[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:43

Die kop trekt ze nog dagelijks :D Die laatste foto is de eerste foto die ik van haar zag, en was opslag verliefd. Als ik dit zo terug zie is ze nog geen steek veranderd, alleen dr lijf is wat gegroeid :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:31

Ik ga vanavond even alles terug lezen. Moet namelijk zo weer weg..

Gisteren weer een buitenrit gemaakt met Dana Banana. :+:
Het was zooo koud. maar het ging wederom super. Ik moest zelfs met Dana een andere pony gaan leiden die niet overal langs wilde maar al vaak buiten is geweest. Ben trots op der. Ook voetballende kinderen deden haar niks, kindjes die wilde aaien was ook allemaal goed. Auto's rijden er rakelings en volle toeren langs mevrouw kijkt liever naar de heg als de auto's. Het doet haar allemaal niets..

Ik lees strakjes bij. Maar moest het even kwijt :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:10

Ze heeft ook gewoon een vreselijk lekker bekkie :))
Dit was de foto uit de advertentie van Luna: http://img832.imageshack.us/img832/953/afb0408.jpg

Brave Dana! +:)+ Fijn dat je toch van zulke dingen blijft genieten :)

Hier net even met Luna naar het bos geweest, heerlijk. Brave pony en prachtig weer, van mij mag het zo blijven :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:21

Dit was Diaz haar 'advertentie' foto!
hihi
Afbeelding

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:33

Wow wat een mooie foto Diaz!!
Leuk om al die tinkers te zien...
Ik kan helaas nog geen foto's plaatsen ;-(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:36

De advertentie foto van Tinky :D
Afbeelding

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:35

Dit gaat hier echt veel te snel, ik kan niet volgen !
Supermooie foto's zie ik voorbij komen. Ik heb geen advertentiefoto van mijn tinkje, want ze stond eigenlijk niet te koop.
Ik ga proberen om toch een beetje bij te lezen hier !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:36

Oona, geeft niks, gewoon reageren op waar je zin in hebt.

Ik heb een nieuwe ava :D

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:38

Hoe maken jullie die ava?? Ik moet mijn foto's al mega veel verkleinen om binnen die pixels te blijven...

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:46

Jolandaa_ schreef:
Gisteren weer een buitenrit gemaakt met Dana Banana. :+:
Het was zooo koud. maar het ging wederom super. Ik moest zelfs met Dana een andere pony gaan leiden die niet overal langs wilde maar al vaak buiten is geweest. Ben trots op der. Ook voetballende kinderen deden haar niks, kindjes die wilde aaien was ook allemaal goed. Auto's rijden er rakelings en volle toeren langs mevrouw kijkt liever naar de heg als de auto's. Het doet haar allemaal niets..

Super hé ! Ik heb ook zo'n zalig tinkertje die naar niets kijkt. Ik heb heel veel geluk dat ik haar gevonden heb, ik zocht zo'n bomproof paardje en tadaaa , gevonden ! En zeer snel en onverwacht dan nog wel.
Eergisteren aan zee was ze wel niet zo gek van de golven... maar wie weet was het wel de eerste keer in haar leven dat ze de zee zag...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:53

Advertentie foto's van Mona:
Afbeelding
Afbeelding
En deze is op verzoek gevraagd voordat we heen gingen:
Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:27

Snackie schreef:
Ik weet niks leonoor, mocht ik wat weten, brul ik.
Op de markt staan er wel 2.

Ik heb vandaag gereden.
Eerst gelongeerd, , dat gaat, daarna opgestapt, zonder kruk,en daarbij uit mijn broek (op de naad) gescheurd hahaha!

Veel gestapt,en redelijk wat gedraafd, kan met een lichte beendruk al wegrijden, en ook de ho geoefend.
Hij wil alleen af en toe wel doordrammen, dus heb hem helaas wel een paar keer goed moeten inhouden.. omdat het te glad is om hem zijn gang te laten gaan.
Geen idee hoe ik dat beter op moet lossen?

:')

Hmm, ik denk gewoon heel veel overgangen gaan rijden. ho is ho. misschien aan de hand oefenen met draf en dat jij er langs rent? Dana heeft ook geprobeerd niet te willen luisteren naar de rem en die heb ik op de bakrand af gestuurd. dat doet ze nu ook niet meer. ho is bij mij ook ho. Zeker omdat Dana straks voor verstandelijk beperkten is.

Als iemand nog wel een gouden tip heeft voor het expres je been tussen paard en bakrand te zetten. graag :')

Diaz schreef:
Ik ben van Diaz afgedonderd!! :o

Ik was zo slim haar niet eerst even te longeren :Y) Dus madam wilde haar energie kwijt met mij erop.. en zonder zadel is dat dus glijden geblazen! :')

Je had het hoofd van Diaz moeten zien! :') Ik kijk (liggend) opzij, staat ze me aan te gapen.. 'wat doe jij nou daar?' _/-\o_ <3

Maar ook na het longeren stoof ze er vandoor met mij erop.. maar het was alleen rechtdoor, en ik had haar snel weer onder controle, dus ik bleef zitten!!

IK WIL EEN ZADEL!

*einde bericht* -:)

haha ja zonder zadel vind ik een tink niet zo fijn zitten hoor. Misschien omdat dana wat smal is. Ik glijd er echt af. en dat had ik met de vorige nrps niet (daar had ik wel een hoge schoft tussen m'n benen wat ook niet prettig was :+

Diaz schreef:
foto's!

Ik heb Diaz trouwens even met een furmunator gekamt.. dat scheelde veel met loszittende en slechtzittende vacht. Zit nu beter, en lekker zacht!
---

Pony 'Sjash' aaien!:
Afbeelding

Mijn knulletje en zijn Casco Cap <3
---

ahh, wat een haarbal zeg die pony :') :+:
En wat een lief menneke :j

moyra schreef:
bedankt voor het compliment :D

Helaas woon ik in een flatje en het balkon is iets te klein.
De paardjes staan in pension en allemaal op een andere woon locatie vandaar de twijfel met bo.

Die laatste is errug gaaf :9
maar je haf ook!

Snackie schreef:
Ik vind hem echt leuk! qua vlekken ook!
Hier viel ik van de zomer op :
Afbeelding

Ze is mooi bijgetrokken ja. Op deze foto zou ik al een nee zeggen.
maar goed dat jij wel een ja hebt gezegd :j

Snackie schreef:

Ga zo kijken :)

HijadelaLuna schreef:
Trouwens, over dat overbouwd, die foto was nog niks _O-
Hier was het nog veel erger :') (6 dagen bij mij, plekken is omdat Thigor dacht dat ze eetbaar was :o )

--

Mooi bijgetrokken toch? (half jaar later)
Afbeelding

wat een verschil zeg! :))

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:38

Van Dana heb ik geen adv foto omdat ze a. niet van mij is en b. niet verkocht word en daar gefokt is.

Wel hebben ze overwogen om Mary te verkopen. Die was extreem puberaal maar blijft toch het lievelingetje en blijft toch. Dit was de foto van Mary
(collin v.d. gorterstraat x onbekend) Halfzusje van Dana.

Afbeelding

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:42

king zn verkoopfoto vond ik verschrikkelijk! in het echt was ie toch een stuk mooier!
Afbeelding

en zoals hij er nu uitziet is ie toch na 2,5 jaar heel mooi opgedroogd(let niet op mn haar)
Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:44

Ahh ik vind een foto van Dana als veulie :+:

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:53

King is ook leuk veranderd zeg! tis wel een forse tink of niet?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:58

hij lijkt heel kollosaal maar hij is maar 150(ik ben maar 162 hihi)
hij is wel lekker breed hoor, maar ik ken bredere tinkers..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:21

Jolasnda, mary is wel gaaf getekend zeg!

King was ook niet mooi op zijn verkoopfoto, hij staat er niet voordelig op iig.
en hij is toch wel veel veranderd in die tijd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:23

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:24

mary is echt een plaatje. Op haar werd ik gewoon verliefd. Dana vond ik in het begin maar 'saai'
Mary heeft karakter. Die is puberaal, bijt, met ontwormen komt ze omhoog maar de achterkant moet je ook in de gaten houden. Ben begonnen met parelli bij haar omdat Dana het niet leuk vind en sommige dingen eng. Mary vind dat wel leuk en snapt het ook. Maar moet haar goed in de gaten houden. Mevrouw is een drammer. Maar inmiddels ben ik van Dana's karakter gaan houden :') Ze hebben gevraagd of ik Mary wilde rijden als Dana haar veulen heeft. Maar ik denk dat ik daar niet het geschikte persoon voor ben. Ben onzeker en bang en dat heb ik op Dana niet echt meer. maar op een ander vreemd jong paard wel..
Mary is wel wat kleiner. Dana zit rond de 151 cm en mary toch wel 5 cm kleiner.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:27

Als je het niet durft moet je het niet doen. Op de grond bezig zijn is ook beweging

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:33

Leuk die foto's!

Vind niemand mijn baby poownie foto's leuk ;(

Vandaag met goede moed naar stal, lekker in het zonnetje rijden en met een stalgenootje geregeld dat als het rijden goed ging we weer lekker naar buiten zouden gaan om uit te stappen.
Toen ik opstapte merkte ik al dat ze aardig fris was. Schapen die er al 100 jaar staan waren ineens doodeng en zelfs een paard dat uit z'n stal stapte moest 100 x bekeken worden.
Ik ken m'n paard, die kijkt normaal nog niet op van een tractor met een mega aanhanger, zelfs met vuurwerk of wat dan ook is ze niet bang. Ze is eigenlijk heel bomproof.
Ik dacht ik draaf dr lekker aan, dan raakt ze dr energie wat beter kwijt. Maar het ging gewoon niet lekker, ik kon de ontspanning niet vinden bij haar en ze liep constant als een giraffe door de bak met dr antennes zo ver naar voren dat ze dr bijna afvlogen.
Begrijp me niet verkeerd, clover hoeft van mij absoluut nog niet aan de teugel, maar dr koppie een beetje laten zakken is toch wel het minste.
Na 2 rondjes in huppeldepuppel draf gereden te hebben nam ze een mega spurt, sjeesde keihard naar de andere kant van de bak en gaf een paar rot bokken. Ik hing al half langs het zadel maar heb mezelf weer omhoog weten te trekken en kreeg haar weer terug in dr dribbeldraf. Ik heb dr stil getrokken omdat ik voelde dat ze nog een keer wilde gaan en ben er meteen af geklommen. ( Na ons 'ongeluk' van oktober 2010 heb ik een beschadiging opgelopen in een zenuw in m'n onderrug, dus daar waar ik vallen kan voorkomen doe ik dat ) Met knikkende knieen en tranen in m'n ogen van angst stond ik er naast. Aan het stalgenootje gevraagd of zij er alsjeblieft op wilde en ik ben op haar bomproof haflinger geklommen. ( Waar ik overgens geen minuut angst voor heb. ) Stalgenootje kent mij en Clover ( heeft haar wel vaker gereden ) en heeft clover goed de bak door gereden en was ook echt fijn om te zien. Madam bleef een beetje drammerig maar ze is goed aangepakt daar waar dat nodig was.
Vervolgens ben ik er nadat ze druipend van het zweet stond nog even opgeklommen en heb nog even wat gestapt, maar zelfs toen was ze aan het dribbelen.
Ik had vanmiddag echt het gevoel weer terug bij af te zijn en heb ook echt even een potje gejankt :o. Wat voel ik me dan rot zeg. Clover is een hartstikke jong ding die lekker in de bloei van dr leven zit. Ze geeft wat bokjes, ach dat hoort er bij. Maar ik ben dan direct weer zo ontzettend bang, echt niet normaal..
Baal hier echt heel erg van..

Sorry moest het even kwijt :o

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:39

ik snap helemaal hoe je je voelt!
en ik kan zeggen, ga je niet gelijk rot voelen meid! de volgende keer gaat het wel goed!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:53

Ik wil evt. wel een bewegende avatar maken ;) (liefst niet zo'n filmpjesding dat ik heb, kost zoveel werk..)

Probeer rustig op te bouwen en terug vertrouwen te krijgen, ik ken dat gevoel jammer genoeg ook. Mijn eerste keren met Tink rijden was ook echt een regelrechte ramp. Veulen zat ofwel als een gek in de wei te hinnikken naar mams, ofwel als een gek voor haar uit te crossen, en de moederwil van een paard kan je dan toch echt niet te lijf gaan.. En dan mijn eerste en laatste sprong op haar; een regelrechte ramp :+ Mevrouw sprong (wat ik overigens niet verwachtte), waardoor mijn benen dubbelklapte en perongeluk tegen haar zij gekomen, vervolgens kwam ze al bokkend tot stilstand en zat mijn mond vol zand.. Was ook meteen een deuk in onze 'relatie' :') Heb achteraf na die val nog een dik hand over gehouden, dat verschrikkelijk veel pijn deed, en daarmee moest ik dus een examen Plastische opvoeding maken, yeuy! :\

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:55

Ach meissie :(:)
Ga je morgen weer rijden? dan eerst even testen aan de longe hoe haar energie is?
Elk paard heeft wel eens een sjeesdagje. Tis alleen jammer dat je er dan net op zat.
Wel heel goed dat je nog opgestapt bent! maar ik kan me voorstellen dat je bibberende knietjes had! dikke knuffel!

En clovertje als veulen is een dropje :+: