[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:05

hetlevenwint, in de wet staat ook nog wat om je te beschermen. zou het even nakijken maar goed. voordroog mag niet nat zijn. ik zal zeker even het uitpluizen, want je paardje en jij worden hier niet gelukkig van. heb zelf een tinker gehad en die kon er echt niet tegen net als bij jou. na een paar maanden nog diaree toen zij de veearts ook hup op hooi.

wat zie ik leuke verhalen en foto's erg leuk om te lezen en te zien. en de filmpjes ook.
Mijn paardje is gewoon stout. maar bij de hoefsmid is ze weer kei lief geweest. hele harde hoefjes, en ze zijn weer keurig bij gewerkt. Helaas wat ik al vermoede bij tjitske die moest weer ijzers gekneusd en te korte hoefjes. dus weer een paar maanden ijzers helaas. heb een hekel aan ijzers maar nu is het nodig loop nu onregelmatig door de last die ze er van heb.

gisteren gereden vandaag dus rust even aan haar ijzers laten wennen

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:11

Ga eens zien wat ik kan doen om van dat spul af te raken, moeilijkste factor is dat het via een tussen persoon is die die gene als "vriend" ziet van wie die het heeft gekocht... dus is beetje op zijn teentjes getrapt dat het vele te nat spul is en op dat vlak ook koppig enorm koppig. Heb al gezocht of die ik de leverancier niet vind via een omweg maar nog geen succes gehad. Daar voor is het terug brengen/ruilen moeilijk juist omdat die gene koppig is en zijn mond niet durft open te doen dat het gewoon niet is wat er gekocht is van spul.

Enig ding is met de wet klant moet ook de boel controleren volgens de wet, enkel mochten de pakken nog niet open toen want had nog een rust tijd nodig van x aantal weken. Tja heb nu wat tips gekregen links en rechts waar ik mee aan de slag ga en in tussentijd zou ik moeten zien achter een tel nummer van die gene te komen van waar het uit eindelijk vanaf komt. :)

Ik ga morgen en overmorgen rijden, daarna trainingsweek 3 starten vanaf dan ga ik ook een punt moeten maken om bij schemer en donker terug te rijden af en toe (gelukkig maar rondjes van 1uurtje). Als ik de trainingen wil volhouden. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:45

Hey hey ik heb echt heel snel ff vluchtig een tiental nieuwe pagina's doorgelezen. Drukke tijd gehad, schoolwerk, paarden, verjaardag, kerst, enz enz en nu even een paar dagen bijkomen van het overeten want echt ik heb te veel gegeten hoor. Hopelijk hebben jullie ook een fijne kerst achter de rug.
Mocht ik niet meer online zijn voor die tijd alvast een fijn uiteinde iedereen! :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:59

sorry over het hooi kan ik niet mee praten. Hier krijgen we op stal gewoon aangeleverd en heb nog geen problemen gezien bij Roos.
Vandaag weer lekker buitenritje gemaakt met de honden en kerel mee :) Lekker zonder zadel.
Wat doet ze het toch braaf allemaal.
Daarna het tuig wat ik op de kop heb kunnen tikken gepast.

Afbeelding

Afbeelding

Bitje moet nog iets hoger en de borstding iets lager denk ik.
en schoftje nog wat verder naar achter. Tis nog even zoeken hoe alles vast moet en zo maar heb het er op gelegd en vast gedaan om te passen en even de verkoper te informeren, maar kan hier wel mee uit de voeten.
Roos snapte er niks van en ging heel dronken lopen met de oogkappen op. (liep er naast)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:03

Volgens mij zit dat precies op de goede hoogte op de borst. Zoals ik het geleerd heb, moet het precies op de plek waar de nek en boeg elkaar raken zeg maar.
Fijn dat ze zo braaf is en het tuig staat r leuk!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:07

Agosh maar dat is natuurlijk ook wennen zo blind lopen, en mooi tuig! Heb je er ook een broek en staartriem bij?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:15

Ging het ook vragen broek en staartriem ook, verder net tuig ! :).

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:23

Broek en staartriem zit er ook bij en leidsels.
Maar omdat ze pessoa bijv. ook nog niet kent wilde ik haar het nog niet aan doen om ook nog de broek aan te trekken.
Dat doen we later nog wel een keer :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:28

Ah dat dacht ik al, nooit tuig hoor nogmaals! Volgens mij zit je borstriem gewoon goed, mocht hij als er druk op komt op de nek komen kan die lager. Maar ik denk dat hij gewoon goed zit, bij Dublin zit hij ook op die hoogte ongeveer.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:37

Ook ik heb een mooi tuig :+:
Morgen passen. Roos is knap zo!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:40

thnx voor leuke reacties! :)
Heb echt een koopje, ik weet alleen niet welk merk.. zou dat ergens staan als het bijv Ideal is?
Hangt er ergens standaard een merk labeltje aan een tuig?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:44

Mooi tuig Nienke. Staat haar goed.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:51

Bij Dublin staat het merk van het tuig op de versierselen van het hoofdstel (die grote ronde dingen weer niet hoe die heten) Misschien zit er ergens en labeltje aan het tuig?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:51

Meeste is merkloos ik heb bij de mijne ook geen merk kunnen vinden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:53

Als er een andere front op zit zal t merk toch ook anders zijn?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:55

Dan zou ik eens op me tuig moeten kijken of het daar ook op staat.
Ik denk dat er ergens wel een merkje te bekennen valt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:02

Lees stiekem wel mee. Even een baal moment maar goed ga er morgen even achteraan bellen. Vandaag met de regen even lekker gekroeld met Emi. Staart redelijk uitgeplozen maar ze was hengstig dus elke keer als ik kamde staart omhoog de muts haha.

Mooi tuig staat Roos goed!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:12

Zo poging 2 om weer mee te kletsen. Heb het zo gruwelijk druk, ik werk bij de post dus moet op de meest achterlijke tijden nu op komen draven en dat gaat nog wel even door, aangezien we nog minstens 5 ton aan kerstkaarten hebben staan. Maar goed ik mag niet klagen, ik heb nu nog werk :D
Verder zijn wij aan het verbouwen in ons dierenpension en dat vreet ook tijd en energie, heb de kerstdagen dus gelukkig even bij kunnen tanken.

Hoe is jullie kerst geweest? Ik heb hier al een aantal hele mooie kerstkaarten langs zien komen. Hebben jullie nog originele plannen voor oud&nieuw?

Verder heb ik vluchtig door zes pagina's heen gelezen:

Ik zag dat Kaat commentaar gehad op school. Ik zou zeggen trek er niet teveel van aan. Wat ik zie van jou op bokt en facebook ben je een supersociale lieve meid. Mooi laten kletsen, leraren krijgen meestal nog niet eens de helft mee van wat er gebeurt (spreek uit ervaring: ik was al anderhalve week aan het spijbelen en geen leraar die me miste :? ) Uiteindelijk heb ik het zelf maar even aangegeven dat het niet zo best met mij ging.

Diarree na voordroog komt mij ook bekend voor. Op de stalling waar ik nu sta hebben wij gelukkig hele stabiele kwaliteit hooi, maar van vorige stallen komt dit verhaal zeer bekend voor. Een paard heeft natuurlijk altijd een periode nodig om te wennen aan nieuw voer. Ik zou gewoon mengen om te kijken of de overgang dan wat soepeler gaat of als je de keus hebt op hooi blijven staan en geen voordroog voeren.

Mentuig, ik ben er ook rustig aan naar op zoek. Zou zo graag sleetje willen rijden en uiteindelijk een karretje kopen. Ik wil alleen zo veel..... :$

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:15

Ik wilde ook niet veel uitgeven helemaal omdat ik begin met sleetje rijden ;)
en nog lang geen centjes heb voor een karretje.
Maar tuig koste me €75,- incl een Sprenger bit wat al over de €100,- nieuw kost.
Dus ben wel happy ermee. De verkoper kon hem niet lang gebruiken haar paardje had Cushing en Hoefbevangen

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:19

Is ook niet veel!
@Becs grote verbouwing?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:21

Das idd een koopje!
Wel stoer dat ze allemaal zo braaf onder gaat!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:27

Ja hele grote verbouwing, we moeten aan allerlei nieuwe eisen voldoen: vloeistofdichte vloeren, muren, inrichting. Pffff. Ik heb er niet eens zin in om erover na te denken, er is al een hoop af maar het gaat tergend langzaam......

Ik weet ook eigenlijk niet goed waar ik op moet letten als ik tuig ga kopen. Ik heb vroeger veel gemend, maar dit was met pony's en paarden die al een passend eigen tuig hadden. Help?? hihihi

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:28

Ja echt super ben zo happy met mn tinker meisje!
Al zit er misschien stiekem wel wat arabierieren bloed in ;) (die hebben ze ook bij waar ze stond, en waar je mee omgaat wordt je mee besmet)
Vandaag buiten stukje vooruit gegaan (mn vriend bleef ong 15 meter achter ons) en toen draaide ik om, om terug te rijden was ze wat 'panniekerig' en ging ze dus helemaal drentelen en beetje aan draven was bijna geen rem :') zat zonder zadel.
Maar allemaal goed gegaan. Kon dr redelijk onder controle houden en bij mijn vriend was alles weer goed. :evaw:

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:54

Zo ik heb even nieuwe foto's van Caitlynn geplaatst in mijn profiel, voor degene die willen spieken :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:55

ik ga ff spieken dan, altijd leuk!