[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:59

Ik heb ook gekeken.... Wat een geweldig mooi beest is dat zeg!! Wat een lekkere koele kanjer!! Hoop dat die van mij ook zo wordt...

SuperRoos : weer lekker stappen vanavond

Fjordkootje : ik vind die halsters wel errug mooi hoor....

Heb vanmiddag inderdaad heerlijk gereden.... Vanmorgen was het harstikke mistig, maar vanmiddag na 14.00 uur klaarde het op met een waterig zonnetje. Was wel ontzettend koud, maar goed te doen. Eindje met mijn bijrijdster gereden, zij op Phyllis en ik op Lucy. Was blij dat ik het laatste stukje alleen reed en niet hoefde te kletsen. Effe genieten alleen met Lucy en op 't gemakkie lekker stappen..... heerlijk

Fijne avond allemaal! Ga nu mijn vent pesten voordat hij gaat klagen dat ik teveel achter de computer zit......

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:12

Cheveyo schreef:
ben ik weer eens.

Iemand NCRV gezien met Willem Wever. Tinkerhengst Ryon O'Malley was gebruikt om de geschiedenis van Sint Joris uit te beelden!!

Ikke natuurlijk! De pappie van mijn wilde hengst

Lot heeft het zelf nog niet eens gezien! Ze is op personeelsuitje!

Mijn geweldige verzorgpony

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:22

Goedenavond allemaal,

#Jean: gefeliciteerd....

#Tinkermuts: dat heb je perfect verwoord! Wel een leuk kanon is het paardje van je vader....

#Jacky2: gewoon lekker niks van aan trekken hoor..

#Leonoor: gefeliciteerd met het resultaat van Baggio...

#Dobbel: fijn dat de controle goed was....doe rustig aan....

vandaag naar zenderen geweest om tinkerbrokken te halen...
Ze waren aan het mennen met een tinker en dat was leuk om te zien, daarna hebben we Pablo en Pitalo nog even in actie mogen aanschouwen. Erg leuk om te zien...
Nu ben ik weer thuis en morgen ga ik weer naar mijn stoere hengst toe...

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:52

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:21

lon hoe was je reiki nou???

roos, dat meisje naast je lijkt wel wat op je
mijn papa zei dat ie niet bang was... maar echt weten doe je het nooit met die man

hé jell... troubles?? hoop het niet iig!!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:24

aller eerst JEAN gefeliciteerd meid.
en wat een ander zegt is hun probleem.
je moet vanaf nu in je leven doen wat jou gelukkig maakt.
een ander doet het niet voor je hoor.

zo ik heb na veel moeite me kerstboom staan.
ik ben normaal helemaal kerst gek maar door omstandig heden dit jaar minder.
maar hij staat nu dan toch hihi.
ook heb ik gisteren whis kaal geschoren hihihi.
en voor een leek en de eesrte keer een paard scheren is het netjes gedaan.
al zeg ik het zelf
maar we rijden iedere dag zo intensief dat het wel moest.
dus nu staat ze met haar mooie nieuwe winterdeken op stal de dame.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:33

Baileys, heb je het nr van Chubby ondertussen al?

Nou mijn eigen PC is nu in (hopelijk veilige) handen van Cora

En ik ben vanavond dus in Amsterdam geweest met JP, naar het mediacafé, waar Muziekcafé voor Radio2/TROS opgenomen wordt... de Rosemary's Sons (is JP een bekend fan van, kent ze ook persoonlijk etc), Re-Play en Trijntje Oosterhuis treden op.

Toen we er aankwamen, waren de Sons nog bezig met een soundcheck en was het redelijk uitgestorven. JP moest nog terug naar de auto, er was nog wat mis. Vervolgens zat ik daar dus een half uur alleen... Heb een beetje om me heen zitten kijken en ving af en toe wat op... Erg grappig! Zo zat ik 2 meter van twee journalisten van oa de Elsevier vandaan en dat was soms wel grappig En achter mij bleek toen dus Trijntje Oosterhuis te zitten met haar mensen... Ik geloof dat ik op dat moment nog maar de enige niet-media was Wat kan het soms geweldig zijn om zomaar wat 'mensjes te kijken'

Even later stroomde het wel vol en toen JP er ook eindelijk was, zijn we op een wat comfortabeler plekje gaan zitten. Optreden van de Sons vond ik wel ok, Re-Play was echt 3 x niets... en Trijntje was erg goed, alleen kwam het soms te schel over.

En nu net Idols gekeken, vond het erg tegenvallen vanavond!!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:38

uhm, wat wilde ik nou zeggen haha, nu alweer aan de borrel, ff denke dus

indezz, lekker rit gehad en ook nog ff alleen van lucy kunnen genieten, lekker hoor

pellie, meisje naast me lijkt op de foto op mij omdat we allebei hetzelfde dronken hoofd trekken hha in het echt lijkt ze echt niet op me

silas, nieuwe tinkerbrokkies in huis

leonoor, ow baggio is geweldig, en super die nieuwe avater van je weer, echt leuk!

leon, leuke aaf gehad zo te zien, lekker mensjes gekeken hihi, en optredens gezien, leuk hoor!

zo, nu nog 1 borrel en dan naar de stad haha

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:43

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:45

*Meld zich*

Leon, leuke avond gehad dus!

Jean: van harte met je nieuwe tieten!

leonoor en Pollo, goed van dat winstpunt!

Generale repetitie vandaag ging wel aardig. We hebben ff gevlogen toen bakgenoot gek ging doen, maar dat was eigenlijk zelfs wel grappig. Morgen voor het eggie onze eerste wedstrijd ever *zenuw*

Ga nu lekker filmpje kijken met sascha, we hebben lekker veel te snoepen gehaald. Een echte meidenavond met nu eerst White Noise en aansluitend Youp van 't Hek

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:46

#snowdon: gezellige avond gehad! goed zo

#Mamauba: leuke foto's

#Chubby: succes morgen!!!

wie heeft er eventueel tips over voeding wat ik naast de tinkerbrokken kan voeren voor wat extra energie...??

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:47

ow dineke wat een gafe foto's
wordt echt blij als ik dat zie, wat ziet ze dr al goed uit zeg, jeetje
met rijden ook lekker, galop erg zwaar voor dr is goed te zien maar die draf, mooi hoor

andere foto's zijn ook allemaal leuk!

chubby, suces morgen!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:49

Chubby veel succes morgen. Jullie kunnen het. Kom maar op met die eerste prijs die is voor jullie.

Roos klopt galop vind ze nog wel erg moeilijk maar gaat steeds beter en het zit ook steeds lekkerder. Pippa vind het ook nog steeds erg moeilijk en wil ook nog het liefst rechtuit i.p.v. netjes de bocht door.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:50

nou mooi hoor, en ze is ook al echt veel dunner, komt wat vorm in he hihi arm beest
maar met manen en staart gaat ook goed of schuurt ze nog wel wat?
of was dat puur van verveling bij de vent
had dat ook al eens in pb gevraagd geloof ik maar is misschien wat fout gegaan...

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:58

Ze schuurt niet meer en het groeit inderdaad hard. Maar laatst stond ze even in een box op te drogen en toen begon ze naar 10 minuten te schuren. Dus volgens mij gewoon verveling. En in de wei hoeft ze niet te schuren want er is altijd wel een maatje te prorren voor schoffie schoffie.
Ik zie nu zelf ook al dat ze niet meer zo erg een dril pudding is. Ze is nog wel veels te dik maar het echte vet is er af. En er komt ook wat bespiering op. Ze loopt nu ongeveer 4 dagen in de week een 1/2 in de bak tot een 1 in het bos. En dat doet ze erg goed. En ze mag natuurlijk niet te hard afvallen maar gaat precies zoals ik gehoopt had. Alles voor de zomer er af zodat ze lekker met de andere paarden mee kan de wei op i.p.v. alleen achter te blijven op een kaal stukje.
Het is ook echt een schat van een beest. Probeerd ons wel wat uit zoals draaien aan de paal en grazen als ze met haar lopen maar even streng zijn en het is over. Oren in de nek wat ze daar deed en de eerste dag is er helemaal af. Dus het is echt een schatje.

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:04

Hey, ik kom heel eventjes langs. Ik heb namelijk (met toesteming van Yarka) een topic gemaakt van haar Ahren. (dat is het veulentje van mijn verzorgpony)
Hij is echt enorm veranderd en ziet er super goed uit!
viewtopic.php?f=53&t=505810&p=11567602#11567602

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:17

Heb net gebeld met een v.d. 2 bijrijdsters van Sox. Die rijdt ook Z en doet met sox voornamelijk ontspanning in het bos en losmaken. Met de ander gemailed, die had gewandeld en gepoetst. Morgen meeting met Z-meisje na haar rit. L2 stalgenote is er dan ook dus ik ga maar eens praten over lessen. Misschien kan andere bijrijdster beginnen met Sox uitbrengen straks op B-niveau. Of ik zelf op mijn ouwe dag. Heb foto van Baggio naar Z-mens doorgestuurd, zal ze wel leuk vinden dat een tinker in draf ook aan de teugel kan lopen, haha. Sox kan het prima in stap maar zodra je aandraaft gaat die kop de lucht in

Fijn dat PC in behandeling is Leon; heb idols gemist maar ga nu even uitslag kijken en dan de Commander op 1.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:48

oei die pimmetje is ook het schoolvoorbeeld van een te ronde shet
zitten leuke foto's tussen mamauba maar wel veeeeel!!!

ja ja roos... the licor-twins?

zo sox, jij zit tegenwoordig wel in de dressuur niveau's hè... straks wordt je zelf idd ook nog een dressuur-prikkie

silas, meer energie qua rijden? kun je dan niet beter een ander soort brok geven als je energie wilt en het niet uit het huidige voer haalt?

gezellig avondje dus leon,!

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:57

Pellie klopt en hij krijgt echt amper te eten. Maar hij gaat weer meer aan het werk dus afvallen met die hap.

Ik heb Marieke ook nog even In The Picture gezet;
viewtopic.php?f=53&t=505838

POLLO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:02

silas schreef:
#snowdon: gezellige avond gehad! goed zo

#Mamauba: leuke foto's

#Chubby: succes morgen!!!

wie heeft er eventueel tips over voeding wat ik naast de tinkerbrokken kan voeren voor wat extra energie...??

Baggio die krijgt naast tinkerbrok nog power plus mix van havens en haver.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:08

Haha Pel, ik word echt geen dressuurprikkie! Maar met die foto's van Baggio en zo wil ik ook een tinker die zo mooi aan de teugel draaft Sox loopt altijd om zich heen te kijken om maar niks te missen. Nou ja, ik moet ook eerlijk zijn, in de bak loopt ze al anders. Bij de ene te sloffen en te struikelen en bij de ander wel goed.
Over eten, op stal wordt basisbrok gevoerd op biologische basis (en nee Pellie, ik weet de naam nu even niet).... Daarbij koop ik zelf van diezelfde voerboer muesli met haver die echt super is, met stukjes stro erin, lekker grof. Dus ze krijgt nu een mix van ca. 6 ons biks en 4 ons muesli per keer (2x per dag). Daarbij voordroog (helaas) ipv hooi. Als ik hooi wil voeren moet ik dat ook zelf kopen en dat wordt gewoon te duur naast een volpensionstal. Ik zag haar vanmiddag echter weer stampen dus moet die achterbenen in de gaten gaan houden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:44

Zaterdag 10-12-2005: Vandaag was het hier koud, maar de zon scheen de hele dag. Na de boodschappen heb ik mijn stalgenootje (T, de mamma van Daafje) gesms'd dat ik 13.00-13.30 uur op stal zou zijn, en dat als ze behoefte had aan mijn gezelschap of dat van mijn paarden ze welkom was. Ze sms'te terug dat ze van plan was om te komen. Eigenlijk om spullen van Daaf op de ruimen, maar daar is totaal niets van gekomen Ze vertelde me dat ze gisteren (heel moeilijk, na een dag niet te zijn geweest) ook al was geweest en 3 kwartier bij Koot en Mira had staan babbelen. Mira moest toen totaal niets van haar hebben, deed de oren naar achteren en draaide weg van haar. Waarschijnlijk had T iets te veel emotionele ballast bij zich, en die kon Mira er even niet bij gebruiken. Na wat met haar en Koot gebabbeld te hebben bedaarde Mira, en kwam ze weer naar haar toe. T dacht eigenlijk dat ze zelf meer naar Mira toe trok, maar Kootje heeft op de een of andere manier in die 3 kwartier ook iets losgemaakt of losgelaten, in ieder geval hadden ze meer met elkaar dan daarvoor. Vandaag had T haar jongste dochter (11jr) mee. Mira had tegenover dat meisje totaal geen reserves, was compleet open naar haar, ging uit zichzelf bij haar staan, zo open had ik haar nog nooit gezien! Ik vroeg of ze haar wilde borstelen, maar ze moest huilen; het voelde als verraad tegenover Daafje. Op dat moment ging Mira haar troosten, in haar gezicht wriemelen, aan haar haar, aan haar jas.
't Was zo'n mooi moment, ze was haar ECHT aan het troosten. Mijn Molly leidde het meiske al snel af, en ze gingen met elkaar spelen. Op een gegeven moment heb ik gezegd "nou, ik ga in ieder geval wel mijn paarden borstelen hoor". Al na een paar minuten zag je dat er bij 't meiske toch wat twijfel kwam, en ik vroeg haar of ze de paar strootjes die in Mira's staart zaten er voor me uit wilde plukken. Daarna begon ik erover dat ik de poepvlekken niet weg kreeg, en ze bood spontaan aan om Daaf zijn grijze puimsteentje te gaan halen, want "daar krijg je alle poepvlekken mee weg". Weer zo'n bijzonder moment, dat zo'n verdrietig meiske dat toch uit zichzelf aanbiedt.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/53385348
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/53385486

Het was de aanzet voor T om ook te gaan borstelen, zij ontfermde zich over Kootje. Honden Molly en Max waren het er helemaal mee eens.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/53385404

Ik heb de steunsels van alle vier de achtterhoeven ingekort en de hoefjes netjes gevijld. Daarna besloten we even het achterpad op en neer te lopen. T had Koot, ik had Mira, en ik heb 't meiske gezegd dat ze dan maar op Koot moest gaan zitten, want ik had geen derde paard voorhanden
Moeder en dochter, mijn honden en Koot:
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/53385540
Het was weer een bijzondere dag!

O ja, de halsters:
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/53385622
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/53385624

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:49

Mooi zeg dat paarden zoiets doen FK. Het zijn echte gevoels dieren.
Stoere halsters past ook erg goed bij hun.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:55

Lekker gereden Indezz, en het laatste stukkie lekke alleen. Mijn vroegere stalmaatje, degene die met mij Mira heeft opgehaald, daar reed ik vaak mee. We hadden geen woorden nodig, waren soms rustig een kwartier compleet stil lekker aan het genieten van onze Fjordenmannen.

Veel plezier morgen bij Silas, Silas!

Mooie foto's van Baggio!

Ja Lon, hoe was je reiki?

Peetorlan, Whisper geschoren... ik zou er niet meer voor kiezen, maar gemak dient de mens

Snowdon lekker avondje gehad! Leuk zo'n boyfriend die bekende kennissen heeft! Mijn paps is goed bevriend met de vooral in Den Haag bekende Henk Bres. 't Leuke is dat het ook maar een gewoon mens is.

Roosje, zuip ze, meid!

Errug leuke foto's Mamauba! Mariekje verandert al zeg!

Suc7 morgen Chubby!

Leuk topic over Ahren, Fleury

Soxje uitbrengen in de dressuursport, way to go, maar liever jij dan ik Soxje weer Stampertje, tja, Miertje blijft 't ook doen. Op dit moment doe ik er even helemaal niets aan. Het twassen is een week geleden, en ik wil nog een week afwachten.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:57

Ja, zijn gaaf die halsters he, mamauba. De gedachte achter de neusriem is dat je tjakkaa moet doen eraan om de aandacht bij jou te houden, maar dat is mijn plan absoluut niet. 't Zijn voor mij gewone halsters, maar misschien is het wel iets om mee te gaan rijden, we sjien wel.