[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:54

Keevagirl schreef:
Tja, fijn zal ze het niet vinden (vind geen enkel paard denk ik, ga jezelf na bij inwendig onderzoek ), maar het duurt echt niet lang, en mocht het zo zijn dat ze met veulen is, dan heeft de dierenarts dat snel genoeg gevoeld/gezien.

+ dat ik dan inderdaad voer en beweging kan aanpassen. Zit er nix in dan gaan we gelijk een rit van 6 uur maken. Niet aanstellen, hoppa!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:32

Dan toch maar opvoelen FK?

Pellie, ik heb het zadel niet uitgeprobeerd, het was niet bij hun thuis maar op een manege in de buurt.

Lekker ding hoor die Silas met zijn poetsborsteltje hihi.

Succes met je wedstrijd vandaag Chub, enne alles gaat goed hier hoor.

Oh en het was niet mijn enkel maar hij heeft op mijn middenvoet gestaan bovenop mijn wreef..

oh jee vergietje speelt weer op

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:35

Hoi!
Weer niet bijgelezen. Ben nog aan het zieken, sorry. Vandaag voel ik me eindelijk wat beter als de voorgaande dagen. De pijn wordt minder. Hopelijk gaat alles ok hier met iedereen. Ik doe het nog even rustig aan. Kreeg een erg leuk mailtje! De volgende Battie komt een foto die ik heb gemaakt groot in. Helaas niet van Spetter.....

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:39

FK, spannend! Het zou wat zijn als ze toch drachtig is! Scannen is idd even vervelend voor ze, maar ze houden er echt niets aan over. Mooie halsters heb je trouwens voor je paardjes. Mira heeft echt een betrouwbaar koppie op die laatste foto.

Jacky2, helaas kan ik je filmpje niet bekijken.....

Silas, wat een schattige foto's van je ventje. Die kan binnenkort lekker groomen.

Chubs, succes vandaag! Fijn dat Maya's broek zo goed past.

Mooie foto's Mamauba!!! Het Fjordje ziet er al goed uit hoor.

Beterschap met je voet Cheveyo!!! Stoer hoor die vuurwerkcursus voor Kit.

Hier weinig te melden, ga maar even eten en dan richting paardjes.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:49

kee chev, was wel benieuwd. je wreef... da's een rotplek zeg.

leuk dat er een foto van je wordt geplaatst cindy, mooi compliment!

FK, het zal wel wat meevallen met een beebje, als meer merries melk geven als ze niet drachtig zijn.

wat een nertweer zeg, k-k-koud en waterig is het hier. paardjes ff in de blubs gezet om de beentjes te strekken.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:54

Goedemiddag allemaal....

Leonoor : leuke foto's van Baggio, wat een prachtig peerd is het toch

Peetorlan : kerstboom al staan.... vlug hoor... Heb hem vrijdag opgehaald (gratis bij Shell gespaard), maar ik heb zo de pest om die dingen op te tuigen en af te tuigen..... Liefst zet ik hem een dag voor kerst binnen en een dag na kerst weer buiten...... Zijn manlief en kids niet mee eens helaas

Snowdon : zal lekker zijn als die PC weer gemaakt is.... tegenwoordig kun je niet meer zonder zo'n ding en helemaal niet als je wilt bokken...

SuperRoos : ben je al een beetje uitgeborreld??? Kater of valt het mee?

Mamauba : leuke foto's zeg van Marieke... Fijn dat het zo goed gaat...

Chubby ook een leuke avond gehad gisteren... Succes met de wedstrijd vandaag.... En foto's laten zien hoor....

Fleury : wat een schatje die Ahren....mooi paardje...

Fjordkootje : mooie foto's en emotioneel verhaal.... Het gaat toch niet in een mens zijn koude kleren zitten heel dat gebeuren met Daafje.... Fijn dat ze hun verhaal een beetje kwijt kunnen bij jouw en de peerdjes...
Soms zou ik een berg geld willen hebben, dan konden ze zo een paardje van me krijgen om weer van te gaan houden en te verzorgen.... Maar ja...
Je halsters zijn geweldig. Mooi hoor!!
En ik vind het heerlijk even alleen te rijden. Mijn bijrijdster is harstikke aardig maar praat veel. (is de leeftijd hoor, zij is jong -16- en ik ben gewoon oud) Heb gewoon af en toe mijn rust nodig, zeker met 3 kids in huis die hele dagen aandacht vragen....
En Mira voor de zekerheid checken, maar het hoeft niets te zijn hoor. Maar zekerheid is altijd fijn!!! Lucy vind het ook niets dat inwendige onderzoek en bij haar moesten we een praam gebruiken, helaas was het de enige manier om te kijken of ze drachtig was..... Vreselijk vond ik het....

Cheveyo : gaaf werk met dat zeil..... ziet er leuk uit op de foto's Beterschap met je voet.... Kan inderdaad heel pijnlijk zijn...

Silas : wat een schattige foto's..... Prachtig kereltje....

Jacky2 : sorry, krijg de video niet geopend.....

Spetter : beterschap.... hoop dat je snel opknapt...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:46

Hoi Allemaal,

Ben er weer even, bedankt voor jullie leuke reacties, voel me nog een beetje moe en doe het heel rustig aan, lig veel, heb geen verhoging meer, en de meiden zijn fantastisch, hebben gisteren de kerstboom opgetuigd en eten gekookt. Kristel heeft de was gedaan, en ik ben nog steeds superblij

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:52

Goedenmiddag!!!

Lisje heeft vandaag weer even voor de kar gestaan. Ze deed het weer netjes, mijn knappe kind...

Leuke foto's Silas!!!

FK, opvoelen lijkt me wel een goed plan ja... Lisje houd er niet van, maar die is ook lastig...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:02

Zooooo, deze dag zit er weer bijna op. Zag er tegen op en keek er naar uit

Het proefje ging best aardig. Met inrijden was ze nogal flets, dus zag de bui al hangen, want dat gaat ze helemaal onverwachts lopen klieren. Maar proefje ging helemaal niet vervelend. Uiteraard sprong ze deze keer, in tegenstelling tot de goede resultaten tijdens het trainen, in de verkeerde galop rechtsom. Ben doorgereden, zelfs de volte in de verkeerde galop ging goed
Helaas bleek op het einde de hoek bij de jury heel spannend, dus moesten we die hoek 3x opnieuw door om toch enigszins fatsoenlijk uit te komen voor 't volgende onderdeel. Helaas konden we de overgang draf -stap dus niet goed laten zien en kregen we een 5. Ook een 5 voor de verkeerde galop en een 5 voor de volte in verkeerde galop.

Maar uiteindelijk *tromgeroffel* 161 punten en 8e van de 12!!

Foto's zijn niet gemaakt voor zover ik weet. Wel staat het hele proefje op DVD...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:06

He super chub, gefeliciteerd, fijn dat het zo goed ging

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:09

Chub, voor de volgende keer een tipje. Als je paard verkeerd aanspringt neem hem dan op de volte terug en spring opnieuw aan. Je laat dan in ieder geval zien dat je corrigeerd, daarbij, als ie dan goed aanspringt heb je hogere punten voor je volte. Best handig als kennissen juryleden zijn en je ook nog eens vaak schrijft bij jury's...

Verder: top dat je fijn gereden hebt? Smaakt zeker naar meer?

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:33

Hoi Chub! Goed van je, die proef. Ik doe het je nog niet na hoor! Gefeliciteerd, je was in ieder geval geen dertiende!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:50

Mamauba Marieke ziet er super uit hoor nog een paar kilotjes en dan ziet ze er weer toppie uit.

Chubby netjes hoor die punten.

Vandaag wedstrijd gehad 2e met 157 punten en het was ook nog een selectiewedstrijd.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:59

chub netjes hoor.
en marcella ook super.
Laatst bijgewerkt door POLLO op 11-12-05 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:07

gefeliciteerd met de behaalde punten dames!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:09

Laatst bijgewerkt door jacky2 op 11-12-05 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:14

gefeliciteerd dames.

en FK het is niet om het me eigen makelijk te maken het scheren.
kijk ik werk iedere dag tot drie uur en dan me huishouden en me man en kids verzorgen.
dus rij ik vaak sávonds en dan zou ik eigenlijk nog een keer terug moeten laat om haar zweetdeken er af te halen .
dat word ff te veel dan .

over het melk uit de uiers dat heeft whis ook hoor.
als ik ze schoonmaak en ik knijp er iets in dan komt het er ook uit

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:25

Gefeliciteerd, fijn dat het goed ging..... Met die overige puntjes : nou dan weet je weer waar je aan moet werken toch?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:41

peetorlan, het IS toch makkelijk? Anders doe je 't toch niet? En het geeft toch niet? Ieder doet toch wat hij/zij/het het beste vindt voor zijn/haar paardje? Niks mis mee met scheren dus, alleen doe ik het niet.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:43

Mooie halsters FK, chiquedefriemel.
Als Mira drachtig zou zijn dan zou die vorige eigenaar dat toch moeten weten, die heeft haar toch 3 jaar gehad en er ook mee gefokt? Als ze drachtig is moet ze bij een hengst hebben gelopen. Je zou hem natuurlijk eerst even kunnen bellen voordat je allerlei DA-kosten gaat maken.

Leuk zo'n cursus Chev. Balen van je voet. Maar John Travolta heeft weer een hoop goed gemaakt Wat was het toch een lekker ding vroeger. Hij had echt zo'n onschuldige maar toch horny uitstraling. En een lekker kontje

Cindy, Spetter komt vast ook nog wel in de Battie als er een mooie foto van gemaakt wordt Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het een kleurenposter is van een bijzonder paard

Indezz, heb ik ook hoor. De hele rit geklets vind ik niks. Je hebt amper meer oog voor je paard en ziet al helemaal niks van de omgeving. Ik rijd ook wel eens met zo iemand, mijn oren tuiten en ik krijg dan ook meestal nog hoofdpijn

Wedstrijddames: van harte gefelies met de behaalde resultaten.

Sox stond om half 4 al op stal hoorde ik. Bijrijdster was vroeger het bos ingegaan omdat het donker miezerig weer was dus was ook eerder terug. Ik kwam om half 5 op stal en daar stond Sox, in d'r eentje onder d'r nieuwe warme fleecedeken op te drogen. Ze had wel kuil om te eten. Toen ik bezig was de deken eraf te halen kwamen de andere paarden ook op stal en werd het spul gevoerd.

De man van de stalbazin heeft de paardenstal helemaal in kerstsfeer gebracht, aan de buitenkant langs het puntdak allemaal lichtjes, een verlichte kerstman tegen de boom die ervoor staat en nog wat meer dingen. Hij heeft nog lichtjes moeten weghalen van stalbazin, haha, die vond het helemaal niks.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:50

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:54

whahahaha zo was het van mijn kant ook niet bedoelt meid

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:58

Bij mij gaat ie het wel doen, maar na 5 minuten laden staat hij op 5%, geen zin om langer te wachten...

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:58

Marcella schreef:
jacky2 schreef:
Goedenavond,

Gefeliciteerd met de behaalde winstpunten ! *o/*

IK heb het nogeens geprobeerd kijken of de video het nu wel doet !

http://www.zippyvideos.com/883573603263 ... machonicky

Bij mij doet het filmpje het niet in ieder geval.

Bij mij wel en het ziet er leuk uit en ik hoor het liedje ook.

Chub en Marcella goed gedaan, knap hoor. Ik heb me vandaag ook opgegeven voor een paar wedstrijden van de manege. Onder het zadel met Meine de fries voor dressuur en mennen met Meine en Bram de fjord voor dressuur een vaardigheid. Ik denk laat ik me maar 2 keer opgeven word ik in elk geval niet alleen maar laaste maar vast ook 1 na laaste.

Soxje de eigenaar van de moeder van Magic en Pride wist ook niet dat ze drachtig was tot volgens mij Pride in de stal stond en bij Magic een paar weken van de voren. 2 Keer een ongelukje en het even niet vertellen van de pensionhouder. Maar ik ben heel blij met die ongelukjes en wat mij betreft mag er nog wel een keer een hengst daar los komen.

Edit; driedubbel op is wel veel.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:10

Bij mij blijft ie maar in de buffer laden en hoor ik wel flardjes muziek. Maar dit ligt vast en zeker aan mijn bejaarde pc, er kwamen nog net geen rookwolkjes uit....

Jij vond het wel leuk die verrassinkjes Mamauba maar je moet het ook maar kunnen bekostigen (zeker als je je merrie op een pensionstal hebt staan) en dan is het nog afwachten wat voor hengst erop heeft gezeten