[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:13

Ik heb wel het bijzondere verhaal over xaffier en mij. En ook hij heeft een aparte kleur/gen. Naar wie kun je dat insturen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:33

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:42

Dankje, komt dat blad online of hoe zit dat?
Xaffier staat namelijk wel ingeschreven bij NSVT.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:51

Online niet, elk lid van stamboek krijgt hem 5x per jAar in de bus ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:54

Hmm oke, hoe schrijf ik hem in?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:02

KimW, nee de ondeugendheid zit er nog goed in bij hem en daar maakt hij zeker gebruik van! Ook weet hij dat hij ontzettend veel kracht heeft om ons omver te trekken. Fijne was dat ik geen handschoenen droeg toen ik hem longeerde, dat was meteen een wijze les voor mijn handen. :') Dikke witte brandvlek over mn hand heen. Ik weet niet meer hoe de tinkerstal heette waar hij beleerd zou zijn, eentje in omgeving Weert denk ik, aangezien hij daar vandaan komt!

Ik zou mijn tinker ook moeten laten overschrijven in het stamboek, maar in welke moet ik dat doen? Ik heb een papiertje van het ICS bij het paspoort gekregen, maar er zijn er dus meer?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:09

Kiki1995 schreef:
KimW, nee de ondeugendheid zit er nog goed in bij hem en daar maakt hij zeker gebruik van! Ook weet hij dat hij ontzettend veel kracht heeft om ons omver te trekken. Fijne was dat ik geen handschoenen droeg toen ik hem longeerde, dat was meteen een wijze les voor mijn handen. :') Dikke witte brandvlek over mn hand heen. Ik weet niet meer hoe de tinkerstal heette waar hij beleerd zou zijn, eentje in omgeving Weert denk ik, aangezien hij daar vandaan komt!

Ik zou mijn tinker ook moeten laten overschrijven in het stamboek, maar in welke moet ik dat doen? Ik heb een papiertje van het ICS bij het paspoort gekregen, maar er zijn er dus meer?

Ik snap er ook niet veel van haha, er zit wel een sticker van het NSVT in zijn paspoort.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:22

Een paard staat ingeschreven in een bepaald stamboek, doorgaans, daarvoor hoef je niet perse lid voor te zijn.
Lid worden is persoonlijk, dan krijg je dus de Battie en kan je deelnemen aan alle evenementen. Tevens heb je een stem, want je bent immers lid van de vereniging.

Hier staan alle formulieren; http://nsvt.eu/Inschrijf-formulieren/
Ook voor de overschrijvingen overigens ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:35

Leonoor schreef:
Een paard staat ingeschreven in een bepaald stamboek, doorgaans, daarvoor hoef je niet perse lid voor te zijn.
Lid worden is persoonlijk, dan krijg je dus de Battie en kan je deelnemen aan alle evenementen. Tevens heb je een stem, want je bent immers lid van de vereniging.

Hier staan alle formulieren; http://nsvt.eu/Inschrijf-formulieren/
Ook voor de overschrijvingen overigens ;)

Dankje!
Vanuit daar kan ik hem dus ook overschrijven op mijn naam en adres.
Betaal je nog lidmaatschapskosten? (bv net zoals bij je rijvereniging)

Nu is het vragenuurtje echt afgelopen hoor haha!

Vandaag trouwens lekker even zonder zadel op xaffier wat rondgestapt. Heerlijk even relaxen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:41

denk dat het een hele leuke overstap is aangezien nsvt veel sport organiseert :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:35

Lidmaatschap is er wel idd :j
Maar das nog geen 5 tientjes per jaar.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:56

Welkom Kiki, die onzekerheid gaat er wel uit. Lekker veel grondwerk/parelli enz met hem doen. Dan is die ondeugd ook wat makkelijker te houden hahaa. En altijd handschoenen aan met longeren als je het paard nog niet goed kent. Doet pijn he, zo'n brandplek op je hand. Ik weet er helaas alles van.

Kim W, dank je. Storm is inderdaad een knapperd hahaaa. Ben ook zo blij met hem. Word ook altijd zo vrolijk als ik die blije kop zie hahaaa.

Dressuur wedstrijden heb ik weinig mee. En de punten telling zegt me eigenlijk niet zo veel hahaaa. Rijd zelf wel erg dressuurmatig, maar geen wedstrijden hahaa.

Gisteren heel de dag bij de Eersel-Postel rally geweest. Wat een heerlijk weertje hadden de deelnemers. Mooie combinaties voorbij zien komen. En natuurlijk veel bekende. De kids hebben zich prima vermaakt op het weiland en in het bos.

En wat een leuke tijd komt er weer aan. Halloween!!! Vind het geweldig. Heerlijk kindjes schminken die nu wel eens iets engs willen en geen prinsesje of een vlinder hahaa.

Vanmiddag weer les met Storm. Hoop dat hij nu de herfst iets minder in zijn bol heeft. Vanmiddag is het grondwerk les. Doe ik altijd op maandag omdat ik dan te weinig tijd heb om hem goed te poetsen en op te zadelen ivm schooltijden kids. Leuk voor de afwisseling en zo kan ik hem goed voorbereiden op de les van woensdag die wel onder het zadel is. Zaterdag gaat hij waarschijnlijk weer eens in de kar. Dat is nu ook een paar maanden geleden ivm de dazen die bij ons echt verschrikkelijk zijn. Maar Storm kennende hoeft hij maar even te wennen en sjouwt hij braaf aan hahaa.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:04

Iedereen gaat zo hard hier! Ik lees voor hoever het lukt braaf bij iedere keer hoor!

Ik kom even binnenvallen, voor iedereen die nog benieuwd is hoe het met Dublin gaat, ik heb gisteren een fotoshoot gehad met hem en daarnet een topic aangemaakt. :)

[ITP] Wannabe-hengst Dublin ITP!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:33

Wat is Dublin toch een prachtig mooi dier! :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:35

Whaa heb je je profiel helemaal omgegooid en bijgewerkt (want de mijne is mega oud), moet je opnieuw inloggen. Alles weg pff.... |o |o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:45

Whahaha _O- sorry

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:53

oh das stom shelly!

Wat een ruk weer zeg, bah.. alleen maar regen en kou komende dagen... Zal toch echt Gijs nog eens moeten soppen voor de keuring (met zulk vies weer heeft ie gegarandeerd bruine sokken) en we hebben geen waterleiding op stal, dus moet het doen met koud slootwater -O-

Of zou het zó hard regenen dat ie vanzelf stralend wit wordt? >;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:38

Heb je wel stroom op stal? Dan kun je met een waterkoker iniedergeval warm water maken. En anders een jerrycan goed heet water meenemen van thuis en dat mengen met koud water. Met dit koude weer is wassen zowiezo al niet zo'n strak plan, al kun je natuurlijk alleen de voeten doen en dan goed nadrogen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:19

Knappe Xaffier, goed aan het werk geweest,

Hoe was je les Jane?

Knappe Dublin <3

Balen Shelly :oo
Ik heb mijn profiel een poosje geleden aangepast, van super vol naar kort en bondig :D

Wassen in dit weer brr.

Vanmiddag Feike gelongeerd :)
Gisteren had mijn broer les met Feike van mijn instructrice, Feike heeft echt geweldig zijn best gedaan en broer gaat steeds beter :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:02

Ik ga 'm echt niet volledig wassen als het zo koud blijft. Sokjes en staart natuurlijk wel, maar zijn lijf..

Wordt aan de slag met greenspot remover en idd schoon warm water meenemen en de waterkoker gebruiken om kleine plekken eruit te wassen.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:09

Hannah, wat leuk dat je broer ook zo'n plezier van Feike heeft.
En mijn les ging super. Storm en ik vinden de schouderbinnenwaarts erg moeilijk. Dus aan de hand er maar weer even aangewerkt. Hij doet hem goed hoor, maar we zijn het nu aan het perfectioneren. En dan vind Storm het moeilijk worden. Storm is erg goed in dressuur en langzaam aan ikke ook hahaaa. Dus het is leuk om te kijken hoe ver we kunnen komen. Storm werkt graag heel hard en vind de extra knuffels en koekjes erg leuk hahaa. De schouderbinnenwaarts was nu zo perfect dat we hem zijn gaan afwisselen met een traver. De traver is Storm zijn lievelingsoefening hahaaa. Maar daar viel hij door de mand. Hij vond het erg moeilijk om weer terug te schakelen van traver naar sbw. Dan komt zijn achterbeen er niet op de perfecte manier onder. Maar waar hebben we het nu over. Dit is voort op Z niveau en ik ben al erg blij met een B niveau hahaaa. Woensdag eens onder het zadel kijken of hij dan makkelijker kan schakelen van traver naar een sbw. En natuurlijk moeten de oefeningen ook nog in draf lukken hahaaa. Maar 1 ding tegelijk.

Wassen in dit weer, koud koud koud. Ik vind het zo koud op dit moment. Echt even wennen hoor aan het winter idee. Herfst sla ik over denk ik hahaaa. Ik weet dat mijn buuf de poten van de honden in poedert met talk poeder om die weer wit te krijgen. Je hebt dan wel veel poeder nodig bij flinke sokken, en ik weet ook niet of het werkt hoor. Ik ga met Storm altijd pootje baden bij een vijvertje en dan zijn ze ook schoon, maar dat is nu voor jou geen optie.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:54

Wauw knappe Storm! Jullie gaan goed :D

Wat ook wel helpt voor witte sokken is Biotex. Goed inwrijven en later uitborstelen :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:52

Inwrijven zonder water nientsje?

Knap hoor , dat je zoveel oefeningen kan met Storm!

Ik heb zwaar de zenuwen voor zaterdag := := :=
Moet nog een witte outfit samenstellen (Zó onpraktisch :') )
Maar heb er wél vertrouwen in!
Gisteren zou ik eigenlijk even het voorbrengen oefenen met Gijs, maar er liepen al 2 paarden in de bak, dus dat dan heb je daar geen ruimte voor. Toen maar zadel erop gegooid en zijn eerste (korte) buitenritje gemaakt (met juffie aan touwtje ernaast O:) die heeft goed aa nde condite gewerkt haha ). Ik vond t best spannend, maar dat bleek echt niet nodig. Wát een braaf paard heb ik, die is verkeersmak geboren. Het vuilnis stond buiten en ze waren aan het hooien, dus vanalles te zien en te horen. We werden 2 keer op de smalle weg gepasseerd door zo'n gigantisch hooiding (waarvan de chauffeur keurig passeerde met genoeg ruimte en niet te hard +:)+ ), maar die brave Gijs hij doet alsof het doodnormaal is! Ja hij kijkt even, maar dat is het dan ook. Oh wat een pret dat ie in draf 'mocht' en zelf een klein stukje galop, dat was helemaal feest *\o/*.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:55

Wat super dat het goed ging Jorretje!

Ik hoop vandaag voor het eerst op Artri te stappen.... spannend! :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:00

Kan beide jorretje :j

Knappe Gijs!
Was Feike maar zo verkeersmak :') die staat al te stuiteren bij een auto ineens... Terwijl hij dat een poos geleden helemaal niet deed... Puberen miss?

Spannend Kiki!

Ik heb vandaag autorijles en vanavond zou ik iemand helpen met de computer dus boerlief doet Feike alleen.
Morgen eindelijk een regendeken halen bij de ej en dan naar Feike, zie dan wel of ik dan ga rijden of niet :P