weken vrij. Toch maar weer eens de
straat op gaan dan.

Citaat:
Je bent toch bereid om jouw kostbaarste "bezit" te delen, dat is toch heel wat !!
Ik ben te goed voor deze wereld, ik word soms kotsmisselijk van mijn begrip

Ik ga naar je foto's kijken. Wat een braverds!!

grmbl grmbl, zelfde buik als Keeval, grmbl grmbl

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:21

FK :

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:22

peetorlan schreef:
dat zijn leuke foto's keeva.
wat ik vragen wil doe je dat om hun overal aan te laten wennen ??
ja ik moet nog een hoop leren hoor vandaar mijn vraag

Ja Peetorlan, dat doe ik om ze aan dingen te laten wennen, om vertrouwen op te bouwen en gewoon omdat het superleuk is om zo met je paardje bezig te zijn. Moet je gewoon zelf ook 'ns proberen, je zult je erover verbazen wat je met een beetje geduld en lieve woordjes kunt bereiken !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:23

oh jammer dat ze de adv. weer weggehaald hebben, hij was wel grappig!! een boxje met hoog prikkeldraad er omheen á la gevangenis zeg maar...

FK, ik zie niks hoor, maar ik ben ook leek hè
het is duidelijk haar tijd nog niet om op je aanbod in te gaan, het gaat te snel. ik denk niet dat ze zich bewust van je speciale aanbod is nee.... wellicht als de tijd wonden heeft geheeld dat je er op terug kan komen

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:34

Die goedheid zal zeker eens bij je terugkomen FK, zeker weten!!

Gaaf die foto's hoor Keeva!! hihi zien eten doet eten

Linkje doet het helaas niet Pellie...

Lekker Lisje weer voor de kar gehad WenK!

Jacky helaas bij mij ook geen filmpje.....

Peetorlan, scheelt het met het scheren?

Leeuk!!! Soxje in kleur in de battie! het is ook een mooie merrie vind ik, ben helemala verliefd op die foto van haar in de sneeuw, gemaakt door Spetter geloof ik. Zo gaaf!

Marieke knapt al lekker op zeg.

Chub en Marcella, gefeliciteerd met de punten.

Jean nog gefelici met de nieuwe bumpers hihi. Hoop dat je je snel weer helemaal lekker voelt.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:37

Hallo allemaal!
Heb de laatste paar dagen weinig tijd gehad, plus dat ik nu mijn kantoor deel met een collega.
Dus Bokken onder werktijd is nu wel erg lastig. Misschien wel beter, hihi!
Gisteren voor de 4e keer op Cody gereden, gaat erg goed. Begint af en toe al na te geven en de wendingen
gaan ook al toppie. Ik rijd haar nu 2x per week. Vanaf nu gaan we ook al wat meer het schakelen oefenen.
Ben erg trots op haar.

Verder ben ik druk geweest met het opzetten van een cursus over paardenvoeding, tevens gericht op de voeding van koudbloeden.
Neem even een kijkje op www.oldehietmoat.nl voor meer info over de cursus.

@ Flettie, als alles goed gaat kan je beebje vanaf half 2006 ook bij ons terecht.

pffff...jullie hebben heel wat af gekletst. Als je het ook niet bij houd...
probeer alles te lezen...

@ Goede tip Wenk, denk dat ik dat tussendoor ook maar ga doen. Nu heb ik er telkens iemand met een longeerlijn bij nodig.
Dan heb ik haar wel vrij snel op de trailer staan.

@ gave foto's voorbij zien komen van o.a. een kerst Roos en Figje en spelende hengsten. Top!

@ Jas en westernknop! Ik moet meteen weer aan mijn stommiteit denken van een tijdje geleden:
ik wilde afstijgen en bleef met mijn jas dus haken, met als gevolg dat ik net niet met de voetjes aan de grond kon komen. Daar hang je dan!
Was echt dolkomisch!

@ Coydog, je hebt mijn mailtje nog ontvangen laatst???

@ Nog gefeliciteerd met je pa Roos!

@ Hoe ging je wedstrijd Chubby?
[edit] mooie punten lees ik! Leuk!

@ Quote Vasthi:'Yarka en ik zijn de laatste dagen druk met de Battie geweest, maar als het goed is zijn we nu klaar en hopelijk ligt de Battie plus bijlagen nog voor de Kerst bij iedereen op de mat.'
unquot
Daar doen we ons best zeker voor!

@ Jean, gefeliciteerd met je nieuwe decollete! Ikke wil ook wel.
Is zoiets duur? En doodeng zeker?

@ 'oertinkers'??? Haha! Leuk bedacht!
En wederom is er een nieuw woord geboren!

@ Silas: In januari moet ik nog wel de Tinkerbrokken voor je meenemen???

@ Fleuri, ik heb de topic over Ahren even bekeken, leuk!

@ Marcella ook gefeliciteerd met het behaalde resultaat!

Zo...minstens 10 pagina's door 'geworsteld', en nog veel gemist waarschijnlijk.
Ga nu maar eens op de bank hangen. Dat mag wel op zondagavond om half 10, toch?!
Doei!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:37

goedenavond allemaal....

vandaag lekker dagje paarden gehad..heerlijk...

#sox: leuk zeg dat je paard in de battie komt.....mag je zeker trots op zijn.

#Keevagirl leuk die foto's van de tinkersmet het zeil! Is heel goed voor het zelfvertrouwen en je band met de paarden...

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:39

#Yarka: heel graag ja....8 zakken? ben er namelijk al weer een paar kwijt, zijn doorgereist naar zeeland....
edit: wat lekker trouwens dat het zo goed gaat met cody!!
Laatst bijgewerkt door silas op 11-12-05 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:39

Ben bijgelezen, maar ben het gedeeltelijk alweer kwijt

chub en marcella gefeliciteerd

en sox toch ook een beetje into dressuur

FK --> nog steeds heel lief van je om koot aan te bieden , maar idd toch begrijpelijk dat nu ze echt alles van daaf heeft opgeruimd enzo t moeilijk is om op die plek te komen enzo

Roos hips ...

Boya --> mooie duitse boerderij nog heel wat te klussen dus ...

Leo + pollo --> gefeliciteerd met winstpunt ennuh balen van financiën

Maya dus een echte MEGA boom

en IL schattige miniboompje ook leuk

Spetter --> fijn dat te al wat beter gaat

Bonte --> balen van pijn en medicijnen

jean --> gefeliciteerd

yarka --> lekker met cody bezig ...

uhhh .... weet niet of ik nu veel mis, maar ben de rest kwijt ...

Ik heb gister de boom gezet en hij is heel chic geworden al zeg ik zelf
Wel nu nog leuke kerstsokken vinden voor aan de schouw en wat voor voor de raam of zo, t is nu nog saai verder --> maar t is maar armoedig met kerstspullen in de omgeving dus moet echt nog naar de kerstmarkt

Binnenkort ook maar weer eens warme Kersenpunch maken ... hips ... krijg je altijd van die mooie rooie wangen van maar wel ook zeer lekker vooral bij kou
Zag dat ze bij Lidl weer Glühwein hadden dus nog even de kruiden en kersen kopen en ...

Vandaag nog een rit van ruim 2 uur gemaakt met 2 stalgenootjes ... (vrij veel gestapt en gekletst hoor dus was niet zó intensief )

Weet niet waar Sayla in het begin last van had --> is lang geleden dat ze zo ver opzijschoot en we bijna omgedraaid stonden ... kon haar nog net de goede kant ophouden
en was dan ook weer zeer blij met mijn zadel want met een zadel met minder fijne zit/ grip e.d. had ik er denk ik toch wel naast gelegen

En ze "schrok" dus van een afgebroken tak, die al sinds 26-11 (met die sneeuw enzo ) achter een rij bomen in een wei ligt naast het zandpad waar ze dus iedere dag door komt

misschien lag t aan t weer of zo ...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:42

yarka schreef:
Ga nu maar eens op de bank hangen. Dat mag wel op zondagavond om half 10, toch?!
Doei!

Dus je gaat wachten tot het half 10 is? Het is nu 20.42 uur......

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:42

silas schreef:
#Yarka: heel graag ja....8 zakken? ben er namelijk al weer een paar kwijt, zijn doorgereist naar zeeland....
edit: wat lekker trouwens dat het zo goed gaat met cody!!

Dan laat ik het staan! Neem ik voor je mee

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:43

fjordkootje schreef:
yarka schreef:
Doei!

Dus je gaat wachten tot het half 10 is? Het is nu 20.42 uur......

Solly, echt niet wakker dus!!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:48

sjee jullie gaan inene heel hard!
hihi

Lekker dat Cody zo goed gaat, geniet er maar heerlijk van!

Grid lekker wakker ritje gehad.

Silas ook tevreden de dag doorgekomen!