[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:58

Ik vergeet nog iets...... Mira geeft melk. Nou weet ik dat er merries zijn die altijd wat melk blijven geven, dus ik hoop dat ze daar dan maar bij hoort. Ik wil geen veulen, niet nu, niet de eerste 2 jaar.
Ik zal d'r morgen met d'r bonte lijf tussen de koeien zetten, kan ze doorlopen naar de melkmachine toe

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:03

Wat een verhaal om te lezen FK...Nog heel veel sterkte voor allemaal met het verlies van Daaf. Hij is geholpen maar het verdriet is oh zo zwaar....
Paarden kunnen zo gevoelig reageren op emoties en gevoelens, wow.
Wat fijn dat je ze er op deze manier toch onbewust een beetje mee helpt.

Gister iets leuks gedaan met Kit:
Vuurwerkcursus van Balinghof.

Zoveel rook was er nou geproduceerd door de rookmachine en het vuurwerk. Rook geen probleem, de knallen waren iets minder maar er zaten dan ook fikse harde bij. Geen wegrennerij alleen stokstijf blijven staan met een knal. Uiteindelijk ging het zo goed dat we gewoon door konden gaan met wat we aan het doen waren en dat tegelijkertijd de knallen klonken.

Afbeelding

Het zeil was nog even een verhaal apart, maar dat kwam omdat ik zelf er totaal niet meer overweg kon. Wanneer ik er mee bezig was draaide ik mezelf helemaal in de knoop met dat ding. Met als gevolg dat Kit met de eerste echte harde knal het liefst bovenop mij sprong van schrik maar zat mijn voet er dus nog onder omdat ik dus met dat zeil in de knoop zat .....
Probeerde met alle mogelijkheid mijn lieve vlek van mijn voet af te krijgen maar daar was de volgende knal alweer .... en nog een....
Mark had niet eens gezien dat ik zo stond te stuntelen met Kit in mijn nek hihi.

Na wat oefenen ging het dan toch wat beter en stond meneer er zo bij:
Toen dit goed ging hebben Monya en ik ook nog even het zeil onder zijn buik heen en weer zitten trekken, ging perfect!

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's van deze dag komen nog in dit mapje http://www.mijnalbum.nl/Album=JQJNB6XA
Savonds (na bijna een uur doen over het terug laden.... ), zijn we toch maar even naar de dokter gegaan, had het even niet meer van de pijn --> gekneusd.

Haha die doktor (weekendokter) had ik maar even gewaarschuwd voor mijn paardenlucht en alvast geexcuseerd. Hij vond het niet erg en zei dat paardengeur wel lekker rook. hahahahah maar toen had ik mijn schoenen nog niet uitgetrokken (en gewaarschuwd voor mijn eventuele zweetkakkers)....KJFD:OIJPWIFJS:DLFJ Geloof dat die vent stijl achterover sloeg van de geur hahahaha sorry

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:06

Wat leuk die training bij Monya en John
Had Kitje geen zin om naar huis toe te gaan?
Sterkte met je voet joh!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:08

Tss de mafketel, John heeft zelfs moeten helpen met laden.....

Op deze laatste foto zie je ook hoe ik zijn voorpluk heb zitten verknallen. Lijkt wel een bloempotkapsel zo.....wilde alleen maar de dunne puntjes weghalen....oeps.

Heb geen verstand van het melkgeven van merries. Maar bestaat schijnzwangerschap ook bij paarden?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:11

Owowow..... Cheveyo toch...... Tinker = weggooien die schaar!!
Ja. Schijnzwangerschap bestaat. Maar ze moet echt al meerdere veulens hebben gehad.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:18

Ik knip ook verder echt niks aan hem alleen wilde ik die -voor mij- dode punten weg hebben. Echt balen het langste kwam tot aan het onderste uiteinde van zijn neusgaten....ben echt zo'n muts af en toe.

Oeh John Travolta is op tv, vind ik toch (nog steeds) zo'n lekker ding, echt waar. Hij heeft iets in gezicht/blik waar ik echt bijna van kan smelten.

En ze is niet drachtig FK??

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:22

Nee, volgens de vorige eigenaar is ze niet gedekt.
Ik heb nog nooit een merrie gehad he, maar het idee om haar te laten opvoelen zodat ik zekerheid heb staat me totaal NIET aan. Geen armen in het lijfje van mijn prinses op de erwt.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:26

Tja dan wordt het van buitenaf scannen of wachten op de dag die eventueel komen gaat. Wellicht bestaat er ook zoeits voor paarden als bloedprikken om de hormonen te bekijken?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:27

agossie, nog maar 4 maanden (122 dagen) tot Showtje is uitgerekend!! Mijn kleine wolliewolliemeidje.
Ben zo benieuwd wat er uit gaat komen!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 01:28

Een veulen, echt waar

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 01:35

duh grapjurk hihi!!! Kiek moar uut, strakkies bij Mira ook

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:44

goedemorgen allemaal,

#Fjordkootje: misschien toch maar voor de zekerheid laten opvoelen door een veearts.

#Cheveyo: geweldige foto's. Als je goed focust op die eerste foto dan zie je heel vaag de contour van kit... hahahaha.....hoop dat die weekenddokter nu geen trauma heeft overgehouden van een paardenvrouw....

mijn kleine vent is al aan het oefenen met poetsen op zijn stokpaardje...
Afbeelding
Afbeelding

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:02

FK ik zou Mira toch laten controleren op dracht. Ze zal echt niet de eerste merrie zijn die zonder mede weten van de eigenaar is gedekt. Ik heb namelijk zelf 2 paarden lopen die een ongelukje waren en een hele grote verrassing voor de eigenaar zelf.
Scannen lijkt niet lekker maar onvoorbereid een veulen krijgen ook niet. En er zijn ook dingen om van de buitenkant te kunnen controleren als ze drachtig of gust is. Bevoorbeeld door zelf te voelen met de hand een hand breedte voor het uier en dan kijken als je wat voelt schoppen.
Ik zou zelf het wel willen weten i.v.m. de verzorging en voeren.

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:03

Silas wat heb je toch een lekker ventje. Hij is zelf nog knapper dan je paard.

silas

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:08

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:21

leuke foto chev, het is dat je het aanwijst!!
mooi balen van je enkel, beterschap daarmee. en heb je het HM zadel nog gezien/getest?

FK oei dat zou wat zijn, een veultje, maar als ze melk lekt heeft ze zowiezo al eens een veulen gehad dus?

silas wat lief!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:23

Goedemorgen!

Silas, het is een lekker ventje! Dat wordt delen straks!

FK, toch je knollie even laten opvoelen/ scannen hoor. Een onverwacht, onvoorbereid veulen lijkt me ook niet alles. Zelfs Chubby liet (zonder praam of verdoving) het opvoelen toe, dus zo vervelend zal het niet zijn..

Mooie foto's Mamauba! Fijn dat Fjordo zo lekker opknapt!

Roos *hik*

Chev, fijn weer ff van je te horen. En blijkbaar gaat het wel goed met je (op die enkel na dan)? Ik mis je doordeweeks wel eens! Alles oke qua werk enzo?

Echt geweldig: de witte rijroek die ik van maya mocht lenen past gewoon perfect! Staat voor geen meter, zo'n witte broek, maar vind het ergens ook wel stoer

Heb gisteren nog wel hele coole nieuwe rijschoenen gekocht. Ik reed altijd met sportschoenen, maar die waren ontzettend aan vervanging toe. Heb nu lekker gevoerde Global's. Geen koude voeten voor mij meer bij het rijden!

Gisteren White Noise gekeken. En dan mogen jullie daarbij weten dat dinnetje ontzettend angstig is voor alles wat met bovenaards, geesten ed te maken heeft
Daarna Youp van 't Hek, heerlijk in een deuk gelegen. Glaasje wijn erbij, knabbeltje erbij. Jummie. Zo mogen zaterdagavonden zijn!
Vanmorgen al een sms-je van VUTter bij het wakker worden... beter!

Ben alvast maar overgestapt op Mnthol sigaretten, want ik rook alweer veel te veel van de zenuwen. Ben ook al -tig keer naar de wc geweest...

We hadden gisteren een heel mooie hengstenvlecht bovenop gemaakt bij Chubje. Zag er echt mooi uit! Helaas met rijden bleek dat de vlecht veel te zwaar was. de helft eindige dus halverwege haar hals met heel l*llige kronkels enzo. Vlecht haar dus straks maar met halve vlechtjes, lijkt een soort matje. Want die blijven beter zitten...

Zo ff ontbijten (heb lekker ongezond cake gehaald) en dan richting manege...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:56

Pellie schreef:
FK oei dat zou wat zijn, een veultje, maar als ze melk lekt heeft ze zowiezo al eens een veulen gehad dus?

Ze lekt niet, ik kneep erin en toen kwam er een goede straal melk uit. Ze heeft 1 1/2 jr geleden een hengstveulen gehad, maar ik ben er van overtuigd dat ze meer dan 1 veulen heeft gehad.
Dit was 8 dagen geleden. Er zit duidelijk een cyclus in vooral de druk van bovenaf op de spenen, ongeveer eens in de 3 weken zijn die een dag of 2 totaal dun en slap.
Afbeelding

Opvoelen, kan dat ook gewoon op stal of moet ze dan naar de kliniek een opvoelstal in? (tjee, voel me een beetje erg )

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:01

FK, opvoelen kan gewoon thuis hoor. Een beetje een handige dierenarts draait z'n hand er niet voor om.
Ik zou het zeker laten controleren, een totaal onverwacht veulen is in deze tijd ook niet alles !!!!

Goedemorgen trouwens !!!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:33

fjordkootje schreef:
Er zit duidelijk een cyclus in vooral de druk van bovenaf op de spenen, ongeveer eens in de 3 weken zijn die een dag of 2 totaal dun en slap. Opvoelen, kan dat ook gewoon op stal of moet ze dan naar de kliniek een opvoelstal in? (tjee, voel me een beetje erg )

Nikita geeft ook melk, nadat het veulen allang was afgespeend. Dit komt vaker voor. En opvoelen kan inderdaad gewoon thuis. Dierenarts neemt dan een draagbare scanner mee om zijn schouder en een lange handschoen om met een dun kijkertje aan een slang via de endeldarm vlakbij de baarmoeder te kunnen kijken. Niet alle merries zijn daar even makkelijk in. Bij Nikita lukte het toen maar net, omdat ze de dierenarts een enge man vond en die dierenarts was ook bang voor Nikita dat merkte ik, dus ging het niet zo makkelijk. Nikita bleek toen drachtig te zijn van Romy.

FK - dus ik zou het zeker even doen als je het zeker weten wilt, kost niet zo duur trouwens.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:46

Dank voor de info! De kosten maken niet uit, heb alleen geen zin om haar te moeten laten vervoeren naar de kliniek toe. Misschien moet ik morgen toch maar even bellen.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:56

FK, zie hier, gewoon in eigen stal :
Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:58

Gaat via de endeldarm he? Dat is nou juist wat me zo tegenstaat

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:26

Tja, fijn zal ze het niet vinden (vind geen enkel paard denk ik, ga jezelf na bij inwendig onderzoek ), maar het duurt echt niet lang, en mocht het zo zijn dat ze met veulen is, dan heeft de dierenarts dat snel genoeg gevoeld/gezien.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:30

Morgen Allemaal,

Ben de hele ochtend bezig geweest om een video te maken,met de muziek wilde het niet lukken,nu is het eindelijk gelukt alleen is het filmpje een minuut en de muziek duurt veel langer,het liedje draait dubbel,dat moet ik nog uitzoeken !
Ik moet hem voor het mooie nog langer maken,maar zo'n liedje duurt best wel lang.

viewtopic.php?f=98&t=500179&st=0&sk=t&sd=a&start=25

Ben er gewoon moe van,gauw omkleden dan met een clubje gaan mennen,en daarna nog als een speer naar macho !