Ben niet zo planner, dus waarschijnlijk ga ik pas een paar dagen van te voren kijken welke dag ik kom kijken.
Ga jij met Jaron ? Anders wil ik groomen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, was echt helemaal weg.
. Echt goed van je!!!!!!!!
Osteopaat heeft Caitlynn helemaal goedgekeurd

), maar ik wil wel gewoon eerlijk zeggen wat ik denk, ik zou zeggen, denk erover na en vergeet het vervolgens. Ik schrik namelijk best wel van waar je aan denkt om Ruana haar benen geschoren te krijgen, en dan bedoel ik niet eens de kwestie scheerapparaat maar de manier waarop je haar blijkbaar wil "dwingen" te blijven staan. Zou je dan niet wat aan jouw positie tov haar willen doen om haar gewoon te kunnen vragen nu stil te staan en dat ze dat dan doet? Dat ze weet op jou te kunnen vertrouwen, als jij zegt dat het goed is dat ze dat "geloofd"? Je kan je paard niet mak maken voor alles, zeker niet, en dat moet je ook vooral niet proberen. Wat je wel heel goed kan trainen is de manier van reageren, grenzen stellen, belonen en negeren. Soms is dat erg lastig uiteraard, maar je kan er zo vreselijk ver in gaan. Het vraagt tijd, creativiteit en veel aftasten, maar je krijgt er zoveel voor terug. Eigenlijk probeer ik zelf daar de hele omgang met Luna op te baseren, soms lukt dat niet en verval ik in oude patronen met ideeën als vastknopen enz. Maar eigenlijk kom ik keer op keer tot de conclusie dat ik degene ben die patronen moet doorbreken, creatiever moet zijn met de manier van haar iets aanleren, dat ik niet duidelijk genoeg ben of iets in de richting. Tuurlijk krijgt Luna wel eens op haar donder en ik heb zelf ook nog een heeeeeeeeele lange weg te gaan voordat ik een paardje altijd kan krijgen hoe ik het hebben wil en op de manier zoals ik het hebben wil, en tuurlijk doe ik wel eens dingen waar ik later spijt van heb, maar ik weet inmiddels wel dat dwingen zelden iets uithaalt. Of nou ja, het haalt wel iets uit, namelijk een negatieve koppeling in het koppie van je paardje waardoor de volgende keer nog een groter drama zal worden. Om even terug te komen op het scheren, je kan haar laten wennen aan het geluid en daarnaast oefenen haar benen ten alle tijden aan de mogen raken, het liefste ook door anderen. Als je daarnaast zorgt dat ze goed weet wat stilstaan is denk ik dat het best goed moet komen. Eventueel kan je haar oogkleppen op doen (of hand ervoor) dat ze niet kan zien wat voor eng ding er bij haar benen zit en dan de volgende keer haar gewoon alles laten zien, zo maak je de stap misschien iets kleiner. Anders zou ik persoonlijk toch gaan voor verdoven, beter dat dan een nog negatievere ervaring, daarmee bevestig je eigenlijk alleen maar dat haar panische gedrag terecht is. Binnen staan valt overigens ook gewoon te leren, is niet leuk misschien. Maar stel dat ze eens wat krijgt waardoor ze stalrust moet houden, wat dan? Beter dat je haar dat van te voren leert toch? Als ik je nog een tipje mag geven? Ik denk dat centered riding misschien wel iets voor jullie is, en dan met een basis opgebouwd vanaf de grond. Google maar eens als je geïnteresseerd bent.
Ik denk dat je het prima doet, gewoon consequent zijn. Eventueel kan je hem met zn neus tegen de omheining parkeren, deed ik eerder ook wel eens. Ben er hard op terug gekomen toen een bepaald paard wat hier wel bekend is er overheen ging springen, al was dat eigenlijk best wel stoer
Al heeft mijn (achter)nichtje ook slokdarmkanker gehad op jonge leeftijd, dat is helemaal goed gekomen gelukkig. 

) 
(Ben er nooit afgevallen, maar ik ben nog nooit zo bang geweest als op hem, maar ook dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen)

Ik heb wel zo af en toe contact met de eigenaar, wie weet is het mogelijk dat Kyra deze zomer hier komt en ik haar (gratis) beleer, lijkt me geweldig. Mocht het leuk staan naast Luna en de band met Kyra dan weer net zo worden als het was dan ben ik wel bereid haar onder voorwaarde van röntgenologische keuring toch over te kopen. Buiten dit alles is het voor mij 40 min treinen (zonder vertraging) en dan 40 min fietsen voordat ik er ben, das ook verre van ideaal natuurlijk (en als ik Kyra daar ga beleren, 3 keer per week die kant op kost me per maand meer dan ik voor Luna aan stalling betaal, dat is me iewat teveel)
Blond en blond hebben vrijdag de 13e domme dingen gedaan. Maar ik heb er wel vreselijk om gelachen achteraf
En wat ben ik vreselijk trots op dat brave "witte" duiveltje 

Dus ik sluit me aan bij wat lotte zegt ellie.

[/quote]

Daar wil ik haar namelijk heel graag door laten dekken. Haar afstamming is onbekend, ik ga het nog wel eens uitzoeken, maar daar wordt ze niet anders van toch? Donderstraal, hmmm. Luna is gewoon Luna, het ene moment zo mak als een lammetje, het volgende moment een wandelende tijdbom. Heel duidelijk in wat ze niet en wat ze wel wil. Maar hoe meer we op elkaar afgestemd raken hoe meer ze voor me over heeft, en tot nu toe heb ik nog nooit gehad dat ik echt niet tot haar kan door dringen, dat geeft een erg veilig gevoel
Maar het is zeker geen allemanspony hoor
(dan was ze allang verkocht, al had ik haar dan wrs niet eens gekocht)

Die schuurplek, vreemd, ik heb het nog nooit gezien, maar het wordt nu niet meer erger?
Nu maar eens op tijd richting bedje, hopelijk slaap ik door, kan ik morgen nog ff langs Luna voor t werk, t lijkt net zo'n mooie dag als vandaag te worden.
Ze is echt prachtig opgedroogd lot! 

dat koppie op de tweede foto